Er nok streamer som gjør det!D50 er garantert en super dac, men er det ikke forunderlig at man ikke har lagt inn «Connect» for Spotify og Tidal her?
I2s har det noe for seg? Er det virkelig noen som tror dei klarer å høre forskjell i en blindtest mellom i2s og fks usb eller koaxial? Jeg synes det er kult at Hegel lager en komponent som er kun til optimalisert som ren dac. Tror Hegel her har hørt på kundene sine og laget et slikt produkt.hva er teknisk bedre med I2S?
![]()
Study: Is I²S interface better for DACs than S/PDIF or USB?
Point 1) Wait, did I miss something? USB to I2S converter?? Why did you do that? You are supposed to be testing I2S vs USB? What you tested was a USB to I2s converter against USB. So, it can only be worse than USB, or at best, equal to considering you are already going through USB. Point...www.audiosciencereview.com
hadde heller lurt på hvorfor dette er en dac til 50k uten engang volumkontroll eller streaming-funksjonalitet. for å selge de andre produktene?
Til gjengjeld er den utstyrt med MQA.En DAC til 50k uten I2S ..... virker ikke helt 2025.
Heldigvis er det dacen du skal lytte på og ikke 2025En DAC til 50k uten I2S ..... virker ikke helt 2025.
Veldig glad for at jeg fortsatt hører på musikken,men jeg setter veldig pris på andres meninger om nytt utstyret.Heldigvis er det dacen du skal lytte på og ikke 2025![]()
Ingen som er ved sine fulle fem vil vel finne på å velge en slik konfigurasjon dersom man starter med blanke ark? Forsterker med innebygd DAC + CD-spiller med innebygd DAC + separat DAC. Det får da være måte på redundans!
Både H95 og H120 vil klare å drive høyttaleren din, men med den minste kan det hende att du kan merke att den gir litt mindre dynamikk og raffinement i forhold til H190 kan klare på moderate volum også. Men med H120 er det mindre forskjell i raffinement og dynamikk. Men som sagt begge funker fint og forskjellene er ikke store, så spørs bare hvor kresen du er.Hei
Er det noen av dere som kan hjelpe meg ved å dele litt erfaringer med Hegel H95, H120 og H190?
Jeg har H190 (versjonen uten platespillerinngang), men jeg skal flytte og får derfor litt mindre plass og frihet med plassering. Derfor tenker jeg i utgangspunktet å gå for H95 siden den ikke er så dyp som H190. Alternativt kan jeg strekke meg til H120. Jeg har ikke så stort rom, ~15 kvm, og høyttalerne jeg har er Dynaudio Special Forty. Jeg kan heller ikke si at jeg bruker å gå amok med å spille spesielt høyt, derfor føler jeg også H190 er litt i overkant av hva jeg trenger. Jeg bruker i hovedsak dem optiske inngangene (Chromecast Audio) og USB.
Det vil være kjekt å høre litt hva dere har av erfaringer og innspill for de tre forsterkerne og hvordan H95 er i forhold til H190.
Takk for svar.Både H95 og H120 vil klare å drive høyttaleren din, men med den minste kan det hende att du kan merke att den gir litt mindre dynamikk og raffinement i forhold til H190 kan klare på moderate volum også. Men med H120 er det mindre forskjell i raffinement og dynamikk. Men som sagt begge funker fint og forskjellene er ikke store, så spørs bare hvor kresen du er.
Du klarer deg nok okei med effekten til H95, men de tre forsterkerne har en ørliten tonal forskjell og. Ikke hørt H95, men H90. H120 har jeg hatt og har H190 nå. H120 er litt crispere i toppen og litt mindre detaljert i bassen enn H190. H90 som jeg har hatt har litt mer fokus på mellomtone og midbass enn de to andre. Om nå H95 er I samme gate som H95.Takk for svar.
Sånn jeg forstår det er det mest et spørsmål om utgangseffekt for dem tre forsterkerne. Jeg vil tro egentlig H95 vil klare seg fint med mine høyttalere og min lyttestil.