Ja, det kreves gode konspirasjonsteorier for å flytte ansvaret for en krise dit man ønsker.Omtrent slik. Leseverdig artikkel. Som borger i et land som to ganger stemte mot EU-medlemskap, men som likevel er nedsyltet i EU, er det visse ting å stusse over når det gjelder formålet med unionen.
Artikkelens volumvelger står på 11.
https://truthandsatire.wordpress.co...-biggest-lie-you-are-being-told-by-the-media/
...
Dersom du virkelig "tror" på det som står der og mener at dette er fasitten, så er det noe mere som står på volum 11...Omtrent slik. Leseverdig artikkel. Som borger i et land som to ganger stemte mot EU-medlemskap, men som likevel er nedsyltet i EU, er det visse ting å stusse over når det gjelder formålet med unionen.
https://truthandsatire.wordpress.co...-biggest-lie-you-are-being-told-by-the-media/
Kjenner bloggen, og regner med at du kjenner referansen: "This one goes to 11."Dersom du virkelig "tror" på det som står der og mener at dette er fasitten, så er det noe mere som står på volum 11...Omtrent slik. Leseverdig artikkel. Som borger i et land som to ganger stemte mot EU-medlemskap, men som likevel er nedsyltet i EU, er det visse ting å stusse over når det gjelder formålet med unionen.
Tror du skal lese litt om bloggen først.
Det er selvsagt ikke slik at det er kun en part i denne tragedien. Folket i Hellas er dessverre låst i en situasjon med elendige systemer, korrupte politikere og svært lav skattevilje blant de som tjener penger av betydning.La oss tenke oss at den norske boligboblen sprekker, med konsekvenser verre enn 1987.
I utlandet vil de skrive: Hva annet var å vente? Nordmenn var blitt vilt uansvarlige og trodde alt var gjennomførbart så lenge oljeinntektene var der. De var de mest forgjeldede i OECD, og boligprisene hadde mangedoblet seg over kort tid, uten at noen tok det som et faresignal. Hundretusener var på generøse trygdeordninger og statsbudsjettet bare vokste og vokste, også gjennom finanskrisen, som nordmenn ikke tok alvorlig.
I årene før det gikk galt konkurrerte norske ungdommer i å ha den mest ekstravagante feiringen av å ha avsluttet "high school" der de festet i stedet forå lese til eksamen og nærmest stilte i bakrus til disse, uten at noen protesterte.
Artikkelen vil være illustrert med et bilde av en russebuss i millionklassen, med undertekst: norske ungdommer setter seg i gjeld for å kunne feste og feire i stedet for å forberede seg til eksamen. Busser som denne utrustes for hundretusener av dollar og brukes til fest, fyll og sex parties. Ungdommene får kjente låtskrivere til å skrive sanger for bussen, med tekster som er XXX-rated.
Hundrevis av disse bussene kjører omkring i landet, til ulike lukkede fester for russen, bussene kjøres ofte av innleide sjåfører.
====
Det går bra, så lenge det går bra. Nå peker vi på de uansvarlige grekerne, som trodde det skulle gå bra.
Nordmenn på gjeldstoppen - dagsavisen.no
Når en blogg kaller seg sannhet og satire, så stoler jeg et lite hakk mindre på det enn på andre nettsteder.Kjenner bloggen, og regner med at du kjenner referansen: "This one goes to 11."Dersom du virkelig "tror" på det som står der og mener at dette er fasitten, så er det noe mere som står på volum 11...Omtrent slik. Leseverdig artikkel. Som borger i et land som to ganger stemte mot EU-medlemskap, men som likevel er nedsyltet i EU, er det visse ting å stusse over når det gjelder formålet med unionen.
Det er forunderlig hvor mange som går omkring og innbiller seg at markedet er et resultat av rasjonelle handlinger.
Dette er en omskrivning fra motstanderne av folkeavstemningen. For grekerne var det et enkelt valg - skal vi godta fortsatte krav som undergraver vår økonomi, eller skal vi sende et signal om at det er grenser for hva vi aksepterer? I verste fall tar vi sjansen på å seile vår egen sjø, alt er bedre enn troikaens krav. (Dette siste fra hobbyøkonomene Stiglitz og Krugman).Som andre har sagt, dette er komplekst og det er nærmest latterlig at man kan stemme over noe de fleste ikke skjønner!Kjenner bloggen, og regner med at du kjenner referansen: "This one goes to 11."Dersom du virkelig "tror" på det som står der og mener at dette er fasitten, så er det noe mere som står på volum 11...Omtrent slik. Leseverdig artikkel. Som borger i et land som to ganger stemte mot EU-medlemskap, men som likevel er nedsyltet i EU, er det visse ting å stusse over når det gjelder formålet med unionen.
Det er forunderlig hvor mange som går omkring og innbiller seg at markedet er et resultat av rasjonelle handlinger.
Syriza er en koalisjon som i første valg den deltok i, i 2004, fikk litt over 3% av stemmene. Etter finanskrisen fikk de økt støtte, mens de tradisjonelle partiene (som var ansvarlige for den økonomiske politikken som har skapt problemene) har tapt oppslutning."support Greece's efforts to build an economy which creates more jobs and income"?
Er det ikke nettop det Hellas ikke har gjort? De har lånt masse penger som ble brukt til alt annet enn akkurat det. De har hatt en fest, og nå prøver de fortvilt å unngå bakrusen.
Man kan selvfølgelig si at EU og bankene burde strammet inn mye tidligere og nektet Hellas lån, men da hadde de helt sikkert blitt kritisert for det også.
Egentlig en bragd, dersom en ikke er radiolog da og besitter eget røntgenutstyr. Selv foretrekker jeg å se MELLOM fingrene - mye enklere og krever ikke noe utstyr.Korrupsjon betyr å ta penger for å se gjennom fingrene med en lovovertredelse eller en tilsnikelse
Du har fullstendig rett, med unntak av situasjoner der det er Supermann som ser, selvsagt, eller der en radiolog bestråler i vei.Egentlig en bragd, dersom en ikke er radiolog da og besitter eget røntgenutstyr. Selv foretrekker jeg å se MELLOM fingrene - mye enklere og krever ikke noe utstyr.Korrupsjon betyr å ta penger for å se gjennom fingrene med en lovovertredelse eller en tilsnikelse
(sorry, Harding - en av mine kjepphester, kunne ikke dy meg..)
Hva er forskjellen på mellom og gjennom? - RiksmålsforbundetEgentlig en bragd, dersom en ikke er radiolog da og besitter eget røntgenutstyr. Selv foretrekker jeg å se MELLOM fingrene - mye enklere og krever ikke noe utstyr.Korrupsjon betyr å ta penger for å se gjennom fingrene med en lovovertredelse eller en tilsnikelse
Ja, jeg har stått her og fundert etter Slukets innlegg, og tenkt over tilfeller med mellom/gjennom, og kommet til at jeg trekker tilbake mine selvpåførte fy.Hva er forskjellen på mellom og gjennom? - RiksmålsforbundetEgentlig en bragd, dersom en ikke er radiolog da og besitter eget røntgenutstyr. Selv foretrekker jeg å se MELLOM fingrene - mye enklere og krever ikke noe utstyr.Korrupsjon betyr å ta penger for å se gjennom fingrene med en lovovertredelse eller en tilsnikelse
I noen dialekter (mest kjent er vel Nedre Telemark) brukes MELLOM i tilfeller hvor normalspråket har GJENNOM, og om uttrykket SE GJENNOM FINGRENE MED NOE kommer det fra tid til annen sterke meningsytringer om at MELLOM må være det rette. Men det heter altså GJENNOM. Man tenker seg håndens parallelle fingre (med en liten åpning imellom) som en enhet, som en slags grind som man holder for øynene og ser gjennom.
Ok! Kan se mellom fingrene på dette, men i forhold til noen lokale språktradisjoner er det også greit å skrive gjennomJa, jeg har stått her og fundert etter Slukets innlegg, og tenkt over tilfeller med mellom/gjennom, og kommet til at jeg trekker tilbake mine selvpåførte fy.Hva er forskjellen på mellom og gjennom? - RiksmålsforbundetEgentlig en bragd, dersom en ikke er radiolog da og besitter eget røntgenutstyr. Selv foretrekker jeg å se MELLOM fingrene - mye enklere og krever ikke noe utstyr.Korrupsjon betyr å ta penger for å se gjennom fingrene med en lovovertredelse eller en tilsnikelse
I noen dialekter (mest kjent er vel Nedre Telemark) brukes MELLOM i tilfeller hvor normalspråket har GJENNOM, og om uttrykket SE GJENNOM FINGRENE MED NOE kommer det fra tid til annen sterke meningsytringer om at MELLOM må være det rette. Men det heter altså GJENNOM. Man tenker seg håndens parallelle fingre (med en liten åpning imellom) som en enhet, som en slags grind som man holder for øynene og ser gjennom.
Et sveip innom Hegge, og jeg har mitt på det tørre. Men jeg var på vaklende grunn.
Mellom fingrene - Aftenposten
Bruegel illustrerte en del uttrykk i et av sine malerier - der finner man også "å se gjennom fingrene", noe jeg fant ut akkurat nå:
https://en.wikipedia.org/wiki/Netherlandish_Proverbs
Solhjell er av samme oppfatning, som Hegge påpeker, men kilden ... Hegge tillater seg et sleivspark til dem som foretrekker mellom "fordi bestemor sa det".Mellom, MELLOM!!!!
I read BETWEEN the lines here that you are looking for trouble..?Solhjell er av samme oppfatning, som Hegge påpeker, men kilden ... Hegge tillater seg et sleivspark til dem som foretrekker mellom "fordi bestemor sa det".Mellom, MELLOM!!!!
Interessant at uttrykket er durch/through/gennem/door/a travers på andre språk, meget konsekvent gjennom.