https://m.facebook.com/lydogbildebl...10600.109822689064038/860046680708298/?type=1
Endelig kommer en fullsize DAC fra Hegel. Dette blir spennende!
Den serien med signalkabler der Nordost bruker ht-kabler i er ikke bra (se bildet)! Er det den signalkabelen du har så bytt den ut. Utrolig egentlig at en stor aktør som N. valgte denne løsningen!etter at jeg fikk en hd2 med en kompis og fikk høre lyden der så har jeg blitt hekta på hegel lyden og endte opp med og kjøpe meg hd-25 og H200
(forsterkeren er på vei I posten)
har forøvrig nordost blue heaven bi wiring kabler og blue heaven xlr kabler å klipsch rf-63 høytalere.
noen her som har noen formening om hvordan dette vil passé sammen ?
Men de har heldigvis gått bort fra dette på LS serien og den vil ikke komme tilbake igjen. Dyr og dårlig kabel.
Ht-kabelen er derimot meget bra.
Blir lyden mer fullsize av det..?https://m.facebook.com/lydogbildebl...10600.109822689064038/860046680708298/?type=1
Likevel pusher Soundgarden kombinasjonen som besatt. Og se dette bildet. Her pusher Hegel Nordost. Jeg har spurt Hegel-Ertzeid hvorfor de gjør det, men han unnlot å svare på det punktet.Egentlig like greit å styre unna Nordost til Hegel.
Undrer meg også over hva "fullsize" skal føre til. Kanskje de byr på HDMI, noe de skuffende nok ikke gjør ifm. H360.Blir lyden mer fullsize av det..?
Jeg bruker begge merkene, og skjønner ikke hva som er problemet. Det at Hegel bruker NordOst på presentasjoner burde jo også indikere at det er en bra kombinasjon. I slike sammenhenger forventes jo alt å være tipp-topp, og hver produsent er avhengig av å sette sine produkter i et best mulig lys. Hvis jeg hadde opplevd skuffende lyd fra et "blodtrimmet" Hegel-oppsett på en presentasjon, ville jeg ikke ha drømt om å få et bra resultat i min egen stue. Da ville jeg heller ha kjøpt et annet merke.Likevel pusher Soundgarden kombinasjonen som besatt. Og se dette bildet. Her pusher Hegel Nordost. Jeg har spurt Hegel-Ertzeid hvorfor de gjør det, men han unnlot å svare på det punktet.Egentlig like greit å styre unna Nordost til Hegel.
HD30 kan vel se ut til å bli en forforsterker med digitaldel - kanskje helt uten analoge innganger. Et slikt produkt er det nok ganske mange som har savnet fra Hegel. Volumkontrollen i deres nåværende DACer ser jeg mest på som en bonus-funksjon.Undrer meg også over hva "fullsize" skal føre til. Kanskje de byr på HDMI, noe de skuffende nok ikke gjør ifm. H360.Blir lyden mer fullsize av det..?
Kommer ikke hegel hd 30 ut med hdmi nå er di i mine øyne lav målt.Såvidt jeg vet har det ikke kommet ut så mye specs om den nye dacen. For helhelten og kvalitetsfølelsen vil jeg si at fullsize har noe å si. Nå pleier ikke Hegel å bytte modeller i hytt og gevær uten at det er reelle oppgraderinger på produktene, så forventningene til lyden er ganske høy for min del.
Hei.Da er det forhåndsbestilt en H360! Gleder meg som en liten unge!
Slett ikke umulig du. Jeg selv har hatt HD20 som jeg faktisk likte utrolig godt. Den hadde en litt fyldig preg i lyden. Ikke noe frempå ogNå har jeg eid HD25 i ei knapp uke. Spenningen var stor når jeg koblet den til anlegget og første prøvelytt. WoooW for en crisp lyd den serverer var min første tanke, men etter noen dagers lytting liker jeg den bare mindre og mindre etterhvert som jeg turte å bli kritisk til det nye produktet jeg har kjøpt. Jeg syns lyden er slank, og byr på vel høy gain over hele linja, vokalen flyter ut mot sidene. Men bevares: den e klokkeklar, lager stort rom som lyden flyter rundt i, og er relativt dynamisk, og god bass. Koblet tilbake min Audio GD sa 1.32 etter noen dager med HD25 som DAC, og vips, Vokalen ramlet i senter, bassen ble litt bløtere, og overraskelsene man treffer på i musikken kom tilbake.
Er jeg på bærtur når jeg påstår at en dac til halve prisen klinger bedre i mine ører på mitt oppsett? HD25 har jo fått hinnsides med skryt rundt om, så dette forstår jeg ikke!
HeiDesverre har jeg ikke lest gjennom hele denne tråden her, men har kikket litt på HD11, og ser det ligger opptil flere på bruktmarked.. Er det noen grunn til at de selges, bortsett fra rene oppgraderinger? Den burde teoretisk bli bra mellom NAD cd-spilleren og H200 forsterkeren..
Som Øyvind også sier her, kombinasjonen HD11 og H200 er langt ifra optimal. Jeg hadde dem begge på utlån en helg og om det ble spilt 2 timer den helgen er det kanskje i overkant. Det ble bare kjedelig, tamt og ingen oppgradering fra surroundforsterken jeg den gang skulle bytte ut. Og det sier litt.Desverre har jeg ikke lest gjennom hele denne tråden her, men har kikket litt på HD11, og ser det ligger opptil flere på bruktmarked.. Er det noen grunn til at de selges, bortsett fra rene oppgraderinger? Den burde teoretisk bli bra mellom NAD cd-spilleren og H200 forsterkeren..
Bytt kabler.
Glem det! H200 låter nettopp slik du beskriver: Lyst og klinisk. Du må heller bytte forsterker om du kan returnere den innen angrefristen. Det finnes ikke en kabel som kan "redde" denne klangbalansen.Bytt kabler.
I beg to differ - H200 låter helt allright. Datteren min og mannen hennes har hatt en H200 i snart 5 år, og er fortsatt godt fornøyd. Det er klart at hvis man vil ha "varm" og "ullen" klang, er H200 feil - men etter min mening gjør H200 sakene sine slik den skal: korrekt og nøytralt.Glem det! H200 låter nettopp slik du beskriver: Lyst og klinisk. Du må heller bytte forsterker om du kan returnere den innen angrefristen. Det finnes ikke en kabel som kan "redde" denne klangbalansen.Bytt kabler.
Audioquest feks, hvis du ønsker mer behagelig lyd.Bytt kabler.
Forslag? Budsjett 2k
Bruker forøvrig Vipera htkabler nå. Dansk produsent som jeg tror har lagt ned ;D
Gjør det enklest.. bytt forsterker!Har ikke trua på renessanse med kabler jeg heller. Tok en prøveperiode med Amarra Sq. Synes det ble mer behagelig da, men mulig det var placebo. Er det mulig å kjøpe en dac med eq eller evt en forforsterker m h200 som effekt?
Har du prøvd andre kilder enn pc?Har ikke trua på renessanse med kabler jeg heller. Tok en prøveperiode med Amarra Sq. Synes det ble mer behagelig da, men mulig det var placebo. Er det mulig å kjøpe en dac med eq eller evt en forforsterker m h200 som effekt?
Hvis du ringer direkte til Hegel får du hvertfall et sikkert svar. De har vært ytterst hjelpsom de gangene jeg har spurt dem om noe.Kvasi sier over her at på H80 kan man gjøre om en av linjeinngangene til fixed-ht, ved hjelp av en jumper. Er det flere som har prøvd dette, og kan bekrefte?
Ser det ligger noen H80 på finn.no men ingen H160 eller H300