Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    8) De fleste av MI-produktene består av to inn og to ut. Teknisk manual redaktør derimot...

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    https://mobile.twitter.com/stoneaudio/status/596010029469270016

Vis vedlegget 420207

Virker som dette gikk rett hjem der :) Kanskje ikke så gærnt å undersøke? ;)
    Mind you: Steve Huff abandoned the amatis. Han beholdt Devialet, men gikk over til Focal- av alle ting.....:
    "FINAL UPDATE: I ended up selling these as over the long term they were a bit too warm and thick in my small room – too big – too much of a good thing and as soon as I had these things in my head I said “the journey must go on” so I now own and adore a pair of Focal Sopra #2 which are now my absolute without question the best speaker I have owned or heard in my room. The Sopra stands toe to toe with $50k speakers IMO and they look gorgeous. At $23,000 LESS than the Amati Futura the Sopra 2 is a MUST AUDITION! This Sopra 2 is my end game so this means it will be a rarity to see a new speaker review here as the Focal’s are, for me, as good as it gets in my room."

Jeg abandonerte Focal til fordel for Amati Futura, men abandonerte da også Devialet. ;)
    I Bergen pares visst Amati Futura med Devialet fortsatt. Men de følger kanskje ikke helt med, eller forsøker å selge sand i Sahara.

Min mening: Devialet går OK sammen med Olympica, men ikke Futura.
    Ser den :) Tydeligvis var også rommet hans ikke ideelt til Amati fra starten?
    Men klart Devialet er ikke for alle og alles ører. Smaken er som baken :)
    Er jo rimelig lett å justere "problemer" i lyden med Devialet om man har
    behovet for det. Kan konfigureres og prøve ulik hardware.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    https://mobile.twitter.com/stoneaudio/status/596010029469270016

Vis vedlegget 420207

Virker som dette gikk rett hjem der :) Kanskje ikke så gærnt å undersøke? ;)
    Mind you: Steve Huff abandoned the amatis. Han beholdt Devialet, men gikk over til Focal- av alle ting.....:
    "FINAL UPDATE: I ended up selling these as over the long term they were a bit too warm and thick in my small room – too big – too much of a good thing and as soon as I had these things in my head I said “the journey must go on” so I now own and adore a pair of Focal Sopra #2 which are now my absolute without question the best speaker I have owned or heard in my room. The Sopra stands toe to toe with $50k speakers IMO and they look gorgeous. At $23,000 LESS than the Amati Futura the Sopra 2 is a MUST AUDITION! This Sopra 2 is my end game so this means it will be a rarity to see a new speaker review here as the Focal’s are, for me, as good as it gets in my room."

Jeg abandonerte Focal til fordel for Amati Futura, men abandonerte da også Devialet. ;)
    I Bergen pares visst Amati Futura med Devialet fortsatt. Men de følger kanskje ikke helt med, eller forsøker å selge sand i Sahara.

Min mening: Devialet går OK sammen med Olympica, men ikke Futura.
    Ser den :) Tydeligvis var også rommet hans ikke ideelt til Amati fra starten?
    Men klart Devialet er ikke for alle og alles ører. Smaken er som baken :)
    Er jo rimelig lett å justere "problemer" i lyden med Devialet om man har
    behovet for det. Kan konfigureres og prøve ulik hardware.
    Blir vel og snoke etter Luxman pre/power,JC pre Luxman power. Merker når jeg byttet til EH rør så lysnet det mye opp i lydbilde her. Dette spiller fantastisk på vinyl og Tidal hifi,jeg trenger ikke bytte noe egentlig men er jo "litt" bytte kåt av natur ;).

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Den benken var vel litt lite fleksibel ift hyllen inne i benken?
    Ja det har den,men den har plass til pre og dac/Riaa da kommer vinyl og power på toppen som det er i dag. Vinyl børster og stiftvekt pluss pusse sakene til høyttalerene inni skapene. Fikk jo med egen væske og klut til og tørke av høyttalerene med må vite ;)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Man er vel alle "litt" byttesyk i denne hobbyen :) Kos deg med det du har enn så lenge uansett :)
    Ting å bruke penger på er det alltid etterhvert ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jøss.. her har det skjedd ting siden sist.
    Gratulerer med nye forsterkere. Virker som det låter bra hos deg nå.
    Og så har du muligens fått smaken på MI forsterkere. ;)
    Litt har det skjedd ja:) Fikk ikke så mye smaken av MI,teit at det ikke står hva som er hva på preampen hverken på den eller fjernkontrollen :( den låt veldig bra men ikke noe jeg higer etter ;)

O
    Det har aldri vært mye bling med MI og ikke merking heller. :rolleyes: Regner med du fant ut av det, men det kan kanskje være greit for de som ramler borti den svært l rimelige og knallgode MI23 som er på vandring fra heim til heim å få en oversikt på hva som er hva.
    På fjernkontrollen er det kun de fem knappene nederst som er I bruk. De øvrige er for å kunne styre flere enheter med samme kontroll og har ingen funksjon før Riaa og Dac er på plass.

Midtre knapp: Program | Enter | Exit
    Høyre og venstre knapp: Kanalvelger (1-6) | Programmeringsvelger
    Øverste og nederste knapp: Volum opp/ned | Skifte verdi I programmeringmodus

Vis vedlegget 420196
    Vell og bra dette fandrese men det skal da virkelig ikke være sånn ;) RM har masse plass på toppen til og merke dette på.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Man er vel alle "litt" byttesyk i denne hobbyen :) Kos deg med det du har enn så lenge uansett :)
    Sant nok!
    Jeg er jo veldig fornøyd nå som det står,men når det først har startet og spinne oppe i løken er det ikke lett og stoppe det ;)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Sant nok!
    Jeg er jo veldig fornøyd nå som det står,men når det først har startet og spinne oppe i løken er det ikke lett og stoppe det ;)

O
    Vet alt om det ;) Halve moroa er ofte nettopp å teste mye forskjellig.
    Mens andre klarer å finne roen i mange år med samme utstyr.
    Kos deg og prøv det hjertet og pengeboken godtar (med fornuft :) )

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Sant nok!

O
    Vet alt om det ;) Halve moroa er ofte nettopp å teste mye forskjellig.
    Mens andre klarer å finne roen i mange år med samme utstyr.
    Kos deg og prøv det hjertet og pengeboken godtar (med fornuft :) )
    Skal nok gå fint det,tar det med knusende ro ;)

O

marius markusen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    fulgt med i denne tråden en stund, skjedd mye her i der siste.( jeg faller nok i gruppen som leser mere en jeg kommenterer)
    Får gratulere med et flott anlegg, som sikkert låter mere en fortreffelig og ser knall ut.
    Har fått meg at du virker som en hyggelig kar som hjelper andre her på sentralen med div. (Refererer til Dynaudio tråden)
    vet ikke om det er av interesse i det hele tatt men om du kunne tenkt deg å prøve devialet så kunne du prøvd min?
    Det har ingen ting med at det hadde vært morro å hørt anlegget ditt i samme slengen:rolleyes:
    Send en pm om det hadde vært en ide?

mvh Markusen

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hyggelig at du liker tråden :) har sendt deg PM
    Flere som liker Devialet har jeg fått med meg,og det er gøy og teste ting jeg ikke har hørt før.

O

marius markusen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    En flott tråd så det er ikke så vanskelig.
    ja, på et hvis så er den mindre nevrotisk. Pga at man får ikke så mange bokser som skal stå i stil til hele anlegget.
    Det låter ikke så aller værst heller :-D

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    For all del, Evo - prøv Devialet. Liker du lyden, så gjør du det. En fordel er jo at du da kan selge Riaa'en - den som sitter i Devialet, er ikke dårlig. Så lenge alle signaler likevel blir gjort om til digitalt, har du neppe noe særlig å tjene på å bruke ASR.

Strengt tatt kan du rippe all vinylen også, og kun spille av de rippede filene. Så kan du selge vinylen sammen med ASR'en.

Som du skjønner, er jeg en ekte Devialet-fan. ;)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei.
    fulgt med i denne tråden en stund, skjedd mye her i der siste.( jeg faller nok i gruppen som leser mere en jeg kommenterer)
    Får gratulere med et flott anlegg, som sikkert låter mere en fortreffelig og ser knall ut.
    Har fått meg at du virker som en hyggelig kar som hjelper andre her på sentralen med div. (Refererer til Dynaudio tråden)
    vet ikke om det er av interesse i det hele tatt men om du kunne tenkt deg å prøve devialet så kunne du prøvd min?
    Det har ingen ting med at det hadde vært morro å hørt anlegget ditt i samme slengen:rolleyes:
    Send en pm om det hadde vært en ide?

mvh Markusen
    Ja, dette er en svært hyggelig tråd som jeg mer opplever som en ekte vennetråd enn som en navlebeskuende "eget anleggstråd". Dette er omtrent den eneste anleggstråden jeg orker å følge.

Flott at du tilbyr utlån av Devialeten, selv om jeg hetser den litt. :)
    Harald

marius markusen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Vi alle har våre meninger og du har testet endel hifi komponenter i motsetning til meg.
    Og man får nok klare preferanser på hva man liker ut i fra hva man har hørt.
    Jeg hatt ARC og likte det, en vanvittig 3D filing og seperssjon av instrumenter men det fikk jeg ikke utnyttet fult ut med tanke på at jeg bor i blokk og dama nektet å bruke det...
    ser mye film så ryker på mye timer på rør som fortjener å spille mere musikk.
    så devialet passet knall pluss at den er hakke mere tilbakeholden en ARC og hadde de samme kvalitetene som ARC men ikke like mye 3D filing.Men dette er nok ikke en fasit pga mitt rom og høyttalere.

blir spenne å høre hva EVO synnes siden han har en hod del lenger fartstid med hifi en deg jeg har.

markusen

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Denne er til salgs, Evo:

Løp og kjøp oppfordrer selger. :)
    Var det ikke Luxman du ville ha?

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg vil nok også råde ham til å prøve noe annet. Og i det minste å beholde CJ som en slags "referanse".
    Min referanse er for tiden et rent Luxman-oppsett som står til "evig tid", og så kan jeg leke meg med ulike preamper og annet snacks.

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Ove tar den vel i retur nå som sjansen byr seg??? ;)
    Har hatt både denne og mkii utgaven. Ganske så mye mer krefter i mkii. Har forsøkt 2 klasse D forsterkere i 2 forskjellige rom på mine Amati, hos meg tar ikke klasse d forsterkerne skikkelig tak i mellomtonen. Det er det faktisk Abrahamsen V2up som gjør. Helt utrolig at en forsterker til 10 000,- er å foretrekke foran 2 stk til henholdsvis 125 og 115k. Best er rør fra ARC da.. Skal være sagt at på Olympica og Wilson Sabrina er klasse d forsterkerne bedre en Abrahamsen. ARC er best uansett..

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.424
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Vi får se hva fremtiden bringer;) 590 AX har jeg ikke tenkt og gå tilbake til må bli noe vassere enn den:)
    Gleder meg til og teste Devialet,Amati blir her lenge vet jeg(har lovet dattra mi at hun skal arve de) :)
    Nå står alt utover gullvet da ny stereo benk må moddes litt før ting passer i den. Ble lite jobb med det i kveld da jeg la opp strøm i garasjen i utleieleiligheten med svigersønnen min. I morgen er det ny dag med nye muligheter ;)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Janfrt kjører dobble Devialet og noen store gulvstående SF, mulig Olympica(?). Har bare sett oppsettet, men tipper han vet mer om SF/Devialet

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Så bra ut dette Evo :)

Takker også for god hjelp til å plukke opp ræl jeg handler i øst og vest :) Du er en hjelpsom fyr ! Gave på vei neste gang jeg slenger innom.

Gracias.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Meget pent Ove. Men det er ikke noe nytt, du er en estetiker du, så overrasker meg ikke.. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn