Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    IMG_2637.jpg

Det gikk jo kjapt :)
    Med Tidal og Spotify Connect er jo dette helt topp,bra låter det også.

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye høyttalere. Blir det litt mer size på de nye? :)
    Unnskyld ? :)

O
    Ha ha, fikk en morsom telefon fra Ove mens jeg var på badet, der han lurte på min edruelighet. Og det var det god grunn til å lure på, siden spørsmålet er stilt i feil tråd. Det vil si, det var et spørsmål til jorwed om hans nye Spendor, som ble nevnt noen innlegg lenger oppe. Får vel rote meg inn i riktig tråd og finne svar på spørsmålet der. ;)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg synes gratulasjonen fra baluba var helt på sin plass, jeg. Har ikke den Music Playeren høyttalere en gang?
    Takke meg til. Da er den gamle Boom-Blasteren som jeg har på hytta, mye bedre. 8)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg synes gratulasjonen fra baluba var helt på sin plass, jeg. Har ikke den Music Playeren høyttalere en gang?
    Takke meg til. Da er den gamle Boom-Blasteren som jeg har på hytta, mye bedre. 8)
    Dårlig med høyttalere der gitt,merkelig layout på Tidal men det er vel noe jeg venner meg til ):

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    IMG_2638.jpg

Må hente låtene og legge de på venstre side i en spille kø,ikke helt sånn jeg er vandt med og bruke Tidal men.
    Låter bra med denne,og det er mindre støy da vifta på macen skrudde seg på i ny og ne :(.

O

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Vis vedlegget 440340

Må hente låtene og legge de på venstre side i en spille kø,ikke helt sånn jeg er vandt med og bruke Tidal men.
    Låter bra med denne,og det er mindre støy da vifta på macen skrudde seg på i ny og ne :(.

O
    Ja, hører du noe forskjell på lyden bortsett da fra vifta? Når jeg spør, er det fordi jeg har en følelse av at Tidal kan låte bedre her hjemme enn det faktisk gjør. Jeg er litt usikker på årsaken, men regner jo med at du har fasiten.

A

ANM

Gjest
    Leser en del tråder her inne og kan ikke komme utenom at noen har besøk av andre medlemer. Det som slår meg er at alle sier det låter så fantastisk bra hos den de besøker,er alle helt ærlige der ?. Har hørt en del oppsett hos medlemer selv 6-7 stk tenker jeg. Særlig et av de oppsettene låt så jævlig at jeg lurer på hva i he..... de de driver med. Andre har dyre oppsett men har ikke filla peiling på hva de driver med,spiller og koser seg med lyden mens oppsettet er helt feil satt opp (gjelder særlig platespiller oppsett). Mener ikke med dette at jeg har sylpeiling og mitt oppsett låter perfekt,har fått hjelp selv jeg :). Hadde det ikke vært bedre om alle sa sin ærlige mening?. Da kunne vi hjulpet hverandre isteden for og bare si at " dette låter knall bra" :) Andre drar paralleller til sitt eget som er som og sammenligne en Ibiza 19 fot med en Nor-Tech 50 super cat. Nei det hadde vært mye hyggeligere og sagt sannheten !

O
    Hmm, interessant. Er vel liten hjelp å fortelle en stakkar at anlegget låter jævli?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Med coax i fra streamer føler jeg at særlig bassen strammer seg litt opp,nå har jo dacen mest av æren for at lyden har tatt seg opp noen hakk her :)
    ET 250 er også byttet ut med Premier 11 så jeg er mere usikker på hva byttet i fra mac til streamer gjør???. Men det lille jeg hørte så foretrekker jeg streameren.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Leser en del tråder her inne og kan ikke komme utenom at noen har besøk av andre medlemer. Det som slår meg er at alle sier det låter så fantastisk bra hos den de besøker,er alle helt ærlige der ?. Har hørt en del oppsett hos medlemer selv 6-7 stk tenker jeg. Særlig et av de oppsettene låt så jævlig at jeg lurer på hva i he..... de de driver med. Andre har dyre oppsett men har ikke filla peiling på hva de driver med,spiller og koser seg med lyden mens oppsettet er helt feil satt opp (gjelder særlig platespiller oppsett). Mener ikke med dette at jeg har sylpeiling og mitt oppsett låter perfekt,har fått hjelp selv jeg :). Hadde det ikke vært bedre om alle sa sin ærlige mening?. Da kunne vi hjulpet hverandre isteden for og bare si at " dette låter knall bra" :) Andre drar paralleller til sitt eget som er som og sammenligne en Ibiza 19 fot med en Nor-Tech 50 super cat. Nei det hadde vært mye hyggeligere og sagt sannheten !

O
    Hmm, interessant. Er vel liten hjelp å fortelle en stakkar at anlegget låter jævli?
    Jeg gjorde ikke det,jeg sa bare helt ærlig hva jeg mente. Og det var at bassen fløy rundt i rommet som en kåt hamster.
    Jeg ser jo nå at jeg skrev jævlig. Det sa jeg nok ikke der og da!

O

A

ANM

Gjest
    Du høres ut som en spennende gjest å ha på besøk! Liker innstillingen din. Hver gang noen har invitert meg på mat og jeg ikke likte den har jeg slått neven i bordet og passet på at verten har fått vite min ærlige mening. Jeg vet at de lærte, for de har aldri gjort den feilen igjen. :p

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.846
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvis en absolutt ikke kan utstå det anlegget en har blitt invitert inn for å høre, er det IME en god ide å bare holde kjeft, evt. fortelle eieren det på tomannshånd. Ellers er det en rimelig god sjans for at du:
    1) Aldri mer blir invitert tilbake, og
    2) Får problemer med å finne innpass hos andre med mer vellydende anlegg.

Mvh

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg hører et anlegg jeg ikke liker så godt, prøver jeg alltid å fremheve det som er positivt. De fleste anlegg har noen sider som er bra. Ingen anlegg er perfekte.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hvis en absolutt ikke kan utstå det anlegget en har blitt invitert inn for å høre, er det IME en god ide å bare holde kjeft, evt. fortelle eieren det på tomannshånd. Ellers er det en rimelig god sjans for at du:

Mvh
    Klart du kan tenke på den måten også,jeg snakker stort sett rett i fra leveren. Ikke altid like lurt jeg vet det! Men det er nå en gang måten jeg er skrudd sammen på. Jeg la vel aldri skjul på til HC den gangen jeg var og hørte på anlegget hans heller hva jeg mente.
    Andre gangen jeg var der sa jeg også hva jeg mente og det var positivt, da var det meste byttet ut,så det kom jo noe godt ut av det :)

O

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

Mvh
    Klart du kan tenke på den måten også,jeg snakker stort sett rett i fra leveren. Ikke altid like lurt jeg vet det! Men det er nå en gang måten jeg er skrudd sammen på. Jeg la vel aldri skjul på til HC den gangen jeg var og hørte på anlegget hans heller hva jeg mente.
    Andre gangen jeg var der sa jeg også hva jeg mente og det var positivt, da var det meste byttet ut,så det kom jo noe godt ut av det :)

O
    Er det ikke sånn her som med alt annet; at det ikke finnes noe fasitsvar? Hvis jeg hører på andres anlegg og blir bedt om å si hva jeg mener, forsøker jeg oftest å være ganske så ærlig, men likevel ikke sårende. Men noen ganger har jeg en følelse av at folk ikke spør for å få min mening, men for å få bekreftet sin egen oppfatning av at anlegget er knallbra. Da gjør jeg ett av to: Enten jatter med, eller trår virkelig til med hva jeg egentlig mener. Om jeg da blir invitert igjen eller ikke, driter jeg i...... :cool:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Trist at ærlighet er så vanskelig å håndtere.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Mvh

O
    Er det ikke sånn her som med alt annet; at det ikke finnes noe fasitsvar? Hvis jeg hører på andres anlegg og blir bedt om å si hva jeg mener, forsøker jeg oftest å være ganske så ærlig, men likevel ikke sårende. Men noen ganger har jeg en følelse av at folk ikke spør for å få min mening, men for å få bekreftet sin egen oppfatning av at anlegget er knallbra. Da gjør jeg ett av to: Enten jatter med, eller trår virkelig til med hva jeg egentlig mener. Om jeg da blir invitert igjen eller ikke, driter jeg i...... :cool:
    Vi er nok enige der,men det blir mye bråk ut av sånt. Skal nok si min mening, om jeg blir invitert til noen lengere er jo heller tvilsomt :)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Over til noe helt annet :)
    Etter mye lesning på nettet og hørt med en medforumist så blir det innkjøp av en Bluesound node 2 om en ukes tid. Sitter og lurer på om ikke platespiller skal få reisepass sammen med ca 600 plater???. AMR dac og Sony CD spilleren låter utrolig bra,og med Tidal hifi så blir det veldig lite plater som spilles på platespilleren om dagen. Legger den ikke ut ennå for dette må jeg tenke nøye igjenom. Vet jo litt av erfaring at når høsten kommer blir det mere av vinyl spilling.

A

ANM

Gjest
    Trist at ærlighet er så vanskelig å håndtere.
    Hvite løgner er et sosialt lim, baksnakk er avreagering. Det er egentlig et under at vi mennesker kan leve så tett på hverandre i så store grupper uten å slå hverandre ihjel. De som har prøvd å leve med andre vet at det er ytterst få man takler å ha inn på seg 24/7. Jeg står opp hver morgen og forteller min kone om hvor vakker hun er for å sikre at hun holder ut med en feit ekkel faen som meg. Hun sier hun synes jeg er kjekk og stilig..

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hun sier hun synes jeg er kjekk og stilig..

Var vel derfor hun giftet seg med deg da ;)

O

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    @ANM: Har selv holdt inn magen i over tyve år, nå er jeg glad jeg slipper...

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Etter mye lesning på nettet og hørt med en medforumist så blir det innkjøp av en Bluesound node 2 om en ukes tid. Sitter og lurer på om ikke platespiller skal få reisepass sammen med ca 600 plater???. AMR dac og Sony CD spilleren låter utrolig bra,og med Tidal hifi så blir det veldig lite plater som spilles på platespilleren om dagen. Legger den ikke ut ennå for dette må jeg tenke nøye igjenom. Vet jo litt av erfaring at når høsten kommer blir det mere av vinyl spilling.
    Har du musikkfiler lagret lokalt på pc/harddisk? (Just in case Tidal er nede av en eller annen grunn, eller at favorittene ikke finnes der?)
    Jeg vurderer selv en Bluesound men tenker Node Vault 2. Denne har harddisk lokalt for lagring av filer. Dessverre uforholdsmessig dyr, men bare en tanke.

J

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.559
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Har du musikkfiler lagret lokalt på pc/harddisk? (Just in case Tidal er nede av en eller annen grunn, eller at favorittene ikke finnes der?)
    Jeg vurderer selv en Bluesound men tenker Node Vault 2. Denne har harddisk lokalt for lagring av filer. Dessverre uforholdsmessig dyr, men bare en tanke.

J
    Ikke noe lagrede musikk filer,så en node 2 holder i massevis. Har en del CD plater men de vil jeg spille på Sony/dac og ikke streame. Om jeg selger platespiller og alle platene kjøper jeg en ny CD spiller eller en bedre streamer ;)

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn