HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Registerer at "skortnisse" er et begrep. Hvis det å handle brukt, også innen hifi, finner jeg det til å være et flott begrep. Vi kaster for mye, tross at alt nytt automatisk er bedre og henger en på et par nuller på prislappen lar de fleste seg blende og tillegger boksene en tillit de ikke nødvendigvis fortjener. Så skal ikke jeg mene noe om andres lommebok annet enn å påstå at alt nytt ikke automatisk fryder :)

20221108_111500_1667903790188.jpg

Av svigermor fikk jeg denne. Vet ikke hva jeg skal gjøre med den, men flott å se på er den. Minner fra en svunnen tid. En tid hvor menn brukte hatt, mor hadde middagen klar og barn oppførte seg med respekt. Sentimental? Tja, muligens, men tidsånden med sitt stadige jag, med lite normer og autoriteter, er tidvis usmakelig. Og tid er uansett bare et begrep, som de færreste av oss helt skjønner

20221108_100524_1667899402120.jpg

Uansett, vi heldige som har mulighet til å kose oss med hobbyen. Det unner jeg alle, skortnisse eller ikke. Ikke alle har så gode liv som vi har nå. Under et brev fra Sachsenhausen. Brevet ble sendt sent 1944. Vedkommende overlevde ikke. Tror jeg fortsetter å samle "skrot", også hifi.. 😊

20221108_141503_1667914416954.jpg
    20221108_141537_1667914619542.jpg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.912
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 866178

Synes den er flott, selv om den ikke har alt. Lenco var mer spretten og med mer driv, NAS bedre på bass. Det fascinerende med denne er at den har et kulksort bakteppe hvor NAS kunne gi rumble, noe jeg ikke likte.

Vis vedlegget 866179 I

Lyra er et nytt bekjentskap. Synes den er organisk og artig. Kanskje oppgradere innen merket etterhvert 😊
    Gratulerer med ny platesnurrer🤩 Lyra har jo mange p.u i forskjellige prisklasser så her er det muligheter med tiden. Jeg er veldig fornøyd med min Kleos👍

• Love
    Reaksjoner: HCS

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.544
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Helt glemt deg bort jeg :eek: Gratulerer med flott snurre HC :) Bra pu også ser jeg

mvh

• Love

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med ny platesnurrer🤩 Lyra har jo mange p.u i forskjellige prisklasser så her er det muligheter med tiden. Jeg er veldig fornøyd med min Kleos👍
    Takk, Lyra virker mer som et rasedyr enn noen pu jeg har vært borti før. At jeg i det hele tatt vurderer oppgradering, innenfor samme merke, er lett skremmende. Og høyst overraskende.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enkelte ganger er det grunn til å føle seg "vellykket". På lista under unngikk jeg alle "feil" som en ikke skal gjøre. Akkurat i dag var det ikke mer som skulle til for å få meg til å le 😁. Tror alderen gjør at en gir litt mer f, heldigvis..

FB_IMG_1668097269960.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.745
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Enkelte ganger er det grunn til å føle seg "vellykket". På lista under unngikk jeg alle "feil" som en ikke skal gjøre. Akkurat i dag var det ikke mer som skulle til for å få meg til å le 😁. Tror alderen gjør at en gir litt mer f, heldigvis..

Vis vedlegget 867767
    Klarte 6 av 8. Gikk på en smell med Eq og digitale nedlastinger. Får være småfornøyd med det.

Mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Klarte 6 av 8. Gikk på en smell med Eq og digitale nedlastinger. Får være småfornøyd med det.

Mvh
    Med din alder ser jeg det bare som positivt at en er framoverlent, søkende og utvikler både hobbyen og seg selv.. Når jeg kommer dit , om ikke lenge, skal jeg være fornøyd med å få lagt i cd skiva rett vei... :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.745
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Med din alder ser jeg det bare som positivt at en er framoverlent, søkende og utvikler både hobbyen og seg selv.. Når jeg kommer dit , om ikke lenge, skal jeg være fornøyd med å få lagt i cd skiva rett vei... :)
    Du får holde deg til vinyl. Der kan du spille begge sidene. :D

Mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.001

Morsomt HCS. Jeg kom meg helskinnet igjennom 7 av punktene over hva jeg som "audiofil" ikke bør eie/kjøpe.
    Juryen er ute på bakrommet for å diskutere hvorvidt "ormegården" min går i kostbare kabler gruppen.
    Jeg mener selvsagt nei, men er ørlite farget av egne valg ;)
    Men jeg tar det ikke så tungt om jeg blir domfelt.

Avslutningsvis over til noe helt annet. Det var en kul vri på hvem Sauron i vår nye LOTR serie egentlig var :cool:
    Ellersmessig koser jeg meg veldig med Expanse på Prime Video om dagen. Så de 2 første sesongene når de kom i 2016/17, og har snart sett igjennom dem på nytt før jeg kan fråtse i 3 sesonger jeg ikke har sett. Det gledes!

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, et par Black Magic må vel kalles billige.. Eller kanskje ikke? :).. Gode er de.

The Expanse er meget god, for meg, en av fjorårets topp fem. I år vil jeg nevne The Peripheral på Prime. Vellagd, og underfunding..

Halbrand.. Ble ikke så overrasket. Spent på hvordan oppgjøret med Adal blir. Og om Gandalf slutter å oppføre seg som en toms.. Soga hell fram.. :)

Sist redigert:

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    337
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Morsomt HCS. Jeg kom meg helskinnet igjennom 7 av punktene over hva jeg som "audiofil" ikke bør eie/kjøpe.
    Juryen er ute på bakrommet for å diskutere hvorvidt "ormegården" min går i kostbare kabler gruppen.
    Jeg mener selvsagt nei, men er ørlite farget av egne valg ;)
    Men jeg tar det ikke så tungt om jeg blir domfelt.

Avslutningsvis over til noe helt annet. Det var en kul vri på hvem Sauron i vår nye LOTR serie egentlig var :cool:
    Ellersmessig koser jeg meg veldig med Expanse på Prime Video om dagen. Så de 2 første sesongene når de kom i 2016/17, og har snart sett igjennom dem på nytt før jeg kan fråtse i 3 sesonger jeg ikke har sett. Det gledes!
    Kremt.. Det er 6 sesonger:)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.001
    Hehe, et par Black Magic må vel kalles billige.. Eller kanskje ikke? :).. Gode er de.

The Expanse er meget god, for meg, en av fjorårets topp fem. I år vil jeg nevne The Peripheral på Prime. Vellagd, og underfunding..

Halbrand.. Ble ikke så overrasket. Spent på hvordan oppgjøret med Adal blir. Og om Gandalf slutter å oppføre seg som en toms.. Soga hell fram.. :)
    Joda, er selvfølgelig i gang med The Peripheral også.
    Litt i overkant nærvoldelig her og der efter min smak - eksempelvis skifte av øye :oops:
    Men hovedpersonen er blendende flott i mine øyne.

Jeg fikk etter hvert mine mistanker til denne Halbrand.
    Og ja, helsikes irriterende dette tulleballet til Gandalf.

Ha en rolig og meningsfylt aften med fruen.

• Love

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ja, denne tråden er temmelig triviell i perioder. Men så skriver jeg mest for egen del, som en slags logg. At folk deltar er alikevel svært hyggelig, dere vet hvem dere er. Og hvem dere ikke er, 😁

Fikk lyst på ny lyttestol. Så da en dukket opp på Ridabu slo jeg til. Dansk design-stol som ryggen kan felles ned. Noe som jeg liker, noen av de beste lyttestundene hadde jeg I Stokke Gravity. Men den er for høy dessverre..

908_1452741648.jpg

I rekken av trivielle ting, nå ribbe. Testet steking i airfryer. Det føltes litt blasfemisk, men det var enkelt, og ble godt med svor som var helt innafor. Beste er at en bare kan la prosessen gå sin gang, uten å passe på, latmanns-ribbe. Midt i blinken 😊

FB_IMG_1668373494069_1668373560232.jpg

Nyeste av Beth Otten, "Weather Alive", anbefales. Livet er ikke så værst, trivielt eller ei (y)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.912
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fikk lyst på ny lyttestol. Så da en dukket opp på Ridabu slo jeg til. Dansk design-stol som ryggen kan felles ned. Noe som jeg liker, noen av de beste lyttestundene hadde jeg I Stokke Gravity. Men den er for høy dessverre..

Vis vedlegget 868272

I rekken av trivielle ting, nå ribbe. Testet steking i airfryer. Det føltes litt blasfemisk, men det var enkelt, og ble godt med svor som var helt innafor. Beste er at en bare kan la prosessen gå sin gang, uten å passe på, latmanns-ribbe. Midt i blinken 😊

Vis vedlegget 868273
    Airfryer er det beste kjøpet vi noengang har gjort til kjøkkenet……..har jeg hørt min kone si 😊
    Gratulerer med en designklassikker av en lyttestol🤩 Blir nok mange fine timer i sweet spot der!

Når det kommer til airfryer saken så er jeg ikke så positiv, men den ribba så veldig bra ut😋 Vi fikk en sånn en hjem for et drøyt halvt år siden og testet å ”frye" bl.a kylling og poteter. Hadde nok litt for høy forventning om at ting skulle bli skikkelig krispy, men det ble egenlig akkurat det samme som i en varmluft ovn. Ok, tok kortere tid, men det støyet til gjengjeld som en hårføner på full guffe (ikke akkurat sort bakgrunn der nei🤣). Vår ble lagt ut på finn.no umiddelbart!

Sist redigert:
    • Haha

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med en designklassikkflott lyttestol🤩 Blir nok mange fine timer i sweet spot der!

Når det kommer til airfryer saken så er jeg ikke så positiv, men den ribba så veldig bra ut😋 Vi fikk en sånn en hjem for et drøyt halvt år siden og testet å ”frye" bl.a kylling og poteter. Hadde nok litt for høy forventning om at ting skulle bli skikkelig krispy, men det ble egenlig akkurat det samme som i en varmluft ovn. Ok, tok kortere tid, men det støyet til gjengjeld som en hårføner på full guffe (ikke akkurat sort bakgrunn der nei🤣). Vår ble lagt ut på finn.no umiddelbart!
    Tålmodighet er en dyd, sies det.. Men ja, airfryer tar lengre tid enn det som promoteres. Har gått mest i kyllingvinger her. Lyden er ikke ille, Philips, men skjønner hva du mener :).. Pommes-frites, unbeatable. Tror alikevel jeg jeg liker best å lage maten, ikke få den middelmådig tilberedt, så ikke helt uenig (y).

Stolen blir gull, liker at jeg kan vippe den bakover.. Må ha meg "slumreteppe", hva må enn det er.. :unsure::)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trivelig, om en hektisk, dag i går. @roeng2 var innom og lyttet litt. Alltid hyggelig når han stikker innom, kaffe og haifai, men og livets mange tildragelser. Og litt ideer, begge veier. For min del er EAM på vei ut, for nå, og noe annet på vei inn. Som @MakkinTosken sier er jeg en romantiker i hobbyen, så da passer det vel med rør, mere av de.. :unsure:

20221116_191559_1668700547842.jpg
    20221116_183745_1668700527293.jpg
    20221116_184257_1668700573170.jpg

Kvelden ble tilbragt på Nannestad, av alle steder. I Tyskland har de Brabus, AMG og M technic men disse kreasjonene var helt rå. Her stripper de ned en flett ny Lambo og dobler kreftene og tar vekta ned. 1300 hk som er Euro6 godkjent av TUV. Godt håndverk er imponerende uansett disiplin, og disse kara er i toppen av sitt ( www.zyrus.no). Diverse lodne amcar greier blir skrot kontra de greiene her..

Artig å få sett noe så imponerende. Og litt samme følelsen jeg har hatt i møte med et par anlegg jeg har hørt.

FB_IMG_1667679821696.jpg

Uansett, gjelder å kose seg der en er, uansett, hobby og tilnærming 😊

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Takk for at du tok deg tid til et lite besøk i går @HCS. Stor hifi på plass og stor lyd med stort fokus på analog fremføring av lyd. Blir spennende å høre hvordan neste planlagte endring blir, jeg har virkelig trua😁

• Love

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.161
    kjølevifter over en motorblokk. wtf?

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det manglet mist et eller to gir på den bilen. Den kunne fint passert 300 på sluttstrekket om den hadde det. Artig video.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det manglet mist et eller to gir på den bilen. Den kunne fint passert 300 på sluttstrekket om den hadde det. Artig video.
    Sertifisert for 325. Konstruktør innrømte at gira ikke traff optimalt i video.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.388
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Trivelig, om en hektisk, dag i går. @roeng2 var innom og lyttet litt. Alltid hyggelig når han stikker innom, kaffe og haifai, men og livets mange tildragelser. Og litt ideer, begge veier. For min del er EAM på vei ut, for nå, og noe annet på vei inn. Som @MakkinTosken sier er jeg en romantiker i hobbyen, så da passer det vel med rør, mere av de.. :unsure:

Uansett, gjelder å kose seg der en er, uansett, hobby og tilnærming 😊
    Ingenting er trygt i racket ditt 😂 og du har jo hatt den Sony spilleren veldig lenge nå.
    Vit da at du er så heldig at du har noen som kan være behjelpelig med å avhjelpe deg med den når tiden er inne 😉

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingenting er trygt i racket ditt 😂 og du har jo hatt den Sony spilleren veldig lenge nå.
    Vit da at du er så heldig at du har noen som kan være behjelpelig med å avhjelpe deg med den når tiden er inne 😉
    Bra du tar meg tilbake til dette nettstedet og dens innehold... 🙂. Haifai.. Setter deg opp på lista, men før avhending kan skje, må jeg finne et drev som jeg har mer trua på enn dette..

cdp-xa7es-1-sony-793pix.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig, litt sofa-tid. Vært særs hektisk periode siste fjorten dagene som ble "toppet" med svigerfar sin begravelse nå på fredag. Sånn er jo livet og klager ikke, ikke vil jeg gå rundt å si "at det er tunge dager", en må kjempe videre :). Og vi har alle ulike måter å takle livet på, heldigvis.

Tilbake til hifi. Etterhvert blir det mer rør. Håper jeg vil like KT88 denne gangen. Har liksom ikke helt fått fot før. EL34 er liksom et bedre allround rør.. Men det er lov å håpe..

hero1.jpg

Uvisshet er en del av livet, heldigvis. Nå skal Dragen og jeg binge litt serie, Jack Reacher. Ikke noe er som litt gladvold på en mandag 😊

En får "kose" seg på livets reise..

FB_IMG_1668726489189.jpg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.728
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ha en trivelig Mandag vidre gode mann 🤗 🎶 :coffee: trives alltid å være med på reisen din her inne,mye velreflektert og gode ord og masse takhøyde hos deg:giggle:
    at mere rør sniker seg inn kan jeg like 😁du får liksom ikke helt lagt på røret`` i denna gale hobbyen du heller 😅 må si jeg deler opplevelsen rundt KT-88 med deg også jeg har heller aldri fåt helt fot uansett hvor& hvem som har laget dem, selv Kr Audio sine klarte ikke trigge,ikke 50w KT-88 av Trafomatic heller men 8w 300-B av trafomatic igjen låt fett, Ear sin 8L6 med EL-34 låt artig, blir artig å følge med vidre Buddy 🤗
    Med beste hilsen herfra

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ha en trivelig Mandag vidre gode mann 🤗 🎶 :coffee: trives alltid å være med på reisen din her inne,mye velreflektert og gode ord og masse takhøyde hos deg:giggle:
    at mere rør sniker seg inn kan jeg like 😁du får liksom ikke helt lagt på røret`` i denna gale hobbyen du heller 😅 må si jeg deler opplevelsen rundt KT-88 med deg også jeg har heller aldri fåt helt fot uansett hvor& hvem som har laget dem, selv Kr Audio sine klarte ikke trigge,ikke 50w KT-88 av Trafomatic heller men 8w 300-B av trafomatic igjen låt fett, Ear sin 8L6 med EL-34 låt artig, blir artig å følge med vidre Buddy 🤗
    Med beste hilsen herfra
    Takk for gode ord @KrazyIvan# :). Kanskje litt mørk humor til tider for sarte sjeler, uansett er dette en slags blogg..

Ja, spent på om dette lander seg. Høyttalere mine liker lav dempefaktor. Ikke alle som kan si det her inne, mange regelrett snøvler happy når dempefaktor er høy :). Hver sin smak.. Godt å "sy" litt selv, men det kan fort gå feil.. 😎

FB_IMG_1666470571905.jpg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.728
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jeg skjønner at humorens bakside gjerne er mørkere enn humoren i realiteten er, men du er flink til å snu det om til lys og håp det smitter over på en positiv måte 🤗
    jeg har stort sett ikke skjønt meg på høy dempefaktor heller,Sharp effekten min har 100 i dempefaktor, kanskje derfor jeg syns den har vist seg mer musikalsk i bassen enn gjerne større transistor krabater som har vært innom her siste tiden og, ja kunne jo gjerne valgt utømmelige krefter ala monster amper, men ikke alltid det gjenspeiler seg i muskalske verdier, og til sist velger jeg også heller det, når det kommer til dempefaktor så er det vel gjerne ikke så høy dempefaktor som skal til for tilstrekkelig kontroll når alt kommer til alt på moderate laster`` :giggle:

Sist redigert:
    • Love
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn