Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Bygget meg nytt delefilter for anledningen.
    bilder - ikke skjedd noe på flere dager. Holder på med viktigere ting, spadd ut 10 kubikk med jord, fjernet et titalls tildels dype røtter samt flyttet noen busker for å fornye hagen litt da det ser ut som en slagmark etter fjorårets garasjebygging.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.998
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hvilken driver og horn kjører du nå?
    du har vel levert fra deg rass/fe203?
    mvh
    Leif

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.205
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    det lå mye delefilterkomponenter bak der, så jeg tror det går i seriefilter

håvard

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.998
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ok
    ok
    trodde folk hadde sluttet med seriefilter for 30 år siden og skjønner ikke fascinasjonen
    de er jo kjent for å suge følsomhet.......
    kommentarer, noen som kan noe om disse?
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.998
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    sant nok, men har fått mye synspunkter om dette og ville vært interessant med noen kvalifiserte innlegg
    kan iof starte egen tråd om temaet om du ønsker "fred"
    mvh
    Leif

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Neida, det er bare å diskutere filter. Opplever ikke at seriefilter suger effekt dog.
    Bruker forøvrig 12db filter nå av helt vanlig type da jeg har beregnet det selv

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Neida, det er bare å diskutere filter. Opplever ikke at seriefilter suger effekt dog.
    Bruker forøvrig 12db filter nå av helt vanlig type da jeg har beregnet det selv
    Noen forskjell fra seriefilter syns du ?

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    De filterene jeg har i serie er beregnet for bellebass. Disse er beregnet til tadbass. Det er vanskelig å sammenligne direkte. Synes at flyten mellom fostex og fostex er en anelse skarpere. Bassen er bedre integrert. Gi og ta med andre ord .

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Flykaos, yeah right.....
    fikk beskjed om å møte opp fire timer før flyavgang i bodø så pliktoppfyllende gjorde vi det.... Vi talte fem personer foran oss i køen... Heldigvis er det lett å booke om billetter i disse tider så 15 min etter vi kom satt vi jaggu meg på et fly til gardemoen. Tittet inn i innsjekkingen, tomt der også, med unntak av noen stakars streikevakter og tv som selvsagt ikke filmet "kaoset"

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Flykaos, yeah right.....
    fikk beskjed om å møte opp fire timer før flyavgang i bodø så pliktoppfyllende gjorde vi det.... Vi talte fem personer foran oss i køen... Heldigvis er det lett å booke om billetter i disse tider så 15 min etter vi kom satt vi jaggu meg på et fly til gardemoen. Tittet inn i innsjekkingen, tomt der også, med unntak av noen stakars streikevakter og tv som selvsagt ikke filmet "kaoset"
    Hehehe hørtes ille kaotisk ut ja.

/jan

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Dette så rått ut! Spent på å høre lytteinntrykk og spesielt forskjellen på de nye og rass.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.922
    Torget vurderinger
    3
    Må si jeg liker utseende på de hønna :) Blir sinnsykt kult å se vindundera ferdig

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Imponert over fremdriften på dine prosjekter, og det her blir utrolig flott.

hva slags diskant er det du har oppå der nå ?

mvh

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    jo takk.

Diskantene er byttet ut med disse.
    Yamaha diskanten virker bedre en Fostex ta500 forøvrig
    L1020550.jpg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Forutsigbarhet er tilsynelatende ikke min styrke nei. Babler om ditt og datt mens jeg kjører med stø kurs i den retningen jeg ønsker at ting skal bli.

Dete låter faktisk også som forventet på dette stadie. Videre fremdrift blir nok som vanlig basert på de to kriterier som jeg vektlegger mest. Lyttetretthet og kjedsomhet. Foreløpig har ingen av delene intruffet.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ser veldig bra ut dette, har du link til de yamaha tweterne ?

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Interessant, antar yamaha 4281 er en vintage sak ? , du er etter hva jeg har skjønt i oppstart/justeringsfasen på disse , men hvor ser det som delefrekvens til disse kommer ?

mvh

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Yamaha er vintage ja, og sikkert ikke hyllevare - selv ikke på ebay. Synd, for disse er virkelig gode, men for all del, kunne sikker levd lykkelig med fostexene om ikke de ble solgt. Deler på ca 7700 nå, ikke sikker på at det blir sluttrsultatet overhode.

Driver mest å justerer høydeplasseringen av mellomtone. Syntes det låt litt innestengt på lavt volum. Har hevet dem ca 4 cm fra opprinnelig plassering og lydbildet åpner seg betraktlig. Drev slikt med rass også en god stund før jeg følte at den satt så dette er ikke uventet. Tror nok at sluttresultatet her kommer til å bli bedre en rass og fe 203. For ordens skyld, fe203 og rass er vanvittig bra. Koster mindre en trehorna og da kommer driver i tillegg. Hadde jeg hatt 203 liggende hadde jeg uten tvil skaffet meg rass og bygget godlyd for budsjettpenger. Kanskje vente på at folk selger unna 203 og få meg 8 stk for så å gå for nytt surroundanlegg i tvstua?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Beintøft og imponerende :)

Du må ikke være beskjeden når det gjelder bilder unge venn, vi tåler flere.

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Etter noen timers skruing, litt måling og masse banning så startet det å løsne virkelig!
    nå føler jeg absolutt at jeg har kommet et kvantesprang videre i å få dette fra å spille til å flyte uhildret.
    Kølsvart bakgrunn, silkemykt og slemt på samme tid, bortimot like stort lydbilde som med rass, men mer smekk.
    Selv på åtte meters avstand så smeller det i brystkassa når skarptromma går. Yamahaen flyter og er som silke, trodde ikke jeg skulle si det, men det er forskjell på gode diskanter, virkelig stoooor forskjell..

Mellomtonehorna har ingen hornhonk eller ressonanse som jeg kan oppdage. Gpa og 4003 spiller med en smekk og flyt som gjør dette virkelig morro må sies.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Aner jeg ett snev av iver og glede ?
    Gull at ting sitter sånn tålig med engang.

Fått løftet - justert hønna ?

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jobbet med høydejustering, vinkler og nivå.
    Dette speller virkelig bæltøft allerede og bedre skal det bli. Må bare få spillt litt musikk imellom slagene og kose meg litt før jeg går et steg videre

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jobbet med høydejustering, vinkler og nivå.
    Dette speller virkelig bæltøft allerede og bedre skal det bli. Må bare få spillt litt musikk imellom slagene og kose meg litt før jeg går et steg videre
    Høres ut som du er godt på vei ja :)
    Stresse sakte er uten tvil en god plan, finn fram pilsen og spill musikk.

/jan

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Trondheim
    Forutsigbarhet er tilsynelatende ikke min styrke nei. Babler om ditt og datt mens jeg kjører med stø kurs i den retningen jeg ønsker at ting skal bli.

Dete låter faktisk også som forventet på dette stadie. Videre fremdrift blir nok som vanlig basert på de to kriterier som jeg vektlegger mest. Lyttetretthet og kjedsomhet. Foreløpig har ingen av delene intruffet.
    Fornuftig prioritering og utrolig kul tråd!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Dritkult! Imponerende fremdrift og iver. Satser på at jeg er velkommen en tur innom ila sommeren, for dette har jeg lyst å høre!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    52 kilo basselementer på vei til sørvestlandet. Selv har jeg selvsagt ligget på latsiden i dag og frest opp hele bakhagen på 3-400m2. Den bråket, naboene prøvde å kose seg ute....til ingen nytte. Anbefales!;)

Kom inn, ingen internett, ingen kabeltv...urk. Konstanterte vel rimelig raskt at jeg hadde kappet dritten. Uten tv, frister, men internett trengs og det er samme kabel. Nuvel, lekt kabelreperatør og nå er jaggu meg alt på plass.

Samma F, speller Bloody Hollies, sprettet en dunkel og konstanterer at livet tross alt er godt.

Sist redigert:
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    52 kilo basselementer på vei til sørvestlandet. Selv har jeg selvsagt ligget på latsiden i dag og frest opp hele bakhagen på 3-400m2 i Den bråket, naboene prøvde å kose seg ute....til ingen nytte. Anbefales!;)

Kom inn, ingen internett, ingen kabeltv...urk. Konstanterte vel rimelig raskt at jeg hadde kappet dritten. Uten tv, frister, men internett trengs og det er samme kabel. Nuvel, lekt kabelreperatør og nå er jaggu meg alt på plass.

Samma F, speller Bloody Hollies, sprettet en dunkel og konstanterer at livet tross alt er godt.
    dunker dunkel selv

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ta toget når du og ørnbjørn dukker opp, så kan vi bruke deler av formiddagen til å drikke dunkel.
    Det er en god plan!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn