Helt enig, det er perfekt for HEL. 2 stk DTS10 + midbasshorn, mellomtonehorn og diskant. Et nett lite 4-veis system. Går fint inn på 17 kvadrat.Bilde av danley DTS 10 subwoofer dukker opp på tryneboka, og det første som slår meg at dette må jo være et passende prosjekt for HEL
Vis vedlegget 320155
(18" sub til venstre)
DTS10 | Danley Sounds Labs | Danley Sound Labs, Inc.
ikke noe problem med 18" i slob/ripol. Det eneste er at slot resonans kommer relativt langt ned i frekvens grunnet dybden på slot. Likevel skulle det være null problem å dele en ripol med 18" på 100hz. Følsomheten blir det så som så med…18" er vel ikke helt egnet til SLOB? Eller?
Må ta forebehold om dette med begrepet "forvrenging" er formidlet korrekt i denne sammenhengen. Slik jeg har forstått det jobber elementet lettere i en stor kontra en liten lukket kasse.Er det ikke et klesskap der? Bygg subben inn i skapetFredrikC
Tror jeg skjønner opplegget. Tytte har forklart det før. Er ikke mulig å plassere noe på bakvegg.
Så lenge vi diskuterer subjektive fenomener vil du alltid få motstridende råd og meninger. HFS og Hi-Fi generelt er fult av det. Du vil finne totalt motstridende meninger hele tiden bare du spør mange nok.
Objektive ting derimot er i langt større grad mulig å bli enige om.
Som f.eks at en 400L lukket kasse har vesentlig mindre forvrengning enn en på 100L... Det er jeg enig i når jeg ser en måling som bekrefter det. Intill da er jeg uenig.
At det låter bedre med stor kasse og sånn ca 75% så bra som hornbass det er en helt subjektiv størrelse og vanskelig å diskutere.
De Danley hornsubene er bare 41 cm smale, så de kan du gjemme bort på veggen bak hovedhøyttalerne.Herlig med engasjement i tråden her. Alle unner meg maks lyd både i lufttrykk og fysisk størrelse
Støtter den!Hadde jeg hatt begrenset plass hadde jeg bygget minislob med sinna elementer og 604 eller en 8" bredbånd med raal- diskant på toppen, uten tvil.
Sånn fordi jeg ikke gidder lete på nett nå; hva er den totale lovlige høyde?Snart nye byggeregler. 1 juli kan du sette opp inntil 50kvm frittstående lytterom 1 meter fra nabogrense uten søknad.
Kun melding til kommune etter att bygget er ferdig. Dette er gode nyheter for de som mangler rom
Når jeg hos meg direkte sammenligner Fostex FE203En-S med Emilar i Tractrix 350 så er det vesentlig bedre lyd med horn. Det blir mer av alt. Det er grunnen til at jeg enda grundigere prøver horn nå. Har også hørt 604, er i samme gate som en god fulltone+diskant. Et skikkelig horn er i en helt annen liga IMO. Men man har selvfølgelig gapet mellom 300 og 600 Hz som må dekkes opp og det sier noen er en tradeoff.Hadde jeg hatt begrenset plass hadde jeg bygget minislob med sinna elementer og 604 eller en 8" bredbånd med raal- diskant på toppen, uten tvil.
For å redusere eventuelle ulemper for nabo, foreslås det at disse byggene ikke kan ha høyere mønehøyde enn 4 meter og gesimshøyde på mer enn 3 meter.Sånn fordi jeg ikke gidder lete på nett nå; hva er den totale lovlige høyde?Snart nye byggeregler. 1 juli kan du sette opp inntil 50kvm frittstående lytterom 1 meter fra nabogrense uten søknad.
Kun melding til kommune etter att bygget er ferdig. Dette er gode nyheter for de som mangler rom
(går med tanker om påbygg - med "vinterhage/gang" mellom hovedhus og påbygg)
Takker.For å redusere eventuelle ulemper for nabo, foreslås det at disse byggene ikke kan ha høyere mønehøyde enn 4 meter og gesimshøyde på mer enn 3 meter.Sånn fordi jeg ikke gidder lete på nett nå; hva er den totale lovlige høyde?Snart nye byggeregler. 1 juli kan du sette opp inntil 50kvm frittstående lytterom 1 meter fra nabogrense uten søknad.
(går med tanker om påbygg - med "vinterhage/gang" mellom hovedhus og påbygg)
Som lydrom bør jo det gi tilstrekkelig takhøyde for de fleste. Nå har ikke jeg lest hele endringen i byggeforskriftene.
Så hva som er blitt opp til hver enkelt kommune å regulere vet jeg ikke.