HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høytidsstund når man får et par hundre cder i hus :) Misunner deg følelsen du har når du gresser i slike bunker. Skal ikke se bort fra at du får mer valuta for pengene på denne måten i forhold til meg som kjøper kabler for tiden :rolleyes:;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var mye bra i den cd bunken ser jeg.
    Bl.a. WELD med Neil Young.

Denne bør passe deg som spiller høyt.

HELE CD3 med ARC er kun gitarstøy og feedback.
    Hvis det da er versjonen med 3 cd`er du har.

"Opprinnelig ble det gitt ut en begrenset utgave med tre disker, under navnet Arc-Weld, med Arc inkludert. Denne inneholder en samling av de ulike lydene som ble produsert under avspilling, samt feedback og gitarstøy. Arc ble senere gitt ut som en separat utgivelse."

Her går du klar av sarte pikestemmer.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Høytidsstund når man får et par hundre cder i hus :) Misunner deg følelsen du har når du gresser i slike bunker. Skal ikke se bort fra at du får mer valuta for pengene på denne måten i forhold til meg som kjøper kabler for tiden :rolleyes:;)
    Ja du er jaggu mæ ute å sykler skikkelig for tiden unge mann, kjøp dæ heller ALTAIR:p:cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja du er jaggu mæ ute å sykler skikkelig for tiden unge mann, kjøp dæ heller ALTAIR:p:cool:

gismo
    Auralic, Aurender.....Aurender, Auralic.....faen vet :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ellers blir det ikke tur på stranda i år heller..Sikkert like greit.. :cool:

Vis vedlegget 391831
    Synes du tar deg jævli godt ut på bildet jeg! Skikkelig audiofil kropp og ekte vikingsveis mot kulda! Sliter vel litt med navlelo?
    Er ikke dette nettstedet slik at vi skal te oss frem etter beste evne , late som vi kan mer enn vi gjør ? Og i tillegg posere med litt hud sånn at det er til glede for noen ? :rolleyes:. Må nok skuffe deg med at det ikke er mitt trinne legeme som er avbildet .. Uansett er det viktig å ha rett fokus i disse tider..

.facebook_1469808750212.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kabler ? Husj, trodde du var kjønnsmoden jeg..?? :cool:. Drive slik å tulle med sånne ting.. Føler meg happy med de problemstilligene jeg slipper å forholde meg til.. I rekken inngår hastighet på SSD disk, operativ system, formater på filer, hvor mange steder jeg skal ha backup, og oppløsning i mhz området jeg alikevel ikke hører.. Ting var uten tvil bedre før, tilogmed i svart hvitt..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Innser at det blir færre dippedutter fremover ,selvom om jeg har et par planer. Da er det fint at shopping behovet dekket av håndfast musikk. Var på gamle trakter å handlet over 200 cd skiver med mye bra gammel rock. Han hadde god smak han som eide disse.. ;). Så da er det ikke så viktig med ny musikk, da det gamle har kvaliteter nok i denne omgang. Hørte gjennom islendingene til Karmana, var helt ok det forresten. Så takknemlig for små drypp og tips er en jo alltids. Neste uke blir det et par besøk her. Samt at jeg tar turen opp til Grue en tur. Blir trivelig det!

Vis vedlegget 391828

Vis vedlegget 391831
    Sur f itte her!!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kabler ? Husj, trodde du var kjønnsmoden jeg..?? :cool:. Drive slik å tulle med sånne ting.. Føler meg happy med de problemstilligene jeg slipper å forholde meg til.. I rekken inngår hastighet på SSD disk, operativ system, formater på filer, hvor mange steder jeg skal ha backup, og oppløsning i mhz området jeg alikevel ikke hører.. Ting var uten tvil bedre før, tilogmed i svart hvitt..

Marve var og er sjef ;) Bare rører du! Du som er sølvskivespiller skal bare dra på med WAV. Same shit, new wrapping. Problemet er at du kjøper så mange sølvskiver at SSD-disken blir dyr :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Innser at det blir færre dippedutter fremover ,selvom om jeg har et par planer. Da er det fint at shopping behovet dekket av håndfast musikk. Var på gamle trakter å handlet over 200 cd skiver med mye bra gammel rock. Han hadde god smak han som eide disse.. ;). Så da er det ikke så viktig med ny musikk, da det gamle har kvaliteter nok i denne omgang. Hørte gjennom islendingene til Karmana, var helt ok det forresten. Så takknemlig for små drypp og tips er en jo alltids. Neste uke blir det et par besøk her. Samt at jeg tar turen opp til Grue en tur. Blir trivelig det!

Vis vedlegget 391828

Vis vedlegget 391831
    Sur f itte her!!
    Må ikke være lei deg slukster. Fryseren er fylt opp til deg. Og en bamseklemz kan du få ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Marve var og er sjef ;) Bare rører du! Du som er sølvskivespiller skal bare dra på med WAV. Same shit, new wrapping. Problemet er at du kjøper så mange sølvskiver at SSD-disken blir dyr :)
    Ro, ro, påhengsmotor... Hvis du mener at jeg har flere problemstillinger knyttet til å putte inn ei fysisk skive i spilleren kontra utvalget du står overfor så tar du feil ;). Men når det er sagt, så har du fremtiden på din side.. ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin helg og avslutning på en rolig, men fin ferie. Igår hadde Dragen kjøpt billetter til Sommerslagere på Gjøvik. Inkludert masse mat. Joa, dette var gøy. Ihvertfall når en er på fornavn og får slått av en prat med med alt ifra solister, band til lydfolk. Veldig trivelig :). Og når vi har Norges største sommershow i traktene, er det greit å ha et show som er mer musikk orientert, ikke bare skjetser. Men det er nå min smak da.. Det ble adskillig mer trøkk i ting etterhvert. Da satt ikke folk i benkene lenger. Det er litt gøy når sindige Totninger digger rått til gamle svisker, bla ifra "Øl,vin og bayer". Helt i min gate

20160730_211038.jpg

Dagen i dag har blitt brukt til å øke opptaket av oksygen , opp til Totenåsens høyeste punkt, 871 moh. Kan skrive det her, men tør ikke innrømme det hjemme , det var gøy , strevsomt og fint. Alt det som naturen kan gi.

tre.jpg

Svært tre som plutselig bare lå der. Rart å se så store trær , når resten bare var den vanlige norske furuskogen.. :). Turen var ikke bare bare, ca 400 høydemeter som var svært bratte. Og med en sti som gikk den ene vegen i et uttørket bekkefar, gjorde at det ble mange lange klyv og svetten rant godt. Noe som sikkert kan sees på bildet under. Hvor jeg og Ulven tar en mano to mano prat om hva som skal til :rolleyes:. Ikke bare lett å gå med en tung hund som og trekker når han vil. Og når jeg ikke vil. Ihvertfall ikke nedover. Men han har skjønt at han skal gå bak meg, så da løste vi den og..

topp.jpg

Nå skal jeg ut å spille litt musikk. Ser at det er enkelte som ikke skjønner det med å samle..Ja, ja, de får poste de samme damene igjen og igjen.. Minner meg om bildet under.. En snever tankegang om at all musikk må ha høy innspillingskvalitet før den kan nytes.. Det er jo bare tull.. Noen av mine beste stunder jeg har hatt med musikken har kommet fra råtne opptak, dårlige anlegg , i bil og med walkman i gamle dager..

.facebook_1469989649975.jpg

En liten video fra den gang en var på tur.. Og alt var greit.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter litt justeringer spiller det greit. Kan ikke klage, etter mine preferanser. Skal teste ut et par dacér i høst. Bare for å ha gjort det :)

Har en kabel på inngående. Toppen har vært litt spiss, på enkelte opptak.Tenkte å teste ut litt. Opplever at interstage løsningen begynner å gro på meg litt. Det er så åpent og tydelig alt som skjer i opptaket at det nesten er for mye av det gode. Ikke mye rør slør her, og ikke noe romantisk rosa preg. Bare musikken gjengitt 100%. Og opptaket er akkurat så godt som det ble gjort.

Another Green World | Stereophile.com - green world , med rør ? Hehe, Stereophile er none tøysekopper.

Gleder meg til høsten, mye musikk, besøk en skal foreta og nye fine folk å bli med kjent med. På onsdag kommer Retep en tur. Blir spennende, får finne frem noen Metallica skiver.. :).

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe..
    Tar med noen skiver eller en hjemmebrent en...

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enkelte dager blir bare feil, og to på rappen blir litt mye. Først skulle jeg ha besøk av Retep, noe som utgikk grunnet en kunde og utredning vedr diverse der. Så skulle jeg til Grue og hilse på sundkoien og ble pårygget på bensinstasjonen av en eldre påseilet fyr.. Jæ mas med politi og greier. Så da var jeg ikke så bra. Bilde under viser stemningsleie ... :mad:

.facebook_1470400437292.jpg

Men har nå fått skiftet rør på pre og ikke noe mer surkling. Heldigvis, bare den susinga som er normal på høysensetive høyttalere. Og det kan jeg leve med. Så fikk jeg et sett nye/brukte høyttaler kabler i hus. Tilogmed med boks på, dvs det er eq i de.. Hvorfor ikke ? Som lekmann stiller jeg åpent for det jeg hører. Og lar ikke diverse elektro teori nekte meg gleden over å teste ut nye ting. Ikke tror jeg så mye på salgs bogus heller så da er det greit. At tingene ikke koster penger i større grad er også en faktor. Hører jeg forskjell ? Neppe, men de sitter bedre enn de forrige no-nonses kablene. Og så får jeg brukt kabel bukkene mine. Og det er jo et pluss.. :cool:. Det hele ser mer nerdete ut, men so what..

mit.jpg

Ja, ja.. Da kan en prøve dette litt. Satt å hørte på Peter Gabriel. Synes ikke opptakene er like gode. Alle har vel hørt "Slegdehammer" , "Steam", "Biko" og andre melodier fra han. Men en som jeg ikke har hørt så mye på er " Digging in the dirt". Denne sangen har jeg en mistanke om at 80% her inne IKKE har hørt fullt ut.. For det er en subbass der som går sinnsvakt lavt. Måtte flire når jeg hørte dette. Denne kan du teste 8x12, tror du vil høre at her skjer det mye. Og mye som de fleste ikke får frem..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for tipset cash.. Artig med låter en har hørt mange ganger men som gir nye dimensjoner når redskapen det spiller på utvikler seg.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Voksne kabelbukker! Noe du har stjålet fra lysmastene i nabolaget?

Krysser fingrene for et par bedre dager på Biri enn de to foregående. Hvis du fremdeles er deppa, så tenk på at det kan bli verre. Du kan f.eks sitte med et par sprengte elementer og en nedpissa forsterker neste torsdags-kveld.....:cool:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen fare karmana...Dine sarte øreganger vil nok knele først...:). På tide du får oppleve fullfrekvent lyd vet du... :cool:. Du er nok et snilt lite lam du med Løven på tur..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.238
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingen fare karmana...Dine sarte øreganger vil nok knele først...:). På tide du får oppleve fullfrekvent lyd vet du... :cool:. Du er nok et snilt lite lam du med Løven på tur..

Løvinnen for helvete, løvinnen!!! Hvor mange ganger må jeg si det :mad:;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for tipset cash.. Artig med låter en har hørt mange ganger men som gir nye dimensjoner når redskapen det spiller på utvikler seg.. :)
    Live versjonen av den er rå bra ;)

O
    Fått tak i remastra PF.. Stor forskjell i lyd på disse og de gamle skivene... Må si jeg er litt nyforelska i disse engelske geekene.. :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tenkte jeg skulle prøve noe andre rør i pre etterhvert. Så da er bla disse under bestilt :)

rør.jpg

Dagens prosjekt er å få satt opp vintage anlegget med Snell og min gamle Marantz.. Er en ikke ferdig med å lempe noe, så finner en noe annet. Noe sier meg at endel hifi folk kunne gjort en meget habil jobb i flyttebransjen.. :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Som sagt, så gjort. Lempe litt. Mange sier at stativ høyttalere er gøy, så da fant jeg frem mine. Vintage er og i vinden så her slås det to fluer i en smekk. Kan ikke annet enn si at dette låter fint. Litt mer lukket enn jeg er vant til, men varmt og kledelig på musikken her. Frank Sinatra låt helt riktig på en måte. Så skjønner godt de som får mye godlyd ut av eldre ting. Kan ikke annet enn tenke at mange som skal ha sitt første anlegg vil ha mye å hente ved å tråle brukt'n , enn diveser fra Hifiklubben , Soundgarden og dets like :)

snell.jpg

Så stod de der. Reconet av Evo på sokler slik de skal. Snell E. Forløperen til diverse Audio Note kreasjoner som har blitt til dels svært dyre. Alltid likt den litt varme West coast sounden, som nok ikke er riktig ifht en rett kurve, men som spiller innsmigrende musikk og er lett å like. Brukte et sett Wireworld jeg har lånt av gunner. Fy å jeg hater stive kabler... :). Kilden er en Pioneer dvd spiller, 717. Visstnok grei lyd på den.

pioneer.jpg

Forsterkeren er min gamle Marantz PM64. En forsterker som jeg synes er både pen og spiller godt. Lurer på om phono trinnet er noe tess ? :)

marantz1.JPG

Artig dette. Anlegg som samlet kanskje koster 4k. Og , i mine ører, skal en lete litt for å finne nye ting som koster det samme og som spiller bedre.. ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Moro! Må si at jeg blir latere og latere hva å sette opp forskjellige anlegg angår. Ja, de derre WW er ikke lette å jobbe med, nei. Oppnår du ønsket effekt med de?

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Moro! Må si at jeg blir latere og latere hva å sette opp forskjellige anlegg angår. Ja, de derre WW er ikke lette å jobbe med, nei. Oppnår du ønsket effekt med de?
    Nja, det er mer å ha et sett biwire kabler. Men kanskje få tak i et sett som er lettere å få til... Disse var noen beist å koble til.. ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Torsdag blir det høytid i heimen. Da kommer karmana med frue på besøk. De skal overnatte til fredagen. Får kanskje vist de litt av området her da.. ;). Gismo og blues dukker kanskje opp på torsdag og. Spørs om jeg tør å spille noe for de, lettere starstruck som de virker etter besøk hos RBN :). Det låter nok magisk, RBN er en dyktig fyr. Og til en verdi på rundt 1,5 - 2 mill bør det være bra.

Uansett, blir stas med besøk helt fra treskolandet :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er riktig at man er blitt godt vant i lydveien i det siste ja:cool:.
    Kroner har vi ikke regnet på, men som en tommelfingerregel kan man si;
    -smaker det, så koster det.;)

Jeg for min del er ikke mer blasert enn at jeg klarer å kose meg med langt mer beskjedne oppsett, bare oppsettet har goosebumpfaktor.

Jeg ser fram til et hyggelig møte på torsdag:)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kos dere. Husk presentable og velduftende truser på når dere sitter tett til hverandre i HCS' lytterom;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ofte godt tilpasset utstyr låter like bra som dyrere oppsett ;) ikke noe vits og henge seg opp i pris hele tiden vet du ;).
    Selv om dyre flotte High-End er utrolig moro og lytte til så lenge jeg ikke eier de selv og får dårlig samvittighet forat unga ikke har klær på seg :)
    O

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger