HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Mmmm..bare en "Mister Ugh" her i gården, og ønsker dere et godt nyttår ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt nytt år, HCS.

    Du hadde helt klart kledd draktene til de hoppende glade maasaiene :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Godt nyttår HC. Gi lyd når du skal innafor:rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk, takk gutter. Tviler #gunner , det går tre maasi krigere I en drakt som passer for meg.. Takk for mms #final , men fikk den ikke til å fungere i Kenya. Send gjerne på nytt :).

    Med hjemmekontor ble deler av dagen i dag brukt på Ari sin begravelse. Hans datter Maud gjorde inntrykk. Ja, det er alltid en utvei, snarere enn å slutte av selv..

    Etter begravelsen ble jeg sittende å høre på en viss filmkomponist Horner. På albumet spiller og to norske, sågar ikke langt unna her.


    Kjøpte en kasse med cd plater. Mye bra tung musikk som og må utforskes, Seven Avengefold bla som jeg liker godt. Godt med variasjon.

    Bil skruing har det og blitt. Byttet nedre strammehjul på kompressor, skulle gi 10-15% mer hk. Tja, vet ikke helt. Men, det er god terapi å skru. Ikke tenke bare gjøre.. :)..

    FB_IMG_1576620133738.jpg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    https://darko.audio/2020/01/cds-outsold-vinyl-5-to-1-in-the-uk-in-2019/

    Lurer på hvordan forholdet er her til lands? Selges det cd i så stort monn? Og hvor mye kjøpes totalt av fysisk media kontra streaming?

    FB_IMG_1578225675245.jpg


    En kan saktens lure. I tråden "et oppgjør med virkeligheten" kjempes det innbitt. Kudos til Håkon for å si sin ærlige mening, og til Armand og Orso for å ta til seg ting uten å bli defensive. Vera er uten tvil et bra produkt. For de mest nidkjære blir det litt dumt. Anmeldere må ha x antall høyttalere osv. De burde bli "tildelt" utfordringen under her, for å gnåle.. :)

    FB_IMG_1578089020252.jpg


    Så snakkes det om at en ikke kan fatte at noen vil tilføre forvrengning ved bruk av diverse. Rør spesielt. En kan saktens spørre seg om dsp anvendt feil er lik forvrengning? Ja vil jeg si.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter en trivelig tur vestover er det hverdag, snø og is. Men jeg var så heldig å få et gjenhør med en skive som jeg kjøpte for lenge siden. Tkr sin anbefaling og jeg er enig, fantastisk sound på denne. Ihvertfall om en liker kor og store rom på opptaket.

    Ellers går det mest i bil her. Driver å forbereder meg til diverse turer. Bla blir det tur til England. Miljøet for klassiske biler er langt større der. Selv om min ikke er klassiker enda er det morsomt å se. Når jeg leser her inne er det mest for å følge kompiser og deres krumspring. Egentlig litt godt, ro. Selv om jeg ikke skjønner alt, til tider.. Men det er vel en grei pris så lenge livet ellers er bra :)

    FB_IMG_1578580190589.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg kjøpte den i sin tid via amazon power. Men ser at tilgjengelighet er litt snever for tiden, beklageligvis. Kanskje tidal er en løsning som tkr nevner?

    Ellers er det godt å være impulsiv. Dragen og jeg så et show for tre år siden i Vegas. Det er kanskje det råeste sceneshow jeg noen gang har sett. En rockekonsert blir nesten en tam forestilling på lokalet i Bindal med en sliten Terje Tysland til sammenligning.. :). Så da drar vi på gjenhør til Vegas en tur.


    Litt om det tekniske.. Finner det smått imponerende..


    Ellers fyller denne gamle dama 60 i dag. Slett ikke den verste musikken å avrunde dagen med.. :)

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Cirque du Soleil har utvilsomt et heftig show, men jeg tror du skal sjekke ut Rammsteins nåværende konsert arrangementer mtp rått sceneshow. Finnes ikke noe råere rock`n roll sirkus enn dette efter mitt skjønn.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    den ligger på spotify, så du får søke en gang til.
    for de som vil ha den fysisk så kan den bestilles gjennom platekompaniet.

    platen er forresten knallbra, så jeg er glad for at tkr anbefalte den for noen måneder siden ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    den ligger på spotify, så du får søke en gang til.
    for de som vil ha den fysisk så kan den bestilles gjennom platekompaniet.

    platen er forresten knallbra, så jeg er glad for at tkr anbefalte den for noen måneder siden ;)
    Vinyl eller CD bjarnetv?
    Jeg fant den forresten på amazon med et litt annet CD cover, så da bestilte jeg et eksemplar.
    Så er det bare å vente mtp hva den remastrede utgaven gir av lydopplevelser.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Man kan prøvelytte på iTunes. Den ligger der. Men - Ijt no for mæ:)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Cirque du Soleil har utvilsomt et heftig show, men jeg tror du skal sjekke ut Rammsteins nåværende konsert arrangementer mtp rått sceneshow. Finnes ikke noe råere rock`n roll sirkus enn dette efter mitt skjønn.
    Er nok enig med deg at Rammstein, som rent rockeshow, er bedre... Men som rent scenografisk show tror jeg Rammstein alikevel får deng... Men den smaken osv.. :)

     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    den ligger på spotify, så du får søke en gang til.
    for de som vil ha den fysisk så kan den bestilles gjennom platekompaniet.

    platen er forresten knallbra, så jeg er glad for at tkr anbefalte den for noen måneder siden ;)
    Har du en link?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    De er imponerende noen av disse Vegas-showene, men det er en og annen artist som kan sine scene-kunster også.

    Pink er en av de, og det hun presterte her, under Grammy-utdelingen for noen år siden, står det respekt av. At hun også synger klokkerent her sier litt om hvilken artist hun egentlig er (fra ca 2:30):

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Cirque du Soleil har utvilsomt et heftig show, men jeg tror du skal sjekke ut Rammsteins nåværende konsert arrangementer mtp rått sceneshow. Finnes ikke noe råere rock`n roll sirkus enn dette efter mitt skjønn.
    Er nok enig med deg at Rammstein, som rent rockeshow, er bedre... Men som rent scenografisk show tror jeg Rammstein alikevel får deng... Men den smaken osv.. :)

    Dette er to vidt forskjellige genere og forestillinger som ikke lar seg sammenligne HCS, så det går helt fint.
    Cirque de Soleil er estetisk vakrere med forbløffende lag og enkeltprestasjoner med store faremomenter.
    Men ingen kan ta fra Rammstein at det de gjør er spektakulært, gjennomarbeidet, risikofylt og jævlig tøft.
    Energien og trøkket er vannvittig når det står på som verst, og at det som gjøres er i grenseland av forsvarlig er ganske tydelig på pyroteknikker Till Lindemann. Her tas det ingen sjanser, og alt virker til å være beregnet på millimeteren slik at ikke gitargutta og/eller scenegutta går opp i flammer.
    Man må rett og slett være tilstede for å skjønne det, akkurat som Cirque de Soleil, men med sistnevnte forestilling er man nok mer forbløffet og undrende til at enkelte øvelser og krumspring går an
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Cirque du Soleil har utvilsomt et heftig show, men jeg tror du skal sjekke ut Rammsteins nåværende konsert arrangementer mtp rått sceneshow. Finnes ikke noe råere rock`n roll sirkus enn dette efter mitt skjønn.
    Er nok enig med deg at Rammstein, som rent rockeshow, er bedre... Men som rent scenografisk show tror jeg Rammstein alikevel får deng... Men den smaken osv.. :)

    Scenografisk og kunstnerisk så er jo dette er helt annen liga, men forestillingen (for ikke å si ensemble) gis og holder til i helt feil by gitt sin opprinnelse. Flytt det hele til Paris. Men ingen har jo spurt meg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Cirque du Soleil har utvilsomt et heftig show, men jeg tror du skal sjekke ut Rammsteins nåværende konsert arrangementer mtp rått sceneshow. Finnes ikke noe råere rock`n roll sirkus enn dette efter mitt skjønn.
    Er nok enig med deg at Rammstein, som rent rockeshow, er bedre... Men som rent scenografisk show tror jeg Rammstein alikevel får deng... Men den smaken osv.. :)

    Scenografisk og kunstnerisk så er jo dette er helt annen liga, men forestillingen (for ikke å si ensemble) gis og holder til i helt feil by gitt sin opprinnelse. Flytt det hele til Paris. Men ingen har jo spurt meg.
    Rammstein er nok noe av det hvassere når det gjelder rockeshow, kanskje det råeste? Jeg vet ikke. Og enig med deg #ptb at det er en prestasjon, det der er ikke noe for de fleste. Og enig med deg #PowerPoint ifht opprinnelse, men tipper det er rene økonomiske disponeringer som gjelder. Las Vegas vil jeg tro har flere show og konserter pr år enn de fleste andre byer i verden. Folk vil rett og slett underholdes når de kom midt ut i ørken her. Selv liker jeg Vegas. Variert, korte avstander og høy klasse over mye av det som blir levert. En bør iallefall ha vært der før en evt slakter byen.. :)


    Morten NAT har satt på plugger på mine Kimber, de var litt for grove til at jeg gadd å styre med det selv. Da går HB52 på brukten. Sikkert gode kabler, men det er noe med de jeg ikke liker..

    Apropos kor... KSS har ofte imponert..




    FB_IMG_1578316693978.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn