Heia Brann!

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Skål!!

I år blir det GULL til Brann!! :)

Kanskje bare bergensere skal svare på denne tråden? ;-)

Jeg tar meg ett godt glass med malt for å feire seieren
over rosenborg!

Mvh

Johan
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.213
Antall liker
7.033
Torget vurderinger
4
Faen! Nå begynner de igjen........
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Jeg interesserer meg egentlig overhodet ikke for fotball, men det var jo kjekt av Brann slo Rosenborg da... såpass kan man tross alt innrømme. :) :D ;D
 
O

OldBoy

Gjest
JEJ skrev:
Skål!!

I år blir det GULL til Brann!! :)

Kanskje bare bergensere skal svare på denne tråden? ;-)

Jeg tar meg ett godt glass med malt for å feire seieren
over rosenborg!

Mvh

Johan
Vi får se.....

It ain't over until the fat lady sings.

Ikke det at jeg har noen spesielle preferanser, men det er et visst lag som har det med å ende øverst på tabellen oftere enn andre lag.

Men et "lykke til!" kan alle bergensere få med seg på veien. Det hadde vært hyggelig om Brann endelig fikk det til.

:) :) :)
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Om ikke fugla tar det da, ligger bare 3 poeng etter, men med overlegen målforskjell.

bedre om LSK (eller Stabæk) vinner enn et av provinslaga.

heh
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Vi får se........ ;D
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.839
Antall liker
1.424
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Tenker at det blir indre stridigheter i Brann, går på en smell med fem strake tap og plutselig er Rosenborg på toppen..... ;D
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.682
Antall liker
7.460
Har fremdeles mine tvil om at dette kan gå veien, og særlig etter at kaffefrielen allerede har annonsert en million kommunale dinarer til gullfesten...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Hadde jeg vært Brann-supporter ville jeg også feiret seriegullet nå, lenge før det er avgjort.
Det er lite sannsynlig at det blir noe å feire etterpå.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Forkjellen på Brann i år og tidligere er at de nå ikke er redd for å snakke om muligeheten til å ta gull og at alt annet er en nedtur.

Ingen flere floskler om å legge sten på sten, ikke snakke om gullet, bare tenke på neste kamp og annen slik svada.

I år har de klare ambisjoner om gull og er ikke flaue for å si det høyt. Og gamle helter kommer hjem for å være med på innspurten.

Det blir en spennede innspurt og dette går nok bra.


Dette er starten på en ny æra for fotballen i Norge.

 
Ble medlem
02.11.2006
Innlegg
16
Antall liker
0
Gjestemedlem skrev:
Forkjellen på Brann i år og tidligere er at de nå ikke er redd for å snakke om muligeheten til å ta gull og at alt annet er en nedtur.

Ingen flere floskler om å legge sten på sten, ikke snakke om gullet, bare tenke på neste kamp og annen slik svada.

I år har de klare ambisjoner om gull og er ikke flaue for å si det høyt. Og gamle helter kommer hjem for å være med på innspurten.

Det blir en spennede innspurt og dette går nok bra.












Fugla flyr høyt i år..........
Gullet havner på Åråsen
Det er 3 poeng som skiller og vi har Brann hjemme.
Det er 3 sikkre poeng og da står vi likt, så var det det med målforskjell igjen da.....
Jeg tror foresten at Brann sprekker slik de altid har gjort :=)
Dette er starten på en ny æra for fotballen i Norge for LSK
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Er det en ny æra for fotballen i Norge at Brann har ambisjoner om gull?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Bah, nå må vi sikte høyt og satse på å slå Rosenborgs rekord i antall seire på rad i Eliteserien.

Årets beste kamp blir 3-1 forøvrig seieren over Lillestrøm på Åråsen.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Ja det vil jeg kalle å sikte høyt for et lag som ikke har vunnet serien på 44 år.
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
510
Antall liker
23
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Bah, nå må vi sikte høyt og satse på å slå Rosenborgs rekord i antall seire på rad i Eliteserien.

Årets beste kamp blir 3-1 forøvrig seieren over Lillestrøm på Åråsen.
Klare de denne blir det GULL, er forøvrig dritlei av å synge "ja hvis faen gjør vi det som i 1963" hmm...2007, rimer ikke men klinger bra i mine øre :)

Mvh Tom-Erik
 
G

Gjestemedlem

Gjest
La oss se på de kampene som gjenstår for Brann og LSK

Runde 20:
Fredrikstad-Brann - Ingen enkel kamp dette. Men Brann er nok favoritter likevel.
Lillestrøm-Tromsø - Hjemmeseier

B3 - L3


Runde 21:
Brann-Odd Grenland - Denne må Brann greie hvis de skal holde ledelsen
Stabæk-Lillestrøm - Svært vanskelig motstand for LSK her

B6 - L3

Runde 22:
Lillestrøm-Brann - Håper jo på Brann, de er gode både på bortebane og nmot gode lag, men det er nok årets vanskeligste kamp. LSK er nok favoritter i denne kampen.

B6 - L6

Runde 23:
Brann-Lyn - Dette blir en morro kamp. Mye å hevne for Brann her. Mye! Lyn har dabbet litt av i det siste også. men vårens kamp skremte mange.
Vålerenga-Lillestrøm - Her får ikke LSK noe gratis heller

B7 - L9

Runde 24:
Lillestrøm-Rosenborg - Nok en vanskelig kamp for LSK. Her kan de fort rykke tilbake til Start.
Aalesund-Brann - Håp om en borteseier her.

B10 - L9

Runde 25:
Brann-Viking - Denne frykter jeg. Viking er et problem for Brann. Men nå får de vise hva som bor i dem. Mye kommer an på tabellsituasjonen før denne kampen. Vanskelig å spå.
Start-Lillestrøm - Tviler på at Start greier LSK.

B11 - L12

Runde 26:
Tromsø-Brann - Hvis det ikke er en halv meter snø i Tromsø så er det lite som tyder på at hjemmepublikumet får noe hyggelig å tenke på gjennom vinteren.
Lillestrøm-Sandefjord - Hjemmeseier

B14 - L15

Da skulle det holde til gull for Brann. Men skulle Brann slå LSK på Åråsen må nok LSK innstille seg på å kjempe mot Stabek og Viking om mindreverdige metallbiter. Og RBK har vel heller ikke gitt opp håpet om medalje riktig ennå. Og da tåler Brann fint et evt. tap i Tromsø også om nødvendig, og en LSK serier over RBK.

Ser ikke så ille ut dette.

30 sept. blir mye avgjort - Men Brann bør greie å vinne selv med tap i denne kampen.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Blir neglebitende dersom Brann faktisk kan klare dette her.

Ingen bergensere tror at Brann klare gull og er vant til å "feire" teoretiske sjanser da det er eneste som feires kan. Litt selvironisk "vi vinner seieren i år, ja visst faen gjør vi det, som i 1963" må til også da. Men NÅ, hjelp, nå er det skummelt. Vi er så vant til at det koker vekk i ingenting. Vi får se, må klare minst to poeng i snitt fremover og DA er det mulig. Spesielt om vi slår LSK.

LSK har jeg ikke hatt noe spesielt forhold til før. Litt sjarmerende med liten klubb, kameratgjeng, Tom Lund og cornere. Dett var dett. Nå som de utmerker seg som det mest grisespillende og kjedelige laget håper jeg ikke at de tar gullet.

Uansett tror jeg vi får en verdig vinner, ikke som da Vålerengen vant i forfjor uten knapt å vinne siste månedene.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Ja er det ikke rart; 'STORKLUBBEN' Brann har ikke blitt seriemester i nyere tid.

'Kameratgjengen' til Tom Lund seriemester 1976, 1977, 1986 og 1989.
Lillestrøm er det laget som har vært lengst i den øverste divisjonen siden de rykket opp i 1975.

Er de litt misunnelig Mr. OKA ;D

Brann MÅ ha mer poeng enn LSK for å bli seriemester.

målforskjell:
Brann: 37-30
LSK: 37-14 !! ::)

For ordens skyld, jeg er Strømsgodset supporter og tror nok Brann vinner iår.
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
7
JEJ skrev:
Skål!!

I år blir det GULL til Brann!! :)

Kanskje bare bergensere skal svare på denne tråden? ;-)

Jeg tar meg ett godt glass med malt for å feire seieren
over rosenborg!

Mvh

Johan
At du feirer dette skjønner jeg jo godt. Det er ikke akkurat hverdagskost at Brann slår Rosenborg.

Tror likevel kanskje at Lillestrøm vinner i år, ikke fordi de er så gode, men fordi det ikke er kultur for å vinne noe i Bergen og fordi det beste laget desverre ser ut til å ha litt for langt opp i forhold til hvor lang tid det er igjen av høstsesongen.

Gleder meg til Champions League!
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Boffen skrev:
Ja er det ikke rart; 'STORKLUBBEN' Brann har ikke blitt seriemester i nyere tid.

'Kameratgjengen' til Tom Lund seriemester 1976, 1977, 1986 og 1989.
Lillestrøm er det laget som har vært lengst i den øverste divisjonen siden de rykket opp i 1975.

Er de litt misunnelig Mr. OKA ;D

Brann MÅ ha mer poeng enn LSK for å bli seriemester.

målforskjell:
Brann: 37-30
LSK: 37-14 !! ::)

For ordens skyld, jeg er Liverpool supporter og tror nok Liverpool vinner iår.
Helt enig, Boffen. Må bare tilføre at jeg tror Brann får den vanlige høstangsten og taper gullet på målstrekken til fordel LSK ;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
ELEL6200 skrev:
Boffen skrev:
Ja er det ikke rart; 'STORKLUBBEN' Brann har ikke blitt seriemester i nyere tid.

'Kameratgjengen' til Tom Lund seriemester 1976, 1977, 1986 og 1989.
Lillestrøm er det laget som har vært lengst i den øverste divisjonen siden de rykket opp i 1975.

Er de litt misunnelig Mr. OKA ;D

Brann MÅ ha mer poeng enn LSK for å bli seriemester.

målforskjell:
Brann: 37-30
LSK: 37-14 !! ::)

For ordens skyld, jeg er Liverpool supporter og tror nok Liverpool vinner iår.
Helt enig, Boffen. Må bare tilføre at jeg tror Brann får den vanlige høstangsten og taper gullet på målstrekken til fordel LSK ;D
 
I

ijustpop

Gjest
Lillestrøm fan og har fortsatt trua. Men er litt redd. LSK har sviktet i nesten alle avgjørende kamper de siste årene (cupfinale tap, elendig royal league finale og råtten serieinnspurt i fjor)
Tror også at Brann kan bli veldig nervøse etterhvert som serieslutten nærmer seg og de ligger øverst på tabellen. Spennende blir det i vhert fall.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
spanishjohnny skrev:
Lillestrøm fan og har fortsatt trua. Men er litt redd. LSK har sviktet i nesten alle avgjørende kamper de siste årene (cupfinale tap, elendig royal league finale og råtten serieinnspurt i fjor)
Tror også at Brann kan bli veldig nervøse etterhvert som serieslutten nærmer seg og de ligger øverst på tabellen. Spennende blir det i vhert fall.
Brann har lant i fra imponert i de siste kampene. Og hvis de ikke treffer med opplegget sitt må det oftest endel pausekjefting og omlegging til før de våker igjen. Men en ting som gjør den store forskjellen er at de aldri gir opp selv om de ligge runder. Hvis man ser bort i fra lynflausen da.

Men spennede blir det utvilsomt.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
ELEL6200 skrev:
Boffen skrev:
Ja er det ikke rart; 'STORKLUBBEN' Brann har ikke blitt seriemester i nyere tid.

'Kameratgjengen' til Tom Lund seriemester 1976, 1977, 1986 og 1989.
Lillestrøm er det laget som har vært lengst i den øverste divisjonen siden de rykket opp i 1975.

Er de litt misunnelig Mr. OKA ;D

Brann MÅ ha mer poeng enn LSK for å bli seriemester.

målforskjell:
Brann: 37-30
LSK: 37-14 !! ::)

For ordens skyld, jeg er Liverpool supporter og tror nok Liverpool vinner iår.
Helt enig, Boffen. Må bare tilføre at jeg tror Brann får den vanlige høstangsten og taper gullet på målstrekken til fordel LSK ;D
den redigeringn i quoten var stygg Ellef :mad:
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Gjestemedlem skrev:
Brann har lant i fra imponert i de siste kampene. Og hvis de ikke treffer med opplegget sitt må det oftest endel pausekjefting og omlegging til før de våker igjen. Men en ting som gjør den store forskjellen er at de aldri gir opp selv om de ligge runder. Hvis man ser bort i fra lynflausen da.
Tja, når Brann taper så taper de som regel stort.

RBK-Brann 3-0
Lyn-Brann 6-0
Viking-Brann 3-1
VIF-Brann 2-0

Grunnen til at Brann er i toppen er at de har hatt evnen til å avgjøre jevne kamper.
Grunnen til at RBK ikke er i toppen er at de har totalt manglet denne evnen.

LSK er i toppen fordi de er solid bakover, noe som gir dem en klar fordel i innspurten.

Jeg hater å si det, men jeg tror også LSK vinner.
Brann kommer til å slite fordi Helstad ikke scorer mål lenger.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Jeg hater å si det, men jeg tror også LSK vinner.
Brann kommer til å slite fordi Helstad ikke scorer mål lenger.
Det er vel mest fordi han ikke har spilt de siste kampene. Han er seriens toppscorer. Og nå er han frisk igjen etter skaden.

 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Boffen skrev:
ELEL6200 skrev:
Boffen skrev:
Ja er det ikke rart; 'STORKLUBBEN' Brann har ikke blitt seriemester i nyere tid.

'Kameratgjengen' til Tom Lund seriemester 1976, 1977, 1986 og 1989.
Lillestrøm er det laget som har vært lengst i den øverste divisjonen siden de rykket opp i 1975.

Er de litt misunnelig Mr. OKA ;D

Brann MÅ ha mer poeng enn LSK for å bli seriemester.

målforskjell:
Brann: 37-30
LSK: 37-14 !! ::)

For ordens skyld, jeg er Liverpool supporter og tror nok Liverpool vinner iår.
Helt enig, Boffen. Må bare tilføre at jeg tror Brann får den vanlige høstangsten og taper gullet på målstrekken til fordel LSK ;D
den redigeringn i quoten var stygg Ellef :mad:
Sorry, Boffen. Det skal ikke skje igjen :-[

Lf
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Utrolig. Dette er så langt fra normalen som det går an. 0-4 borte mot hjemmesterke FFK. Intet mindre enn imponerende. (Pluss et feilaktig annulert mål.)

Stabæk som også vil være en verdig gullkandidat storspilte, samt at Viking vant. Kanskje de tre lagene som har spilt best og finest ser ut til å være de heteste medaljekandidatene. Fantastisk!

Lsk er for ujevn og vi får se hvordan det går med Keikoo dersom motgang melder seg også her. Dessverre for Boffen, men som du sa; dere har hatt mye å glede dere over i moderne historie.
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Da var enda en kamp unnagjort! He...he Begynner å kjenne lukten av GULL ;D

mvh

Johan
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.682
Antall liker
7.460
Fikk med meg andre omgang i går og det så da svært så bra ut. Artig at målene ble scoret av tre som alle har funnet veien tilbake til Brann etter noen år i utlendighet og andre land!
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
For min del må Brann gjerne vinne serien. Fatter ikke hva galt Tronhjem har gjort for å skulle plages med tåpelige og drita fulle supportere som skal "feire" at RBK har vunnet !

Nei la Bergen få ha dette problemet et år !! ;D ;D ;D ;D ;D

Egentlig er Bergen en vakker by som heller ikke har fortjent en slik vanskjebne! Men for en gangs skyld kan de vel ta på seg det offeret ?
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Hei

Da var atter en kamp ferdig! I glasset har jeg en iskald Hansa
og ikke minst ett lite glass Oban ved siden.

Nå er jeg klar for å åpne flasken med Highland park 25 Years!

Men det blir når Brann feirer Gull!!!

Mvh

Johan
 
T

Thomas1

Gjest
Da fikk iallefall A.Sandstø det som han ville i Bergen. Den idioten er jo norges største Brann-supporter. Kan ikke noen være så snille å hente Odd treneren med det samme...Eg vil til bergen, vil til Bergen med det samme. Der har eg det som fisken i vannet.
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Jubel!!! Det nærmer seg! Kun 4 kamper igjen!

Gullet ska hem......

mvh

Johan
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.682
Antall liker
7.460
Ser ut til å gå veien dette; og ingenting er bedre enn å ydmyke Lillestrøm på Åråsen!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Grattis til Brann-supporterne.

Egentlig håper jeg Viking snyter Brann for gullet, siden siddisene ikke blir like utålelige om de vinner, men, men...
 
Topp Bunn