Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Tror dere H300 og H360 kan være bra match til Sonus Faber Venere 3.0? Vurderes litt hvis jeg kan få de til en bra pris
    Tror begge Kan fungere svært godt. Hørt Olympica 2, Venere 3.0 sammen med Hegel. Hadde nok valgt H360 fremfor 300 selv, men begge er flotte forsterkere. Stor og flott lyd, spilte bra på det meste av musikk. Overrasket hvor mye bass Hegel fikk ut av disse høyttalerne i forhold en del andre forsterkere.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Da er det klart for ett nytt Hegel produkt. Kan vi tippe H95? Eller hva tror dere?

    Tett på HEGEL​
    Vi har den glede av å inviterer deg, som medlem i HiFi Klubben, til eksklusiv lyttekveld i et utvalg av våre butikker. Denne gang retter vi fokus mot norske Hegel som har profilert seg som forkjempere for de analoge lydkvalitetene. I tillegg til å få den overlegent musikalske og naturlige lyden demonstrert er Hegel representert hos oss denne kvelden - og med seg har de en rykende fersk Hegel-nyhet! (lanseres 15.august).

    Hegel har røtter tilbake til slutten av 80-tallet og har siden da utviklet seg til et av hi-fi-bransjens mest anerkjente merker. I dag selges de prisbelønte Hegelproduktene over hele verden, og de vinner stadig vekk tester og sjarmerer musikkelskere på rekke og rad hver gang de får sjansen til å vise sine unike musikalske kvaliteter. En Hegel-forsterker kombinerer krystallklare detaljer med analog varme og musikalitet. Hvis hjertet ditt banker for denne deilige cocktailen bør du derfor ta turen innom en av butikkene våre denne kvelden.

    Velkommen!

    Vi følger naturligvis FHI sine anbefalinger for smittevern og tilrettelegger tilstelningen for å minimere risikoen for spredning av Covid-19.​
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Blir spennende å se prisen. Hvor mye dyrere den blir pga bedre digitaldel.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Et stort skritt i riktig retning. At dacen har vært en begrensende faktor i de rimeligste ampene har vært litt hodebry. For man vil kanskje ha best mulig dac, men ikke behøve all effekt som de større brødrene gir. Så thumbs up Hegel! 👍👍
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jada, men nå kan man kanskje begynne å tenke litt på HDMI arc hos Hegel. Det er lov å være konservative, men jeg tror mange av kjøperne gjerne bruker forsterkerne sammen med TV-apparatet.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    15998,- For H95 i henhold til Lyd og Bilde....det var et voldsomt hopp i pris. Ser prisen i England og Australia for H95 er den samme som for H90. Vi har vel kanskje hatt en gunstig pris her en stund, men ikke nå lenger.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Prisøkningen tror jeg vil gjøre den mer tungsolgt, og nå kan man få H90 på tilbud også på HFK.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Ja, jeg hadde bestilt den umiddelbart til gammel H90 pris, men for 3000,- mer velger jeg å la være.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    H190 vil nok gjøre deg en lykkelig mann.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takker for det. 😊
    Må innrømme jeg allerede er litt hektet. Snuser på H390. Er det lydmessig gevinst i å oppgradere?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Nok en perle fra Hegel. Skulle jeg hatt en liten rimelig forsterker så vet jeg hva jeg skulle gått for. Men så har jeg vært så lur og gå for en Hegel P20 jeg fant brukt, og denne blir stående leenge. For en lyd det er i hegels separate komponenter🤩
    Skal man investere i ny forsterker i prisklassen under 20k i dag så er H95 en "Nobrainer"
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    ... For en lyd det er i hegels separate komponenter🤩
    Så enig, så enig i det. HD30 er en fantastisk dac, men regner med den blir oppgradert maange år før forforsterker og effekttrinnet her.

    Iallefall helt til jeg plutselig kommer på en annen tanke, som ofte kan skje i denne bransjen :p
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Så enig, så enig i det. HD30 er en fantastisk dac, men regner med den blir oppgradert maange år før forforsterker og effekttrinnet her.

    Iallefall helt til jeg plutselig kommer på en annen tanke, som ofte kan skje i denne bransjen :p
    Hehe😄 Ja man kan fort komme på andre tanker i dette gamet. Er helt sjokkert over P20. Blir det noe nytt her så her blir det ny effektamp. Enten en H20 eller en anthem str. Hmm HD30🤩 Lyst på.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Takker for det. 😊
    Må innrømme jeg allerede er litt hektet. Snuser på H390. Er det lydmessig gevinst i å oppgradere?
    Hegel har generelt gode forsterkere. Har lyttet på alle opp til H390. 390 er klart bedre enn sine mindre søsken. En helt annen kontroll og orden på lyden. Hørte den med B&W 705 s2. Utrolig hvor mye kontroll og ro den hadde. Ikke tvil om at H390 står høyt på ønskelista om jeg skulle kjøpt ny forsterker. Billig er den ikke, men føler at den ikke er spesielt kostbar i forhold til ytelsen den gir.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Prisøkningen tror jeg vil gjøre den mer tungsolgt, og nå kan man få H90 på tilbud også på HFK.
    Kanskje de prøver ut markedet litt med denne. Blir den populær er kanskje en H290 rundt hjørnet med samme dac som H390 men bygd rundt en H190.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Folk fortsetter å kommentere at varene blir dyrere. Det er gjengs for all import.
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Jeg vurderer å kjope en Bluesound Node 2i til min Hegel Rost - er det noen her som har en formening om Noden skal kobles analogt eller digitalt i Rosten ?

    Med andre ord, hvilken DAC er best, Rost eller Node 2i ?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har hatt samme kombinasjon og fant ut at det som gav meg best lyd fra digitalt ut via coax fra Bluesound Node 2i til digital coax inn på Rösten. Testet alle mulig kombinasjoner for å se hva jeg likte best. Jeg mener at DACen i Rösten låter bedre enn den i Bluesound Node 2i. Er du veldig "giret" på MQA bør du selv teste analogt ut fra Bluesound for å dra nytte av den interne MQA Rendereringen. Kjører selv via Roon og lar den ta seg av det for min del.
     

    karlhungus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.11.2012
    Innlegg
    61
    Antall liker
    16
    Sted
    Frankrike
    Tusen takk for svar, Trondav!

    Da tipper jeg valget faller paa en Primare NP5 som ikke har DAC og som jeg kan faa billigere.

    Haaper bare at appen til Primare er like grei som Bluesound, den skal visst vaere bra...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg vurderer å kjope en Bluesound Node 2i til min Hegel Rost - er det noen her som har en formening om Noden skal kobles analogt eller digitalt i Rosten ?

    Med andre ord, hvilken DAC er best, Rost eller Node 2i ?
    Det er opp til deg, og dine ører.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    ..og der gikk prisen på H190 opp til ca 33000. Greit nok at det var litt skjevt prisnivå mellom den og H120, men allikevel. Det var litt vel mye i ett jafs.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Merkelig å sette opp prisen såpass mye på ett produkt som har vært på markedet i lang tid.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Helt håpløst. Hva er det Hifi-klubben driver med? Det er mye mer "taktisk" å legge prisene under 10-ere: 9990, 19 990, 29 990, 39 990 etc. Det er mulig at det er for å skille H190 tydelig fra H95 og H120, men "klubben" burde (selvsagt!) satt ned prisen og ikke opp. Passelig pris ville ha vært H95 til 9995,- ;)

    Det er mange som kan strekke seg opp mot 10K, mens 15K er helt uaktuelt for tilsvarende mange. Lite taktisk, Hifi-klubben!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.876
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sikkert at Hifi-Klubben har prissatt H190 helt uten at Hegel må ses i forhold til dette. Kanskje Hegel har økt prisen? Eller, kommer det snart en erstatter for H190 (en H195?) som får høyere pris og at H190 kommer på "tilbud"? Dette er bare spekulasjoner fra min side selvsagt. Men, prisene har generelt økt hos Hifi-Klubben i det siste og må kanskje ses i den sammenhengen.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Hi-Fi klubben er heftig på å skru opp prisene sine. Se bare epicon 6 som koster snart det dobbelte av det den gjorde når den kom. Derfor jeg såg for meg skrekkscenario med Hegel produktene når det gjekk fra Sg til klubben. Klubben klarer liksom ikke å la være å juice opp prisene sine. Det var ikke helt problemfritt med Sg heller når dei plutselig solgte H360 til 28k, og andre hadde betalt kr 43k litt før. Sg gav også brukbare avslag til gode stamkunder som la igjen litt kronasje i butikken. Klubben gir ingen avslag og skrur opp og opp og opp prisene sine.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Soundgarden er konkurs - hifiklubben lever. Det sier sitt. Like it or not.

    -BB-
    Soundgarden er ikke konkurs sist jeg sjekket. Det er nå viktigere en noensinne å støtte opp Sg. Klubben klarer seg fint, dei har så mange gode produkter som selger seg selv. Sg har også mye bra, og jeg håper dei klarer seg fint. Soundgardens styrke har hele tiden vært suveren service og hyggelig betjening.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Soundgarden er ikke konkurs sist jeg sjekket. Det er nå viktigere en noensinne å støtte opp Sg. Klubben klarer seg fint, dei har så mange gode produkter som selger seg selv. Sg har også mye bra, og jeg håper dei klarer seg fint. Soundgardens styrke har hele tiden vært suveren service og hyggelig betjening.
    Soundgarden i den form den var gikk konkurs. Det som er igjen er rester som er kjøpt opp og drives videre under samme navn. Folk tenker ikke over det, men generelt er elektronikk billig i Norge sammenlignet med de fleste andre land. Vi har dessverre også fått en svært svak krone som gjør at prisene går opp. Er ikke alt for glad i prisøkninger, men bedre det enn at feks HiFi klubben skal gå konkurs. Trenges fortetninger som selger god lyd og brenner for det. Det er ikke lett å leve av å selge elektronikk.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen av dere som har hørt Bel canto ref 1000mkII - og kan si noe om hvordan lydbildet står i forhold til Hegel sit, spesielt H390?
    jeg spør fordi jeg har et set Bel cantoer som trekker mine Sonus faber Liuto. Jeg skal ha meg et anleg nr2 bestående av Focal aria 946 og kunne tenke meg H390 ... som jeg dog ikke har hørt. Mitt referansepunkt er derfor Bel Cantoen som er ganske kraftig og super kontrolert! Noe jeg skjønner Hegel også er!
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Noen som er rå på software og kunne tenke seg å bli med på laget som skal dra Hegel ytterligere fremover i årene som kommer?

    Da har du i så fall griseflaks, for vi skal igjen utvide utviklingsavdelingen med enda en software utvikler. Sjekk stillingsutlysning nedenfor:

     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Jeg vurderer å kjope en Bluesound Node 2i til min Hegel Rost - er det noen her som har en formening om Noden skal kobles analogt eller digitalt i Rosten ?

    Med andre ord, hvilken DAC er best, Rost eller Node 2i ?
    Jeg har node 2i koblet med optisk til Hegel Røst. Fungerer utmerket! =)
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Er det noen som kan anbefale en Subwoofer man kan koble til H90 forsterkeren?
    Bruker den 90% til TV/Film og ønske litt mer omph i de værste scenene.

    H90 har vel bare "Variable Line Output".. så usikker hvilke subwoofere jeg kan koble til dette?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som kan anbefale en Subwoofer man kan koble til H90 forsterkeren?
    Bruker den 90% til TV/Film og ønske litt mer omph i de værste scenene.

    H90 har vel bare "Variable Line Output".. så usikker hvilke subwoofere jeg kan koble til dette?
    Du kan koble enhver sub med lavnivåinngang til den variable utgangen på h90. Jeg bruker en svs sb1000 tilkoblet med stereosignal fra den variable lavnivåutgangen til tv lyd.
    Sub bør selvsagt ha variabelt lavpassfilter, volum og fase for å kunne inkluderes så godt som mulig i anlegget
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har erfaring med hvordan Hegel trekker Focal? Focal går ofte for at være noe lyse, så jeg lurer litt på hvordan Hegel står i forhold til en litt lys høytaler. Jeg har et set Focal Kanta3 og lurer på hvordan de vil gå med H390?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Jeg hadde de eldre Electra 936 på H160. Det var en bra kombinasjon, men de var nok en liten tanke for energiske i toppen. Ikke spisse, bare litt for energiske. Jeg likte det godt, broren min som har EC klarte det ikke like bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn