Takk evo, det gledes over et forsterkeri som jeg nesten ikke har hÞrt maken til. Lav effekt amper pÄ 2x350 i 8 Ohm gjÞr ikke samme nytten..Gratulerer![]()
Hver sin smak. Og klasse D har blitt bedre, mye bedre. Gamle Oberon fra Midgard lÄt dÄrlig brukt fullfrekvent. Vera var god pÄ bass, bra diskant, men med en mellomtone som ikke fungerte i mine Þrer. En graf er forÞvrig bortkastet energi. Den er i beste fall en indikasjon, ingen fasit. Men skjÞnner at det, for enkelte, er lettere Ä lese grafer enn Ä ha baller til Ä teste selv. Fortsatt god sÞndagdÄrlig diskant fra klasse d har ikke noe med data Ä gjÞre iallefall
![]()
«et kor for folk som ikke trodde de likte korsang»Rolige dager pÄ jobb i pÄvente i ferie. Jeg var litt heldig Ä kom over en liten filmperle. En film om vennskap mellom menn, Êrlighet og liv og dÞd. Den traff noen strenger hos meg, anbefales.
Relativt enkel Ä finne pÄ NRK sin app.
Sikkert derfor du og jeg foretrekker brunetter da.."....vennskap mellom menn, ĂŠrlighet og liv og dĂžd".
Fjas! "Vennskap og Êrlighet"? En veldreid blondine hadde sprengt enhver mannegruppe pÄ null komma svitsj. De hadde stÄtt igjen med "liv og dÞd" hver gang![]()
Foretrekker ingenting, jeg. Kravet er over 40 kg. Ingen Ăžvre grenser forĂžvrig. Overlevelse er ikke 1. prioritert i denne sammenheng.Sikkert derfor du og jeg foretrekker brunetter da..![]()
MÄ bare lige Ún gang til.............. I told you soMen Magnepan tegner opp et svÊrt bilde som gjÞr at konsert blir nÊrliggende tenke pÄ.
En liten sideeffeffekt var lyset som blafret litt pÄ en 16 Amp kurs, krefter i Sanders ja..
Hehe... Men det mÄ ikke bli "larger than life", det er bare slitsomt. Men ja, Sanders, det funker... PÄ en mÄte som jeg gjÞr at jeg kan tenke meg Ä ha denne kombinasjonen en lang stund..MÄ bare lige Ún gang til.............. I told you so![]()
![]()
![]()
Virker som om, at det dér Sanders duer fint??
Som musikk i mine ÞrerHver sin smak. Og klasse D har blitt bedre, mye bedre. Gamle Oberon fra Midgard lÄt dÄrlig brukt fullfrekvent. Vera var god pÄ bass, bra diskant, men med en mellomtone som ikke fungerte i mine Þrer. En graf er forÞvrig bortkastet energi. Den er i beste fall en indikasjon, ingen fasit. Men skjÞnner at det, for enkelte, er lettere Ä lese grafer enn Ä ha baller til Ä teste selv. Fortsatt god sÞndag
klasse d. er benyttet av de beste oppsettene jeg har hÞrt. I andre enden av skalaen benyttet jaggu meg ogsÄ klasse d.Hver sin smak. Og klasse D har blitt bedre, mye bedre. Gamle Oberon fra Midgard lÄt dÄrlig brukt fullfrekvent. Vera var god pÄ bass, bra diskant, men med en mellomtone som ikke fungerte i mine Þrer. En graf er forÞvrig bortkastet energi. Den er i beste fall en indikasjon, ingen fasit. Men skjÞnner at det, for enkelte, er lettere Ä lese grafer enn Ä ha baller til Ä teste selv. Fortsatt god sÞndag
SÄ bra at vi kan ga ulike opplevelser rindt dette med klasse D. I andre oppsett har klasse D vÊrt bra, uten st jeg skal konkretisere anlegg eller lyden. Hjemme hos meg vil jeg ha et annet sound helt og greit. MÞrkere enn dagens idealer om lyd. Hifi korrekt? Ikke pokker, men det er slik jeg liker det, hjemme hos meg. SÄ har jeg ikke testet all verden av klasde D, sikkert moduler og kit som er bedre enn gamle Midgard Oberon og Vera. Sistnevnte er det mange som er fornÞyde med, men det lÄt uengasjerende i mine Þrer, her.klasse d. er benyttet av de beste oppsettene jeg har hÞrt. I andre enden av skalaen benyttet jaggu meg ogsÄ klasse d.
den DÄrligste ampen jeg har testet hjemme var en mcintosh ma7000. Et annet sted lÄt den samme forsterkeren ufattelig bra. Er. Ikke lett Ä bli klok pÄ hva som fungerer for en selv uten Ä faktisk lese og forstÄ hvordan grafer og data er om man vil ha litt mer av noe og mindre av noe annet til det skrammelet man har stÄende Ä spelle pÄ.
Mange mÄlinger utgjÞr kun en smakebit pÄ hvor stÞyfritt og uforvrengt en 1 KHz tone kan gjengis. En slik tone blir jo litt kjedelig Ä hÞre pÄ i lengdenSÄ bra at vi kan ga ulike opplevelser rindt dette med klasse D. I andre oppsett har klasse D vÊrt bra, uten st jeg skal konkretisere anlegg eller lyden. Hjemme hos meg vil jeg ha et annet sound helt og greit. MÞrkere enn dagens idealer om lyd. Hifi korrekt? Ikke pokker, men det er slik jeg liker det, hjemme hos meg. SÄ har jeg ikke testet all verden av klasde D, sikkert moduler og kit som er bedre enn gamle Midgard Oberon og Vera. Sistnevnte er det mange som er fornÞyde med, men det lÄt uengasjerende i mine Þrer, her.
Jeg forstÄr ikke hvordan en kan lese en graf og derav vite nÞyaktig hvordan ting vil hÞres ut pÄ mine hÞyttalere, i mitt rom. De som kan dette er jeg imponert over. Litt mer usikker pÄ om de finnes... 0,00001 % forvrengning er ikke sÄ veldig forskjellig fra 0,00002 %, men sikkert viktig om en vektlegger slikt. For meg som sluttbruker er det mer interessant om mÄlinger underbygger det jeg hÞrer, enn at mÄlinger tilsier det jeg kan hÞre. Jeg er ikke en konstruktÞr, bare en dÞvhÞrt sluttbruker av noen bokser.. Som gjerne vil hÞre musikk, ikke onanere over hvor fine kurver jeg har..![]()
Samme her, redningen ble pÄ mange mÄter vinyl. Kan virke som det Ä innfÞre en «feil» i form av vinyl kontra CD/SACD, gjorde at jeg sluttet Ä jakte pÄ perfekt lyd. Heldigvis fÄr jeg siJeg var pÄ et tidspunkt litt pÄ «avveie» der mye av lyttingen bar mer preg av Ä lytte etter feil og mangler, enn Ä lytte til musikken. Et lÄn av en rÞramp var det som fikk meg pÄ rett kurs igjen, og i ettertid har nok oppsettet bÊrt preg av mange feil og mangler, men nÄ lytter jeg til musikken![]()
Du mÄ gjerne utdype...har en ny Gretsch pÄ innkommende...
Det hĂžres kjent ut. Og no.2 har vert i dvale en stund.Satt og filosoferte om jeg ikke egentlig har to hobbyer: 1) Musikk, og 2) Hifi
.....And never shall the twain meet....
Mvh
At det plutselig dukket opp en liten sms fra deg @Karmana er et av sommers smÄ hÞydepunkt for min del, takk for at du kom innom. Med avslutning pÄ jobb og litt overtid ble det ikke mulighet til Ä gi deg den mottagelsen som hadde vÊrt hyggelig Ä fÄtt til, men det ble trivelig alikevel.PÄ turen min i Þsterled fikk jeg meg et relativt kort stopp pÄ Biri. Vel traktert med rÞmmegrÞt og spekemat bar det opp pÄ «lytteloftet» til HCS. Kom jo akkurat fra Bluesbreaker sine Maggies, og var spent pÄ hvordan de samme hÞyttalerne (med en i ekstra i modellbetegnelsen) ville lÄte sammen med de nye kraftverkene fra Sanders (Bluebreaker spiller med integrert rÞrforsterker).
Til forskjell fra Bluesbreaker, som har en REL, har HCS to rÞslige subwoofere. Han gav jernet umiddelbart. Jeg antar det skulles vises at Maggies bÄde har dynamikk og kan rockeDet fikk han vist til overmÄl. Et svÊrt lydbilde og med en bass som hamret en stakkars vestlending fast i stolen. Sjeldent har jeg vÊrt nÊrmere konsert i en garasje. Fett!
Etter en stund begynte lytteren Ä ymte frempÄ at kanskje subbene hadde vel mye volum for hans smak. HCS tok da og skrudde dem av, og vi fikk litt tid med kun lÄvedÞrene innkoblet. Litt vanskelige da Ä hÞre nyanser etter Ä ha blitt utsatt for massiv ÞreflagringMen, hva skal jeg si om det jeg da hÞrte. Det var vel flere likhetstrekk enn uliker mellom HCS og Bluesbreaker sine hÞyttalere. Dette mÄ forÞvrig tas med en god klype salt da jeg mener lydhukommelse er litt oppskrytt, og det er to forskjellige rom, og HCS har dempet rommet mens Bluesbreaker kjÞrer dem i en vanlig stue.
Jeg synes Maggies er usedvanlig mye god lyd for pengene. Det disse hÞyttalerne gjÞr godt, gjÞr de til gjengjeld sÊrdeles godt. Det meste lÄter stort, vektlÞst og flott/behagelig. Ingen problemer med dynamikk nÄr HCS trÞkker til, men for all del, dette er ikke en hornhÞyttaler. Dette med behagelig er vel kanskje mitt eneste ankepunkt i forhold til egen smak. Av og til kan jeg nok Þnske meg litt mer «hjerte-smerte» og «stjernestÞv» oppover i frekvens. Kan jo vÊre det er der, men at mine gammelmanns-Þrer ikke lenger hÞrer detDe er jo selvfÞlgelig heller ikke hÞyttalerne man kjÞper hvis man er ekstremt opptatt av «pin-pointing», noe jeg ikke lenger er. Men, glem det, dette ene ankepunktet er min personlige greie. Faktum er at det lÄter strÄlende enten du hÞrer disse Maggiene i BlÄskogen eller pÄ Biri! Jeg skulle gjerne selv hatt lÄvedÞrer, og vel har jeg en fleksibel kone, men jeg er redd jeg hadde krysset en grense ved Ä ta noe sÄ stort inn i stuen. Mitt tap
Takk for lytten!
Vis vedlegget 735272
Vinyl gjorde ogsÄ av med uvanen Ä hoppe frem og tilbake i et album, eller hÞre pÄ kun noen kutt her og der. NÄ er det Ä lytte gjennom hele albumet, uansett om det er LP, CD eller streaming.Samme her, redningen ble pÄ mange mÄter vinyl. Kan virke som det Ä innfÞre en «feil» i form av vinyl kontra CD/SACD, gjorde at jeg sluttet Ä jakte pÄ perfekt lyd. Heldigvis fÄr jeg si![]()