Disse høyttalerne - eller disse elementene? - låter helt fabelaktig på flere måter
- Tilstedeværelse - instrumenter og spesielt vokalister ER i rommet! Helt spøkelsesaktig og samtidig fabelaktig ekte.
- Plutselighet - De oppleves utrolig raske, lettbent men samtidig med tyngde.
- Fylde i lyden - Det er masse "fysisk luft" i lydbildet. Igjen denne tilstedeværelsen som er så besnærende.
- Størrelse - Lydbildet er enormt stort og har denne sjeldne evnen til å ikke bare presentere lydbildet, men konvertere rommet til der det skjer.
Det tok tid å lytte seg inn på dette oppsettet, og jeg føler vel egentlig kun å ha startet på å bli kjent med hvordan det spiller musikk.
HCS spiller høyt, og det er temmelig "på" i toppen. Selv om det ikke er diskant i høyttalerne. Dette var justerbart ved å endre på NFB i forsterkeren, jeg liker nok en noe varmere og snillere innstilling på NFBen.
Det er en så stor detaljeringsevne i dette oppsettet at det tok litt tid å lytte gjennom det. Alt presenteres av strenger og pusting og hva annet artistene eller tilskuerne måtte finne på å gjøre under innspilling.
Hoster du, eller fiser, på konsert der det gjøres opptak, så kan du garantere at HSC hører det på innspillingen spilt gjennom dette oppsettet.
Jeg synes høyttalerne er veldig pene, og byggekvaliteten virker veldig god.
Noen ganger er kurver finere enn kanter.
Jeg er bare deilig forundret, fascinert og litt småforelsket i lyden fra anlegget og spesielt høyttalerne.
HCS vet nok mer om hva de ikke klarer og hva som er bakdelene med oppsettet. Selv trenger jeg mer tid på sånt.
Rommet virker kjempebra, og det hadde vært gøy å ta med de søte små Kudos fra TVanlegget for å høre hva de kunne gjort på loftet. For å lære mer om hvordan rommet låter.
Denne opplevelsen har trigget litt hobbytanker igjen, det er gøy!
Lyden sitter hardt i hodet og den skal brukes til å sammenligne med det her hjemme. Det låter ganske så annerledes, for å si det mildt!
snakkes plutselig
Ja, vinyl ja!
Kul spiller! Ja, basert på det vi spilte liker jeg vinyl bedre enn CD her også. 8)
For meg er det noe mer naturlig over stereo presentert på vinyl, og det har mer "centerfill" og fysikk i lydbildet.
Stereo på CD blir mer oppstykket og nesten overdrevet i forhold. Synes eg.
RIAA som ikke mange har maken til
Heftig utseende på spilleren
Nåla i rillene, sånn det skal være