HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.865
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fornøyd med høyttalerne så langt HC? 🙂
    Ser spennende ut med 2 stk røslige elementer pr høyttaler!

Skulle gjerne hatt noe med større elementer selv, ikke med ønske om mer dypbass men det er noe eget med mellomtonen fra større elementer. Ble veldig imponert over skyvet og luften Ø Audio klarte å gi på messa og må bare innse at jeg ikke er i nærheten av å gjenskape det samme her hjemme. Spiller veldig klart og fint her, men med 6,5’’ mot 15’’ og et kabinettvolum på 10% (?) av Verdande så er det ikke tvil om at fysikkens lover fortsatt gjelder.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fornøyd med høyttalerne så langt HC? 🙂
    Ser spennende ut med 2 stk røslige elementer pr høyttaler!

Skulle gjerne hatt noe med større elementer selv, ikke med ønske om mer dypbass men det er noe eget med mellomtonen fra større elementer. Ble veldig imponert over skyvet og luften Ø Audio klarte å gi på messa og må bare innse at jeg ikke er i nærheten av å gjenskape det samme her hjemme. Spiller veldig klart og fint her, men med 6,5’’ mot 15’’ og et kabinettvolum på 10% (?) av Verdande så er det ikke tvil om at fysikkens lover fortsatt gjelder.
    Som alltid er høyttalere kompromiss, enten større eller mindre på kommersielle høyttalere. "PA-rigg" i heimen er sikkert gøy, men veldig lite aktuelt for meg. Sitter stort sett å leser fag eller skjønnlitterære bøker i ro og mak med musikk som en mood forsterker. Fysikken og dens lover er ikke noe en får kommet seg unna helt klart. VREL spiller åpent på relativt lavt volum og plages ikke av "sminke" som endel høyttalere sliter med, i mine ører. Og de kobler bra i mot tom, det liker jeg. Uansett, det er en sjarm med mange høyttalere må jeg innrømme etter å ha hatt et par innom 🙂. Enhver må finne sin egen "oppskrift"....

FB_IMG_1660071082604.jpg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.865
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Som alltid er høyttalere kompromiss, enten større eller mindre på kommersielle høyttalere. "PA-rigg" i heimen er sikkert gøy, men veldig lite aktuelt for meg. Sitter stort sett å leser fag eller skjønnlitterære bøker i ro og mak med musikk som en mood forsterker. Fysikken og dens lover er ikke noe en får kommet seg unna helt klart. VREL spiller åpent på relativt lavt volum og plages ikke av "sminke" som endel høyttalere sliter med, i mine ører. Og de kobler bra i mot tom, det liker jeg. Uansett, det er en sjarm med mange høyttalere må jeg innrømme etter å ha hatt et par innom 🙂. Enhver må finne sin egen "oppskrift"....

Vis vedlegget 858142
    Helt klart, de fleste av oss sitter vel i hovedsak alene og lytter til musikk, så viktig at det er ens egne preferanser som er prioritert og ikke merke-kred her inne på HFS 👍🏻

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Helt klart, de fleste av oss sitter vel i hovedsak alene og lytter til musikk, så viktig at det er ens egne preferanser som er prioritert og ikke merke-kred her inne på HFS 👍🏻
    Du burde tatt en tur til HCS nå menst han har VREL. Det er noe med denne typen høyttalere som bare er vidunderlig.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ja, forandring er livets "krydder" sies det. Men vi nordmenn er ikke så veldig glad i" krydret" mat :). Vi stemmer AP, bo stort sett på samme plassen hele livet, unner ingen å tjene særlig bedre enn vi gjør selv og reiser på Svenskehandel fordi det er billig.. En konform, men trygg gjeng er vi i møte med hverandre. I oppsettet her hjemme er det stadig endringer, men det er enkelte "bokser" jeg anser som delvis fredet. En av disse er min Tron dac. En særs analog dac som det neppe finnes så mange flere av i hele landet. Sort og sober har den holdt stillingen. Frem til nå.. Ikke nok med det, jeg hat tenkt at vinyl er bare for å ha det. Men nå ønsker jeg å teste ut , skikkelig, for å se om jeg er gammel og satt nok til at jeg har godt av å komme meg opp av godstolen for å snu plater.. Men mer om vinyl en annen dag.. Nå tilbake til dac.. Et krav har vært at jeg må ha en dac med usb. Hvorfor USB ? Rett og slett fordi det var litt artig å se @Retep i aksjon, kanskje gi meg selv muligheten innimellom. Nå er min arbeidshverdag fylt av algoritmer så på fritiden er det nok temmelig bannlyst, men never say never.
    nup.jpg

Tron på vei ut, inne med Nuprime 9. AKM4490 har jeg trua på, selvom Sabre er det som visstnok skal være det beste. Med Sabre dac jeg har hørt har ofte vært lyst og uten det jeg vil ha. For de som vil lese mer " https://headfonics.com/the-dac-9-by-nuprime/ " . Kan godt hende den relativt billige dac'en gjør alt jeg vil, og mere til, det skal en ikke se bort ifra, men som alltid, litt overkill skader ikke. En proff dac , slike som er relativt pop blant de "vise" her inne" , så jeg fikk lyst til å teste ut det og. Kanskje litt målemonster, men ikke en Topping. Topping er mindre sexy enn ei solbrent 75 år gammel kjerring på ei naturiststrand.. ;). Så hva har jeg satt sikte på ? Crane Song Solaris. Sikkert flere som har hørt om den ? :). Den har et par muligheter , gain justering bla, og så er den og AKM basert. Direkte billig er de jo ikke, men får se hva den kommer på , har opprettet kontakt for å se hva en kan få til..

crane.jpg

Før den endelige avgjørelsen tas skal jeg låne en SW1X fra @Zulu . Storebror til den @Håkon_Rognlien testet i sin blogg https://rognlien.wordpress.com/2022/04/01/the-sw1x-blues/ . Jeg er åpen for å la meg imponere. Uansett, Tron forlater redet, og jeg får en platespiller til. Med MC pu... Forandring, livets krydder...Og snart er kaffen klar :)

sw1x.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.769
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, ja, forandring er livets "krydder" sies det. Men vi nordmenn er ikke så veldig glad i" krydret" mat :). Vi stemmer AP, bo stort sett på samme plassen hele livet, unner ingen å tjene særlig bedre enn vi gjør selv og reiser på Svenskehandel fordi det er billig.. En konform, men trygg gjeng er vi i møte med hverandre. I oppsettet her hjemme er det stadig endringer, men det er enkelte "bokser" jeg anser som delvis fredet. En av disse er min Tron dac. En særs analog dac som det neppe finnes så mange flere av i hele landet. Sort og sober har den holdt stillingen. Frem til nå.. Ikke nok med det, jeg hat tenkt at vinyl er bare for å ha det. Men nå ønsker jeg å teste ut , skikkelig, for å se om jeg er gammel og satt nok til at jeg har godt av å komme meg opp av godstolen for å snu plater.. Men mer om vinyl en annen dag.. Nå tilbake til dac.. Et krav har vært at jeg må ha en dac med usb. Hvorfor USB ? Rett og slett fordi det var litt artig å se @Retep i aksjon, kanskje gi meg selv muligheten innimellom. Nå er min arbeidshverdag fylt av algoritmer så på fritiden er det nok temmelig bannlyst, men never say never.
    Vis vedlegget 858672
    Tron på vei ut, inne med Nuprime 9. AKM4490 har jeg trua på, selvom Sabre er det som visstnok skal være det beste. Med Sabre dac jeg har hørt har ofte vært lyst og uten det jeg vil ha. For de som vil lese mer " https://headfonics.com/the-dac-9-by-nuprime/ " . Kan godt hende den relativt billige dac'en gjør alt jeg vil, og mere til, det skal en ikke se bort ifra, men som alltid, litt overkill skader ikke. En proff dac , slike som er relativt pop blant de "vise" her inne" , så jeg fikk lyst til å teste ut det og. Kanskje litt målemonster, men ikke en Topping. Topping er mindre sexy enn ei solbrent 75 år gammel kjerring på ei naturiststrand.. ;). Så hva har jeg satt sikte på ? Crane Song Solaris. Sikkert flere som har hørt om den ? :). Den har et par muligheter , gain justering bla, og så er den og AKM basert. Direkte billig er de jo ikke, men får se hva den kommer på , har opprettet kontakt for å se hva en kan få til..

Vis vedlegget 858678

Før den endelige avgjørelsen tas skal jeg låne en SW1X fra @Zulu . Storebror til den @Håkon_Rognlien testet i sin blogg https://rognlien.wordpress.com/2022/04/01/the-sw1x-blues/ . Jeg er åpen for å la meg imponere. Uansett, Tron forlater redet, og jeg får en platespiller til. Med MC pu... Forandring, livets krydder...Og snart er kaffen klar :)

Vis vedlegget 858682
    Kjekt å se at du våger deg ut i proffmarkedet med Crane Song. Mye å få for pengene der. :)

Mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjekt å se at du våger deg ut i proffmarkedet med Crane Song. Mye å få for pengene der. :)

Mvh
    Isåmåte er jo du en pioner med din dac. Og du har feilet, prøvd og lykkes. Et lite bevis for at livet kan være en reise i erfaring og omsatt kunnskap :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Oj en Crane Song solaris. DET er spennede siden jeg tror jeg kjenner smaken din. Titta faktisk litt på en for litt siden før jeg bestemte meg for å gå mer all in på analog delen. Lest MYE om den.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "Pappa, pappa hvorfor er kjøttet så seigt?
    Min sønn, husk bestefar var en gammel mann.."...

@rama og @Retep har begynt med "spennende" matbilder... Dessverre er jeg ikke I det kreative hjørnet i dag.. Så da blir det kokt svinrknoke og rotmos. På tross av at denne grisen ser mer sprengt ut etter fire timer.. Men mør er den :).

20221016_165220_1665932135760.jpg

@Karmana, din heldiggris..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    "Pappa, pappa hvorfor er kjøttet så seigt?
    Min sønn, husk bestefar var en gammel mann.."...

@rama og @Retep har begynt med "spennende" matbilder... Dessverre er jeg ikke I det kreative hjørnet i dag.. Så da blir det kokt svinrknoke og rotmos. På tross av at denne grisen ser mer sprengt ut etter fire timer.. Men mør er den :).

Vis vedlegget 858721

@Karmana, din heldiggris..
    Det der er bare snadder

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dac med usb for å koble til en EDB...? Skal du ha deg målemik også da kanskje? Ikke mening å være en dårlig innflytelse på deg mister...

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.769
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dac med usb for å koble til en EDB...? Skal du ha deg målemik også da kanskje? Ikke mening å være en dårlig innflytelse på deg mister...
    Hjelper til så godt jeg kan, jeg også! :LOL:

Forøvrig, hvis HCS blar opp to frognertiere ekstra får han en slik en:

uln-8 mk.iv.jpg

Da kan han dele aktivt, og få subene inn på samme system.

Mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, la meg se om det jeg har hørt fåglane kvitrer om, stemmer. Ny DAC inn, og det samme gjelder for en værsting vinylrigg, denne gangen med PU og riaa som står i stil?

Fra før var det nye ht og forsterkere - og drivverk.

Alt sammen på under ett år.

@Evo III , ta deg en bolle! 🤭

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hm, la meg se om det jeg har hørt fåglane kvitrer om, stemmer. Ny DAC inn, og det samme gjelder for en værsting vinylrigg, denne gangen med PU og riaa som står i stil?

Tror han mangler riaa som står i stil... 🙈

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.688
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12

Ikke gode de totningene 🤭🤪 Bytter utstyr oftere enn sokker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En gjør seg noen tanker, snart er det et år siden en fikk møte det norske helsevesen, på godt og vondt. Ikke for det, med nye prøver om en måneds tid kan det hende at en atter en gang får tilgang til sykehus-mat, veneflon og pysjamas klær som kunne vært utlevert ifra mørke leire hvor arbeid ga frihet.. Det er i det hele tatt spennende det å kun leve, for en vet aldri hvilket stup en møter rundt neste sving.. Slik sett er det fint å kjenne på litt takknemmelighet, men kanskje like mye ærlighet. Ærlighet hvor en står i livet og hva en ønsker å bruke de siste årene på. For etter fylte femti er middagshøyden nådd og en vet at alt det gode har en ende, god eller dårlig. Hva har så dette med hifi og musikk og gjøre kan en saktens spørre? Jeg har hatt en lang reise med begge to, og stort fått lov til å utfolde penger, tid og krefter på det mange i samfunnet anser som mindre viktig, musikk-interesse og audiofili. Meg har det gitt mye glede, og økt forståelse med endel av livets fasetter. Samtidig som jeg kjempet en liten kamp med helsa, leste fag og jobbet på toppen av det hele, har tålmodigheten min med slurv, dumskap og latskap blitt justert opp et par hakk. Hver og en har ansvar for eget liv, på tross av de ting andre påfører oss, har vi valg. Valg for hvem vi vil bruke tid med, sympatisere med , gjøre glade og tro på. Slik sett er HFS et lite mikrokosmos med tydelige gjenkjennbare trekk fra det virkelige liv :) . Vil ønske om bytter bli noe mindre for mine del ? Vil jeg " slå meg til ro" ? Poste mer damer, børst og sokker ? Ja, kanskje det kunne være befriende.. ?? Det jeg vet er at uten å se og forstå at noen kan være "sort" vil heller ikke dybden i det å ta til seg det " hvite" bli tilstrekkelig... Og nå høres jeg ut som en amerikansk livstils coach med litt for mye hamp innabords.. Men det er lett å si, verre og forstå.. Og ikke minst leve det. Hobbyen er til syvende og sist en glede. Men jeg gjorde meg noen tanker rundt hva Dragen skulle gjøre med alt stæsjet om hårprakten på denne skallen ikke vokste tilbake... Men det gjorde den. Ikke nok med at en skulle få en lei hikke, men jeg fikk da for faen fall i håret og :cool:...

life.jpg

Og , ja, har bestemt meg for pre... :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    for meg handler ikke hifi bare om å få best mulig lyd.
    det er en syssel man driver med på vei mot graven, gjelder å ha det gøy med greiene underveis.
    ta en pause når man trenger, guffe på når man orker.
    og ikke ta det hele så alvorlig.
    se seg sjøl i speilet, le litt, la andre få smile.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    og: når hcs starter et innlegg med «en gjør seg noen tanker», så vet man at det blir et langt kapittel om alderdom, død, fordervelse, verdens onskap og livets surrealisme, og at vi som holder på med hifi er noen jævla kålhuer, men han er glad i oss likevel, på sin måte.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror dette blir en bra helg for, blant annet, musikk og hifi. Idag har jeg vært innom @Zulu . Alltid hyggelig å veksle noen ord, drikke kaffe og smile over livets mange rare krumspring. Fikk med en boks og hentet en på posten 🙂

20221021_141450_1666367229538.jpg

I morgen er jeg så heldig å få besøk av @Atlerovik og @veleik. Svorne Audio Note fans med en sterk lojalitet til merket. Så de er snille ved å besøke en skeptisk gammal grump som meg 🙂

FB_IMG_1666163618477.jpg

At de drar innom en Audio Note - tilbeder på tur hit er nok fordi de ikke vil la seg besudle av ting som ikke er håndspålagt av en danske med struttende hår og hang til gamle Merz'er, såkalte Kebab - traller.. :cool:

FB_IMG_1666035321035.jpg

Tror uansett det blir topp å sees. Snø blir det neppe heller. Og på søndag blir det Oslo Motor Show. Men først, nå er det "fredags taco".. 😊

FB_IMG_1666040007581.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt pussig at det er et nærmest komplett Technics anlegg, dog mediokert, så er det en skrøpelig NAD platespiller! Helligbrøde, intet mindre. God helg med adiofile venner på besøk. Håper de klarer å finne godlyden og får fot. 😀

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt pussig at det er et nærmest komplett Technics anlegg, dog mediokert, så er det en skrøpelig NAD platespiller! Helligbrøde, intet mindre. God helg med adiofile venner på besøk. Håper de klarer å finne godlyden og får fot. 😀
    Vet ikke om de finner godlyden, men vurderer å servere kylling-klubber.. Da får de ihvertfall "fot".. :cool:

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.351
    Torget vurderinger
    0
    Litt pussig at det er et nærmest komplett Technics anlegg, dog mediokert, så er det en skrøpelig NAD platespiller! Helligbrøde, intet mindre...
    NAD platespiller leverer musikken som den er innspilt i oppsettet her. Flytende oppheng fungerer utrolig bra uten at det koster skjorta. Ja.....testet også at den kan bæres mens den spiller.....uten problemer. Lett å snakke ned, men det er resultatet som teller... ;)

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    NAD platespiller leverer musikken som den er innspilt i oppsettet her. Flytende oppheng fungerer utrolig bra uten at det koster skjorta. Ja.....testet også at den kan bæres mens den spiller.....uten problemer. Lett å snakke ned, men det er resultatet som teller... ;)
    sikkert mulig, men hva er det Technics er mest kjent som? Merkelig at bildet ikke har med seg en platespiller fra Technics. Men nok om det, jeg vil ikke ødelegge fredagstacoen hos Ola Nordmann…

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spent på å høre hvordan du opplever SWIX...., eh, SW1X.. :)
    Er modell over den du hadde inne tror jeg @Håkon_Rognlien, stemmer ikke det @Zulu? Må flire litt, merking på baksiden er slik Audio Note gjorde før, litt odd. Utseende er liker jeg. Sliter fortsatt med å bli "bærekraftig", dvs minimalist :cool:

20221021_194352_1666374312036.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    sikkert mulig, men hva er det Technics er mest kjent som? Merkelig at bildet ikke har med seg en platespiller fra Technics. Men nok om det, jeg vil ikke ødelegge fredagstacoen hos Ola Nordmann…
    Lar seg neppe ødelegge av diskusjon om fortiden og et par av de store merker fra den gang 🙂

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.194
    Torget vurderinger
    2
    Er modell over den du hadde inne tror jeg @Håkon_Rognlien, stemmer ikke det @Zulu? Må flire litt, merking på baksiden er slik Audio Note gjorde før, litt odd. Utseende er liker jeg. Sliter fortsatt med å bli "bærekraftig", dvs minimalist :cool:

Vis vedlegget 860196
    Kjenne igjen benken og kassettspilleren fra tidligere bilder :D sikker meir og men litt nytt må det være.

• Haha

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hvilket platespilleroppsett er det du har til høyre på benken ?

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.201
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    NAD 5120 fikk jo faktisk ganske gode omtaler i sin tid - til entre level spiller å være.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjenne igjen benken og kassettspilleren fra tidligere bilder :D sikker meir og men litt nytt må det være.
    Du har så rett 😊. Det er vel de to eneste tingene som har stått her i en lengre periode. Benken blir vel her til en ligger i penalet, tunge kladden :D.

Pre ja. Hadde EAM sin pre her, for å høre hvordan den sto seg til effekt fra samme merke. Kan innrømme med en gang, EAM 260A er en spesielt god effekt. Levende, ekte og oppløst. Men den stiller krav til at pre har krutt nok til å drive den. Det er vel et av de eneste ankepunkt jeg har til EAM sin effekt. Så tilbake til pre. EAM sin pre var dessverre ikke frisk viste det seg, så den gikk i retur. Ryddig og grei oppfølging av Audio Agenten. Så har jeg tenkt på om jeg skal vente. Men jeg var så uheldig/heldig å få låne pre av @oal :D

20221021_195248_1666374926046.jpg

Rouge Athena, med mye av det jeg trenger. Fire innganger, tre utganger var et lite mål når jakten på pre startet. Og Rouge har det. Justerbar gain. Prosessor loop gir og mulighet for kino.. Om det skulle bli en fetisj.. 🙂

20221021_195230_1666374888054.jpg

Den har rør. Intet krav, men det funker her det. Oppløst er den. Men mest imponerende er drivet,flisete Toto opptak fra 80 tallet får pelsen på ryggen til å reise seg. Ikke verst :).. Så den skal få bli. Du hadde rett @nlykke, EAM liker et par rør i pre delen.

En skal kanskje være åpen for "nye løsninger" og ideer, men må innrømme at jeg er temmelig fornøyd med slik det er pr må. Også med Rouge.. 😊

FB_IMG_1662060550363.jpg

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn