Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, mer støy i lydbilde gjør gjerne at det oppleves som mer.. :rolleyes:
    Tror du skal vente med og uttale deg til du har testet selv;)

O
    Driver med det. Er nok ikke blant de som ikke tester og er skråsikre. Det overlater jeg til visse andre.. :). Du er ikke blant disse, du finner ut selv.
    Trodde ikke du drev med streaming jeg HC :) må nok sammenligne flere album skal jeg være helt sikker på om dette er noe og satse på. Med Pink Floyd og Fleetwood Mac virker det som det er mere fyllde i master.

O
    Bryston streamer dette nye. Foreløpig er jeg ikke imponert. Og det handler ikke om opprinnelig master, men en emulator i kodeks på fila som avspilles

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Driver med det. Er nok ikke blant de som ikke tester og er skråsikre. Det overlater jeg til visse andre.. :). Du er ikke blant disse, du finner ut selv.
    Trodde ikke du drev med streaming jeg HC :) må nok sammenligne flere album skal jeg være helt sikker på om dette er noe og satse på. Med Pink Floyd og Fleetwood Mac virker det som det er mere fyllde i master.

O
    Bryston streamer dette nye. Foreløpig er jeg ikke imponert. Og det handler ikke om opprinnelig master, men en emulator i kodeks på fila som avspilles
    Kommer an på om bryston har Tidal connect,noe jeg tviler på. Prøv PC/Mac rett i dac med USB :)

O

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Hei Evo2.
    Takk for i går. Fint anlegg du har.
    Fikk koblet opp Mi 23 og det har stått på siden.
    Må si den låter bra på mange måter.
    Og den snudde mitt syn på Bladelius Ymer mk2 sån ca 180 grader.
    Med B.m.c som pre var det enormt mye bass og fyldig og varm lyd med oppløst diskant som var avrundet(les dempet oppover i frekvens)
    Litt lite klang og nyanser i forhold til hva jeg er vant med å høre her.
    Men Mi snudde dette. Nå er bassen super stram. Mot det slanke. Og nesten all fylde er borte. Diskanten har fullt nivå hele veien og er meget oppløst og fin. Mye mer klang og nyanser i mellomtone. Og det spiller rett og slett mer engasjerende.

Må si at jeg er meget overrasket over hvor stor forskjell det kan være mellom forforsterkere.

Takk igjen.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hei Evo2.
    Med B.m.c som pre var det enormt mye bass og fyldig og varm lyd med oppløst diskant som var avrundet(les dempet oppover i frekvens)
    Men Mi snudde dette. Nå er bassen super stram. Mot det slanke. Og nesten all fylde er borte. Diskanten har fullt nivå hele veien og er meget oppløst og fin. Mye mer klang og nyanser i mellomtone. Og det spiller rett og slett mer engasjerende.

Må si at jeg er meget overrasket over hvor stor forskjell det kan være mellom forforsterkere.

Takk igjen.
    Takk selv :)
    Ja forforsterker har veldig mye og si,jeg fikk den ikke helt til og spille på lag med CJ effekten min. Men jeg hørte det var mye go'lyd på lager i den :). Artig at vi har jobbet i samme butikk med 30-års mellomrom :).

O

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Hei Evo2.

Takk igjen.
    Ja forforsterker har veldig mye og si,jeg fikk den ikke helt til og spille på lag med CJ effekten min. Men jeg hørte det var mye go'lyd på lager i den :). Artig at vi har jobbet i samme butikk med 30-års mellomrom :).

O
    Har ett par ting eller 3 å pirke på her også.
    Men det kom seg veldig etter 2 timer med hvile/søvn.
    Er tydelig att innholdet er plukket fra øvre hyller.
    Men savner navn nr på innganger og utganger. Og på knapper og fjernkontroll.
    Og displayet kunne vært mer fint evt helt uten.. :)
    Ellers ser det proft ut.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hei Evo2.

Takk igjen.

O
    Har ett par ting eller 3 å pirke på her også.
    Men det kom seg veldig etter 2 timer med hvile/søvn.
    Er tydelig att innholdet er plukket fra øvre hyller.
    Men savner navn nr på innganger og utganger. Og på knapper og fjernkontroll.
    Og displayet kunne vært mer fint evt helt uten.. :)
    Ellers ser det proft ut.
    Ja den har sine feil/mangler Til den prisen,men den er veldig bra lydmessig som jo er det viktige her ;)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Her må vi gi dispensasjon. Benk og kabler er innafor i min bok :) Kjør på Evo2!

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg har jo bare ivret for at han skal blakke seg helt. Så kjør i vei. :)
    Det var jo Ove selv som skrev at han skulle vente i hvert fall en måned.

Egentlig er jeg bare sur fordi noen har "kommet til" nirvana billigere enn meg.;D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg har jo bare ivret for at han skal blakke seg helt. Så kjør i vei. :)
    Det var jo Ove selv som skrev at han skulle vente i hvert fall en måned.

Egentlig er jeg bare sur fordi noen har "kommet til" nirvana billigere enn meg.;D
    Om jeg har kommet til nirvana vet jeg nå ikke ;)
    Men det spiller fint her nå! :)

O

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hva er galt med den du har, evt hva kan forbedres? Passer ikke CJ til CJ?
    Eller vil du ha mer trøkk?

V

vinyl-mannen

Gjest
    Intet nytt under solen, uttrykk i Bibelen ; det som var, skal alltid være, og det som skjedde, skal atter skje.
    :)

kanaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Jøss.. her har det skjedd ting siden sist.
    Gratulerer med nye forsterkere. Virker som det låter bra hos deg nå.
    Og så har du muligens fått smaken på MI forsterkere. ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Litt har det skjedd ja:) Fikk ikke så mye smaken av MI,teit at det ikke står hva som er hva på preampen hverken på den eller fjernkontrollen :( den låt veldig bra men ikke noe jeg higer etter ;)

O

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Burde være god synergi med høyttaler og forsterker fra samme konglomerat. Men, i min bok, er ny ARC overpriset ifht ytelse og sjarm.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Intet nytt under solen

:rolleyes:;)
    Under kjolen, mente du?

At Evo har en forkjærlighet for Luxman er ikke noe nytt, nei.
    Heller ikke at han er rastløsheten selv mht å prøve ut nytt.

Jeg vil gjerne at han prøver Luxman effekt og CJ pre, så dette lover godt. ;)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Litt har det skjedd ja:) Fikk ikke så mye smaken av MI,teit at det ikke står hva som er hva på preampen hverken på den eller fjernkontrollen :( den låt veldig bra men ikke noe jeg higer etter ;)

O
    Det har aldri vært mye bling med MI og ikke merking heller. :rolleyes: Regner med du fant ut av det, men det kan kanskje være greit for de som ramler borti den svært l rimelige og knallgode MI23 som er på vandring fra heim til heim å få en oversikt på hva som er hva.
    På fjernkontrollen er det kun de fem knappene nederst som er I bruk. De øvrige er for å kunne styre flere enheter med samme kontroll og har ingen funksjon før Riaa og Dac er på plass.

Midtre knapp: Program | Enter | Exit
    Høyre og venstre knapp: Kanalvelger (1-6) | Programmeringsvelger
    Øverste og nederste knapp: Volum opp/ned | Skifte verdi I programmeringmodus

2016-09-14 00.01.40.jpg

Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

O
    Det har aldri vært mye bling med MI og ikke merking heller. :rolleyes: Regner med du fant ut av det, men det kan kanskje være greit for de som ramler borti den svært l rimelige og knallgode MI23 som er på vandring fra heim til heim å få en oversikt på hva som er hva.
    På fjernkontrollen er det kun de fem knappene nederst som er I bruk. De øvrige er for å kunne styre flere enheter med samme kontroll og har ingen funksjon før Riaa og Dac er på plass.

Midtre knapp: Program | Enter | Exit
    Høyre og venstre knapp: Kanalvelger (1-6) | Programmeringsvelger
    Øverste og nederste knapp: Volum opp/ned | Skifte verdi I programmeringmodus

Vis vedlegget 420196
    Å være redaktør for bruksanvisningene til MI må vel omtrent tilsvare å være fyrbøter i helvete, med fortløpende oppgraderinger og utallige varianter. Med dette ikke sagt noe galt om produktene.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    https://mobile.twitter.com/stoneaudio/status/596010029469270016

Vis vedlegget 420207

Virker som dette gikk rett hjem der :) Kanskje ikke så gærnt å undersøke? ;)
    Mind you: Steve Huff abandoned the amatis. Han beholdt Devialet, men gikk over til Focal- av alle ting.....:
    "FINAL UPDATE: I ended up selling these as over the long term they were a bit too warm and thick in my small room – too big – too much of a good thing and as soon as I had these things in my head I said “the journey must go on” so I now own and adore a pair of Focal Sopra #2 which are now my absolute without question the best speaker I have owned or heard in my room. The Sopra stands toe to toe with $50k speakers IMO and they look gorgeous. At $23,000 LESS than the Amati Futura the Sopra 2 is a MUST AUDITION! This Sopra 2 is my end game so this means it will be a rarity to see a new speaker review here as the Focal’s are, for me, as good as it gets in my room."

Jeg abandonerte Focal til fordel for Amati Futura, men abandonerte da også Devialet. ;)
    I Bergen pares visst Amati Futura med Devialet fortsatt. Men de følger kanskje ikke helt med, eller forsøker å selge sand i Sahara.

Min mening: Devialet går OK sammen med Olympica, men ikke Futura.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn