HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Samme her, må se Star Wars.
    Guttungen blir med, men tror det mest er for å være snill med meg :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Gratulerer med ny børste. Levindesign pleier å være på de store messene i Tyskland også om andre blir fristet. De får foresten mye skryt for sin nye platematte også

    Vis vedlegget 563622
    Levin kost for vinyl ble innkjøpt under Høy nerdefaktor messen i Mûnchen i inneværende år. Kun små 65 LURO sa damen.
    Tusen takk sa den bakfulle nerden, og gredde skjegget med den fine geitehårsbørsten. Blir fort mye breking av sånt :rolleyes:
    Jeg opplever at det å bruke Levin først, og deretter min kattemyke karbon børste er hva som gjør vei i vellinga.
    I tillegg til forutgående vask av vinylskiva selvfølgelig.
    Å nå har de begått en platematte.
    Er dette en matte bestående av Yak og Yeti hår spunnet og vevd sammen av nepalesiske jomfruer?
    Eller er vi ute på de mongolske sletter med en blanding av steppegress og antilopehår??
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med ny børste. Levindesign pleier å være på de store messene i Tyskland også om andre blir fristet. De får foresten mye skryt for sin nye platematte også

    Vis vedlegget 563622
    Levin kost for vinyl ble innkjøpt under Høy nerdefaktor messen i Mûnchen i inneværende år. Kun små 65 LURO sa damen.
    Tusen takk sa den bakfulle nerden, og gredde skjegget med den fine geitehårsbørsten. Blir fort mye breking av sånt :rolleyes:
    Jeg opplever at det å bruke Levin først, og deretter min kattemyke karbon børste er hva som gjør vei i vellinga.
    I tillegg til forutgående vask av vinylskiva selvfølgelig.
    Å nå har de begått en platematte.
    Er dette en matte bestående av Yak og Yeti hår spunnet og vevd sammen av nepalesiske jomfruer?
    Eller er vi ute på de mongolske sletter med en blanding av steppegress og antilopehår??
    Takk for dagens beste latter PowerPoint. Du er en dækel på å tegne gode mentale bilder. Jeg vet ikke om det er yeti, yak eller mammut. Uansett, det er viktig å beholde troen på den en er, så får det være litt mindre viktig med hva en har.. :)


    FB_IMG_1576620300281.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nesten ikke båndbredde. Men så langt er dette stort, bokstavelig talt. Vakker natur, hyggelige folk, maten er grei og jeg er solbrent :)... Og det beste er at julemas ikke finnes, ikke en strofe av julemusikk eller køntri. Kenya er slett ikke værst ;)

    20191219_183104.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nesten ikke båndbredde. Men så langt er dette stort, bokstavelig talt. Vakker natur, hyggelige folk, maten er grei og jeg er solbrent :)... Og det beste er at julemas ikke finnes, ikke en strofe av julemusikk eller køntri. Kenya er slett ikke værst ;)

    Vis vedlegget 563984
    Aha, du er ved ekvator. Det kan jeg lett se av bildets beskaffenhet.
    Jeg er så smart atte! :cool:
    Bon voyage!
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jupp, koser meg helt klart. Solbrent, blid og nå øl... Disse savannene har noe magisk ved seg. Så ja, Afrika er vakkert. Og iallefall når en ser det er meldt underkjølt regn og mildvær i vinter Norge. Haifai her? Finnes knapt en radio.. ;)
    1576846196086.jpg


    1576846426913.jpg


    1576846162600.jpg


    20191220_144249.jpg


    20191220_104628.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe... Litt av en lyd i disse kattene her.. Kom. En frier og den fikk glatt beskjed.. :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    leie deg luftballong med en dugandes tapespiller og pa-horn og blaste valkyrierittet over savannen
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her jeg sitter og myser utover havet i Mombasa tillater jeg meg å filosofere litt. Er ikke hobbyen blitt mindre mangeartet enn før? Blir nesten som i bil-verden, det meste ligner på hverandre, motorer går om hverandre og sære løsninger blir færre og færre. Kjedelig! Når den store nyhet vedr forsterkere er hvilken klasse D modul som er brukt, er det stusselig. Synes jeg. Var jo endel obskure ting før. Produkter som plutselig gikk opp i røyk, så ut som et kråkrreir inni eller låt helt jæ.. At det og fantes ting som både så og målte ræva, men låt bra fantes og. Men nå er det bifall å hente når det er i en retning ting fremlegges. Ihvertfall nesten. For det finnes fortsatt de som tør å kjøre en Citroën DS, som tør å ta egne subjektive valg. Ja til mangfold, til at en kan kose seg med hobbyen uten å måtte grunngi det med et Excel ark.

    Det var mye snakk om guruer, før, som ga "råd. Disse finnes enda, men de har ofte titler og ovenfra og ned blikk kan det virke som.

    Den dagen majoriteten sitter med tilsvarende Gato, Vera, Kii og dac til 900 Nkr eller tilsvarende blir dette en temmelig kjedelig hobby. Heldigvis kan en ta egne valg.. :)

    Blir uansett spennende å følge veien videre!

    1577541898842.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.875
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den veien er nok ikke så rett som den der(selv om den var litt små skeiv) ;)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Faen. :rolleyes:
    Jeg er misunnelig på din bereisthet HCS. :)
    Du er jo over alt.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Faen. :rolleyes:
    Jeg er misunnelig på din bereisthet HCS. :)
    Du er jo over alt.
    Liker å oppleve nye steder, men takk. Får jo aldri så fet lyd som deg, men jeg er garantert mer enn deg solbrent nå.. :). Uansett må jeg få til en tur til Oslo og deg snart. Vil høre. Kos deg med de siste fridager :). Legger ved litt mat-relatert..

    1577454378387.jpg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg kjenner krydderlukta helt hit :)

    (har spist digg mat på afrikansk café i Grønnlandsleiret, Oslo)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Her jeg sitter og myser utover havet i Mombasa tillater jeg meg å filosofere litt...
    Det er ikke bra å ha for mye tid til slik form for hjernetrim;).

    Men, ja - jeg deler tankene dine. Den oppleste og samtidig vedtatte "sannhet" er jo der så fort måleapparatet har gjort sitt.
    No need to discuss that:eek:

    Egne meninger, vurderinger - og ikke minst egne ører er naturligvis underordnet:cool:

    Fortsatt god ferie!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg kjenner krydderlukta helt hit :)

    (har spist digg mat på afrikansk café i Grønnlandsleiret, Oslo)
    Ja, det er mye mat her. Siste kvelden i Mombasa ble brukt her https://www.alibarbours.com/restaurant. Spiste så jeg nesten måtte krabbe ut. Fire voksne, vin og øl 1200 penger... Kan leve med det..

    1577558477320.jpg


    Surf'n and turf... To hummere på under to uker.. Hmm.. For noen vaner... Stemningen var uansett magisk, selvom bildet ikke viser dette..

    1577558440749.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fire flyplasser, en bråte med sikkerhets-sjekker, mye folk og lite mat.. Og vipps så var en hjemme. Norge er, tross alt, best for oss nordmenn.. :). Men jeg unner folk å se og oppleve mer av ulike steder på kloden. Det gjør noe med perspektiv og forståelse. Femten besøk på Grankca gjør liksom ikke helt det samme, for å si det mildt.

    Et bilde av de meget atletiske Maasai krigerne. De blir omskjært foran hele stammen når de er 18 (!), og gir de uttrykk for noen form for smerte kan de ikke gifte seg... Glad jeg er norsk :)

    Blir mindre audiofile innkjøp neste år. Har handla ting til bil. Men tenkte å ta opp frekvens på besøk. Det sosiale er liksom høydepunkt innen hobbyen når en ikke sitter å sløver foran anlegget hjemme.

    Vil ønske hver og en et riktig godt nytt år. Måtte det bli det beste for DEG :). Og lev livet, det er jæ kort.. :)

    1577807804427.jpg



     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Godt nyttår!
    Håper du tar en tur nedover på nyåret.
    357mag, 44.mag og 45ACP kan nytes på godværsdager her nede også :)
    M
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn