HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan ligne på prototyper? Nye F.. Artig. Er nok litt for nytt dette, liker de gamle kanskje best. Men hadde tatt imot en SVR utgave.. Lyden går utenpå det meste.. Gleder meg sommer ja..:)

• Liker
    Reaksjoner: Jon

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.820
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Her er bilene - Aston Martin. Tenkte på deg og din nye engelske da jeg så dem. Var redd den skulle bli fornærmet da den så en konkurrent:cool:
    Traff dem på den lokale bensinstasjonen på hytta. Har aldri opplevd kø der før og det blir nok en stund til neste Aston Martin kø der også. Ikke så stort sted med 1500 innbyggere. Tenkte din engelske katt hadde likt seg i det selskapet
    3E6FC4DE-C8A3-4B83-A95A-57A80515694E.jpg

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Aston Martin er bra, sært og dyrt. Tror nok engelske sportsbiler må bare holde sammen, utrydningstruede fra tesla og andre wannabes :). Og det forklarer at jeg ikke kjente de igjen. Uansett, til sommeren blir det en tur til Sverige Jon :)

• Liker
    Reaksjoner: Jon

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Den fineste Jag´n jeg har sett er jo egentlig ikke en Jag (de testet den på TopGear for noen år tilbake).
    Men, allikevel da - vakrere blir det ikke:):

e-type.jpg

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Nyyydelig retro Jag det der, husker godt testen fra Top Gear….Samme konseptet som med disse tre Porsche fabrikantene....den som hadde truffet gullbøtta i lotto'n ;)

rwb-porsche-964-911-show-car32.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakre biler... :).

Og sannelig kom vi ikke dit... Forskjell på routere.. Hva blir det neste? :). Vi er nok endel masochistic type folk her inne. Nå som forsterkere, dac og det meste låter likt, så greide vi å finne et smutthull.. ;).. Heldigvis har ikke routere noe å si for meg.. Er gammel og sær og holder meg til fysisk media.. Cd låter bedre enn streaming, og vinyl er mer kos.. So why bother.. :). Og så gjelder det å holde styr på alle artistene i rekken av skiver.. :)

FB_IMG_1580154508323.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.494
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Og sannelig kom vi ikke dit... Forskjell på routere.. Hva blir det neste? :). Vi er nok endel masochistic type folk her inne. Nå som forsterkere, dac og det meste låter likt, så greide vi å finne et smutthull.. ;).. Heldigvis har ikke routere noe å si for meg.. Er gammel og sær og holder meg til fysisk media.. Cd låter bedre enn streaming, og vinyl er mer kos.. So why bother.. :). Og så gjelder det å holde styr på alle artistene i rekken av skiver.. :)

Vis vedlegget 568843
    Det er jo de som mener det kun er dacen som utgjør en forskjell,så da skal jo Tidal låte like bra som en CD spiller??? :)

O

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Vis vedlegget 568843
    Det er jo de som mener det kun er dacen som utgjør en forskjell,så da skal jo Tidal låte like bra som en CD spiller??? :)

O
    Det er de som mener det ja. Og så er det de som mener noe annet. Har ikke selv belegg for å mene hverken eller, men stoler på folk som har vært ute en vinterdag før. Og der er konsensus at cd låter bedre en streaming :). Men forskjellen er sikkert uansett ikke så stor at en trenger å gråte seg i seg i søvn om en kun streamer.. ;)

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.290
    Sted
    Sørlandet
    Nyyydelig retro Jag det der, husker godt testen fra Top Gear….Samme konseptet som med disse tre Porsche fabrikantene....den som hadde truffet gullbøtta i lotto'n ;)

RWB er hærverk og har fortjener overhodet ikke en plass på en slik liste. De to andre foredler og forbedrer.

Restored – Reimagined – Reborn

-BB-

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Triumph TR6 Lassemann? En klassiker, en bil for menn. Får eiere av Mazda MX5 og Porsche Boxster til å se ut som glam-frisører.. :)

Det skrus litt her og. Fikk plundra til delen under, trangt. Rart hvordan en såpass maskulin hobby som bilmekking er beregnet tidvis på hender på et barn.. :p

1580291872925.jpg

Denne stiller fortenning fem grader frem. Bedre fylling i sylindre pluss mye annet som jeg ikke skjønner helt. Men det merkes.. Et lite skritt om gangen.. Men blir neppe noen stor mekaniker.. :cool:

FB_IMG_1580224684956.jpg

Morten NAT reterminerte mine Kimber 12TC. Godt arbeide og kablene virker som de har kontakt.. De store forskjeller fra HB52 Van Damme tviler jeg på at det er. Men innbiller meg at lyden ble ørlitt mindre frampå. Mer sløret og varm.. Akkurat slik jeg liker det.. Analytisk hifi lyd overlater jeg til viderekomne :). Men trekkspill er jeg litt usikker på.. :)

FB_IMG_1578404367970.jpg

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9

RWB er hærverk og har fortjener overhodet ikke en plass på en slik liste. De to andre foredler og forbedrer.

Restored – Reimagined – Reborn

-BB-
    Hehe, tar litt hardt i som vanlig BB ;) ...rwb har laget noen supertøffe unntak som balanser perfekt mellom retro og motorsport og ikke det vulgære mishandlinga som du tenker på. Nå koster rwb lite i forhold til Guntherwerks og Singer som ligger fort rundt + 3-4 mil og oppover eks donor bil.

Russel 1.jpg

Her er forresten link til en annen tøff og seriøs coachbuilder...Russel som tar vinklinga fra Rothmans Rally 911...kun 650 000 $ :cool:

Russel 2.jpg

Beklager all Porsche reklamen HCS når det egentlig bør handle om The Cats from Coventry...;D

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det går bra TAS. Liker Porsche, er noe rått og elegant på samme tid. Men det er, som du riktig påpeker kattene som tiltrekker mest nå om dagen.. Det er noe med linjene.. :)

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Det går bra TAS. Liker Porsche, er noe rått og elegant på samme tid. Men det er, som du riktig påpeker kattene som tiltrekker mest nå om dagen.. Det er noe med linjene.. :)
    Absolutt, spesielt D og E type...Begge blant verdens vakreste og den V12 i E type er jo seff ett must :cool:...Bare så jævlig synd det koster skjorta å restaurere gamle klassikere, sånn sett er jo hi-fi nesten billig :D

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helgen tilbringes i Polen for å feire bursdagen til min gamle mor. Mine to søstre er med. Litt rart å finne minnesmerke til en helt av min far. Mannen det er snakk om er en tysk teolog som sto opp i mot Hitlers vanvidd. En gjør seg noen tanker ifht Trumps fremferd I dagens samfunn..

1581153503724.jpg

20200207_211412.jpg

Byen er gnomens hovedstad. Skulle passe meg bra.. :)

1581153546025.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har begynt å tenke på hvordan jeg skal få lagret musikk fremover. Rommet er fullt. Jeg har to mindre rom, kanskje lage et system der. Såklart, spørsmålet er og om en trenger alle skivene... Men det er noe med det. Streaming blir liksom litt tannløst og stusselig kontra å ha sitt eget produkt, hjemme hos seg selv. Ikke på en eller annen server som må oppgraderes, rebootes eller andre data ting en ikke er herre over.

FB_IMG_1581249354636.jpg

Disse synes jeg var var flotte. Kan bygges til å både inneholde cd og vinyl. Samt en haug kassetter.

Diskusjon rundt virkeligheten, rør og forvrengning har gått inn i et trygt forutsigbart spor. Føler det er lite å kjempe for, en velger selv sin egen vei. Og jeg har valgt min.. :)

FB_IMG_1580308775063.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    1581248183172.jpg

Godt å komme hjem fra gnomes by, Wroclaw. Mye fint å se arkitektonisk men det er fortsatt Polen. Smilende og imøtekommende vil jeg ikke si at polakker generelt er.. :p

1581366780624.jpg

Dessto bedre å komme hjem å finne pakker som venter. Noen av platene jeg fikk. Er en liten batch fra jorwed på vei og.. :)

1581366813639.jpg

CD plater må en og ha. Koster jo ikke noe, og artig å bli eksponert for musikk en ellers aldri ville ha hørt. Blir fort repetetivt det en hører på,det skal innrømmes. Gjelder flere her inne, ser Anita Skorgan har gått en renessanse etter å ha vært glemt noen år. Husker jo omtalene når albumet kom.. Og det er temmelig symptomatisk for HFS, alt går i ring. Så kan en velge å henge på, plapra om nada nytt, "diskutere", ønske god helg, og ellers bare henge med.. Og for all del, det er noen virkelig fine fyrer her inne. Og de skulle jeg ønske at jeg kunne sett mer av, men livet er hektisk. Så, for min del, nærmer det seg en pause herfra igjen. For hver gang, blir det enklere å ta denne pausen. Når jeg da ser samhold, gentelmens approach og imøtekommende holdninger i en annren hobby jeg har, har jeg vel gitt meg selv svaret på hva jeg trenger.. :)

1581367764295.jpg

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.820
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Satser på å se gentlemans hobbyen din en gang ut på våren eller sommeren når saltet har forduftet.

• Liker

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Har begynt å tenke på hvordan jeg skal få lagret musikk fremover. Rommet er fullt. Jeg har to mindre rom, kanskje lage et system der. Såklart, spørsmålet er og om en trenger alle skivene... Men det er noe med det. Streaming blir liksom litt tannløst og stusselig kontra å ha sitt eget produkt, hjemme hos seg selv. Ikke på en eller annen server som må oppgraderes, rebootes eller andre data ting en ikke er herre over.

Vis vedlegget 570361

Disse synes jeg var var flotte. Kan bygges til å både inneholde cd og vinyl. Samt en haug kassetter.
    Not bad, stilig løsning...hvilken produsent er det?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Vis vedlegget 570361

Er ikke sikker, driver å undersøker. Men har en kompis som er møbelsnekker som har noen ideer.. :)

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9

Vis vedlegget 570361

Er ikke sikker, driver å undersøker. Men har en kompis som er møbelsnekker som har noen ideer.. :)
    Kult, ikkje dumt med custom av fagfolk selv om det kan bli smådyrt…Syns det ser meget bra ut, sånn proffe arkiv bør være. ;D

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Imorgen er det hjemmekontor... Det gir mulighet for å få en lunch ++... Lurer på om jeg får den samme opplevelsen som ofte skjer etter jeg har vært borte fra anlegget en lengre periode... Da synes jeg det låter veldig bra.. Først etter en periode så blir jeg mer kritisk... Heldigvis har de kritiske periodene blitt kortere å kortere.. Mer avslappet, og godt er det.. Når jeg tenker på det har det jammen vært noe runder med ulike nevroser, dumskap, glede, frustrasjoner og læring. Men sånn er vel livet i et nøtteskall.. :)

I morgen skal jeg debutere med et fiskeslag jeg ikke har lagd før... Kan det gå bra? ;D

rzygisrivmec9hwy4cg7.jpeg

Ellers kikker jeg litt på en spiller som jeg har lyst på.. Plass til fler på benken.. Fristende.. :cool:

magico_m3_review_matej_isak_mono_and_stereo_ - 7-1 (1).jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Vis vedlegget 570361

Kult, ikkje dumt med custom av fagfolk selv om det kan bli smådyrt…Syns det ser meget bra ut, sånn proffe arkiv bør være. ;D
    Skal holde deg oppdatert.. Tror det kan bli pent, tungt. Og en smule dyrt.. ;)

• Liker
    Reaksjoner: TAS

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.880
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Dersom målet er å rydde opp litt i lytterommet kan du jo eventuelt ta den "tunge" rippejobben av CD-samlingen også heller pakke de bort og ha de som fysisk backup dersom noe skulle skje med harddisken/NASen :)

• Liker

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Monrose... Det er lenge sia jeg hørt på.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dersom målet er å rydde opp litt i lytterommet kan du jo eventuelt ta den "tunge" rippejobben av CD-samlingen også heller pakke de bort og ha de som fysisk backup dersom noe skulle skje med harddisken/NASen :)
    Ideen er forsåvidt god, men jeg er nok for lat.. 9000 cd tar mye tid. Og innen jeg har rippet ferdig har muligens server krasjet minst en gang.. Men jeg skulle gjerne hatt et bedre system for å finne frem. Det er opp til flere ganger jeg har blitt overasket over hva som er i samlingen. På godt og vondt.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Eller Monroes ;)

O
    Monroes er fine greier, lett å like for min del. Merkelig nok har jeg blitt mer fan i voksen alder.. Tja, si det, en endrer seg vel.. Blitt mindre prentensiøs på det en liker av musikk, og det er bra. Større utvalg å velge i..

Var innom posten i dag. Kjøpt meg en kassettspiller.. :). Da jeg gikk på idrettslinja i hin hårde dager kjøpte jeg en kassett eller to i uka. Husker enda de første møter med Level42, Earth Wind and Fire, Led Zeppelin og Chicago. Fine tider når gleden av musikken aldri gjorde behovet for oppgradering påtrengende. Selv om vi hadde en dugandes sjappe på Gjøvik, EB Audio, som hadde mye spennende. Møte med et par EC forsterkere, Linn platespiller og Quad ESL 63 var sterke inntrykk..

1581596181086.jpg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.428
    Torget vurderinger
    12
    EB audio. Hvor lå den? Husker bare det var noe utover mot Nordlia nede på 80-tallet en gang.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    EB audio. Hvor lå den? Husker bare det var noe utover mot Nordlia nede på 80-tallet en gang.
    Stemmer det, EB Audio lå langs Østre Toten vei, rett ved Viken Folkehøyskole. Gjøvik Musikkhandel tok vel over lokalene etter at EB Audio ga seg. Husker jeg var på demo av Alpine cdspiller for bil. Alpine var en drøm for en kveisete jypling den gang :). Husker selger mente at han kunne smøre syltetøy på cd skiva og putte den i spilleren, uten at det oppsto problemer... Illusjonen om cd mediumet og dets usårlighet var sterk på starten av livssyklusen til cd plata. Idag vet vi bedre.. :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.394
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Eller Monroes ;)

O

Monroes er fine greier, lett å like for min del. Merkelig nok har jeg blitt mer fan i voksen alder.. Tja, si det, en endrer seg vel.. Blitt mindre prentensiøs på det en liker av musikk, og det er bra. Større utvalg å velge i..

Var innom posten i dag. Kjøpt meg en kassettspiller.. :). Da jeg gikk på idrettslinja i hin hårde dager kjøpte jeg en kassett eller to i uka. Husker enda de første møter med Level42, Earth Wind and Fire, Led Zeppelin og Chicago. Fine tider når gleden av musikken aldri gjorde behovet for oppgradering påtrengende. Selv om vi hadde en dugandes sjappe på Gjøvik, EB Audio, som hadde mye spennende. Møte med et par EC forsterkere, Linn platespiller og Quad ESL 63 var sterke inntrykk..
    ]
    Tøff spiller. Er det en guttedrøm som har gått i oppfyllelse her ?

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    #E.Largo nei dette var et innfall på Finn. Ikke kostet det mye heller. Billigste 8 kg haifai jeg har fått tak i. Mye rare innstillinger, bias justering bla.

Nei, drømmen er på bildet under. Men 15k+ for en kassettspiller ser jeg ikke behov for. Far av en kompis en som har stått lagret de siste 20 årene
    Han har sagt jeg skal få den, men vil ikke mase. Alt til din tid :)

57.jpg

Nå surrer kassetten under. Ble innkjøpt da den kom, teksten er temmelig spot on for oss med hamster genet godt utviklet :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.428
    Torget vurderinger
    12
    Enten det eller generell angst for akutt kraftig inflasjon. Grattis med god gammel elektromekanikk.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Eller Monroes ;)

O

Vis vedlegget 570764
    Kul vintage spiller.
    Akkurat denne tok jeg opp "10 i skuddet" og masse vinyl på.
    ...på metal tapes.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn