Evo III
Hertugen
Det kan jo bli det,om de får bli husvarme såBlir nok bra i kosekroken det
Du må vel gjøre om litt i kroken da??? De kan ikke stå oppe på de hyllene de.
O
Det kan jo bli det,om de får bli husvarme såBlir nok bra i kosekroken det
Jeg kan befri deg for noe av det tenker jegHe He, tre poser CD-er og 250 plater som skal inn i hyllen...
Unnskyld ?Gratulerer med nye høyttalere. Blir det litt mer size på de nye?
Ha ha, fikk en morsom telefon fra Ove mens jeg var på badet, der han lurte på min edruelighet. Og det var det god grunn til å lure på, siden spørsmålet er stilt i feil tråd. Det vil si, det var et spørsmål til jorwed om hans nye Spendor, som ble nevnt noen innlegg lenger oppe. Får vel rote meg inn i riktig tråd og finne svar på spørsmålet der.Unnskyld ?Gratulerer med nye høyttalere. Blir det litt mer size på de nye?
O
Dårlig med høyttalere der gitt,merkelig layout på Tidal men det er vel noe jeg venner meg til ):Jeg synes gratulasjonen fra baluba var helt på sin plass, jeg. Har ikke den Music Playeren høyttalere en gang?
Takke meg til. Da er den gamle Boom-Blasteren som jeg har på hytta, mye bedre. 8)
Ja, hører du noe forskjell på lyden bortsett da fra vifta? Når jeg spør, er det fordi jeg har en følelse av at Tidal kan låte bedre her hjemme enn det faktisk gjør. Jeg er litt usikker på årsaken, men regner jo med at du har fasiten.Vis vedlegget 440340
Må hente låtene og legge de på venstre side i en spille kø,ikke helt sånn jeg er vandt med og bruke Tidal men.
Låter bra med denne,og det er mindre støy da vifta på macen skrudde seg på i ny og ne .
O
Nice! Er det med de nye rørene?Vis vedlegget 440422
Godt og ha Premier 11 hjemme igjen,å for en forsterker dette er musikken får en ny mening.
O
Hmm, interessant. Er vel liten hjelp å fortelle en stakkar at anlegget låter jævli?Leser en del tråder her inne og kan ikke komme utenom at noen har besøk av andre medlemer. Det som slår meg er at alle sier det låter så fantastisk bra hos den de besøker,er alle helt ærlige der ?. Har hørt en del oppsett hos medlemer selv 6-7 stk tenker jeg. Særlig et av de oppsettene låt så jævlig at jeg lurer på hva i he..... de de driver med. Andre har dyre oppsett men har ikke filla peiling på hva de driver med,spiller og koser seg med lyden mens oppsettet er helt feil satt opp (gjelder særlig platespiller oppsett). Mener ikke med dette at jeg har sylpeiling og mitt oppsett låter perfekt,har fått hjelp selv jeg . Hadde det ikke vært bedre om alle sa sin ærlige mening?. Da kunne vi hjulpet hverandre isteden for og bare si at " dette låter knall bra" Andre drar paralleller til sitt eget som er som og sammenligne en Ibiza 19 fot med en Nor-Tech 50 super cat. Nei det hadde vært mye hyggeligere og sagt sannheten !
O
Jeg gjorde ikke det,jeg sa bare helt ærlig hva jeg mente. Og det var at bassen fløy rundt i rommet som en kåt hamster.Hmm, interessant. Er vel liten hjelp å fortelle en stakkar at anlegget låter jævli?Leser en del tråder her inne og kan ikke komme utenom at noen har besøk av andre medlemer. Det som slår meg er at alle sier det låter så fantastisk bra hos den de besøker,er alle helt ærlige der ?. Har hørt en del oppsett hos medlemer selv 6-7 stk tenker jeg. Særlig et av de oppsettene låt så jævlig at jeg lurer på hva i he..... de de driver med. Andre har dyre oppsett men har ikke filla peiling på hva de driver med,spiller og koser seg med lyden mens oppsettet er helt feil satt opp (gjelder særlig platespiller oppsett). Mener ikke med dette at jeg har sylpeiling og mitt oppsett låter perfekt,har fått hjelp selv jeg . Hadde det ikke vært bedre om alle sa sin ærlige mening?. Da kunne vi hjulpet hverandre isteden for og bare si at " dette låter knall bra" Andre drar paralleller til sitt eget som er som og sammenligne en Ibiza 19 fot med en Nor-Tech 50 super cat. Nei det hadde vært mye hyggeligere og sagt sannheten !
O
Klart du kan tenke på den måten også,jeg snakker stort sett rett i fra leveren. Ikke altid like lurt jeg vet det! Men det er nå en gang måten jeg er skrudd sammen på. Jeg la vel aldri skjul på til HC den gangen jeg var og hørte på anlegget hans heller hva jeg mente.Hvis en absolutt ikke kan utstå det anlegget en har blitt invitert inn for å høre, er det IME en god ide å bare holde kjeft, evt. fortelle eieren det på tomannshånd. Ellers er det en rimelig god sjans for at du:
1) Aldri mer blir invitert tilbake, og
2) Får problemer med å finne innpass hos andre med mer vellydende anlegg.
Mvh
Er det ikke sånn her som med alt annet; at det ikke finnes noe fasitsvar? Hvis jeg hører på andres anlegg og blir bedt om å si hva jeg mener, forsøker jeg oftest å være ganske så ærlig, men likevel ikke sårende. Men noen ganger har jeg en følelse av at folk ikke spør for å få min mening, men for å få bekreftet sin egen oppfatning av at anlegget er knallbra. Da gjør jeg ett av to: Enten jatter med, eller trår virkelig til med hva jeg egentlig mener. Om jeg da blir invitert igjen eller ikke, driter jeg i......Klart du kan tenke på den måten også,jeg snakker stort sett rett i fra leveren. Ikke altid like lurt jeg vet det! Men det er nå en gang måten jeg er skrudd sammen på. Jeg la vel aldri skjul på til HC den gangen jeg var og hørte på anlegget hans heller hva jeg mente.Hvis en absolutt ikke kan utstå det anlegget en har blitt invitert inn for å høre, er det IME en god ide å bare holde kjeft, evt. fortelle eieren det på tomannshånd. Ellers er det en rimelig god sjans for at du:
Mvh
Andre gangen jeg var der sa jeg også hva jeg mente og det var positivt, da var det meste byttet ut,så det kom jo noe godt ut av det
O
Vi er nok enige der,men det blir mye bråk ut av sånt. Skal nok si min mening, om jeg blir invitert til noen lengere er jo heller tvilsomtEr det ikke sånn her som med alt annet; at det ikke finnes noe fasitsvar? Hvis jeg hører på andres anlegg og blir bedt om å si hva jeg mener, forsøker jeg oftest å være ganske så ærlig, men likevel ikke sårende. Men noen ganger har jeg en følelse av at folk ikke spør for å få min mening, men for å få bekreftet sin egen oppfatning av at anlegget er knallbra. Da gjør jeg ett av to: Enten jatter med, eller trår virkelig til med hva jeg egentlig mener. Om jeg da blir invitert igjen eller ikke, driter jeg i......Klart du kan tenke på den måten også,jeg snakker stort sett rett i fra leveren. Ikke altid like lurt jeg vet det! Men det er nå en gang måten jeg er skrudd sammen på. Jeg la vel aldri skjul på til HC den gangen jeg var og hørte på anlegget hans heller hva jeg mente.Hvis en absolutt ikke kan utstå det anlegget en har blitt invitert inn for å høre, er det IME en god ide å bare holde kjeft, evt. fortelle eieren det på tomannshånd. Ellers er det en rimelig god sjans for at du:
Mvh
Andre gangen jeg var der sa jeg også hva jeg mente og det var positivt, da var det meste byttet ut,så det kom jo noe godt ut av det
O
Hvite løgner er et sosialt lim, baksnakk er avreagering. Det er egentlig et under at vi mennesker kan leve så tett på hverandre i så store grupper uten å slå hverandre ihjel. De som har prøvd å leve med andre vet at det er ytterst få man takler å ha inn på seg 24/7. Jeg står opp hver morgen og forteller min kone om hvor vakker hun er for å sikre at hun holder ut med en feit ekkel faen som meg. Hun sier hun synes jeg er kjekk og stilig..Trist at ærlighet er så vanskelig å håndtere.
Hadde vært koz og hadt en og holde hånden med vel TT ???@ANM: Har selv holdt inn magen i over tyve år, nå er jeg glad jeg slipper...
jo a, av og til kanskjeHadde vært koz og hadt en og holde hånden med vel TT ???@ANM: Har selv holdt inn magen i over tyve år, nå er jeg glad jeg slipper...
O
Det er det ja,greit og ha eget rom og krype opp til når det trengs også dajo a, av og til kanskjeHadde vært koz og hadt en og holde hånden med vel TT ???@ANM: Har selv holdt inn magen i over tyve år, nå er jeg glad jeg slipper...
O
Har du musikkfiler lagret lokalt på pc/harddisk? (Just in case Tidal er nede av en eller annen grunn, eller at favorittene ikke finnes der?)Over til noe helt annet
Etter mye lesning på nettet og hørt med en medforumist så blir det innkjøp av en Bluesound node 2 om en ukes tid. Sitter og lurer på om ikke platespiller skal få reisepass sammen med ca 600 plater???. AMR dac og Sony CD spilleren låter utrolig bra,og med Tidal hifi så blir det veldig lite plater som spilles på platespilleren om dagen. Legger den ikke ut ennå for dette må jeg tenke nøye igjenom. Vet jo litt av erfaring at når høsten kommer blir det mere av vinyl spilling.
Ikke noe lagrede musikk filer,så en node 2 holder i massevis. Har en del CD plater men de vil jeg spille på Sony/dac og ikke streame. Om jeg selger platespiller og alle platene kjøper jeg en ny CD spiller eller en bedre streamerHar du musikkfiler lagret lokalt på pc/harddisk? (Just in case Tidal er nede av en eller annen grunn, eller at favorittene ikke finnes der?)Over til noe helt annet
Etter mye lesning på nettet og hørt med en medforumist så blir det innkjøp av en Bluesound node 2 om en ukes tid. Sitter og lurer på om ikke platespiller skal få reisepass sammen med ca 600 plater???. AMR dac og Sony CD spilleren låter utrolig bra,og med Tidal hifi så blir det veldig lite plater som spilles på platespilleren om dagen. Legger den ikke ut ennå for dette må jeg tenke nøye igjenom. Vet jo litt av erfaring at når høsten kommer blir det mere av vinyl spilling.
Jeg vurderer selv en Bluesound men tenker Node Vault 2. Denne har harddisk lokalt for lagring av filer. Dessverre uforholdsmessig dyr, men bare en tanke.
J