Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.542
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    D50 er garantert en super dac, men er det ikke forunderlig at man ikke har lagt inn «Connect» for Spotify og Tidal her?

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.530
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Her har vel Hegel lagt opp til et heftig nivå med old school tilhengere og nye entusiaster. Knall dac ser det ut som, takler alt :) Hilsen Hegell fan. Om denne dac er bedre enn .......qontinue story

Sist redigert:

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    810
    Torget vurderinger
    1
    Kult produkt denne nye dacen til Hegel. Prismessig litt i grenseland, spesielt dersom man ser på hvordan Topping D90 III Discrete yter til kr 13.000,-. Jeg som er Hegelfan tenker alikevel at dacen mest trolig er bedre en mange av konkurrentene i samme prisleie. Tør ikke prøve denne før jeg er godt ovenpå økonomisk🤣

Sist redigert:

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.235
    hva er teknisk bedre med I2S?

hadde heller lurt på hvorfor dette er en dac til 50k uten engang volumkontroll eller streaming-funksjonalitet. for å selge de andre produktene?

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    810
    Torget vurderinger
    1
    hva er teknisk bedre med I2S?

hadde heller lurt på hvorfor dette er en dac til 50k uten engang volumkontroll eller streaming-funksjonalitet. for å selge de andre produktene?
    I2s har det noe for seg? Er det virkelig noen som tror dei klarer å høre forskjell i en blindtest mellom i2s og fks usb eller koaxial? Jeg synes det er kult at Hegel lager en komponent som er kun til optimalisert som ren dac. Tror Hegel her har hørt på kundene sine og laget et slikt produkt.

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    300
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Skal bli spennende å se hva folk med ører sier om D50. Synes den ser ekstremt spennende ut og tror nok folka som rakker ned før de har testet den, skal få litt å tenke på.

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    549
    Sted
    Stockholm
    Prismessig helt uoppnåelig for meg. Hegel burde prøve å komme med en budsjettmodell for å kanskje prøve å konkurrere med kina dacene.

trondav

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Antall liker
    521
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    23
    MQA er vel totalt verdiløst .... eller? Jeg liker det ikke. Glad for at også Tidal gikk mer eller mindre bort fra det. Brukte Qobuz tidligere - nå tilbake til Tidal pga. pris. Hadde begge en periode.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.470
    Torget vurderinger
    4
    Å kjøpe brukt cdspiller er jo en risikosport og Mohican er snart 9 år gammel. Skulle jo bli Hegels siste cdspiler men dele mangel gjorde at en ny spiller Viking nå er lansert. Så hvordan er det med deler til de Mohican som er produsert, f.esk er det drivverk tilgjengelig når/om det ryker. Står diverse på nett, både at det nå er tomt og at Hegel har bunkret opp til service. Sitatet under er fra 2017, så usikker på hvordan situasjonen er i dag.

Kanskje noen fra Hegel kan kommentere?

1744919742636.png

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    20
    Hei
    Er det noen av dere som kan hjelpe meg ved å dele litt erfaringer med Hegel H95, H120 og H190?

Jeg har H190 (versjonen uten platespillerinngang), men jeg skal flytte og får derfor litt mindre plass og frihet med plassering. Derfor tenker jeg i utgangspunktet å gå for H95 siden den ikke er så dyp som H190. Alternativt kan jeg strekke meg til H120. Jeg har ikke så stort rom, ~15 kvm, og høyttalerne jeg har er Dynaudio Special Forty. Jeg kan heller ikke si at jeg bruker å gå amok med å spille spesielt høyt, derfor føler jeg også H190 er litt i overkant av hva jeg trenger. Jeg bruker i hovedsak dem optiske inngangene (Chromecast Audio) og USB.

Det vil være kjekt å høre litt hva dere har av erfaringer og innspill for de tre forsterkerne og hvordan H95 er i forhold til H190.

forsell

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    599
    Hei
    Er det noen av dere som kan hjelpe meg ved å dele litt erfaringer med Hegel H95, H120 og H190?

Jeg har H190 (versjonen uten platespillerinngang), men jeg skal flytte og får derfor litt mindre plass og frihet med plassering. Derfor tenker jeg i utgangspunktet å gå for H95 siden den ikke er så dyp som H190. Alternativt kan jeg strekke meg til H120. Jeg har ikke så stort rom, ~15 kvm, og høyttalerne jeg har er Dynaudio Special Forty. Jeg kan heller ikke si at jeg bruker å gå amok med å spille spesielt høyt, derfor føler jeg også H190 er litt i overkant av hva jeg trenger. Jeg bruker i hovedsak dem optiske inngangene (Chromecast Audio) og USB.

Det vil være kjekt å høre litt hva dere har av erfaringer og innspill for de tre forsterkerne og hvordan H95 er i forhold til H190.
    Både H95 og H120 vil klare å drive høyttaleren din, men med den minste kan det hende att du kan merke att den gir litt mindre dynamikk og raffinement i forhold til H190 kan klare på moderate volum også. Men med H120 er det mindre forskjell i raffinement og dynamikk. Men som sagt begge funker fint og forskjellene er ikke store, så spørs bare hvor kresen du er.

Gunders_81

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Antall liker
    20
    Både H95 og H120 vil klare å drive høyttaleren din, men med den minste kan det hende att du kan merke att den gir litt mindre dynamikk og raffinement i forhold til H190 kan klare på moderate volum også. Men med H120 er det mindre forskjell i raffinement og dynamikk. Men som sagt begge funker fint og forskjellene er ikke store, så spørs bare hvor kresen du er.
    Takk for svar.
    Sånn jeg forstår det er det mest et spørsmål om utgangseffekt for dem tre forsterkerne. Jeg vil tro egentlig H95 vil klare seg fint med mine høyttalere og min lyttestil.

roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    282
    Har en på alle måter utmerket Hegel H80. Original fjernkontroll fungerer ikke, men benytter en Naim (!) fjernkontroll til å justere volum. Fungerer kun til det. Spørsmålet er, når forsterker ikke er i bruk, skal/bør den skrus manuelt helt av, eller mutes? Tilsvarer dette standby som på TV? Når volum settes til 0 er det et klikk og forsterkeren går da tilsynelatende i mute.
    IMG_0387.jpeg

Sist redigert:

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    549
    Sted
    Stockholm
    Det klikket er bare utgangene som mutes. Ingen standby. Så vil du ha den av er det med knappen under. Ellers så er H80 en hyggelig forsterker som jeg opplever som ganske godt oppløst men litt rundere i bassen enn nyere Hegel.

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    549
    Sted
    Stockholm
    Takk for svar.
    Sånn jeg forstår det er det mest et spørsmål om utgangseffekt for dem tre forsterkerne. Jeg vil tro egentlig H95 vil klare seg fint med mine høyttalere og min lyttestil.
    Du klarer deg nok okei med effekten til H95, men de tre forsterkerne har en ørliten tonal forskjell og. Ikke hørt H95, men H90. H120 har jeg hatt og har H190 nå. H120 er litt crispere i toppen og litt mindre detaljert i bassen enn H190. H90 som jeg har hatt har litt mer fokus på mellomtone og midbass enn de to andre. Om nå H95 er I samme gate som H95.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn