Høres kjent ut . Liksom ikke noe som bremser lyden på en Chord. Den skiller også veldig på hva annet du har i kjeden.Takkikke mye vulgært med lyden, makan til 3D og kjapp bass har jeg ikke opplevd her før
![]()
Høres kjent ut . Liksom ikke noe som bremser lyden på en Chord. Den skiller også veldig på hva annet du har i kjeden.Takkikke mye vulgært med lyden, makan til 3D og kjapp bass har jeg ikke opplevd her før
![]()
Passer nok bra med RS-151 denne ja, null som i 0 støy i høyttalerene selv på meget høyt volumHøres kjent ut . Liksom ikke noe som bremser lyden på en Chord. Den skiller også veldig på hva annet du har i kjeden.
Nei har hart værreHelt rått - både eye-candy og teknisk ytelse er sikkert skyhøytikke den verste bursdagen dette
![]()
TakkGratulerer med dagen åg ny forsterker!![]()
Takk HasseStort tillykke med både dagen og ny amp.
Et eller annet må du ha gjort riktigt de sisste 365 dagene![]()
![]()
Takk MatsDødskul amp!Noe av det mest vellykka de har lagd synes jeg.
Flaks med det bytte på Finn om det var det som skjedde her
Gratulerer med amp og bursdag!
Gidder ikke krabbe bak, men ser jo helst at du ikke forlater oss på en slik måte som detMå nesten få hostet opp noen bilder av bakenden på denne ampen snart - sliter med å holde pusten lenger![]()
Jeg overlever nokGidder ikke krabbe bak, men ser jo helst at du ikke forlater oss på en slik måte som det.
Vis vedlegget 1111044
TakkVelkommen etter du gamle bardun, kast loss og bli med på seilasen
Rabadamtimtim....hvor er jeg når jeg trenger meg?
Takk for det P
Hehe, måtte bare. Gir litt oljeplattform vibber med beina på siaTakk(tror jeg)![]()
Høres ikke fælt ut hellerHehe, måtte bare. Gir litt oljeplattform vibber med beina på sia
Men den er absolutt ikke fæl å se på.![]()
Bra det låter bra @Evo III !!Høres ikke fælt ut heller
Lytteopplevelse med Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti
Når man setter seg ned for å lytte til musikk med Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti, er det som å åpne en portal til en ny dimensjon av lyd. Det tok noen timer før den ble varm og våknet opp. Det første man (jeg)legger merke til, er den imponerende klarheten i de høye frekvensene(de få jeg hører fortsatt). Det er som om hver note blir gjengitt med en luftighet som lar deg høre hver detalj i musikken. Bassen er hard og presis litt som med PMC jeg opplevde på Esotericen men her er det mer av det.
3D-effekten som jeg nevnte før og romfølelsen i lydbildet er også bemerkelsesverdig. Man føler seg umiddelbart omsluttet av lyden, som om man står midt i et live-konsertmiljø. Instrumentene tar plass i et virtuelt rom, hvor du kan "se" hvor de befinner seg. Dette gir en dybde og dimensjon som gjør lyttingen til en flott opplevelse. Det er lett å skille mellom ulike instrumenter og vokaler, takket være den utrolige detaljrikdommen som oppsettet tilbyr. Chord er et merke jeg aldri har tenkt på en gang, men glad jeg nå fikk høre det her hjemme.
Alt i alt leverer kombinasjonen av Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti en lytteopplevelse som passer meg meget bra.
Høres ganske så fortreffelig utHøres ikke fælt ut heller
Lytteopplevelse med Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti
Når man setter seg ned for å lytte til musikk med Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti, er det som å åpne en portal til en ny dimensjon av lyd. Det tok noen timer før den ble varm og våknet opp. Det første man (jeg)legger merke til, er den imponerende klarheten i de høye frekvensene(de få jeg hører fortsatt). Det er som om hver note blir gjengitt med en luftighet som lar deg høre hver detalj i musikken. Bassen er hard og presis litt som med PMC jeg opplevde på Esotericen men her er det mer av det.
3D-effekten som jeg nevnte før og romfølelsen i lydbildet er også bemerkelsesverdig. Man føler seg umiddelbart omsluttet av lyden, som om man står midt i et live-konsertmiljø. Instrumentene tar plass i et virtuelt rom, hvor du kan "se" hvor de befinner seg. Dette gir en dybde og dimensjon som gjør lyttingen til en flott opplevelse. Det er lett å skille mellom ulike instrumenter og vokaler, takket være den utrolige detaljrikdommen som oppsettet tilbyr. Chord er et merke jeg aldri har tenkt på en gang, men glad jeg nå fikk høre det her hjemme.
Alt i alt leverer kombinasjonen av Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti en lytteopplevelse som passer meg meget bra.
Hehe, den beste ambassadøren har du ikke vært neiJeg har tydeligvis vært en dårlig ambassadør for Chord siden du ikke har tenkt på å prøve det tidligereUansett - topp at du liker forsterkeren . Jeg er sikker på at den spiller helt nydelig
![]()
Kjenner meg igjen i det du sier ja. De har en "fri flyt" om jeg kan si det sånn. Stålkontroll , men allikevel ikke slitsomt analytisk . Noen forsterkere kan man sammenligne med å pusse et skittent vindu - alt blir litt klarere. Med Chord føler jeg man åpner hele vinduet - alt "puster" mer fritt.Hehe, den beste ambassadøren har du ikke vært nei.
En ting jeg ikke tenkte over før nå med tanke på at jeg liker lyden i den så godt. Den "undertrykker" ikke instrumentene når det skjer mye i lydbildet som de andre ampene jeg har eid.
Det gir jo mening med tanke på detaljer, de vil da "poppe" frem tydligere pga det. Bassen tar jo størst plass og med det så er det den som forårsaker dette mest, har ikke hørt dette på noen av de albumene jeg har spilt til nå. Det er også flere ting som er med på dette som høyttalere og kilder, men det slo meg nå.
Ja det er også en måte og si det påKjenner meg igjen i det du sier ja. De har en "fri flyt" om jeg kan si det sånn. Stålkontroll , men allikevel ikke slitsomt analytisk . Noen forsterkere kan man sammenligne med å pusse et skittent vindu - alt blir litt klarere. Med Chord føler jeg man åpner hele vinduet - alt "puster" mer fritt.
Med de siste panegyriske uttalelsene må jo dette bli en endgame amp……..eller ikkeHehe, den beste ambassadøren har du ikke vært nei.
En ting jeg ikke tenkte over før nå med tanke på at jeg liker lyden i den så godt. Den "undertrykker" ikke instrumentene når det skjer mye i lydbildet som de andre ampene jeg har eid.
Det gir jo mening med tanke på detaljer, de vil da "poppe" frem tydligere pga det. Bassen tar jo størst plass og med det så er det den som forårsaker dette mest, har ikke hørt dette på noen av de albumene jeg har spilt til nå. Det er også flere ting som er med på dette som høyttalere og kilder, men det slo meg nå.