Vel, send'a over så skal vi vise frem et par triks som tenåringene GARANTERT ikke kjenner til..Mona sier at hele den gjengen her inne er VÆRRE EN TENÅRINGER!!!!
Før hadde vi LMC og LMC FAT.du vet hvilke kabler du finner hos meg..........
Ehh.. er vel enig da, i og med at jeg skrev det..! Det er jo i bunn & grunn bare sunn fornuft. Men folk er berettiget til egne meninger om dette, selvsagt.Dette er noe av det glupeste jeg har hørt angående kabler. Kommentaren skulle vært klistret på alle kabeltrådene i dette forum pluss som et banner på Horten-messa: Sitat Sluket: Hos meg vil du ALDRI finne en kabel til flere titalls tusen kr., men du kan godt finne en sølvspole til 2.500 Euro i et filter.... Prisen er en følge av REEL råvare/produksjonskostverdi på produktene, og ikke hypet eller kommet frem som en følge av lang og omstendelig markedsføringsløype fra en produsent via x antall ledd og utstrakt bruk av kostbar mekanisk markedsføring.
ha ha
LMC var min "oppdagelse"
FAT LMC var vel JANHELLA?
SHIT LMC er vel egentlig
SLOB TURD lagt igjen av en overrumplet tilhører
mvh
Leif
Jeg vil alltid være nysgjerrig og entusiastisk, sluket, om jeg skriver i et mer eller mindre relevant tidsskrift eller ei. Dersom det er trist at jeg også har utviklet en kritisk sans, så får det bare være. Jeg vet hvor jeg ville vært i dag uten de kritiske røstene på HFS, og det er forbannet surret fast i et kabelhelvete til flere titalls tusen kroner. Den samme kritiske sansen er nyttig også når det gjelder eksotiske elementer og andre ting. Argumentet om at det ikke er målbart ...ennå... siden det ikke har vært forsket nok på det, det gjelder også for hifi-sikringer og akustiske bjeller.Føler meg ikke latterliggjort, på noen som helst slags måte, av den enkle grunn at de jeg respekterer og setter pris på i denne hobbyen både VET hva det er snakk om og evner å glede seg over hva som er mulig å få til med riktig kombinasjon av erfaring, kunnskap, guts og midler. Men jeg føler meg TRIST når enkelte hele tiden er ute etter å arrestere folk som tråkker utenfor den (kjedelige og forutsigbare) sti, og enda tristere blir det når en person som attpåtil har hatt en skribentrolle i et relevant tidsskrift ikke har romslighet og nysgjerrighet nok til å uttale seg positivt eller i det minste nøytralt.
Vanskelig å diskutere? Ikke dersom en har et åpent sinn og respekt for andres meninger særlig når de er basert på relevant egenopplevelse og erfaring.
Dette emnet er langt mer komplekst enn bare å se på en enkeltstående komponent i en komponent, og si at dette kan ikke ha noe for seg, eller at dette, nei det er alt for dyrt. Vi trekker ofte for raske konklusjoner i denne hobbyen, og tar ikke med alle de variabler som må tas hensyn til for at en bedømmelse av et produkt skal bli relevant.
Dessuten, hvilke KRAV er det du snakker om?? MITT krav til disse s.k. eksotiske komponentene er at de LEVERER, at de lager bedre lyd enn andre ting, gitt at de blir implementert riktig.
Det åpne sinnet og respekten må også da gjelde for de som rapporterer om store forbedringer med mer eller mindre usannsynlige tweaks.
Jeg har selv hørt - eller trodd jeg har hørt? - effekten av å plukke ned små bjeller fra treklossene de sto stablet på. Lydbildet kollapset!
Disse bjellene er også laget av en legering av (sett inn eksotisk materiale) som gjør at kostprisen vs utsalgspris kan forsvares.
For de av oss som står på bakken og ser opp på deg og LMC så kan det virke som helt sjukt der oppe. Uten at det er trist eller ufint, det bare kan virke litt over the top det dere driver med. En spole til høyttaleren til 20.000 kroner, rasjonalisert ved at det koster mye å lage den? Hehe.
Det er tøft, det er vilt og det er etter hva folk sier helt vanvittig vellydende.
Tja, det er dyrt med edle metaller. Veldig dyrt kontra kobber!You do the math, RoDa.
Nei, jeg har begrenset erfaring med dyre saker her hjemme. Bare det jeg lånte i Fidelity-tiden. Men jeg synes dyre saker har gitt veldig bra lyd de gangene jeg har hørt det ute av huset. Noe av det som har gjort meg mer kritisk til dyre saker er at jeg har hørt hvor bra det kan låte fra mye billigere greier.har du noengang prøvd noe dyrt som feks en 40K pu elelr har du bare kjørt deg fast i dette "selvforsvarssporet"?
mvh
Leif
Det er litt djeveladvokat og litt undring, ispedd litt egen erfaring på hvor lurt man kan bli.jeg mener ikke å dreie det inn på person, jeg bare reagerer på at du hele tiden sår tvil om at noen faktisk opplever tildels store forskjeller med "kompetent bruk" av dyre og eksotiske innsatsvarer
dette er ikke oligarkprisede mumbo-jumbo komponenter, men ofte solid engineering
mvh
Leif
Takk. Trippelklysa med 3 motstander og mange små kondiser var allerede loddet/brukt tidligere. Hadde blitt enda penere hvis jeg hadde tatt den fra skratsj. Oppdaget at jeg har glemt en forbindelse men det er grei skuring. Er også i tvil om Lpaden er riktig koblet, Dynabel varianten er ikke som mange andre L-Pad. Har også tukla med litt annet:Pent arbeid, HEL!
Hun vet det men gidder ikke.Ser ut som at du har det deilig. Er du sikker på at Mona ikke er innom og titter? Hun vet nok hvor du presenterer galskapen din.
Jeg rakk akkurat å rydde fordi jeg hørte bilen. Det kiler litt i magan, ikke sant?
Gå og legg deg nå, RoDa - det er for sent for sånne ungfoler som deg.
BB