Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Det er litt av moroa med hobbyen vår, det å tune lyden til vi er fornøyd.

    En tid hadde jeg Rotel RA12 på B&W 685 og noen ganske dyre Tara Labs kabler. Det låt fint, ikke noe ekstremt som stakk av.
    Så måtte Rotel-en byttes ut da den var følsom for støy på nettet der jeg bodde.

    Hegel H80 ble innkjøpt og etter noen minutter måtte jeg innse at det låt skikkelig skarpt.
    Monster kabler ble anskaffet og det hjalp noe. Nye høyttalere hjalp mer.
    Jeg mener jeg har forsøkt det meste av tuning for en overkommelig penge.

    H80-en står her uten strøm og geiper til meg, tror jeg.

    Etter all denne sutringen får jeg også legge til at jeg nok er ekstremt følsom for...høyfrekvent 'gruff'.
    "Du har hørsel som en flaggermus", var kommentaren jeg fikk sist jeg sjekket ørene.
    Noen WiFi radioer og strømforsyninger f.eks. har en høyfrekvent pipelyd som jeg umiddelbart legger merke til.
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.219
    Antall liker
    2.323
    Dette med heia Norge også videre.. det blir bare tull. Viss man elsker Harley så går man ikke å kjøper en elbil bare fordi det er norskprodusert. Hegel er forresten produsert i kina. Komponentene er relativt rimelige også.. såkalt kosteffektive komponenter. Fks min Exposure er håndbygget i England av entusiaster og den har kun påkostede komponenter.
    Har dette blitt Exposures vennetråd? Jeg håper moderator kommer på banen snart og flytter denne hyllingen av et annet merke, på bekostning av Hegel, til Hi-Fi Generelt.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    904
    Antall liker
    655
    Torget vurderinger
    1
    Ja kansje Exposure kan bli venner med Hegels venner :p Neida, kan forstå todani her at nå kom det kansje litt for mye fakta på bordet. Men enig med todani at andre merker kan diskuteres på andre tråder en hegels vennetråd.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg oppfatter det slik at når Exposures nevnes slik det gjorde i innlegg #720, ja så må man da kunne ha baller til å tåle dette, som et eksempel på et merke som i sin egen tråd er svært omdiskutert av sine tilhengere.

    Høres ut av kjennere som om det knapt finnes to Hegel produkter som låter likt - i form av "likt lyd ideal" fra en og samme produsent - med dette kilde til svært mange synspunkter i denne tråd. Samtidig som mange selv har/har hatt Hegel og uttaler seg med grunnlag.

    Hvor man med dette må regne med/tåle kritikk, herav også eksempler som jeg viser til innledningsvis her, uten at det er fy fy.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    904
    Antall liker
    655
    Torget vurderinger
    1
    Til Class. Jeg kjenner til dine Tannoy høytalere, dei er utrolig dynamiske og har en litt mellomtonepreget lyd. Får du til lyden på desse Tannoyene så har du en sjeldent musikalsk høyttaler.. vil kansje anbefale deg en god rørforsterker. Hegel blir litt mye på desse tannoyene.. det kan fort bli litt masete i toppen. et grep kan være å kjøpe en rørdac til H80. H80 er ikke noe skarp, det er ikke min erfaring værtfall.. den er tvert imot ganske organisk i lyden dersom du har rette høytalerne. Kjører du H80 via den innebyggede dacen så tar det noen timer med lytting å venne seg til den noe slanke ultrakorrekte lyden.. men når tilvenningen er gjort, så vil du oppdage at bassen er relativt hardtslående og ganske kontrollert for prisklassen. Men gi h80 en sjanse til på tannoyene.. prøv å lytt litt utover kvelden og gjerne natta en kveld du har fri og sørg for at hegelen har stått på ei god stund.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Fikk heller aldri H80 til å låte bra. På Tannoy DC6T SE låt det så uinnspirert att heller ikke jeg gadd bruke den. Med ekstern dac (Arcam irdac) var det levelig.
    Tannoy,ene trivdes best på Luxman SQ-N10 og LM Audio 216 IA.
    H160 var grei med den innebygde dac,n og riktig trivelig med Pro-Ject dac Box rs på de samme Tannoy,ene .

    Det må da være lov å stille kritiske spørsmål selv om det er en vennetråd mener jeg.

    Jeg var veldig fornøyd med H80 i begynnelsen. Nå er det flere uker siden jeg slo den på og lyttet til musikk.
    Hvorfor?
    Selv med høyttaler kabler jeg anser å være 'mørke' (Monster) låter det hardt oppover.
    NAD DAC gjorde også lyden mindre masete oppover ift. innebygget DAC etter min mening.
    Rommet er greit dempet med tepper, planter og gardiner.
    Høyttalere er Tannoy Revolution DC6T SE og disse er ikke harde oppover såvidt jeg vet.

    Synspunkter rundt dette?
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Selv liker jeg lyden til Hegel hver gang jeg har lyttet til produktene i butikk. Da ofte med Dynaudio. Har selv en HD-11 (denne er moddet). Den lyder bare mer musikalsk 😃. Gode produkter, men opplever selv lyden litt "skarp" med dårlig matching...
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Jeg har en hegel h300 sammen med et sæt dynaudio focus 340 og det spiller super. Absolut bedste forstærker jeg har ejet. Lyden bliver aldrig lys/skinger og heller ikke når jeg spiller højt som min tidligere music fidelity m6i gjorde.

    Men nu er hegel/dynaudio også en anerkendt kombi herhjemme i lille Danmark;)
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    poss og Lgrons58, takk for innspill.

    Jeg er overbevist om at H80 er en knallbra forsterker til prisen.
    Med avslappede ører og gode innspillinger har det flere ganger spilt riktig flott.
    Mitt lyd-ideale har nok beveget seg mer og mer fra korrekt mot musikalsk de senere årene.
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Må si jeg er veldig usikker på hva Hegel driver med vedrørende alle disse DAC-ene sine. Både de eksterne og de interne. Det skal ikke være mulig å høre forskjell på to ulike DAC-er med mindre det er noe feil med én eller begge. Det er bare ett riktig resultat av konvertering fra digitalt til analogt. Jeg synes også at H300 er oppskrytt, selv om det er et godt produkt. Kanskje DAC-ene de lager ikke er gode nok?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    49
    Hadde H80 på ProAc D30R med Bryston Bda1 dac. Lyden var oppløst og aldri i nærheten av skarp/lys. Kanskje resten av utstyret som brukes med Hegel ikke holder mål :)
    Da er det bedre og bruke utstyr som farger og kamuflerer feil.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    904
    Antall liker
    655
    Torget vurderinger
    1
    Var inne å sneik litt på soundgarden sine nettsider nå. Denne nye Hegel H360 virker temmelig brutal. Kansje Hegel har overgått seg selv litt med denne..
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    1.239
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    På tide at Hegel VÅKNER opp og legger til en analog stereo inngang på sine dacer, som kan benyttes som HomeTheater-bypass. Det ville bety super enkel integrering av hjemmekino og kvalitets stereo, kun ved å bytte kilde inngang på fjernkontrollen. Dette inngrepet vil 100% ikke gå utover lydkvalitetet til Hegels dacer, ei heller bety fordyrende. vil vel også tru at en dac med solid pre og HT- bypass vil øke etterspørselen betraktelig!!!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.140
    Antall liker
    8.769
    Torget vurderinger
    1
    På tide at Hegel VÅKNER opp og legger til en analog stereo inngang på sine dacer, som kan benyttes som HomeTheater-bypass. Det ville bety super enkel integrering av hjemmekino og kvalitets stereo, kun ved å bytte kilde inngang på fjernkontrollen. Dette inngrepet vil 100% ikke gå utover lydkvalitetet til Hegels dacer, ei heller bety fordyrende. vil vel også tru at en dac med solid pre og HT- bypass vil øke etterspørselen betraktelig!!!
    Og ikke bare det: de bør integrere HDMI med bypass for bilde slik at de blir fremtidsrettet.
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    At de ikke tilbyr hdmi i den kostbare H360-en synes jeg er skuffende. Hadde uansett ikke gitt forsterkeren et forsøk før den går ned i pris. De dumper nok prisen veldig etter hvert, slik de har gjort med H200 og H300, noe som fører til unødvendig store tap i bruktmarkedet for de som har kjøpt til (opp mot) fullpris.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    49
    At de ikke tilbyr hdmi i den kostbare H360-en synes jeg er skuffende. Hadde uansett ikke gitt forsterkeren et forsøk før den går ned i pris. De dumper nok prisen veldig etter hvert, slik de har gjort med H200 og H300, noe som fører til unødvendig store tap i bruktmarkedet for de som har kjøpt til (opp mot) fullpris.
    Dette med dumping av utgående produkter er en uting, og gjør det vanskelig for folk og selge sine dyrekjøpte produkter.
    Det jeg også lurer litt på er hvordan de nå kan selge H300 for 19990,-.
    Tjener de fremdeles penger på den, går de ut i null eller taper de penger på det?
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Signaleffekten er også uheldig. Plutselig er utgående produkt verdt halvparten av det nye. En direkte konsekvens av prisdumpingen er at jeg personlig ikke vil vurdere Hegel-produkter annet enn på billigsalg. Hvor mange andre som tenker det samme er vanskelig å spekulere i, men det blir uansett spennende å se om de lykkes med en veiledende pris på 39k. Strategien til Parasound med et introduksjonstilbud på HINT til 25k er smart.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Hadde H80 på ProAc D30R med Bryston Bda1 dac. Lyden var oppløst og aldri i nærheten av skarp/lys. Kanskje resten av utstyret som brukes med Hegel ikke holder mål :)
    Da er det bedre og bruke utstyr som farger og kamuflerer feil.
    Bare en liten sjekk for å ha litt alternativer/bytte i blant; følte du at H80 ble litt svak på D30 eller var det plenty?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    1.239
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Vi burde ha laget egen tråd som tok opp spørsmålet: Ville kjøps potensialet vokst betydelig om Hegel hadde HDMI og HT-bypass i sine dacer? For meg blir det helt klart ja, og for ALLE med recievere, så ville f,eks HD25 gitt et enormt lydmessig løft, ved å kunne bruke dacen som pre ved et enkelt tastetrykk på fjernkontrollen. rart de ikke klarer å se denne store kundemassen. Mulig BH lever i sin egen verden med skylapper, og burde hatt en "lille hjelper" som kom med innspill fra kunders ønsker og behov.

    På tide at Hegel VÅKNER opp og legger til en analog stereo inngang på sine dacer, som kan benyttes som HomeTheater-bypass. Det ville bety super enkel integrering av hjemmekino og kvalitets stereo, kun ved å bytte kilde inngang på fjernkontrollen. Dette inngrepet vil 100% ikke gå utover lydkvalitetet til Hegels dacer, ei heller bety fordyrende. vil vel også tru at en dac med solid pre og HT- bypass vil øke etterspørselen betraktelig!!!
    Og ikke bare det: de bør integrere HDMI med bypass for bilde slik at de blir fremtidsrettet.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    904
    Antall liker
    655
    Torget vurderinger
    1
    Til E.I.A: Nei Soundgarden taper neppe penger på det. Jeg vet san ca hva partene tjener på desse produktene, men det er mindre viktig mener jeg, for det er en bransje som sliter mere å mere med å overleve mot internettgiganten.. Jeg synes at dei fortjener hver ei krone dei tar betalt. Kjedelig viss man til slutt ikke har en butikk å gå i.
    Det som er, Soundgarden tar inn store partier til sine hovedlager. Dette er relativt kostbare produkter.. Når det er tid for modellbytte, eller at det kommer en ny forsterker så må kjeden selge unna lagerbeholdningen på den gamle til dumppris.. Ganske logisk i grunn, men synd for dei som har kjøpt den gamle og kansje tenker på å selge den. Ser sjelden at Hi-Fi klubben opererer slik, men det er nok fordi dei er mere forsiktig med å ha for mye av slike dyre produkter på lager, og tar inn på spesialbestilling fra kunde i stedet.
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Det om lageret til Soundgarden kan kanskje stemme, men faktum er at prisen er dumpa også i Danmark, bl.a. via en nettbutikk jeg vet fikk et godt tilbud, og altså ikke satt på lager selv. Faktum er også at HFK går så det griner, mens Soundgarden sliter med lønnsomheten. Så on topic; det er fortsatt kritikkverdig med prisdumpingen av Hegel-produktene, og det sier jeg som misfornøyd Hegel-venn. Det burde være mulig å selge H300 til f.eks. 25k parallelt med H360 til ... 39k. Men det er tydelig at ønsket er å utrydde nye H300-enheter for å trykke H360 ut i markedet. Det blir jo fryktelig ironisk at H360 frykter konkurransen fra sin forgjenger.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    49
    Til E.I.A: Nei Soundgarden taper neppe penger på det. Jeg vet san ca hva partene tjener på desse produktene, men det er mindre viktig mener jeg, for det er en bransje som sliter mere å mere med å overleve mot internettgiganten.. Jeg synes at dei fortjener hver ei krone dei tar betalt. Kjedelig viss man til slutt ikke har en butikk å gå i.
    Det som er, Soundgarden tar inn store partier til sine hovedlager. Dette er relativt kostbare produkter.. Når det er tid for modellbytte, eller at det kommer en ny forsterker så må kjeden selge unna lagerbeholdningen på den gamle til dumppris.. Ganske logisk i grunn, men synd for dei som har kjøpt den gamle og kansje tenker på å selge den. Ser sjelden at Hi-Fi klubben opererer slik, men det er nok fordi dei er mere forsiktig med å ha for mye av slike dyre produkter på lager, og tar inn på spesialbestilling fra kunde i stedet.
    Sant nok, hørtes fornuftig ut :)
    Vi trenger en Hifi butikk i nærområdet.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    49
    Hadde H80 på ProAc D30R med Bryston Bda1 dac. Lyden var oppløst og aldri i nærheten av skarp/lys. Kanskje resten av utstyret som brukes med Hegel ikke holder mål :)
    Da er det bedre og bruke utstyr som farger og kamuflerer feil.
    Bare en liten sjekk for å ha litt alternativer/bytte i blant; følte du at H80 ble litt svak på D30 eller var det plenty?
    I det lille rommet jeg hadde H80 på var det akkurat passe effekt, H300 ble for kraftig.
    Hadde i en liten periode H80, Hd25 og Dynaudio X14 i et rom på 14m2, det spillet også veldig bra.
    Jeg fikk aldri testet den innebygde dacen, mulig denne ikke holder mål.
    Jeg likte H80 og kunne godt ha beholdt den, men det hoper seg fort opp og jeg liker og prøve nye ting.
    Ser ikke bort ifra at jeg kjøper en igjen hvis anledningen byr seg :)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    At de ikke tilbyr hdmi i den kostbare H360-en synes jeg er skuffende. Hadde uansett ikke gitt forsterkeren et forsøk før den går ned i pris. De dumper nok prisen veldig etter hvert, slik de har gjort med H200 og H300, noe som fører til unødvendig store tap i bruktmarkedet for de som har kjøpt til (opp mot) fullpris.
    Dette med dumping av utgående produkter er en uting, og gjør det vanskelig for folk og selge sine dyrekjøpte produkter.
    Det jeg også lurer litt på er hvordan de nå kan selge H300 for 19990,-.
    Tjener de fremdeles penger på den, går de ut i null eller taper de penger på det?
    Du trenger ikke å være redd på soundgarden.no`s vegne, for de taper ikke penger.

    Ser sjelden at Hi-Fi klubben opererer slik, men det er nok fordi dei er mere forsiktig med å ha for mye av slike dyre produkter på lager, og tar inn på spesialbestilling fra kunde i stedet.
    Det er ikke noe særlig bedre. De har "aldri" de produktene jeg skal ha i butikken ("vi må bestille", "varen er ikke kommet", "Varen er ikke på lager.." etc.), så enden på visa er at jeg heller kjøper et annet sted.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    904
    Antall liker
    655
    Torget vurderinger
    1
    Hi-Fi klubben Bowers & Wilkins og Dali, og det er to fantastiske merker som selger seg selv uten hjelp av en overivrig selger.. Hegel er også på vei dit, men jeg synes Hegel bør gjøre en vri.. Kansje bruke litt bedre komponenter på kritiske steder.. Det blir litt mindre fortjeneste for Holter, men det vil gi utslag i form av mere tilgivende klang uten at det går på bekostning av raffinemanget.. tror den balansen der er svært vanskelig å få til da. Hegel er et presisjonsinstrument og skal man nyte det merket fullt ut så må man kjøpe høyalere som passer etterpå og ikke omvendt rekkefølge. Hegel har en utrolig hurtig og hardslående lyd som er lett å like.. men det er en knivsegg som man balanserer på som fort går feil vei
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    904
    Antall liker
    655
    Torget vurderinger
    1
    Hi-Fi klubben har noen enormt dyktige toppsjefer som har vært med i gamet siden begynnelsen av 80 tallet.. Dei vet hvordan man driver butikk. Men jeg må innrømme at jeg går oftere innom soundgarden nå for tiden en på klubben..
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.272
    Sted
    Oslo
    Soundgarden har også dyktige sjefer. Det gjelder bare & kjenne dem. Merk: Soundgarden omsetter som nr.2 efter Hi-Fi Klubben. OHFC & Stereofil på henholdsvis 3. & 4. plass.


    mvh
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Dali og b&w er fantastiske mærker?? I min verden er de to mærker prissat ALT for højt, dali er dog bedre end b&w.

    Herhjemme i dk handler mange af de seriøse hifikunder ikke i hifiklubben. Deres priser er for dyre og de giver ingen rabat. De har dog god kundeservice!!
     

    raptor

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    48
    Antall liker
    28
    Sted
    O' Vestland vestland...
    Dali og b&w er fantastiske mærker?? I min verden er de to mærker prissat ALT for højt, dali er dog bedre end b&w.

    Herhjemme i dk handler mange af de seriøse hifikunder ikke i hifiklubben. Deres priser er for dyre og de giver ingen rabat. De har dog god kundeservice!!

    Dersom Dali og B&W var overpriset hos HFK, så ville det vært mye parallellimport av disse merkene her til lands.
    B&W CM6 koster for tiden over kr 19k i England, i hvert fall i denne butikken (antageligvis takket være norsk kronefall), mens prisen i Norge hos HFK er 17k.

    Men om Hegel skulle komme på HFK, så ville de vel koste omtrent det samme som hos Soundgarden, HFK har aldri så gode tilbud som Soundgarden til tider har.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Men man får INTET rabat hos HKF, ligemeget hvor meget du køber. De fleste andre forhandlere er altid til og snakke med.

    Jeg vil personligt ikke købe noget i HFK når jeg ved jeg kan få meget mere for pengene andre steder!
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Er der noget der er lyst/kedeligt og lytte på så er det da netop b&w.
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Jeg har en Hegel:) Bare underligt det eneste ham poss laver er og kritisere Hegel i en Hegel vennetråd.

    Men når man fremhæver b&w og HFK kan jeg ikke tage det seriøst:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.272
    Sted
    Oslo
    Jeg har en Hegel:) Bare underligt det eneste ham poss laver er og kritisere Hegel i en Hegel vennetråd.

    Men når man fremhæver b&w og HFK kan jeg ikke tage det seriøst:)
    Har også hatt masse Hegel. Fra H.-100, H.- 200 & P-4. A mk. II & H.-4 mk.2. & 2 c.d. spillere. Byttet dem ut i 2007. Men svært vellydende. Matchet bare ikke relativt store B&W (803 D).


    mvh
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    904
    Antall liker
    655
    Torget vurderinger
    1
    Stusser litt på den blandingen av dansk og norsk gramatikk. Rene.j er mest opptatt av personangrep. Oss andre diskuterer hifi.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    49
    Hvis det folk spiller på ikke har egne tråder, eller ikke er interessant og snakke om, kan de møtes i Hegels Vennetråd :)
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Hegel H360 video klipp https://www.youtube.com/watch?v=bQ0PzusTdWA
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    49
    Takk for den, lager den litt lett tilgjengelig:)
     

    vignie

    Medlem
    Ble medlem
    24.09.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    2
    Tror det at dei fleste som kjøper seg en Hegel H160 eller en H300 selger den bare igjen etter kort stund. Hegelforsterkerene spiller bra på godt innspillt musikk, musikk som er innspillt med lite forvrengning og myk dynamikk. Problemet med Hegelforsterkerne er at det blir lett masete og slitsomt i toppen på alt for mye av musikken jeg har tilgjengelig værtfall. Hegel H80 er en veldig musikalsk forsterker som vil passe til det meste, bare det ikke er effektslukende høytalere. Men.. H80 spiller ganske flatt, slik som dei andre Hegelforsterkerne gjør. Anbefaler dei som vil ha seg en forsterker som gir enorm eierglede i form av en sjelden musikalitet å sjekke ut Exposure 3010 s2 D. Den spiller litt fyldigere en Hegel, den er like krydret og kjapp som H160 men den er mere silkemyk i lydbildet, den har litt mere varme samt at instrumentene kommer frem i lydbildet på en mye mere musikalsk måte.. Vil påstå den er mere rytmisk presis også til tross for at H160 er ganske bra på det området.
    Synes ikke at Exposuren står noe tilbake for H160 på raffinementet.. dei stiller ganske likt på mye, bortsett fra dei viktige forskjellene jeg har nevnt.
    Har du en høyttaler som låter varmt og litt ullent så kan Hegel være redningen.. Men har du noen skikkelige kvalitetshøytalere som gir ut det dei får inn, så garanterer jeg at Exposuren er bedre.
    Du er sikker på dette da?? Det er ikke overflod av H300 og H160 ute i bruktmarkedet.... F.eks Hegel H300 har scoret høyt hos mange testere, og har også hatt æren av å være referanseforsterker av testere. Jeg har selv koplet H300 til høyttalere som ikke er i den billige klassen, og forsterkeren leverer i bøtter og spann. Kan det være slik at Hegel sine forsterkere tvert i mot ikke trives med billigere høyttalere??
    Hvilke høytalere er det Poss har testet disse hegelene på da?

    Spiller hvertfall ringer rundt det meste til 20000,- H300, da har jeg testet på klipsch, jbl, SA, sonus faber mm.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn