Blir spennende å se hva du skal slite med å få opp trappa denne gangen. Uvanlig at du drar i hus noe som har fått mye gode omtaler. Men slik jeg kjenner deg tror jeg det blir bra
Måtte ventetiden gå fort, venter i spenning
Ja, venter i spenning nå. Her inne er det nesten inflasjon i gode bass prosjekt. Egentlig et sunt fokus vil jeg nesten si. Det er mange eksempler på at det kjøpes superdiskanter på høyttalere som kanskje ruller av i bunn på rundt 40Hz. Da har en kanskje ambience , eller hva det nå heter i toppen men bunnen er der ikke. Endel opptak har mye rominformasjon i bunnen. Opptaket under er et eksempel på dette. Har en et anlegg som går helt i dypet er det mye en får med somikke dekkes av endel anlegg. Lyden av trikken på utsiden blant annet...
Høyttalerne jeg mest sannsynlig skal bære opp har spec på 12Hz - 35KHz. Dette understøttes av målinger som påviser en output, en jevn en, til 25 før output synker. Men da har en subbene og. De målte Trompetn ned til 7Hz så det burde rekke. Et annet poeng med de er at de har en følsomhet på 93,5 dB, målt 92dB. Jeg skal beholde Sanders rett og slett fordi jeg liker store amper. Men da kan jeg etterhvert kaste på en rør amp og kose meg med sus og gøy når jeg vil det. Fleksibilitet tiltaler meg
. Som alltid er det kompromiss , uansett i denne hobbyen , men her er det og muligheter. Jeg innser at hobbyen har dreid litt for min del. Jeg er lei av kabler, tweaks , stadige justeringer og tukkling. Vil at det skal fungere. At det understøttes av målinger er fint, men det er i beste fall sekundært. Anlegg som stimulerer nevroser er og en ting jeg vil bort fra. Men jeg beholder platespilleren
. Telle timer på rør, kableløftere og magisk metall som lukter cryo, blårøyk og svette er ikke min greie. Jeg har prøvd nok sær hifi, eid mye, og funnet ut, jeg er enkel.. Enkel i den forstand at jeg ønsker meg en liten opplevelse fordi anlegget har kapasitet og gjengir opptaket nogenlunde, ikke fordi en eller annen bøtteknott har satt hinsidige priser basert på hjemmemekk og overpriset sløyd.
Orgelmusikk krever kapasitet. Filmen over er forøvrig en fin liten sak som anbefales. Enkelte ganger føles det veldig rett å skynde seg, langsomt...Og imorgen er det messe..