Ja, ja, forandring er livets "krydder" sies det. Men vi nordmenn er ikke så veldig glad i" krydret" mat
. Vi stemmer AP, bo stort sett på samme plassen hele livet, unner ingen å tjene særlig bedre enn vi gjør selv og reiser på Svenskehandel fordi det er billig.. En konform, men trygg gjeng er vi i møte med hverandre. I oppsettet her hjemme er det stadig endringer, men det er enkelte "bokser" jeg anser som delvis fredet. En av disse er min Tron dac. En særs analog dac som det neppe finnes så mange flere av i hele landet. Sort og sober har den holdt stillingen. Frem til nå.. Ikke nok med det, jeg hat tenkt at vinyl er bare for å ha det. Men nå ønsker jeg å teste ut , skikkelig, for å se om jeg er gammel og satt nok til at jeg har godt av å komme meg opp av godstolen for å snu plater.. Men mer om vinyl en annen dag.. Nå tilbake til dac.. Et krav har vært at jeg må ha en dac med usb. Hvorfor USB ? Rett og slett fordi det var litt artig å se
@Retep i aksjon, kanskje gi meg selv muligheten innimellom. Nå er min arbeidshverdag fylt av algoritmer så på fritiden er det nok temmelig bannlyst, men never say never.
Vis vedlegget 858672
Tron på vei ut, inne med Nuprime 9. AKM4490 har jeg trua på, selvom Sabre er det som visstnok skal være det beste. Med Sabre dac jeg har hørt har ofte vært lyst og uten det jeg vil ha. For de som vil lese mer "
https://headfonics.com/the-dac-9-by-nuprime/ " . Kan godt hende den relativt billige dac'en gjør alt jeg vil, og mere til, det skal en ikke se bort ifra, men som alltid, litt overkill skader ikke. En proff dac , slike som er relativt pop blant de "vise" her inne" , så jeg fikk lyst til å teste ut det og. Kanskje litt målemonster, men ikke en Topping. Topping er mindre sexy enn ei solbrent 75 år gammel kjerring på ei naturiststrand..
. Så hva har jeg satt sikte på ? Crane Song Solaris. Sikkert flere som har hørt om den ?
. Den har et par muligheter , gain justering bla, og så er den og AKM basert. Direkte billig er de jo ikke, men får se hva den kommer på , har opprettet kontakt for å se hva en kan få til..
Vis vedlegget 858678
Før den endelige avgjørelsen tas skal jeg låne en SW1X fra
@Zulu . Storebror til den
@Håkon_Rognlien testet i sin blogg
https://rognlien.wordpress.com/2022/04/01/the-sw1x-blues/ . Jeg er åpen for å la meg imponere. Uansett, Tron forlater redet, og jeg får en platespiller til. Med MC pu... Forandring, livets krydder...Og snart er kaffen klar
Vis vedlegget 858682