H
Hifibasillen
Gjest
Ja hvit utgave som Røst og H190
Ja, får vel «stikke» en 1 1/2 times snartur - med fly - til nærmeste butikk....Alle Soundgardenbutikkene har H590 og H390 i demo, det er vel bare å stikke innom og høre selv?
Ja, Soundgarden bør etablere seg lengre nord igjen.Ja, får vel «stikke» en 1 1/2 times snartur - med fly - til nærmeste butikk....Alle Soundgardenbutikkene har H590 og H390 i demo, det er vel bare å stikke innom og høre selv?
Ryktespredning.Jepp, trengs mer konkurranse. Men går veldig dårlig med Hifiklubben har jeg hørt. Lokalt.
folk er mer informert. +DIYJepp, trengs mer konkurranse. Men går veldig dårlig med Hifiklubben har jeg hørt. Lokalt.
Jeg tror vi på denne side av jordkloden er tidligst ute med å endre til integrert.Er det ikke på tide at Hegel kanskje kommer med en ren effektforsterker igjen? Begynner å bli en god del år siden forrige, og de har vel heller ikke soundengine 2?
Eller satser Hegel kun på integrerte løsninger om dagen?
Det er fint og flott med integrerte produkter. Men når man har en god DAC med god volumstyring fra før, så er det mest interessant å ha en ren effektforsterker for min del, og sikkert noen andre mennskers del. Tror ikke det bare er rike asiatere som fortsatt bruker separate komponenter i stereoanlegget sitt.Jeg tror vi på denne side av jordkloden er tidligst ute med å endre til integrert.Er det ikke på tide at Hegel kanskje kommer med en ren effektforsterker igjen? Begynner å bli en god del år siden forrige, og de har vel heller ikke soundengine 2?
Eller satser Hegel kun på integrerte løsninger om dagen?
Tror rike asiatere fortsatt skal ha dyrt vestlig og dermed separate komponenter.
Jeg, er glad integrert har begynt å bli integrert med alt innabords og samme kvalitet som X antall dyre bokser.
Skal vi med den, så lenge de lager så stort & bra integrert?En streamer/forforsterker/DAC?
Det var et spørsmål på noen noen kanskje ønsker seg. Jeg for min del kjøper en litt større integrert neste gang.Skal vi med den, så lenge de lager så stort & bra integrert?En streamer/forforsterker/DAC?
https://www.i-fidelity.net/news/det...nachfolger-des-roest-in-oslo-vorgestellt.htmlHegel H120:
Artikel i tyske i-fidelity.net:
Senere på året afløses Röst af H120
Cylelmyg
Jeg er jo heldigere stilt siden jeg bor en 11 minutters metrobusstur unna landets nåværende nordligste Soundgardenbutikk. Så jeg var innom en tur på lørdag og hørte litt ustrukturert på H390 på Sonus Faber Sonetto VIII gulvhøyttalere. Jeg kan i alle fall si at ved siden av H590 ser H390 vesentlig "nettere" ut størrelsesmessig. H390 har i tillegg flere kjøleribber på topp-plata slik at det er lett å se inn på innmaten - ser bl.a. lett både den store og lille strømspolenJa, får vel «stikke» en 1 1/2 times snartur - med fly - til nærmeste butikk....Alle Soundgardenbutikkene har H590 og H390 i demo, det er vel bare å stikke innom og høre selv?
Enig med deg angående SF. Hørte på sonetto v3 på soundgarden på en Hegel H190. Det låt litt tamt og kjedelig i mine ører. Likte straks bedre ma gold 100 og 200.Jeg er jo heldigere stilt siden jeg bor en 11 minutters metrobusstur unna landets nåværende nordligste Soundgardenbutikk. Så jeg var innom en tur på lørdag og hørte litt ustrukturert på H390 på Sonus Faber Sonetto VIII gulvhøyttalere. Jeg kan i alle fall si at ved siden av H590 ser H390 vesentlig "nettere" ut størrelsesmessig. H390 har i tillegg flere kjøleribber på topp-plata slik at det er lett å se inn på innmaten - ser bl.a. lett både den store og lille strømspolenJa, får vel «stikke» en 1 1/2 times snartur - med fly - til nærmeste butikk....Alle Soundgardenbutikkene har H590 og H390 i demo, det er vel bare å stikke innom og høre selv?
Lydmessig var det vanskelig å danne seg et skikkelig inntrykk der og da. Og jeg streamer ikke (jeg spiller bare vinyl og cd hjemme), så skal ikke prøve meg på å mene noe om den innebygde DAC-en. Jeg vet at SF har mange fans, så jeg må være litt forsiktig så jeg ikke begynner å tråkke på alt for mange tær her, men i mine ører har SF en tendens til å høres litt "tamt" ut - litt pent og pyntelig hvis jeg kan si det slik. Men på H390 var det mye liv og bra dynamikk. Bra separasjon også. Brukbar bass demorommet tatt i betraktning. Men ikke helt den samme innlevelsen i mellomtonen som jeg er vant til fra Marten ht. hjemme. Jeg får se om jeg får til en litt mere strukturert lytt etterhvert, kanskje også sammenligne med H590 i samme demorom.
Nei.Fikk man HD10 med fjernkontroll?
Sixpack - til den som måtte høre forskjell herEr det noen som har testet eller har en formening av hva som blir "best" av
H390 med den interne DAC'en
sammenlignet med
H390 med HD30
på 16 bits 44,1 Khz CD-signal?
takk for svar. Høttalere er på plass så de skal ikke byttes (ennå)Sixpack - til den som måtte høre forskjell herEr det noen som har testet eller har en formening av hva som blir "best" av
sammenlignet med
H390 med HD30
Ny sixpack - til den som måtte høre forskjell og mene det er merkostnaden verdt ;-)
Ellers; anbefaler deg å lytte til forskjellige høyttalere, der forskjellen er hundre ganger større eller mer.
Dette du her spør om har faktisk Hegel selv uttalt seg litt om, enten det er tilbake her i tråden eller et annet sted. I ditt tilfelle ville jeg mailet Hegel eller Soundgarden og spurt og spurt, de har begge bra service og respekt for kunder. Leser du deg tilbake her vil du også finne andre som har svart på det du spør om, for en tid tilbake, dvs. det gjaldt tilsvarende spørsmål omkring HD30 og H590 - klarer bare ikke selv huske helt korrekt hva som ble sagt.takk for svar. Høttalere er på plass så de skal ikke byttes (ennå)Sixpack - til den som måtte høre forskjell herEr det noen som har testet eller har en formening av hva som blir "best" av
sammenlignet med
H390 med HD30
Ny sixpack - til den som måtte høre forskjell og mene det er merkostnaden verdt ;-)
Ellers; anbefaler deg å lytte til forskjellige høyttalere, der forskjellen er hundre ganger større eller mer.
Jeg har i dag H360 og HD30 og er usikker på om jeg bør beholde HD30 hvis jeg kjøper H390. Beholder jeg HD30 får jeg ikke brukt MQA-støtten i H390, men på den andre siden er jeg bekmret for at HD30 er en bedre DAC en den interne i H390 hvis jeg skulle velge å kvitte meg med HD30
Det du bør gjøre er å sammenligne H360+HD30 med H390 (uten hd30) direkte og se om det er noe poeng å oppgradere til H390.takk for svar. Høttalere er på plass så de skal ikke byttes (ennå)
Jeg har i dag H360 og HD30 og er usikker på om jeg bør beholde HD30 hvis jeg kjøper H390. Beholder jeg HD30 får jeg ikke brukt MQA-støtten i H390, men på den andre siden er jeg bekmret for at HD30 er en bedre DAC en den interne i H390 hvis jeg skulle velge å kvitte meg med HD30