HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig, messa over :) . Godt å komme seg trygt hjem på sommerdekk. Vurderer å hente høyttalere i dag, men kjenner på at jeg lar roen senke seg. Skynde seg langsomt, aldri feil. Høydepunkt på messa var igjen det sosiale. Veldig hyggelig var det. Tilogmed Indiske smakte fortreffelig, selvom ikke ølet var min favoritt. Heldigvis fikk jeg ikke noe akutt kjøpsbehov for noe på messa, da er det en vellykket messe, for meg. Takk til @roeng2 for sjåførtjeneste, vel blåst til @jorwed_ med oppstart av nytt firma, Genesis og artig lyd. Største ned tur, om det må nevnes, var Sigberg som låt kompakt. Men jeg tipper det er noe potensiale der som kan tas ut. Devore likte jeg, prisen var helt innafor. Ihvertfall når en ser på nivå med mye annet så er ikke ca 80000 for mye. Så får en se hvor neste messe blir, møtepunkt med artige folk er alltid bra :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for sist HC.(y)
    Jeg er enig med deg om det meste. Anlegget hjemme blir uten utskiftninger.;)
    Akkurat som deg, forstår jeg ikke at så mange framhever Sigberg som noe av det aller beste på messa.
    Jeg oppfattet det som tørt og kjedelig, og bassen hang absolutt ikke sammen med resten, den stunda jeg var der.
    Det er mulig at det ble skrudd litt, og at det ble mer interessant etter hvert, men jeg valgte å bruke tid andre steder hvor smilet kom umiddelbart..
    To ting jeg ikke er enig i, -Himalaya synes jeg ikke leverte på toppnivå. Sausen vi fikk på andre enden av bordet var kald. Kingfisher synes jeg faktisk er godt til indisk mat. Helt uvesentlig i den store sammenhengen. Rock on! :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for sist HC.(y)
    Jeg er enig med deg om det meste. Anlegget hjemme blir uten utskiftninger.;)
    Akkurat som deg, forstår jeg ikke at så mange framhever Sigberg som noe av det aller beste på messa.
    Jeg oppfattet det som tørt og kjedelig, og bassen hang absolutt ikke sammen med resten, den stunda jeg var der.
    Det er mulig at det ble skrudd litt, og at det ble mer interessant etter hvert, men jeg valgte å bruke tid andre steder hvor smilet kom umiddelbart..
    To ting jeg ikke er enig i, -Himalaya synes jeg ikke leverte på toppnivå. Sausen vi fikk på andre enden av bordet var kald. Kingfisher synes jeg faktisk er godt til indisk mat. Helt uvesentlig i den store sammenhengen. Rock on! :)
    Ordtaket "den enes brød er den andres død" var nesten troll i ord. Mens vi satt å mesket oss med mer eller mindre varm mat var det blålys og en som døde i bygget ved siden av. Livet er gjerne det, hårfint mellom å være med gode folk i lystig lag til det utenkelige. Tanken på dette ga meg en ekstra dimensjon dagen derpå, takknemlig.
    20211106_200154.jpg

Dette med "smak" og hvordan det utarter seg er vanskelig tydeligvis her inne. Men det er ikke vits å bruke for mye energi på det, :)

FB_IMG_1636307762765.jpg

I morgen... Høyttalere, tror jeg.. Bære, bære.. :oops:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Trege Hedmarkinger og en Brannsupporter som var umulig å få unna skjermen før uavgjort var i box, hadde ennå ikke innfunnet seg da bildet fra Himalaya ble tatt ser jeg. 🙈😆
    Hyggelig å møtes slik, og all honnør til jorwed som tok initiativet. Likevel ikke så lett å få noen ord med alle når lydnivået var temmelig høyt og bordet fryktelig langt.
    Jeg hadde gleden av å treffe @Final for første gang, og vi hadde en god prat.
    Bl.a. snakket vi om Apogee høyttalere som han har eid tidligere. Det hadde vært noe å få opp på lytterommmet ditt, HC!
    Helt seriøst, for jeg tror du har en (2😊) av de få ampene som klarer å håndtere dem. Noe av det aller beste jeg har hørt gjennom alle år.
    Det var uunngåelig å ikke få med seg blålysene, da brannbilene nesten sperret inngang til restauranten. Vi trodde faktisk først at det var der det brant. Jeg var ikke klar over at det gikk liv tapt. Tragisk.
    Livet er forgjengelig, derfor gjelder det å gjøre det beste ut av det.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Apogee blir neppe @bluesbreaker. For gammelt, ingen reservedeler og håpløs tilgjengelige deler generelt :)

Ble ikke noe musikk med heller, enda det klødde litt etter å handle. Men fant ikke cd plater så da lot jeg det være.. :cool:. Seriøst tror jeg at jeg får høre gjennom det jeg har først, mye som jeg ikke husker jeg har.. :rolleyes:

FB_IMG_1636463156367.jpg

Men jeg fikk kjøpt komplett Audio og Fidelity av Ole G Stenhagen, et hyggelig møte. Det er fint å lese om ting en drømte om, folk en må kjenner og bokser som en forgjeves sparte til. Beskrivelser av ulike bokser som en har eid opp gjennom er artig å lese. Musikk fra slutten av 80 tallet er og kjent og kjær, og plateanmeldelser ren gjensynsglede :love:

20211109_132632_1636462877594.jpg

Under ifra en reportasje hos Petter Q. Når en selv har vært der blir det noe annet. Samme med ting en har testet og, mer eller mindre, fått til å fungere. Nå blir det noen timer på sofaen, litt trøtt i trynet, før jeg vurderer å kjøre for å hente noen greier..

FB_IMG_1636463503852.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Drømmedama, uten tvil, etter å ha bært nye høyttalere opp ei bratt trapp. Har tilgode å se et lignende motiv her inne, hvor mannen har brukt penger på tunge uhåndterlige greier, og hun bærer med et smil.. 😄.. Isåmåte er bilder av hest, hund og katt temmelig tamt i forhold. De driter vel hvilke nye høyttalere som måtte dukke opp. Men ikke Dragen :love:

20211109_200642_1636493123186.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    det finnes to typer menn.
    de som tvinger kona til å bære hifi, og de som ikke gjør det.
    og det finnes to typer kvinner.
    de som bærer hifi, og de som søker skilsmisse.
    Grov forenkling, men det er lov. Må bare få koblet opp nå.. Min første" måle-riktige" høyttaler.. Kan det bli musikk da.. :rolleyes:

FB_IMG_1636095383081.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Er du havnet i det gylne ørets selskab?

• Liker
    Reaksjoner: HCS

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Måler det bra, så spiller det bra. Eller var det: spiller det bra, så måler det bra :unsure:
    Uansett. Grattis, gamle ørn! Morsomt med gjetteleken, men det er kun haren som havner der hvor den hopper. Eller noe sånt :)

• Love

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Drømmedama, uten tvil, etter å ha bært nye høyttalere opp ei bratt trapp. Har tilgode å se et lignende motiv her inne, hvor mannen har brukt penger på tunge uhåndterlige greier, og hun bærer med et smil.. 😄.. Isåmåte er bilder av hest, hund og katt temmelig tamt i forhold. De driter vel hvilke nye høyttalere som måtte dukke opp. Men ikke Dragen :love:

Vis vedlegget 762199
    Flink kone, men er du sikker på at hun liker å bli sammenlignet med mærra mi? 😊
    Ligner på Golden Ear Triton, ja.
    Hvorfor sa du ikke det med det samme? 😆
    Gratulerer! 🎈

• Love

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med nye høyttalere, håper du blir fornøyd med disse. Jeg gleder meg til å få en lytt, har mange ganger lurt på om jeg skulle slå til på slike ;)
    Å jeg vet hva det er:cool:🎵

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk karer, det gledes. Jeg har ikke koblet de opp, kun bært , så jeg vet egentlig ikke noen ting om hvordan dette vil funke.. Men jeg har troa. Var så heldig å støte bort i @inselwind igjen i går, trivelig som alltid. Må få til et møtepunkt ved senere anledning :)

Skummelt er det jo at Magnepan 3.7i fortsatt står noen uker før ny eier kommer å henter de. Tenke om jeg angrer... :).. Men jeg innser at det er snakk om kompromiss, uansett hva jeg gjør. For dum til å bygge noe selv, for fattig for å kjøpe de råeste tingene, og for glad i andre hobbyer til å være 110% dedikert audiofil. Jeg innser at jeg ihvertfall har gått en vei. Fra SET, sist gang på 2x48 watt, til 2 x1600 + 2x1800 + 2x800 watt.. Hmm, kan det bli for mye av en god ting?

Jeg skal ta litt mer bilder , og komme med noen inntrykk, når tiden strekker til. Men ja , det er Goldenear Reference . Legge ved noen tester så påstår at det er en grei høyttaler.. Selvom ikke testene er så viktige så er det artige at også andre synes de er ok :rolleyes::)

GoldenEar Triton Reference Loudspeaker - The Absolute Sound

GoldenEar Technology Triton Reference Loudspeaker Review | Sound & Vision (soundandvision.com)

GoldenEar Triton Reference Loudspeakers Review - HomeTheaterHifi.com

GoldenEar Technology Triton Reference loudspeaker | Stereophile.com

GoldenEar Triton Reference Loudspeaker | Hi-Fi News (hifinews.com)

Nei, de er ikke pene @RoDa , men det går bra. Liker treverk og utforming jeg, men det har jeg i "katta". Nå en tur til legen, så får en se hvordan det går :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.983
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med spennende høyttalere HCS!
    Med dine monoblokker og en effektivitet på 93dB bør det ikke mangle kraftoverskudd, særlig tatt i betrakting de innebygde sub’ene med 1800 egne watt i ryggen:cool:

Har skjønt trappa opp til lytterommet er største utfordringen, så da er det bare kosen igjen nå 😉

• Love

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.150
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    GRATULERER med et spennende valg fra en leverandør jeg tror utfordrer dyrere saker - mye dyrere. Jeg snuste på sub-woofere fra GoldenEar , men tilfeldighetene gjorde at et annet bra bruktfunn dukket opp.

• Love

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.026
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer så mye HC :) kjempe spennende høyttalere som du har dratt i hus
    Ser frem til fortsettelsen

mvh

• Love

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.687
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer HC, synes de høyttalerne var kjekke jeg... Nå har jeg hatt mine Magnepaner siden 2007 - og har ennå ikke tenkt å bytte de ut. Får håpe du også har funnet den rette.

• Love

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, HC! Har tidligere selv snust litt på GoldenEar (harry navn), men hadde nå helt glemt merket. Blir sikkert bra, men nå er jo du en kritisk jævel 😊 Hva med å skifte nick til Gulløret 😄

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.202
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med nye høyttalere HCS!
    En god rygg og ei sprek kone hjelper på når dørterskelen blir slitt ned av høyttalere. :)

• Love

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva skal en si, fy f for et overskudd. Konstruktør kaller de T-Ref, og med god grunn, disse går helt innpå en når en ber om villskap. Blir nesten skremt, men det er en ting som imponerer nesten mer. Og det er Heil-klone diskant i toppen. Her er det oppløsning som understøttes med et fundament av råskap. Og enda jobber Sanders på tomgang, nivå på subbene på under kvart og T-Ref på halv speed. Nå er jeg virkelig på konsert 😘

20211110_111230_1636539198568.jpg

Bilde av kompakt anlegget :). Ting er litt større inn real life. Litt sånn bittersøt dag dette. Anlegget, en glede. Men har i den senere tid oppdaget stadig mer blod i urin. Og i dag måtte jeg som stolt mann bukke under, må få rede på dette hos legen. Kreft, nyrer, infeksjon, aner ikke. Satser på at det ordner seg. Er snart jul, og ukrutt forgår ikke SÅ lett. Om det er det verste så får en kose seg så godt en kan. Hele livet er en reise i mot det å bli borte.. Uansett, jeg er happy med et min "oppvekst - band", Toto. Det enkle er ofte det beste, så også nå :).. Og litt humor.

FB_IMG_1636492044733.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Blod i urinen kan være mye det,jeg hadde kreft i ene nyren og fikk beskjed om at det først er farlig når jeg pisser blod😱.
    Fikk jo ordnet det før det kom så langt pga at jeg går til kontroll 2 ganger i året etter at hovedpulsåren sprakk. Så jeg hadde nok fått sjekket det rimlig fort!.

• Love

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt med anlegget 😃 kjipt med helsen 🙁 Satser på det ordner seg på en grei måte. God bedring, og positive tanker sendes fra Drotningsvik!

• Love

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.150
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Bra høyttalere leverer . Lykke til hos legen. Sykdom er noe dritt, men lar seg heldigvis fikse i de aller fleste tilfeller !

• Love

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.026
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God bedring HC, helse problemer er noe dritt og jeg vet alt om det :(

mvh

• Love

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Trist å høre HCS, krysser fingrene for at det er noe enkelt og ikke den alvorligste av dem:rolleyes:
    God bedring, gode tanker sendes fra her mellom bakker og berg ;)

• Love

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.983
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Godt å høre at høyttalerne falt i smak så langt 😊 God bedring med helsa, satser på at det er noe som lar seg fikse 👍🏻

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis med nye høyttalere og mye moro som venter på hififronten.
    og så satser vi på at helsetilstanden viser seg å være udramatisk.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn