Dette ser jo meget flott nå O, REL....hva er det du tester nå da? Får du til denne med Amatiene hos deg?Vis vedlegget 419100
Pga korte kabler blir det sånn inntilvidere,at det ble en løft i vinyl lyden er det liten tvil om. Alt åpnet seg 100% i forhold til Rotel Riaa. Nye kabler er på vei så det blir flyttet om en stund,og en ny benk skal inn også. På sikt ny PU så er jeg vel passe fornøyd tenker jeg.
O
Takk,gismo jeg er fornøyd jeg nå angrer ikke på at jeg kjøpte Amati for og si det mildt. Sub trenger jeg kun til enkelte vinyl plater,på digitalt og bra innspillinger trenger jeg den ikkeDette ser jo meget flott nå O, REL....hva er det du tester nå da? Får du til denne med Amatiene hos deg?Vis vedlegget 419100
Pga korte kabler blir det sånn inntilvidere,at det ble en løft i vinyl lyden er det liten tvil om. Alt åpnet seg 100% i forhold til Rotel Riaa. Nye kabler er på vei så det blir flyttet om en stund,og en ny benk skal inn også. På sikt ny PU så er jeg vel passe fornøyd tenker jeg.
O
gismo
Morfin er verdens beste tweak, men er både dyrt i lengden og avhengighetsdannende (som rør!).Ja da er ASR trinnet oppe og går,makan!!!
Var så dum at jeg drakk litt hostesaft når jeg kom hjem,i den er det noe som viste seg at jeg ikke tålte. Ambulanse og full pakke kom på døra her,etter litt morfin roet det hele seg ned. Så etter noen timer på sofaen er det vinyl spilling låter veldig bra her nå gitt.
O
Basis Exlusive har matchede opamper AD8435Q de som ikke blir brukt går til Mini basis exlusive og til Mini Basis slupmessigt plukkede opamper så var det ivf tidl! Vad har den Stereofil edition utover det?AD843SQ er en opamp. Ikke et "chipset", men det er veldig sannsynlig at de kan ha "oppgradert" med en dyrere opamp ift. vanlig versjon.I følge Stereofil:Hva skiller denne fra en vanlig utgave, bortsett fra teksten på fronten?
-et enda bedre, og meget påkostet, chipset fra Analog Devices (AD843SQ) for lavere støy, høyere oppløsning og enda bedre dynamikk. I tillegg er den utstyrt med ASR sin utrolig gode strømkabel (ASR Magic Cord) for bedre RF-skjerming (ganske viktig når du har kablene fra platespilleren i nærheten) og renere strøm.
Takk for detBasis Exlusive har matchede opamper AD8435Q de som ikke blir brukt går til Mini basis exlusive og til Mini Basis slupmessigt plukkede opamper så var det ivf tidl! Vad har den Stereofil edition utover det?AD843SQ er en opamp. Ikke et "chipset", men det er veldig sannsynlig at de kan ha "oppgradert" med en dyrere opamp ift. vanlig versjon.I følge Stereofil:Hva skiller denne fra en vanlig utgave, bortsett fra teksten på fronten?
-et enda bedre, og meget påkostet, chipset fra Analog Devices (AD843SQ) for lavere støy, høyere oppløsning og enda bedre dynamikk. I tillegg er den utstyrt med ASR sin utrolig gode strømkabel (ASR Magic Cord) for bedre RF-skjerming (ganske viktig når du har kablene fra platespilleren i nærheten) og renere strøm.
Grattis med en meget god riaa
Ok. Som en liten pekepinn på hur god denne riaa (ASR) er! var att en kamrat med en riaa i +50k klassen fra en kjent produsent av analog utstyr testet min opp mot dette riaa og blev litt betenkt mildt sagtTakk for detBasis Exlusive har matchede opamper AD8435Q de som ikke blir brukt går til Mini basis exlusive og til Mini Basis slupmessigt plukkede opamper så var det ivf tidl! Vad har den Stereofil edition utover det?AD843SQ er en opamp. Ikke et "chipset", men det er veldig sannsynlig at de kan ha "oppgradert" med en dyrere opamp ift. vanlig versjon.
Jeg aner ikke hva forskjellen er,må lese meg opp
O
Ja se det!Ok. Som en liten pekepinn på hur god denne riaa (ASR) er! var att en kamrat med en riaa i +50k klassen fra en kjent produsent av analog utstyr testet min opp mot dette riaa og blev litt betenkt mildt sagtTakk for detBasis Exlusive har matchede opamper AD8435Q de som ikke blir brukt går til Mini basis exlusive og til Mini Basis slupmessigt plukkede opamper så var det ivf tidl! Vad har den Stereofil edition utover det?AD843SQ er en opamp. Ikke et "chipset", men det er veldig sannsynlig at de kan ha "oppgradert" med en dyrere opamp ift. vanlig versjon.
Jeg aner ikke hva forskjellen er,må lese meg opp
O
Jeg startet der i 1981 og da var det el spectra som eide det,tror tømmervik tok over en gang tidlig 90 tallet.Vet du når Tømmervik overtok Oslo HFC?
Han smykker seg jo med tittelen "Ståle Krapyl". Har den gått i arv eller?
Det gikk seg tilOve, altså.... Må du ikke sette kaffen i vrangen på folk Leste ambulanse og greier...
Ble smått bekymret. Bra det gikk seg til. Skummelt med reaksjon på ting man ikke
tåler. Men fra det til noe som er positivt. Anlegget ditt begynner virkelig å ta form ja.
Nå håper jeg du er noenlunde nøgd selv også? Looks like a million Og låter nok og
deretter Nyt musikken til fulle også siste rest av Efidrin ut av systemet
Spiller du høyt nok så rister du det ut
Jeg kjøpte en Kiseki Blue PU av Bolse.Jeg startet der i 1981 og da var det el spectra som eide det,tror tømmervik tok over en gang tidlig 90 tallet.Vet du når Tømmervik overtok Oslo HFC?
Han er på ingen måte Ståle Krapyl!!. Bolse er og blir det for all tid
O
Jeg kan ikke huske å ha kjøpt noe til meg selv fra Bolse, men vi handlet med ham på Boahs Kopervik. En gang gav han meg en orgelplate som var ganske fascinerende. Tannlegen i Holmenkollen, dealte med alt mulig teknisk utstyr. Men da Svein (eier av Boahs Kopervik) spurte om han hadde noe Nikon-utstyr til salgs spurte han -kjører du traktor? For ham var det bare Leica som gjaldt for småbildefotografering.Jeg kjøpte en Kiseki Blue PU av Bolse.Jeg startet der i 1981 og da var det el spectra som eide det,tror tømmervik tok over en gang tidlig 90 tallet.Vet du når Tømmervik overtok Oslo HFC?
O
Vi hadde en lang prat mens pasienten satt i stolen og gapte - Alt til sin tid
Det er oslo hi-fi center sangen er om,spesielt om Bolse. Husker han kom kjørende med moped inn i butikken
Jeg solgte og kjøpte stereo med han helt opp til 1999/2000. Vi leverte anlegg til Kronprins Håkon på slottet
Husker Bolse sa at han der liker jeg ikke
O
Der var en annen forhandler som også var aktiv på den tiden, men jeg husker ikke hvem.Jeg kan ikke huske å ha kjøpt noe til meg selv fra Bolse, men vi handlet med ham på Boahs Kopervik. En gang gav han meg en orgelplate som var ganske fascinerende. Tannlegen i Holmenkollen, dealte med alt mulig teknisk utstyr. Men da Svein (eier av Boahs Kopervik) spurte om han hadde noe Nikon-utstyr til salgs spurte han -kjører du traktor? For ham var det bare Leica som gjaldt for småbildefotografering.Jeg kjøpte en Kiseki Blue PU av Bolse.Jeg startet der i 1981 og da var det el spectra som eide det,tror tømmervik tok over en gang tidlig 90 tallet.Vet du når Tømmervik overtok Oslo HFC?
O
Vi hadde en lang prat mens pasienten satt i stolen og gapte - Alt til sin tid
At Tømmervik påstår at det er han som er Ståle Krapyl er faktisk litt sjokkerende. Det er bare en Ståle Krapyl, selv om det også er ment som et bilde på datidens hifiselgere generelt.
Tror det var Threshold Stasis 3 om jeg ikke husker feil husker ikke hva slags høyttalere.Sjekket også hjemmesiden deres, og der står han titulert som Ståle Krapyl med anførselstegn. Det betyr vel at de hinter til at han ikke er Ståle Krapyl men at han eller andre anser ham for å være det. Siden han er sjefen for firmaet som har hjemmesiden vil jeg anta at det er han som synes det er en artig parallell. Når vi vet hvordan selgerne hans kan oppføre seg så er det jo ikke langt fra sannheten...
Saken er forresten tidligere omtalt på Hifisentralen. Tømmervik var (etter litt kjapp hoderegning) omtrent 21 år første gang sangen ble oppført på ABC-teateret i 1978. Låten ble skrevet for det i ettertid berømte Hallo i luken-showet til Sunde på oppfordring fra Svein Erik Børja som irriterte seg over Bolse og hifiasylet hans. Håper forresten ikke at enkelte av gutta i kassettspillertråden ser denne posten, for da blir det plutselig fare for innbrudd i en leilighet på Fornebu...
Hvilket anlegg var det krompen fikk levert, forresten?
Det er kjøps stopp her i værtfall en mndDet er oslo hi-fi center sangen er om,spesielt om Bolse. Husker han kom kjørende med moped inn i butikken
Jeg solgte og kjøpte stereo med han helt opp til 1999/2000. Vi leverte anlegg til Kronprins Håkon på slottet
Husker Bolse sa at han der liker jeg ikke
O
Mao: Reint fusk. Tenkte jeg det ikke. Men sjekker dere på hjemmesidene til HFC, står det der svart på hvitt.
En annen sak er at jeg faktisk snakket med den "egentlige" Ståle for en god tid tilbake. Ikke pusheren som sangen handler om, men han som var opphavet til at pusheren fikk navnet Ståle. Han kunne fortelle en morsom historie om nachspiel og Sunde og sangens opphav.
Harald
PS Ove - jeg synes det er på høy tid at du nå får noe nytt til anlegget ditt. Det har jo sikkert gått en uke siden siste innkjøp.
Jeg har opplevd mang en sammenheng mellom hobbyfotografering og hifi.Sammenhengen mellom tannleger og dyr hifi er da ganske åpenbar, lønnsnivå.
Neida,var bra saker detStasis 3 var sannelig ikke verst. Vi solgte flere Stasis 3 og andre Treshold på Boahs Kopervik. En av dem, en Stasis 300, er til salgs igjen nå. Nesten ubrukt siden 1990.
Kanskje det,må si Bolse er rimelig spesiell på mange måter. Han liker foto biler hus og hifi,og er veldig glad i og fortelle hva han har ogsåJeg har opplevd mang en sammenheng mellom hobbyfotografering og hifi.Sammenhengen mellom tannleger og dyr hifi er da ganske åpenbar, lønnsnivå.
Kanskje interessen for teknologi er sammenfallende?
Bolse er vel Ståle Krapyl? Det er jo ikke en "vandretittel".Vet du når Tømmervik overtok Oslo HFC?
Ingen tvil om det,Dazed det er ingen "vandrettittel" nei der er bare en "Ståle krapyl"Bolse er vel Ståle Krapyl? Det er jo ikke en "vandretittel".Vet du når Tømmervik overtok Oslo HFC?
Foto? Skjønner ikke hva du snakker om. 8)Jeg har opplevd mang en sammenheng mellom hobbyfotografering og hifi.Sammenhengen mellom tannleger og dyr hifi er da ganske åpenbar, lønnsnivå.
Kanskje interessen for teknologi er sammenfallende?
Tror du skal vente med og uttale deg til du har testet selvJa, mer støy i lydbilde gjør gjerne at det oppleves som mer..
Driver med det. Er nok ikke blant de som ikke tester og er skråsikre. Det overlater jeg til visse andre.. . Du er ikke blant disse, du finner ut selv.Tror du skal vente med og uttale deg til du har testet selvJa, mer støy i lydbilde gjør gjerne at det oppleves som mer..
O
Trodde ikke du drev med streaming jeg HC må nok sammenligne flere album skal jeg være helt sikker på om dette er noe og satse på. Med Pink Floyd og Fleetwood Mac virker det som det er mere fyllde i master.Driver med det. Er nok ikke blant de som ikke tester og er skråsikre. Det overlater jeg til visse andre.. . Du er ikke blant disse, du finner ut selv.Tror du skal vente med og uttale deg til du har testet selvJa, mer støy i lydbilde gjør gjerne at det oppleves som mer..
O