Har jeg aldri tenkt over. Jeg har vel vært innom stort sett alle merker. Men interessant å høre andre meninger da. Kan jo ha litt med hvilke type høytalere man bruker også da vil jeg tro Jeg for min del setter spesielt stor pris på den lettflytende lyden i Hegels 90 serie. Og nå synes jeg det er mere kropp gjennom hele spekteret og det liker jeg godt. Men man bør ta med en slik Hegel H390 eller 590 hjem å prøve der. Blir alltid feil i en butikk mener jeg.Der er jeg uenig. Hegel er presis som bare juling, «clean power», men har ikke den elegante flyt som man kan finne andre plasser.Artig å høre sammenligningen mellom H390 og H590. Og at du syntes begge to var såpass bra. Jeg synes at flow er en av Hegels sterke sider da det må jeg si.Var og hørte H590 og H390 i dag. Helt fantastiske musikkmaskiner og sto ikke tilbake for rigger til 5 gangen i pris. Jeg - understreker jeg - synes de imidlertid manglet litt i eleganse, «flow» og magi i forhold til hva jeg har hørt i samme prisklasse, men da som ren integrert. Men virkelig bra. Mellom H390 og 590 var det mer subtile forskjeller, men 590 hadde mer ro og oversikt.
Der er du inne på noe vesentlig, som få tenker over, at «like gode» diskanter ut av dagens sortiment er utrolig forskjellige - så forskjellige at tema diskant kvalitet snart er like mye diskant type. Å erklære noe om markedets beste diskanter uten å si hvilken type diskant - nesten bortkastet.Kanskje matchen ikke var helt heldig, eller det bare er meg som er så vant til Elac's Jet 5 diskant. Andre her som har lignende tanker om diskanten i den?
390 er veldig smooth i toppen definitivt, men samtidig så er den ærlig også så man får all informasjon som er der. Forsterkeren trenger tydeligvis en del innspilling, for du verden så det låter hjemme nåJo, enig der, MusicBear.
Høyttalerne var Qln prestige 3, sitter vel en litt eldre top of the line ScanSpeak diskant i de. Selgeren var usikker på om det er Revelator.
Oppløsningen var iallefall upåklagelig, men jeg har alltid likt metall domer eller båndvarianter bedre enn softdome. Så det er mulig det var det som førte til den litt for snille toppen jeg hørte.
Burde hørt den med flere høyttalere, men hadde ikke tid i dag. Får bli et senere prosjekt.
Får jo tro at butikkens eksemplar var innspilt, med mindre det er Bladelius type innspilling som tar vonde 6 måneder.390 er veldig smooth i toppen definitivt, men samtidig så er den ærlig også så man får all informasjon som er der. Forsterkeren trenger tydeligvis en del innspilling, for du verden så det låter hjemme nåJo, enig der, MusicBear.
Høyttalerne var Qln prestige 3, sitter vel en litt eldre top of the line ScanSpeak diskant i de. Selgeren var usikker på om det er Revelator.
Oppløsningen var iallefall upåklagelig, men jeg har alltid likt metall domer eller båndvarianter bedre enn softdome. Så det er mulig det var det som førte til den litt for snille toppen jeg hørte.
Burde hørt den med flere høyttalere, men hadde ikke tid i dag. Får bli et senere prosjekt.
Ja jeg har kommet over at jeg la mellom 30k nå fra min H190 til H390 Har fått akkurat det løftet jeg drømte om. Alt fra den spektakulære dynamiske kontrasten og dei perfekt definerte hardtslående anslagene i mellomtonen, og bassen som faktisk groover noe ordentlig, en morsom Hegel er dette. Nesten så jeg misstenker den for å være et knepp varmere en H190 også, men mest trolig er den bare mere ørevenlig pga store kraftresurser.Får jo tro at butikkens eksemplar var innspilt, med mindre det er Bladelius type innspilling som tar vonde 6 måneder.390 er veldig smooth i toppen definitivt, men samtidig så er den ærlig også så man får all informasjon som er der. Forsterkeren trenger tydeligvis en del innspilling, for du verden så det låter hjemme nåJo, enig der, MusicBear.
Knall at den spiller så bra hos deg, tror nok jeg skulle kunne klare å bli kompis med en sånn fin maskin også!
Ja denne er en keeper Du det var et godt spørsmål, som jeg ikke vet svaret på. Men jeg tviler litt på at det kan endres.Ingenting som er bedre enn det, M.B.S! Tror nok jeg kunne ha levd godt med denne også i lang tid.
Kan man endre fargen på displayet, eller er det bare hvitt som gjelder?
Med tanke på at H390 selges av en norsk (verdenskjent) produsent/leverandør, sågar at pressen over store deler av verden over har vist den stor interesse - fordi den gir nesten det samme for halve sum penger som storebror H590 - samt Lyd & Bilde sin egen posisjon som bransjens mediekanal i Norge. Joda, meget påfallende!Er det litt påfallende at Lyd og Bilde ikke har sluppet test av H390 til dags dato ?
Er det så viktig da? Det er massevis av andre Hi-Fi tidsskrifter som har skrevet om H390.Er det litt påfallende at Lyd og Bilde ikke har sluppet test av H390 til dags dato ?
Jøss, sikker på at det ikke bare ble spilt høyere, med 590'en? Men, om så er riktig, slik du sier - og jeg tviler i så fall ikke - meget interessant! Dvs. det opprettholder min gamle tro om størst mulig amper - uansett høyttalere eller lyttevolumer.Moro å A/B teste H390/H590 på messa. De er tett på hverandre, ja, men H590 viser bedre evne til å putte "kjøtt på beina" på vokal
Samme volum, og en låt jeg kjenner meget godt. Men mer godlyd PR. KRONE i H390...Jøss, sikker på at det ikke bare ble spilt høyere, med 590'en? Men, om så er riktig, slik du sier - og jeg tviler i så fall ikke - meget interessant! Dvs. det opprettholder min gamle tro om størst mulig amper - uansett høyttalere eller lyttevolumer.Moro å A/B teste H390/H590 på messa. De er tett på hverandre, ja, men H590 viser bedre evne til å putte "kjøtt på beina" på vokal
At volumkontrollen sto på samme tall betyr ikke at antall desibel var det samme. Da jeg var innom sto de begge på 55 da kuttet fra Vigelands mausoleum ble spilt, men med flere krefter under panseret på 590 er det urimelig å tro at den spilte litt sterkere enn 390.Samme volum, og en låt jeg kjenner meget godt. Men mer godlyd PR. KRONE i H390...Jøss, sikker på at det ikke bare ble spilt høyere, med 590'en? Men, om så er riktig, slik du sier - og jeg tviler i så fall ikke - meget interessant! Dvs. det opprettholder min gamle tro om størst mulig amper - uansett høyttalere eller lyttevolumer.Moro å A/B teste H390/H590 på messa. De er tett på hverandre, ja, men H590 viser bedre evne til å putte "kjøtt på beina" på vokal
Jeg mener også at det var klar forskjell i favør 590. Poenget mitt var at samme tall på displayet ikke er en spesielt god markør på likt volum når det er snakk om ulike forsterkere.Syntes det virket som nivået var identisk. Nyanser og fyldiger klang på 590 var dermed ikke identisk Personlig syntes jeg det var en lett hørbar forskjell
Skal vissnok være bedre dac i H390 fordi den ruter alle innganger via USB inngangen og dermed drar nytte av DSD og MQA på alle innganger. Dette ifølge Ljudmakarn i Stockholm iallefall. Ellers skulle de være like.Litt mer kraftreserver i i H590 som gir litt utslag. Jeg husker ikke om det var forskjeller mellom DAC'ene.
Interessant. Kanskje noen fra Hegel kunne sagt noe om dette.Skal vissnok være bedre dac i H390 fordi den ruter alle innganger via USB inngangen og dermed drar nytte av DSD og MQA på alle innganger. Dette ifølge Ljudmakarn i Stockholm iallefall. Ellers skulle de være like.Litt mer kraftreserver i i H590 som gir litt utslag. Jeg husker ikke om det var forskjeller mellom DAC'ene.
Hei. DAC'en er svært lik. Det stemmer at alle inngangene går via USB for å få DSD og MQA støtte over coax og optisk, noe H590 ikke har. Men det gjør den ikke bedre enn H590 DAC'en. Det er bare en liten justering av banene.Skal vissnok være bedre dac i H390 fordi den ruter alle innganger via USB inngangen og dermed drar nytte av DSD og MQA på alle innganger. Dette ifølge Ljudmakarn i Stockholm iallefall. Ellers skulle de være like.Litt mer kraftreserver i i H590 som gir litt utslag. Jeg husker ikke om det var forskjeller mellom DAC'ene.
Well well, når dere lager en H590, som utad kun ser ut som "en større modell integrert fra Hegel." Så blir det lett sånn at man tror på det man bokstavelig talt ser med øyet. Mens du her fremlegger info om skjermet DAC og klart bedre analogdel i H590, men hvordan skal man ane dette? I hvert fall ikke med dagens hi-fi journalister som ser ut til å ha mistet skru-verktøyet sitt - der fikk de den.Hei. DAC'en er svært lik. Det stemmer at alle inngangene går via USB for å få DSD og MQA støtte over coax og optisk, noe H590 ikke har. Men det gjør den ikke bedre enn H590 DAC'en. Det er bare en liten justering av banene.
Lydmessig er allikevel DAC'en i H590 bedre, men av "utenforstående" grunner. Som at hele H590 kabinettet er av aluminium og at DAC kortet i H590 er skjermet. Så det blir mindre støy.
Men det stemmer at den store forskjellen mellom de to ligger i den analoge delen av forsterkeren der H590 er et klart skritt bedre. Å lage bra digitaldel koster ikke nødvendigvis så fryktelig mye penger, så vi kan tillate oss ca samme DAC i H390 som i H590. Men den analoge delen av det hele er der kosten ligger. Du får glede av dette enten du bruker digitale eller analoge lydkilder. /AE
Hadde p4a og h2 på Mozart. Generasjonen før dine høyttalere.Ser ut til at det blir en H90 på meg..
Hvordan tror dere den vil matches med en Vienna Accoustics Mozart SE?
Er til TV bruk og sitter 2,5m ifra.
Kanskje derfor jeg kvittet meg med den, flyr forsterkeren i seg selv var meget bra men kortpustet når man dro på og dette med Klipsch av alle høyttalere, kombinasjonen var bra men kreftene skortet det på syns jeg.Hifitest.de var ikke akkurat nådige når det kom til kraftreservene til Röst.
https://www.hifitest.de/test/vollverstaerker/hegel-roest_14552-seite4
Forsterkeren er såpass kortpustet at den befinner seg i nedre sjikt av 75-wattere målt i faktisk effekt.
Skal ikke kommentere subjektive inntrykk altså. Det har vi absolutt ikke noe med, da få er så inhabile som oss.Hifitest.de var ikke akkurat nådige når det kom til kraftreservene til Röst.
https://www.hifitest.de/test/vollverstaerker/hegel-roest_14552-seite4
Forsterkeren er såpass kortpustet at den befinner seg i nedre sjikt av 75-wattere målt i faktisk effekt.