Hertugens analoge utfordringer i en digital verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.602
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Helt rått - både eye-candy og teknisk ytelse er sikkert skyhøyt 🌟 ikke den verste bursdagen dette 😊👍🏻

Mats_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    257
    Torget vurderinger
    0
    Dødskul amp!:) Noe av det mest vellykka de har lagd synes jeg.

Flaks med det bytte på Finn om det var det som skjedde her:11

Gratulerer med amp og bursdag!

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    62.014
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    84
    Hehe, måtte bare. Gir litt oljeplattform vibber med beina på sia :)

Men den er absolutt ikke fæl å se på. :)
    Høres ikke fælt ut heller😁

Lytteopplevelse med Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti

Når man setter seg ned for å lytte til musikk med Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti, er det som å åpne en portal til en ny dimensjon av lyd. Det tok noen timer før den ble varm og våknet opp. Det første man (jeg)😁legger merke til, er den imponerende klarheten i de høye frekvensene(de få jeg hører fortsatt). Det er som om hver note blir gjengitt med en luftighet som lar deg høre hver detalj i musikken. Bassen er hard og presis litt som med PMC jeg opplevde på Esotericen men her er det mer av det.

3D-effekten som jeg nevnte før og romfølelsen i lydbildet er også bemerkelsesverdig. Man føler seg umiddelbart omsluttet av lyden, som om man står midt i et live-konsertmiljø. Instrumentene tar plass i et virtuelt rom, hvor du kan "se" hvor de befinner seg. Dette gir en dybde og dimensjon som gjør lyttingen til en flott opplevelse. Det er lett å skille mellom ulike instrumenter og vokaler, takket være den utrolige detaljrikdommen som oppsettet tilbyr. Chord er et merke jeg aldri har tenkt på en gang, men glad jeg nå fikk høre det her hjemme🥰.

Alt i alt leverer kombinasjonen av Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti en lytteopplevelse som passer meg meget bra.

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.595
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

Når man setter seg ned for å lytte til musikk med Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti, er det som å åpne en portal til en ny dimensjon av lyd. Det tok noen timer før den ble varm og våknet opp. Det første man (jeg)😁legger merke til, er den imponerende klarheten i de høye frekvensene(de få jeg hører fortsatt). Det er som om hver note blir gjengitt med en luftighet som lar deg høre hver detalj i musikken. Bassen er hard og presis litt som med PMC jeg opplevde på Esotericen men her er det mer av det.

3D-effekten som jeg nevnte før og romfølelsen i lydbildet er også bemerkelsesverdig. Man føler seg umiddelbart omsluttet av lyden, som om man står midt i et live-konsertmiljø. Instrumentene tar plass i et virtuelt rom, hvor du kan "se" hvor de befinner seg. Dette gir en dybde og dimensjon som gjør lyttingen til en flott opplevelse. Det er lett å skille mellom ulike instrumenter og vokaler, takket være den utrolige detaljrikdommen som oppsettet tilbyr. Chord er et merke jeg aldri har tenkt på en gang, men glad jeg nå fikk høre det her hjemme🥰.

Alt i alt leverer kombinasjonen av Chord Ultima 6, HiFi Rose RS-151 og Tannoy DC-10Ti en lytteopplevelse som passer meg meget bra.
    Bra det låter bra @Evo III !! :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.706
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Høres ganske så fortreffelig ut :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    40.353
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har tydeligvis vært en dårlig ambassadør for Chord siden du ikke har tenkt på å prøve det tidligere 😆 Uansett - topp at du liker forsterkeren . Jeg er sikker på at den spiller helt nydelig 🎶

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    62.014
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    84
    Jeg har tydeligvis vært en dårlig ambassadør for Chord siden du ikke har tenkt på å prøve det tidligere 😆 Uansett - topp at du liker forsterkeren . Jeg er sikker på at den spiller helt nydelig 🎶
    Hehe, den beste ambassadøren har du ikke vært nei😁.
    En ting jeg ikke tenkte over før nå med tanke på at jeg liker lyden i den så godt😉. Den "undertrykker" ikke instrumentene når det skjer mye i lydbildet som de andre ampene jeg har eid.

Det gir jo mening med tanke på detaljer, de vil da "poppe" frem tydligere pga det. Bassen tar jo størst plass og med det så er det den som forårsaker dette mest, har ikke hørt dette på noen av de albumene jeg har spilt til nå. Det er også flere ting som er med på dette som høyttalere og kilder, men det slo meg nå 😁.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    40.353
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    En ting jeg ikke tenkte over før nå med tanke på at jeg liker lyden i den så godt😉. Den "undertrykker" ikke instrumentene når det skjer mye i lydbildet som de andre ampene jeg har eid.

Det gir jo mening med tanke på detaljer, de vil da "poppe" frem tydligere pga det. Bassen tar jo størst plass og med det så er det den som forårsaker dette mest, har ikke hørt dette på noen av de albumene jeg har spilt til nå. Det er også flere ting som er med på dette som høyttalere og kilder, men det slo meg nå 😁.
    Kjenner meg igjen i det du sier ja. De har en "fri flyt" om jeg kan si det sånn. Stålkontroll , men allikevel ikke slitsomt analytisk . Noen forsterkere kan man sammenligne med å pusse et skittent vindu - alt blir litt klarere. Med Chord føler jeg man åpner hele vinduet - alt "puster" mer fritt.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    62.014
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    84
    Kjenner meg igjen i det du sier ja. De har en "fri flyt" om jeg kan si det sånn. Stålkontroll , men allikevel ikke slitsomt analytisk . Noen forsterkere kan man sammenligne med å pusse et skittent vindu - alt blir litt klarere. Med Chord føler jeg man åpner hele vinduet - alt "puster" mer fritt.
    Ja det er også en måte og si det på😉

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.468
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ampen. Fiiin! 🙂👍

Jeg skal ikke snakke stygt om noe. Nei nei.
    Det er oftest et spørsmål om matching.
    Likevel.
    Når man har vandret rundt i en McTosh-labyrint full av ull og andre dempematerialer, (det ble nokså lenge), så forstår jeg godt at man på slottet nå gjennomlever åpenbaringer i form av klarhet, luft og detaljrikdom. 🙊😎😆

Hodet er lagt klar på blokka... 🤪
    IMG_20250403_095645.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    62.014
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    84
    Ja se der, klar til og hugges😉😁.
    Du og flere med deg som tuller rundt i rørland har jo en liten mengde ull dere også🤭. I det lyden må passere igjenom en trafo så blir den farget, det kommer vi ikke utenom. Så får det være opp til en og en hver om de liker det🥰.

McIntosh "farger" lyden dit hvor fansen liker det, og det og designet betyr for noen alt. For 30 år siden hadde nok det holdt i bøtter og spann for min del, men da hadde jeg ikke råd til det, nå har jeg ikke ører til det😂😂.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Med de siste panegyriske uttalelsene må jo dette bli en endgame amp……..eller ikke 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn