HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med nye høyttalere HCS! Jeg er, og forblir nok en novise på bredde innen hifi, og har ikke engang hørt om merket :)

Interessant dette med lyttemønster. Du har ikke skrevet det, men det virker som det er en utbredt oppfatning at hvis en styrer musikken med en IPad, ja da sitter en utålmodig og hopper fra sang til sang. Sånn er det definitivt ikke for meg, og dette er mer en generasjonsgreie! En plate skal (som oftest) høres fra start til slutt, men IPaden gir meg fleksibilitet sammenlignet med hvordan det var da jeg hadde en relativt stor cd/plate-samling.

Helt annerledes er det nok for generasjonen som vokser opp i dag. De er nok i mindre grad enn vår generasjon opptatt av helheten av en plate (eller innspillingskvalitet og dynamikk for den saks skyld), men fokuserer på enkeltspor. De fleste enes vel om at streamingtjenester gjør at CDen lever på lånt tid, og selv om vinyl vokser vil den etter mitt syn kun forbli en parantes i den store sammenhengen når det kommer til salgstall. Dette gjør at artister som skal leve av musikken tvinges mot å kun lage enkeltsanger som blir nedlastet da færre og færre bryr seg om de andre sangene eller helheten og sammenheng mellom låtene på platen. En konsekvens av denne utviklingen er vel at artister i dag i større grad enn tidligere er avhengig av mer utstrakt turnevirksomhet for å holde hjulene i gang. Over tid kan vel dette gjøre at utgivelsene ser annerledes ut enn i dag, og mangfoldet i større grad dekkes av artister som ikke har musikken som levevei. Denne utviklingen har såvidt startet og det skal bli spennende å se hvordan utviklingen blir fremover. Endringer blir jo gjerne ikke så ille som vi litt sementerte herrer i den eldre ungdom frykter, og reaksjon genererer jo ofte en motreaksjon.... :)

Kanskje er lyttemønster tillært ? Er det noe sosiologisk ifht vår kultur ? Hmm, ikke så lett å svare på. For min del ligger bruksmønster mest i hvordan jeg ønsker at musikken skal innvirke på meg. Vil jeg kun ha en liten lytt, fordype meg, eller bare ha det som summerisk bakgrunnsstøy.. At flere artister må ut er et gode, det gjelder bare å få oppsøkt de artistene en ønsker å holde i live... Og motreaksjonen kan bli spennende, det er jo pengene som rår, selvom en kanskje tenker at det artistiske frihetsidealet lever fortsatt... :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for at jeg fikk komme gismo. Koste meg , skikkelig stas. Flinkis musikk er og fint, til tider :). Det spørs hva en er ute etter, skal en enkelt bare ha noe som er i rommet..Eller søker en å høre noe som utfordrer. Noe en kanskje ikke umiddelbart liker. Har opplevd at den musikken jeg har likt best over tid, har grodd på meg. Det jeg syntes var fint med en gang, ble gjerne litt kjedelig etterhvert. Men vi er forskjellige, og det er jo det mest fasinerende..

Til ære for deg Gismo skal jeg poste en syngedame fra Toten :)

Vi er vel alle der forhåpenligvis HCS, at vi etter hvert søker nye toner, ny sjangere osv. I alle fall er det sundt for både sjel og anlegg;)
    Jeg ser dette som litt todelt, ofte er jeg der jeg lett liker meg, trives og finner ting litt lett tilgjengelig uten alt for mye egeninnsats og koser meg med det.
    Så er man også på leit, søken etter nye toner, nye inntrykk, nye settinger osv, da krever det mer av meg som lytter selvfølgelig, det må bearbeides, gjentas og fordøyes like mange ganger som kua har mager. Da kan man finne spennende nye ting som du sier, det setter seg etterhvert og horisonten utvides litt;)

Takker for flotte toner fra totenjinta Synnøve Rognlien, dette kunne je like, bør ikke jobbe med materialet en gang:)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Igår kjøpte jeg meg noen engelske høyttalere tiltenkt å være tv-høyttalere. Det hender jo en hører en konsert eller to på dvd/blueray. Bare jeg får igang Rega Elex som jeg kjøpte på auksjon her inne. Den er ikke frisk med gain som er totalt forskjellig i begge kanaler. Og det å få en slik åpnet var ikke bare lett, Rega er lure slik... :cool:. Men høyttalerne ja, det var et sett Royd Minstrel. Billige var de og, folk vet vel ikke hvor gode de kan være. Gleder meg iallefall til å få de i hus.

( Minstrel Review, What Hi-Fi?, December 1993 | Royd Audio Loudspeakers )

Vis vedlegget 268545

Da jeg var hos Gismo snakket vi litt om lyttemønster. Han har alt digitalisert og liggende på FLAC. Må innrømme at jeg misunner han to ting, det ene er hvor lett det er å finne frem i artister, det andre er generell orden. Når det er sagt tror jeg at den måten å lytte på for den oppvoksende generasjon hifi/musikk nerder ikke bare er det rette. Å hoppe ifra artist til artist uten å høre sanger i sammenheng kan fort bli et mønster. For en vinyl-bruker er dette utenkelig da en gjerne hører store deler av albumet før en bytter. Cd er litt sånn midt i mellom. Hva ønsker vi og hvordan blir fremtiden ? :)
    Må gratulere med "nye" spennende tv-høytalere, får håper du får Rega`n på rett kjøl, så blir nok detta bra:)

Lyttemønster snakket vi om ja, som jeg nevnte da, den skippinga mellom låter, album og artister varte for min del noen mnd, så ble det litt tilbake til cd-modus igjen.
    Men det er ryddig, oversiktlig, lett tilgjengelig osv, man kan finne et album på timen om man ønsker det, det kommer rett ned i hulen og legges i arkivet for momentan nytelse eller en senere nytelse, den delen av det elsker jeg:) Forskjellige format gjeldende bitrate og samlingrate er også lett tilgjengelig og noen ganger litt artig å kunne utnytte. Her kan man få seg noen overraskelser begge veier, men som regel er det opprinnelige det beste!!
    Men for meg så har jeg stoppet der førebels i alle fall, ønsker å ha en fysisk ikke fysisk arkiv hjemme i hulen så langt:cool:
    Men mapper med "godlåter","demolåter" osv er opprettet ja og noen ganger er dette meget greit og enkelt, som f.eks ved besøk eller kun en snarlytt i hulen:)

gismo

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Takk for at jeg fikk komme gismo. Koste meg , skikkelig stas. Flinkis musikk er og fint, til tider :). Det spørs hva en er ute etter, skal en enkelt bare ha noe som er i rommet..Eller søker en å høre noe som utfordrer. Noe en kanskje ikke umiddelbart liker. Har opplevd at den musikken jeg har likt best over tid, har grodd på meg. Det jeg syntes var fint med en gang, ble gjerne litt kjedelig etterhvert. Men vi er forskjellige, og det er jo det mest fasinerende..

Grattis med nye høgtalare, blir sikkert trøkk her når Ingvild Bryn beretter med sin feminine stemme.
    Og som Lars synger: så når barneteve går igjennom marg og bein kommer du til å bryte sammen.

Da er det på tide å sette på litt vinyl.

Ps Gismo, HCS har litt flinkis musikk han også, vil bare ikke innrømme det (eller så finner han den ikke):cool:

P.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe Gismo og Pelle.. Såklart jeg har det og... Må jo se an folk en skal spille for... Greit å ha variert musikk, det gjør det hele mer spennende... Hva skal du spille for meg hos deg da Pelle ? :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Igår kjøpte jeg meg noen engelske høyttalere tiltenkt å være tv-høyttalere. Det hender jo en hører en konsert eller to på dvd/blueray. Bare jeg får igang Rega Elex som jeg kjøpte på auksjon her inne. Den er ikke frisk med gain som er totalt forskjellig i begge kanaler. Og det å få en slik åpnet var ikke bare lett, Rega er lure slik... :cool:. Men høyttalerne ja, det var et sett Royd Minstrel. Billige var de og, folk vet vel ikke hvor gode de kan være. Gleder meg iallefall til å få de i hus.

( Minstrel Review, What Hi-Fi?, December 1993 | Royd Audio Loudspeakers )

Vis vedlegget 268545

Da jeg var hos Gismo snakket vi litt om lyttemønster. Han har alt digitalisert og liggende på FLAC. Må innrømme at jeg misunner han to ting, det ene er hvor lett det er å finne frem i artister, det andre er generell orden. Når det er sagt tror jeg at den måten å lytte på for den oppvoksende generasjon hifi/musikk nerder ikke bare er det rette. Å hoppe ifra artist til artist uten å høre sanger i sammenheng kan fort bli et mønster. For en vinyl-bruker er dette utenkelig da en gjerne hører store deler av albumet før en bytter. Cd er litt sånn midt i mellom. Hva ønsker vi og hvordan blir fremtiden ? :)
    Må gratulere med "nye" spennende tv-høytalere, får håper du får Rega`n på rett kjøl, så blir nok detta bra:)

Lyttemønster snakket vi om ja, som jeg nevnte da, den skippinga mellom låter, album og artister varte for min del noen mnd, så ble det litt tilbake til cd-modus igjen.
    Men det er ryddig, oversiktlig, lett tilgjengelig osv, man kan finne et album på timen om man ønsker det, det kommer rett ned i hulen og legges i arkivet for momentan nytelse eller en senere nytelse, den delen av det elsker jeg:) Forskjellige format gjeldende bitrate og samlingrate er også lett tilgjengelig og noen ganger litt artig å kunne utnytte. Her kan man få seg noen overraskelser begge veier, men som regel er det opprinnelige det beste!!
    Men for meg så har jeg stoppet der førebels i alle fall, ønsker å ha en fysisk ikke fysisk arkiv hjemme i hulen så langt:cool:
    Men mapper med "godlåter","demolåter" osv er opprettet ja og noen ganger er dette meget greit og enkelt, som f.eks ved besøk eller kun en snarlytt i hulen:)

gismo

Og den orden du har, misunner jeg deg. Drevet å ryddet litt i cd'er ikveld. Uff for en drittjobb. Nesten like ille som å rippe det hele. Bit rate er min erfaring at dessto mer en tyner det oppover dessto tynnere og mer syntetisk blir det... Men jeg er åpen for å lære noe annet. For noen guruer er dessto høyere upsamplings frekvens dessto bedre...Tja, sier jeg bare... Og da gjerne guruer som har lagt en alen mer enn meg til sin livslengde og hvor sannsynligheten for flaggermus-hørsel i beste fall er grovt oppskrytt hos de.. :cool:

bat.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sommer og lite som skjer her inne for min del. Kjøpte noen cd'er av Cybervision her inne, solgte en Rega Jupiter cd spiller... Og endelig fikk jeg pakke...25 kg inkludert emballasje.. Alltid godt å se at varen kommer i den opprinnelige esken og med alt tilbehør..

2014-07-11 21.58.06.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alltid greit å få varer ifra en musikk butikk, ikke en eller annen obskur haifai butikk. De finnes det jo noen av, sågar her til lands...:cool:

2014-07-11 21.57.14.jpg

Så har jeg fått den ut av esken... En av de største av arten jeg har sett... Og denne finnes det nok ikke svært mange av i kongeriket for å si det veldig forsiktig..

2014-07-11 21.59.04.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Alltid greit å få varer ifra en musikk butikk, ikke en eller annen obskur haifai butikk. De finnes det jo noen av, sågar her til lands...:cool:

Vis vedlegget 269847

Så har jeg fått den ut av esken... En av de største av arten jeg har sett... Og denne finnes det nok ikke svært mange av i kongeriket for å si det veldig forsiktig..

Vis vedlegget 269848
    Grattis HCS, nå vet du vel at vi venter bilder og inntrykk, kjør på unge mann;)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du fått testet noe sølv da?

Nei, har enda ikke fått hentelappen. men sjekket og de ligger jo på posten. Henter de imorgen. Og alltids greit å ha på plass de tingene de skal jobbe imot. Kommer rapport underveis. Jeg er åpen for forskjeller som måtte fremkomme.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er rart med oss audiofile. Vi er en slags egen rase. For noen år siden ble huset jeg bodde i rundstjålet. Sølvtøy, data maskiner, tv med mer ble borte. Men det som smertet mest var stereoanlegget. Hmm, er det et slags sykdomstegn ? :rolleyes: ....

Mange her inne higer etter bass, og mye av det... Tror alikevel neppe det er noen her inne som holder følge med undernevnte you tube snutt...

Nå er det opp på den lokale sjappa, hente noen sølvkabler som POB generøst har lånt bort. Så får en høre litt... En får være glad en bare er en enkel mann, ikke en kvinne med deres problemer av ymse art.. :cool:

hctråd52.jpg

Og kvinnene har jo og andre problemer... ;)

hctråd50.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, da er dac i ferd med å bli ferdig. Franskmenn er seg selv like..Setter på 230V merke bak, rewirer den til 110V siden den selges i USA...Men uten å endre merking.. Og så får jeg den...Og brenner nesten.. Godt det gikk bra ...Så nå skal den testes med litt ulike rør.... 6922 x 2 , er det som skal til.

Var langt ute på bygda for å hente ei hylle jeg har kjøpt. Viste seg at fyren hadde drevet bruktmarked. Men skulle legge ned. Og så hadde han en stor bunke vinyl.. :cool:

Så får jeg se litt film her mens jeg skrur litt på dac'en...

Må vel ha med litt flinkis musikk for å glede folket...

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det er ikke regelen at det går smooth hele tiden.. Heldigvis får en testet sine lodde kunnskaper, og ikke minst, sine kunnskaper om måling av strøm... Men noen picknik er det ikke.. ;)

picknic.jpg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.224
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Spøk og spenning!

Krysser fingrene, og håper det beste for deg.

image001.gif

/ Morten

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    I Donald Duck & Co. ville du ikke vært Fetter Anton, HCS!
    Håper du får fikset fransketabben uten for mye hæssel.

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ...Så nå skal den testes med litt ulike rør.... 6922 x 2
    Hvilke har du good feeling for her da HC?
    Kjører 6922 x 4 selv, så dette blir intr hva du kommer opp med, hva sitter det i den orginalt fra franskmennene mon tru:confused:

gismo

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.623
    Torget vurderinger
    10
    Meget spennende prosjekt, HCS! "Super 8" Alnico"...høres ut som drivere som sitter i mine HT fra Omega, men det er seff noe annet. Antar at de krever flere hundre timers innspilling, så det er bare å sette i gang :p

Det ble neo som ble vinneren. Ikke så mye pga lyd, for den testet jeg ikke når sant skal sies. Men etter diverse konsultasjon med Sluket, HEL og konstruktøren himself. Så ikveld har jeg kikket over delefiltre, loddet litt og fått inn driverne. I det hele tatt en dritt-jobb med skruehull som ikke helt matcher og endel pirk underveis. Hva skal en si om lyden da ? Du har nok rett vinagunner, trengs innspilling. Men allerede nå ser jeg konturene av noe jeg kan like. Mer detaljert og krispt lydbilde. Samt en mer detaljert nedre mellomtone. Så jeg er fornøyd.

Vis vedlegget 266371

Spec på Alnico. Litt forunderlig at følsomheten er såvidt mye lavere enn Neo. 90db kontra 97db.. Var også en grunn til at valget ble som det ble...

Vis vedlegget 266372

Spec på Neo. Litt høyere spl, samt at den tåler høyere effekt. Uten at det behøver å bety så mye...

Hovedgrunnen til at jeg ikke tok Alnico ser dere under. En svær trestokk midt inni høyttaleren som jeg da måtte ha brukt hoggjern på for å fått til å passe. Og i tillegg hadde Alnico luftehull bak som jeg måtte ha truffet på ved boring i stokken.Og SÅ glad i sløyd er jeg ikke... :cool:

Vis vedlegget 266373

Takk til HEL og Sluket, det er alltid greit å forhøre seg litt. Og enda et lite nivå i læringskurven er inntatt. :)

Synd det ikke funket. Da har i imidlertid jeg tatt sjansen på å overta Alnicoen på vegne min fetter som jeg bygger et økonomianlegg til. Satser på at det funker da det er jeg som handler vilt uten hans samtykke og bærer all risiko. Dette aner han ikke noe om he he.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Åssen går det franskmannen HC, lodding tross alt, var det bare ufarlige røyksignaler eller ble det værre enn som så:confused:

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ferie nå så lite her. Men det blir retur på dac. Tror dac kort er svidd. Ja, ja..

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ferie nå så lite her. Men det blir retur på dac. Tror dac kort er svidd. Ja, ja..
    Ok. synd sånt skjer, men skitt au, fins mange gode dacer (Weiss) :p
    Kos deg med herlige feriedager, ser frem til mine jeg også;)
    Talas HC!

gismo

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjører 6922 x 4 selv, så dette blir intr hva du kommer opp med, hva sitter det i den orginalt fra franskmennene mon tru:confused:

gismo

Simens CCA er vel et rør som er lett å like for de fleste. Liniært, oppløst på frekvensflankene og godt oppløst. Selv har jeg fått en smak for amperex. Slike som det er bilde av her. De er ikke så liniære, de har vel en slags kul et sted som gjør at de betoner områder jeg synes er morsomme. Og det er, etter mitt syn , hele vitsen med tuberolling. Skal en ha noe som får det til å høres ut som transer kan en like gjerne skaffe seg slike..

amprex.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I Donald Duck & Co. ville du ikke vært Fetter Anton, HCS!
    Håper du får fikset fransketabben uten for mye hæssel.

mvh
    Klodrik..?
    Hehe, er vel like mye det som at du er en viss gårdsarbeider hos bestemor Duck... :)... Men særs irriterende når en har gledet seg til ting og så blir det masse hassel med kjøring , målinger og diverse søl... Så lettere oppgitt...

Men det ser ut som om det ordner seg... :cool:... Med en annen dac... Og en litt annen filosofi...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende HCS! :)
    Eller burde vi sagt....spenningen HCS:rolleyes::p
    Håper det gikk bra:D

gismo

ER spent på om trafo på dac kort er iorden. Den andre er det. Men makan til surr...Typisk fransk... :cool:

Vis vedlegget 270258
    Selv er jeg av den oppfatning at Franskmenn bare bør gjøre det de er best på.....ost & vin.....:cool:

mvh

Da har du ikke hørt Kora 100SB som jeg eide... Det var klassiske ting som banket glatt en ARC på 2x250 rør watt.... ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er mye snakk om jitter. Nå vurderer jeg faktisk en dac som lages en av som sier at litt jitter faktisk er bra...Hmm..Hva er lite ? Må nesten bruke ørene på dette, det er de som skal "måle", ikke et eller annet måleark ifra en testlab...men litt grunn teori er godt å ha med...Så da leser vi slik lektyre som den under, for å forstå..

http://www.el.gunma-u.ac.jp/~kobaweb/news/pdf/sdarticle.pdf

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Simens CCA er vel et rør som er lett å like for de fleste. Liniært, oppløst på frekvensflankene og godt oppløst. Selv har jeg fått en smak for amperex. Slike som det er bilde av her. De er ikke så liniære, de har vel en slags kul et sted som gjør at de betoner områder jeg synes er morsomme. Og det er, etter mitt syn , hele vitsen med tuberolling. Skal en ha noe som får det til å høres ut som transer kan en like gjerne skaffe seg slike..

Vis vedlegget 270914
    Ja enig, jammen må det itte være litt "kuler" både her og der, det er jo det som gjør dette personlig og som fenger;)
    Førts da kan det bli litt svong og litt musikalsk over detta, om du treffer på disse parameterene, ja da går foten, trivselen øker og smilet kommer frem:D:D
    Jeg kjører et sett med 4 stk Tesla i min Einstein nå, dette er betalbar pris og treffer godt hos meg.
    Men det er jo utrolig mange gode rør der ute og det du nevner går jo for å være meget godt, men fy så dyre!
    Mullard kunne jeg åsså tenkt meg å prøve, skal vist ha en meget god mellomtone sies det:rolleyes:

Her det Tesla 6922 goldpin jeg kjører nå.

TeslaE88CCGP.jpg

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Finnes vel to Kora Cosmos oppsett på Hedmarken..Ett i Brøttum som jeg har hørt av en meget komptent fyr her inne, og ett som jeg ikke har hørt... Den ene settet hadde jeg selv en periode på lån fra Ollie, før det forsvant til Brøttum. Likte Cosmos, men det som er forsterkeren ifra Kora i min bok, er 100SB. Både på utseende og sjarm. De drev det meste, tilogmed Tannoy Kingdom hørtes brukbart ut på de.

kora100sb.jpg

Mye rart en skal se...Lurer på om trikset under funker ? Tror ikke jeg hadde turd å teste , men....

Og snart er høsten her..Gleder meg allerede...30 pluss er oppskrytt...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gismo, Tesla Goldpin er gode rør. Ikke så ille pris og relativt liniære. Føler jeg har blitt mer rørete med årene , liker å teste ut hvor sært ting kan høres ut med samme rørtype.. Har du testet ut 6DJ8 på dine Edison ? 6N1P kan og fungere og koster intet, men du bør sjekke med produsent at den tåler det.. :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.179
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vært på Brøttum ja.
    Som du sier,-kompetent kar med meget kompetent anlegg.
    Vinylmann.;)

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn