Skarpt blikk du @Final, du har vel ikke vært innom de væpnede styrker en gang i tiden..Hvilket platespilleroppsett er det du har til høyre på benken ?
Skarpt blikk du @Final, du har vel ikke vært innom de væpnede styrker en gang i tiden..Hvilket platespilleroppsett er det du har til høyre på benken ?
Det er glede i nye ting, men tilfredstillelsen er større med tingene en har jobbet med, og fått til. Sa jeg, selverkjennende..Her har det komt inn en transe, lurer på å beholde Cayin og siden eg ikkje klarer å kvitte meg med ting![]()
Staselig oppsett HCS. Og så lenge en handler brukt, så er det bærekraftig.Er modell over den du hadde inne tror jeg @Håkon_Rognlien, stemmer ikke det @Zulu? Må flire litt, merking på baksiden er slik Audio Note gjorde før, litt odd. Utseende er liker jeg. Sliter fortsatt med å bli "bærekraftig", dvs minimalist
Vis vedlegget 860196
Du har så rett @E. Largo ,gjenbruk er den gamle vinen, den gode. Ikke sure varianter, med så høy pris at en får garvesyre bare ved å se på etiketten.. Slik en del hifi har blitt i dag, med avsindig pris og tidvis lite surt inneholdStaselig oppsett HCS. Og så lenge en handler brukt, så er det bærekraftig.
Gjenbruk er jo ett ord i tiden![]()
Trivelig dag med koselig besøk av @Atlerovik og @veleik. Vi både spiste og koste oss, og fikk hørt litt. Skal ikke si så mye om lyden, den er grei til mitt bruk. Og dac, der kan det være tildels store forskjeller...
Veleik satte igjen en boks jeg kunne få låne. Veldig snilt ikke minst, men og spennende. Det er en pre ( https://www.hifipig.com/coffman-labs-g-1a-valve-preamplifier/). Utseende er bare helt nydelig etter min smak. Gleder meg til koble til, teste ut. Kanskje jeg tilogmed tester riaa trinnet.. :kul:
Vis vedlegget 860721
Ingen fjernkontroll, men tror ikke det skal gjøre så mye..
Vis vedlegget 860723
Den måten å ha rørde ut av "rumpa" på strømforsyning har jeg aldri sett. Takk igj Veleik, for muligheten til å teste ut litt. Og snart er vi alle tre på tur, tipper det kan bli helt ok
Vis vedlegget 860730
[/SITAT]
Så koselig, du er flink til å formidle
Setter stor pris på dine skriverier![]()
Fryd kan være så mangt. Såvidt jeg vet er "sadomastic tendencies" noe som bringer glede for noen. Jeg må ha noen fibre i kroppen som sympatiserer med disse med tanke på alle løft. På den annen side er, for meg, forandring en grunnforutsetning. Legge merke til at jeg ikke skriver "oppgradering" eller "forbedring".. I en alder av 50+ hjelper det ikke med PA, "venterigg mk7", hørsel er på vei nedover. Men reisen er fin, økt alder gir en mulighet til å kaste penger på hobby og fritid. Det sosiale? Ja, det er en stor glede å få møte folk, så utrolig mange flotte kloke karer, jeg blir rent ydmykSkjønner at det er en stund siden jeg har vært innom her. Får ta en oppsamling og si gratulerer med nytt anlegg! Lar det gjelde på generell basis, så er det unnagjort
Fryder forandringen, eller er det mest for det sosiale og styrketreningen sin del?
Sjønner at du er litt frustrert når jeg ser dette bildet. Det her er bedre å se påTakk, det var koselig å høre. Skriver mest for egen del, som en slags logg jeg lunt kan riste på hodet over når jeg sitter på "hjemmet. Noe du er flink til å dele er musikk, der ligger jeg etter og må forbedre meg.. Tror uansett ikke at vi gikk glipp av mye fra det sovjetiske rockebandet" Uldar".. Ha en fin søndag @YesJens
Vis vedlegget 860920
Så hyggelig å få et ansikt på en fyr som har fått en betydning i mitt livTusen takk for invitasjonen @HCS! Biri i høstskrud (og med høstgryte på bordet) er ikke å forakte.
Jeg hadde gledet meg veldig til å høre de vakre VREL-høyttalerne dine, og de skuffet ikke. Jeg synes de klarte å skape et stort, men også intimt lydbilde. Det lyder kanskje paradoksalt, men jeg opplevde det slik. Stor scene, med plasser på første rad. Særlig Gregory Porter, Jan Johansson, Eagles og Garbarek ble kjempeopplevelser.
Det var også veldig interessant/morsomt å høre forskjellene på dac'ene du hadde for hånden, og hvilken forskjell to enorme basskasser kan utgjøre
Lykke til med utprøving av Coffman-preen! Håper den kan tilføre noe til anlegget ditt.
Snart skal vi på ut på tur sammen. Det håper jeg blir skikkelig, skikkelig gjevt.
Jeg gleder meg!
Mvh Veleik
Bilen er snart 30.. Som alle "gæmliser", latenstid vet du..Menne… rullemålingen er over 10 år gammel eller?
Hei!!Hektisk for tiden,klokket et par tolv timers dager, så det var godt med hjemmekontor i dag. Problemet med hjemmekontor er all kaffen. Tid til å fyre opp "katta, møkkete og fæl, men trofast fyrer den opp.
Vis vedlegget 861946
Nå som en har fått litt overskudd kan en jo poste noen grafer, det gir selvbekreftelse og glede..
Vis vedlegget 861949
Hehe.. En bør kanskje passe seg for å ha meninger her inne, det blir fort litt sort og hvitt.. En kan fort bli litt som fyren under..
Vis vedlegget 861950
Dagens audiofile høydepunkt var et lite besøk av @oal. Virkelig en særs hyggelig fyr. Dessverre tok han med seg Lenco.. Så nå jeg legge alle pengene på at VPI gir meg det jeg vil ha. Satser på at det ordner seg..![]()
Hobbybiler som faktisk må på EU-kontroll er som flett nye å regne. Ikke mye gæmlis over såntBilen er snart 30.. Som alle "gæmliser", latenstid vet du..![]()
Ja, altfor mye nesten. Var noen artige motorsykler der ogMye gromt der![]()
Fikk ikke helt bestemt meg, men definitivt noe helt egetDen grønne BMW’en var lekker![]()
Flott sak, men uten tilsvarende pre er det i beste fall halveis. Men Wellfloat, levert av samme firma, skal testes. Platespiller-nevroser..Tron som ligger på Torget hadde kledd deg. Vet ikke om du da hadde trengt nye høyttaler……….men det har jo aldri fremstått som et problem på Biri![]()
De plattformene tar vel inntil 300 kg og så tung er ikke den subben din?Var i kontakt med Alan om å teste Wellfloat under subben min. Dessverre driver Wellfloat med pusling-haifai, så standardutgavene ble for små![]()
Du vet, det finnes andre ting enn vekt…….eksempelvis lengde og breddeDe plattformene tar vel inntil 300 kg og så tung er ikke den subben din?![]()
Nå fikk jeg noen stygge bilder i hodet her.. Godt du tok den.. Enkelte ganger burde en holde igjen, også på ordstrømmen.. Mer kaffe ja..Kulksort bakteppeAntar du mener kullsort og ikke kuksort
![]()