Heed's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Hifisentralen må fikse opplasting fra iphone..
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Quasar med Obelisk PX blir. Den sørger for lavt støynivå og gedigen, uanstrengt dynamikk. Rytme og timing gjør alt som swinger moro, men det er nok evnen til å skille komplekse lydhendelser temmelig klangriktig som overbeviser mest. Slett ikke alle RIAA-trinn takler symfonisk musikk eller opptak av piano med kraftig dynamikk like godt. Denne Heed-duoen henger med uten å lyde anstrengt eller trangt.

    Rett i den noe slanke, superdetaljerte og analytiske forforsterkeren i UniDisk SC, kan en viss hardhet forekomme på enkelte opptak, men en mer nøytral forforsterker justerer klangbalansen nesten ideelt - uten at detaljene blir borte. Jeg tror Heed kan opptre sammen med øvrig elektronikk av høy klasse uten å bli gjort til skamme.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Adskillige vinylplater etter kan jeg bare bekrefte inntrykkene i forrige innlegg. Godt innkjørt gir Quasar/Obelisk PX i bøtter og spann av musikkglede. En må nesten lure på hvorfor så få tester og omtaler dette utstyret.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    For å holde litt liv i denne tråden (HEED får for lite oppmerksomhet.. flere burde gjøre seg selv en tjeneste å teste heed) Utstyr byttes, men HEED har fortsatt kontroll:



    Hvis noen har en hvit obelisk PRE de vil bytte mot en SI med X2 strømforsyning så si i fra. Jeg har mer bruk for en PRE enn SI :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ser helt episk ut nå. ;D Viva la Heed + B&W CM10! ;D

    Trenger de overhodet ingen toe in, eller er det så ferskt at du ikke har testet enda?

    Det bordet gir meg litt assosiasjoner til (filmen) Tron.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Har ikke kommet så langt at jeg har testet enda. Skal leke litt med plassering når JBL 4319 er solgt, eller jeg gidder å flytte de ut av stua :) Akkurat nå står de langs ene veggen litt sånn i veien.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Har aldri hørt Heed men dette merket har nå fanget min oppmerksomhet litt.
    Hvordan låter generelt Heed? Er det noe man skal være obs på i forhold til maching med høyttalere?
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Har nettopp hatt en fin ettermiddagsstund med vinyl. Det som imponerer meg mest med Heeds topprekke på RiAA-fronten, er evnen til å spille mykt, oppløst og dynamisk. Er vinylen ellers god, er det bare å dra på uten at lyden går i oppløsning eller forvrengt komprimering. Dynamikk uten sjenerende støy, hardhet eller annen forstyrrende forvrengning betyr ren musikkglede. Så mye headroom og så lite støy har jeg ikke hatt før Heed kom i hus. Klangen er den samme enten jeg spiller høyt eller lavt.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk nettopp en obelisk si i posten. Kjøpt av Moiz Audio. Den var demobrukt til 4500kr og så fant jeg en fantastisk flott high end strømkabel i pakken. Utrolig service i fra Moiz. Utrolig stilig kabel :D

    Bare synd jeg i første omgang måtte koble den til en europris strømadapter :p Det endrer seg nok, må bare få organisert litt.

    Om du leser dette Moiz, så må jeg si tusen takk for servicen. Er stor fan av firmaet ditt. : ) Går for John Blue JB3 snart. prøvde nå med noen billige patos basic, den billigste, minste varianten og de er ikke gode synes jeg. Hadde ett par større lyric før og de er gode. De er desverre det eneste jeg har tilgjengelig nå. Blir også utrolig artig å prøve den som forforsterker til mine Audio Pro a4-14. De er faktisk svimlende gode. Vil anbefale dem, de finnes i blant til litt over tusenlappen rundt omkring, men de spiller utrolig bra. Kostet ca 12000 på 80-tallet.

    Obelisk serien er utrolig fin, tøffe små komponenter.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk forsterker. Prøvde nettopp å lage til en interconnect med soundstring kabel og det tror jeg at jeg vil anbefale, veldig varm og fin lyd. ferdig terminerte koster de 4000kr omtrent. Men jeg kjøpte samme kabelen for 200kr og terminerte selv. : )
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenkte å kjøpe den men kjøpte av rastløshet Tri Vista 21 i stedet. Den er like god egentlig, med rør. ganske oppgradert. Men jeg har nesten lyst på en obelisk da allikevel. Jeg er nysgerrig på hvordan dactilus er i forhold.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Har brukt Obelisk DAC i lang tid nå.
    Syntes Mytek ble litt vanskelig i bruk.
    Jeg er dessuten for gammel til å begynne å samle på nytt (DSD)
    Øretelefon-lyd er noe dritt (Beyerdynamic DT 770 pro 80 ohm)

    Så takk til Moiz audio for god service,og for at jeg nå har Obelisk DACen.

    Er nettopp ferdig med avspilling av Hugh Masekela,Hope.
    Volumpotmeter til godt over kl.3.
    3-400W ut på høyttaler med 93dB.

    Fruen satt rett bak og strikket.
    Om det var høyt,spurte jeg
    Nei,passelig,var svaret ;)

    Det sier vel allt.

    Behagelig og dynamisk.Hadde ikke mye å utsette.
    Kunne spillt hele kvelden uten å bli sliten.
    En kjempe dac,savner ikke lenger Chord DAC 64.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde obelisk da selv og syntes den var utrolig tøff. Husker jeg hørte en sang av The Clash hvor lydbildet strakk seg så voldsomt utover og så var det ufattelig dynamisk og levende på en veldig særegen måte. Jeg får ikke helt samme lyden med min nåværende dac men den er en del mer detaljert. Og har utrolig god og gjennomgått detaljert bass. Den er sterkt oppgradert og skulle spille nesten like godt som dcs elgar, som koster nærmere 100000kr. Det som er morsomt vil jeg tro er at mange av dac'ene til 100000kr sikkert låter så sterilt og stramt at obelisk høres ti ganger mer morsom ut.

    Jeg hørte classé og nautilus på hifiklubben i bergen en gang og syntes det låt utrolig sterilt og kjedelig. Det var jo anlegg til nærmere 500000kr. Det kan dog ha vært meg og mine egne erfaringer og preferanser. Når jeg fikk Tri Vistaen i posten og startet den hjemme så ble jeg øyeblikkelig skuffet, jeg forventet mer. Men jeg har merket meg at når jeg først får tak i dyrere utstyr så virker lyden alltif øyeblikkelig kjedeligere enn hva jeg er vant med, så trenger jeg tilvenning for å kjenne lyden å se hvor den gjør ting bra.

    Nå forundrer jeg meg stadig hvor bra lyden er ut i fra min hodetelefon setup. Jeg har desverre bare ett par billige patos 110 basic til obelisk si'en, men de spiller greit. Jeg tenker å kjøpe ett par John Blue JB3 til dem. JB3F hadde vel vært idéelt.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Mariusaa:

    Jeg ser på bildet at du kanskje har brukt nad som monoforsterkere til Obelisk si'en? Kan du si hvordan lyden fungerte der? Jeg prøvde en gang å bruke min Musical Fidelity M1 HPA som pre for nad c372 integrert. Hvor jeg brukte effektdelen i nad'en, og det ble litt mer raffinement. Men jeg er redd jeg ikke liker nad :p Litt for mørkt, grovkornet og "kjedelig" etter min smak. Selv om jeg fikk brukbar lyd på patos lyric 501 mk2 en gang med den c372'en.

    Jeg lurer på hvordan rørbufferen min hadde gjort seg mellom pre og effekt delen på min gamle c372 integrerte. Kanskje det hadde blitt noe helt nytt.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Jeg delte signalet så de ble ikke brukt som monoblokker, jeg bi-amp'et cm10 med de. Er derfor jeg har gått over til nad sin egen pre: den har flere pre-out's. NAD'ene vs PM'ene der var vel forskjellen mest at du fikk injeksjon av NAD lyden; litt flatere, litt mykere. En del av HEED sin fokus på mellomtone forsvant. Vil ikke kalle det bedre eller dårligere, men heller annerledes. Det er ingen av de som er dårlige. Desverre så er jeg en av disse nissene som ikke klarer å bare være fornøyd, men vil konstant prøve nye ting :) Gøy, men dyrt...
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte meg nettopp x2 strømforsyningen, så kommer den i posten snart. Jeg tenker som så at obelisken med x2 vil være topp inntil jeg endelig har ett hus jeg kan bringe inn svære rørforsterkere i. Det er virkelig flott lyd i obelisk Si'en. og det er 12500 velbrukte kroner spør dere meg. Spiller jo langt mer engasjerende enn mange langt dyrere forsterkere. Ihvertfall transistor forsterkere.

    Spiller utrolig fint med min oppgraderte tri vista dac som har rør. Myk og veldig rør-aktig lyd. Moiz nevnte at Obelisk Si låter mer som rør enn seperates komponentene som pre ps og pm.

    Skal snart kjøpe John Blue JB3 til å bruke sammen med obelisken. Ellers tror jeg at jeg skal lage noen større åpne bafler med fulltoner til den. Men det får komme senere.

    Må også ha dac kort, synd det ikke er usb inngang. Eller flere innganger.

    Mariusaa: Jeg vet Nad kan være moro, spesielt på større høyttalere. Når jeg kjøpte Patos Lyric 501 mk2 en gang i tiden så brukte jeg først en Nad C372 og det slo godt. 4 ohms høyttaler. Så det ble nærmere 300w per kanal. Har den forsterkeren enda og det kunne vært moro å prve rørbuffer mellom pre og effekt delen.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    HEED har vært forsiktige med spesifikasjonene de har oppgitt. SI II er oppgitt til 35w @ 8ohm, men min er målt til 43 eller hva det var (husker ikke i farta), så har de vært like forsiktige med x2 så har du langt over de 2x50w @ 8ohm som er oppgitt. Er imponert over hva disse små boksene klarer å drive og hvordan det låter. "Musikalsk" er ett oppbrukt uttrykk, men det passer heed. PM monoblokkene har samme lyd, DA dac'en har det, og hodetelefonforsterkerene deres er også varme og "musikalske". Lett å like heed. Jeg solgte NAD M3'en jeg hadde for å kjøpe SI + monoblokkene.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Jo, de sier det fungerer mer som rørwatt. Og det gjør det vel, mener de bruker vekselstrøm gjennom hele opplegget. Og at det er det som ligger til grunn(?)

    Har fått god lyd i de Patos basic 110mk2 her, de låter bedre enn forventet. Jeg prøvde en forsterker kombo på dem, Musical Fidelity A3.2cr og A300cr for og effekt til 40000kr nytt. Og det lått helt ubrukelig. For små høyttalere til det oppsettet da men det låter utrolig mye bedre med heed. Tror lyden klaffer bedre. Alt er større og mer dynamisk, bedre detaljert og tydeligere. Mer livaktig. Man skulle ikke tro det siden forsterkeroppsettet jeg prøvde er tre ganger dyrere, men det kan ha vært høyttalerene. Mulig de også har løsnet litt da de ble kjøpt nye og har egentlig bare stått i ro uten bruk.

    Varm lyd i dem. Masse bass. Har litt lyst å prøve Lyric 101 på obelisken. Eller noe med horn. Tror ikke klipsch er tingen.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    JBL studio 590 fungerte veldig bra med heed. Det er som du sier godt med bass, og mellomtonen oppleves som den har litt mer kjøtt på beina enn med mye annet. Tannoy kunne vært gøy å teste med heed.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    JBL studio 590 fungerte veldig bra med heed. Det er som du sier godt med bass, og mellomtonen oppleves som den har litt mer kjøtt på beina enn med mye annet. Tannoy kunne vært gøy å teste med heed.
    Hmmmm... lurer på om PM duger til Mine Tannoy DC10T.....
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hvordan er Heed ria da ?
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    JBL studio 590 fungerte veldig bra med heed. Det er som du sier godt med bass, og mellomtonen oppleves som den har litt mer kjøtt på beina enn med mye annet. Tannoy kunne vært gøy å teste med heed.
    Hmmmm... lurer på om PM duger til Mine Tannoy DC10T.....
    enkelt...slå til på "torget-annonse-nr-80040" bedre pris finner man ingen annet sted!
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    jeg har nå lyttet til min Obelisk Si med X2 strømforsyningen. Jeg fikk den ett par dager siden. Og det begynner å låte ganske så bra ;) Det høres faktisk nesten ut som en rørforsterker. Stilig. Jeg skulle hatt bedre høyttalere. Men de jeg bruker nå har kommet seg de også, når jeg begynte å bruke dem var de ikke innspilt.

    Patos 110 mk2, varm lyd så det passer jo bra med heed. men de er ikke så veldig oppløste og bassen kunne nok vært litt mer kontrollert. men de er gode til prisen. De gikk for under tusenlappen på komplett.no noen år tilbake, jeg bare låner dem. Får snart John Blue JB3 i hus. Kanskje best med JB3F, men det har jeg ikke plass til.

    Utrolig artig liten forsterker. Spesielt med strømforsyningen. Utrolig fin på Jazz. Hadde vært kjekt å prøve med klipsch eller JBl (med horn). Kanskje jbl passer best. Mulig klipsch blir for metallisk. Får se om jeg får plass til det etterhvert.

    Er det noen andre som har obelisk Si? Hvilke høyttalere bruker dere?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    jeg har nå lyttet til min Obelisk Si med X2 strømforsyningen. Jeg fikk den ett par dager siden. Og det begynner å låte ganske så bra ;) Det høres faktisk nesten ut som en rørforsterker. Stilig. Jeg skulle hatt bedre høyttalere. Men de jeg bruker nå har kommet seg de også, når jeg begynte å bruke dem var de ikke innspilt.

    Patos 110 mk2, varm lyd så det passer jo bra med heed. men de er ikke så veldig oppløste og bassen kunne nok vært litt mer kontrollert. men de er gode til prisen. De gikk for under tusenlappen på komplett.no noen år tilbake, jeg bare låner dem. Får snart John Blue JB3 i hus. Kanskje best med JB3F, men det har jeg ikke plass til.

    Utrolig artig liten forsterker. Spesielt med strømforsyningen. Utrolig fin på Jazz. Hadde vært kjekt å prøve med klipsch eller JBl (med horn). Kanskje jbl passer best. Mulig klipsch blir for metallisk. Får se om jeg får plass til det etterhvert.

    Er det noen andre som har obelisk Si? Hvilke høyttalere bruker dere?
    Jeg har Si + X2. Tiltenkt soverommet. Brukte den en liten stund på hovedanlegget mens jeg hadde service på effektforsterkerne. Der kom den til kort mht til krefter.
    Men det er svært god lyd i denne saken. Dessverre syns jeg 2 bokser på soverommet blir litt mye, og har derfor lagt det ut for salg noen ganger. Ingen napp foreløpig. Derfor står den død i en hylleseksjon til pynt, inntil videre.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    heed.jpg


    Another new speaker making impressive sounds was the Heed Envoy. With an estimated UK retail price of £10,000/pair, this is a larger three-way version of the extremely interesting two-way Enigma that is currently under review. The new flagship uses the same acutely angled top baffle and quarter-wave loading, although in this instance an upgraded soft-dome tweeter is matched to a pair of the same 6 1/4" Morel bass units, each with its own differentially loaded termination. The second bass driver is mounted low in the front baffle, with the large cabinet and all those internal dividers helping to account for each speaker’s significant 90-pound mass. Driving system comprised a Heed Thesis Alpha preamp (£2650) and Thesis Phi phono stage (£1600), both fed from a Thesis Pi twin power supply (£1500), with Thesis Omega monoblocks doing the driving (£2100 each). A full suite of Kimber Select cables, a Russ Andrews BMU3000 balanced-mode AC power supply and Torlyte supports delivered the necessary system infrastructure. Source was a Pro-Ject Xtension 12 turntable carrying Heed’s own Benz Micro-built Zene cartridge (£700).
    The system produced a sound that was notably airy, fluid, unforced and expressive, yet still managed to retain a sense of rhythmic snap and muscular drive, again underlining the persuasive and entertaining nature of this company’s unusual products. The sound of this system was genuinely seductive, echoing and extending the familiar performance attributes of the Enigma loudspeaker.

    Way Out West - The Audio Beat - www.TheAudioBeat.com
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Da blir jeg Heedvenn forhåpentligvis! Har akkurat fått tak i RIAA-en Qestar kjøpt på auksjon av forhandler (takk til han for kjapp og god service) og venter på et sett Heed Enigma høyttalere kjøpt brukt av en kar her på sentralen. Får de i slutten av måneden.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Blir Heed Envoy å se i Horten?



    Det er en svært lekker høyttaler! Forfriskende med folk som tenker litt utenfor boksen mhp spredningsmønster og reflektert kontra direktestrålt lyd. Hvis Enigmaen er så god som jeg håper er Envoy en av få høyttalere jeg kunne tenkt meg å bruke (mye) penger på.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Blir Heed Envoy å se i Horten?



    Det er en svært lekker høyttaler! Forfriskende med folk som tenker litt utenfor boksen mhp spredningsmønster og reflektert kontra direktestrålt lyd. Hvis Enigmaen er så god som jeg håper er Envoy en av få høyttalere jeg kunne tenkt meg å bruke (mye) penger på.
    Hei ..Envoyen er en helt annen rasedyr enn enigma 5. Det viktigste er diskanten er av bedre kvalitet, slik at den "naar" lytteren bedre enn Enigma + Kabinettet er fullstendig inert og man kan spille vesentlig høyere
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Håper du kan få testet den i bladene/nettmagasinene etter hvert.

    Blir det Heed-demo i Horten?
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Mens man venter; Fant denne omtalen av Enigma på nettet:

    The Enigmas was not only excelling with little room acoustic treatment, they actually sounded pretty good. Ray, the owner of Raindrop played a few classical, they all sounded superb. As stated above, the sound was always full bodied. They did not sound thin or overly thick or heavy, they sounded just right. Usually, with complex passages and vocal, inferior speakers will definitely struggle, they are not inferior speakers, they are superb speakers. The Enigmas produced complex passages effortlessly. Vocal was also produced gracefully without any sign of glares and spikes. This sounds like to good to be true. Then, I looked at the speakers, the drivers are custom-made for them by Morel, one of my favorite brands. Heed does not skimp on build quality and it shows. After looking at the speakers, I went back to more listening sessions. The sound was never constraint. They sounded detailed, a bit on the warm side, full bodied, and never fatiguing. With opera, they sounded big. The soundstage was huge but still believable. The sound placement was great. It’s almost like I was being served by live music, with the performers performing in the room. Or better yet, it’s like listening in a jazz club. They sounded absolutely satisfying.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Da er Enigma 5 på plass og det spiller svært så bra her i stua. Fin diskant uten sibilanter, helt grei mellomtone og det beste av alt, et mer sammenhengende og naturlig lydbilde enn før. Bassen er litt brumlete i mellombassen i forhold til det jeg er vant til på HF-ene, men dette er altså etter det første kvarteret med lytting og uten å ha gjort noe mer enn å ha satt de ned foran bokhyllene.

    Men: Det er absolutt ingen merking av pluss og minus på høyttalereterminalene, heller ikke fargemerket rødt/svart. Er det noen her som kan si hva som er hva når man snur høyttaleren og ser på bakplata? Det er vertikale kobberledninger som kobler sammen to og to terminaler når man ikke kjører biwiring, så enten er pluss på venstre side eller høyre side. Noen som vet?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn