Da er jeg kom meg bak et tastatur og kan si litt om hvordan jeg opplevde lyd hos rama og Håkon. Dette er basert på egne sære preferanser, lett dehydrert og med dårlig ånde. Nok en solskinnsdag er over , endelig kommer regnet...
.. Men aller først kanskje det viktigste, nemlig gleden over å få mulighet til å få bruk tid med slike staute karer som med sine ulikheter og væremåte summeres opp i at vi alle deler denne hobbyen. Det må og nevnes at rake sportsrør , av tildels grovt "kaliber" gjør at ens lytteevne er noget oppskrytt... 130 jevnt gjør at det var litt dur i en gammel Dame, men fremdrift, det var det..
Første stopp var hos
@rama hvor han og
@jorwed_ satt inne for å lytte. Istedenfor ble det kaffe og jug utenfor for å gi meg sjansen til å lande litt. Så dukket villmannen
@The Gunner , kledelig brun, og med upåklagelig humør. Tilslutt kom
@lassemann , lugn som alltid. Etter litt kaffe måtte det lyttes litt. Rom, musikk og komponenter er variabler en ikke kommer utenom. Men noen inntrykk ble det jo fort. Smooth, så innmari smooth... Dette kan jeg like...Og med en mellombass jeg digger. Diskanten ble jeg og "berørt" av . Åpen, frisk og naturlig. Integrasjon imot sub var og umerkelig... I en udempet stue så er dette rett og slett litt spitzenklasse. Platespilleren , ifra vårt lille intermezzo hos
@Vermin, hadde greid seg bra. Og den spiller... Kunne ikke gå for nær, hadde sikkert sikla over hele plinthet... Conrad Johnson gjør sjelden feil, en gloriøs mellomtone som får diverse japanske transe rivaler i dag til å låte dølle i mellomtonen, hjelper fa meg ikke med VU meter..
. Pizza og mer jug kronet oppholdet, takk for at jeg gikk komme
@rama, satser på at vi sees snart igjen.
Så bar turen over til Asker og mister Rognlien. På Ryenlokket plukket jeg opp en fagmann på lyd, skumle de der ..
... Men fyren var jo tvers igjennom hyggelig, kunnskapsrik og med god humor.
@Atlerovik himself
. Så turen over til Asker gikk kjapt mens Jaag'ens AC blåste for fullt og jeg gløttet misunnelig på Lassemann som solte seg ba meg... Det ER forskjell på folk . Vel fremme ble vi tatt imot av "guru MAMA" for noen, andre en pest og en plage som skriver masse rart...For meg er han en haifi kompis med strålende humor, litt for liten toleranse for alkohol og en vanvittig god kokk... Samt en haug av kunnskap og velvilje til å dele uten å påsto at han har mer rett enn andre. Et par bøtteknotter av noen såkalte bransjeaktører har litt å lære der, ikke mase hull i hodet på folk om den rette "lære"..
..
Greske burgere, gresk inspirert salat, øl og vin til en kunne falle av stolen...Joa, en kjente på at en levde.. Jeg var så heldig å få verdens koseligste "borddame",
@GentleGiant , den latteren og humøret var smittende på en introvert tufs ifra gnøle-landet innafor...
.. Etterhvert skulle det lyttes.. Var "MAMA" et tullete begrep uten hold ? Her var det jo ikke målt noe særlig, glava satt det mest av i naboens vegger og glass i alle bauger og kanter.. Og , WTF, 8 watt 300B watt... På et par Doxa, som ikke er noen hypereffektive horn...
Og ja, det spilte...Nok en gang gjør Audio Note noe rart som gjør at de får Doxa til å tordne i et øyeblikk før de lar de sarteste tonene kjæle ørene så så øre-håra yngler oppetter.. Kvelden ble litt truende for ART9 pu, men tror vi berget.. Håkon er tøff, først streaming så på vinyl etter at en høy promille er på plass, kudos
.
Begge disse oppsettene spiller meget bra. De er kanskje ikke for alle på alle parameter, men jeg tror alle vil like å høre fordi de begge "kommuniserer" musikkglede... Og er det ikke det vi liker a ?
Takk for en flott helg
Måtte ta med en guilty pleasure til slutt... Til deg
@Atlerovik , siden vi ikke fikk oppleve dette hos Håkon ( du får hente den opp på youtube
)