Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    @Jorwed :)
    Brukt opp rabatten sier du!!!
    Er det takka for at jeg låner deg hi fi utstyr i hytt og pine.
    Ja det skal jeg sannelig huske;)

O

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Se der ja.. nå sniker klipsch seg inn.. snart er det palladium på rommet å amati i skogen ;)

Fan så dere får tak i plater.. ikke like lett her nord.. :(

Ja Beth Hart er ikke vondt å høre på, liker det faktisk veldig godt.. lillemor klaget heller ikke og sovnet fin til St Teresa :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Så kule ut de Klipschene. Har skikkelig lyst å prøve aktive høyttalere. ja og så horn da :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Se der ja.. nå sniker klipsch seg inn.. snart er det palladium på rommet å amati i skogen ;)

Fan så dere får tak i plater.. ikke like lett her nord.. :(

Ja Beth Hart er ikke vondt å høre på, liker det faktisk veldig godt.. lillemor klaget heller ikke og sovnet fin til St Teresa :)
    Akuratt det kan jeg avkrefte tvært,ikke noen klipsch kan danke ut amatiene :)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Så kule ut de Klipschene. Har skikkelig lyst å prøve aktive høyttalere. ja og så horn da :)
    Disse er jo ganske så små,skal gi TV lyd og litt streaming.
    Slipper forsterker og TV bord i stua og det er ganske så digg ;)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hva er tingen med støttemedlem greia? Betalte for mange dager siden og får nå beskjed om at det er utløpt ???

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Endelig!

Nå har jeg gått igjenom sikkert 30/40 plater siden i gårkveld kun vinyl ikke streaming,det er mye rare innspillinger må jeg si :) men jeg fikk ikke den deppa følelsen jeg fikk på andre oppsett jeg har eid. Nå spiller det bra på de aller fleste sjangere og innspillinger. Heavy har jeg ikke noe av så det går ut av seg selv;),prøvde og høre på Nirvana unplugged på Tidal men ga opp ;) leser han har en rå stemme i noen tråder her inne men han treffer jo fa’an nesten ikke på en eneste tone. Artig og høre igjenom katalogen til Genesis,de har forandret seg ganske markant oppigjenom årene. Pink Floyd spilles jo titt og ofte så det ble ikke så mange overaskelser der. Supertramp ble gått igjenom utenom de mest kjennte. John Miles er en Artist jeg liker godt og har nesten hele katalogen hans. Pluss litt ukjente plater ble spilt,trives med lyden og mitt eget selskap om dagen og det lover jo godt :)

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kurt Cobains sure vokal er så konsekvent og uten avvik at det ikke kan ha årsak i dårlig gehør, men bevisste valg. Vokalstilen hans er distinkt og innøvd slik det høres ut. Men Nirvana skal jo ikke være for alle, og Unplugged inneholder jo svært få av deres hits og er strengt tatt ikke stilen deres, men formatet gjør at det er et svært interessant album. Jeg har alltid hevdet at en låt som tåler omarbeiding fra elektrisk øs til akustisk nerve er beviselig en sterk låt, så for meg er det albumet et eksamensbevis for Cobain & Co.

Men det er flere år siden jeg dro det ut av hyllene for å høre på det.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Kurt Cobains sure vokal er så konsekvent og uten avvik at det ikke kan ha årsak i dårlig gehør, men bevisste valg. Vokalstilen hans er distinkt og innøvd slik det høres ut. Men Nirvana skal jo ikke være for alle, og Unplugged inneholder jo svært få av deres hits og er strengt tatt ikke stilen deres, men formatet gjør at det er et svært interessant album. Jeg har alltid hevdet at en låt som tåler omarbeiding fra elektrisk øs til akustisk nerve er beviselig en sterk låt, så for meg er det albumet et eksamensbevis for Cobain & Co.

Men det er flere år siden jeg dro det ut av hyllene for å høre på det.
    Jeg gidder værken og kjøpe eller sitte og lytte til det albumet pga de få høydepunktene det kan være der. Husker godt jeg så konserten på MTV da den ble sendt første gang,den fikk ikke lange tiden av meg da heller :). Men vi liker alle forskjellig musikk og godt er det. Et album jeg aldri blir lei er Avalon,kan sitte og høre på det 2 ganger i løpet av en kveld og ennå finne detaljer jeg har overhørt :) fantastisk album!

O

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Av rock så er jeg helt hekta på Alter Bridge.. de har nok sikkert noe du også vil like.. jeg liker alt fra dem :)

Myles kennedy er en sjukt dyktig vokalist, kansje den beste i mine ører.. han har solo album på gang nå også samt at han synger i slash sitt band.
    Mark tremonti som er gitaristen er den beste til å traktere strengene IMHO.. han har også slippet 3 solo album med et til på tur.

Alle i alter bridge utenom Myles er forøvrig den orginale delen av Creed.. men musikken er heldigvis blitt bedre og mindre kristen :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Av rock så er jeg helt hekta på Alter Bridge.. de har nok sikkert noe du også vil like.. jeg liker alt fra dem :)

Myles kennedy er en sjukt dyktig vokalist, kansje den beste i mine ører.. han har solo album på gang nå også samt at han synger i slash sitt band.
    Mark tremonti som er gitaristen er den beste til å traktere strengene IMHO.. han har også slippet 3 solo album med et til på tur.

Alle i alter bridge utenom Myles er forøvrig den orginale delen av Creed.. men musikken er heldigvis blitt bedre og mindre kristen :)
    Creed... grøss! Kristenrockens svar på Lexus, kompetent på alle mulige måter men du vil likevel ikke ha det. Jeg husker den enerverende TV-reklamen for albumet deres en gang i tiden. Hver eneste gang jeg så det ba jeg en stille bønn om at en av de brennende elementene som haglet ned skulle treffe den irriterende vokalisten rett i hodet, selv om jeg visste at reklamefilmer og musikkvideoer ikke forandrer seg etter at de har blitt skutt og redigert. ;)

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Avalon er fantastisk, og med glimrende lyd. Tror jeg må ned i kjelleren og hente det! Og la skiflygning være det det er, kjedelig. (VM går nå)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.203
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Aldri hørt, så det måtte jeg sjekke. Ikke min tekopp det der.
    Men det er bra at ikke alle liker kun akkurat det samme.:)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Ikke min kopp te det der gitt ;)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Den har jeg ikke hørt,men skulle gjerne gjort det. Har likt den skiva siden den kom ut,hørte den første gang da jeg bodde på Karihaugen i utkanten av Oslo på et Sharp Optonica anlegg,det satt da og gjør det ennå :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Får spille litt supertramp på Tidal nå da
    F66780B0-5D62-43E8-9E7C-90EE0D171A60.jpg

Orker ikke fly frem og tilbake å snu platene i kveld :)

O

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    73DFB863-DFF5-4FA3-83D3-EDB2F7FBE12B.jpg

Blir en mimmre kveld det her :)
    Supertramp har mye bra låter!

O

• Liker
    Reaksjoner: TT.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Avalon er fantastisk, og med glimrende lyd. Tror jeg må ned i kjelleren og hente det! Og la skiflygning være det det er, kjedelig. (VM går nå)
    Endelig en fornuftig kar :)

O
    Måtte finne frem den jeg også,180gr vinylen :)

O
    "Avalon" er regnet som den skiva det elskes oftest til, så rådet er å alltid ha den stående fremme og parat!;)
    Da hopper jeg over den skiva i kveld. Bor alene :rolleyes: ...

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Endelig en fornuftig kar :)

O
    Måtte finne frem den jeg også,180gr vinylen :)

O
    "Avalon" er regnet som den skiva det elskes oftest til, så rådet er å alltid ha den stående fremme og parat!;)
    Ikke rart jeg har slitt ut 3 eksemplarer av den da ;)

O

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ove, prøv Alice in Chains og dobbel EP jar of flies /SAP. Og albumet unplugged. Gode musikalse godbiter og med en av mine favoritter på vokal.

Et annet band er Live. Verdt et par runder de også.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ove, prøv Alice in Chains og dobbel EP jar of flies /SAP. Og albumet unplugged. Gode musikalse godbiter og med en av mine favoritter på vokal.

Et annet band er Live. Verdt et par runder de også.
    Ja får teste de da,takk for tips :)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    6B3DC099-44CF-4CB5-BD3A-AB61B55DF16A.jpg

Dørvakt Rockefeller 1986-89 var tider det :)
    Kjørte sort Camaro og hadde det sletts ikke gæ’ærnt :):)

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hadde noen sagt den gangen at den gutten der skulle en dag ha over 10k innlegg på hfs, så hadde ingen trodd på det!

Grattis, O!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn