Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Høres bra ut :) Du blir ikke å selge denne med det første altså? ;) Du får la det få noen timer å gå seg til på. Antar du lar den stå på noen døgn i strekk nå?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk,Espen.
    Har ikke tenkt så langt ennå,såklart hadde det vært gøy å teste Accuphase preamp. Det er bare det at Luxman c600 er så bra at jeg tviler på om det blir så veldi mye bedre lyd av og bytte den ut i en Accuphase i samme prisklasse. Prøver nå og ha dette forstekersettet i en tid og bli kjent med det,men det har da skjedd rarere ting enn at jeg har byttet ut hifi utstyr ;)

O

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.478
    Sted
    Skien
    Takk,Espen.
    Har ikke tenkt så langt ennå,såklart hadde det vært gøy å teste Accuphase preamp. Det er bare det at Luxman c600 er så bra at jeg tviler på om det blir så veldi mye bedre lyd av og bytte den ut i en Accuphase i samme prisklasse. Prøver nå og ha dette forstekersettet i en tid og bli kjent med det,men det har da skjedd rarere ting enn at jeg har byttet ut hifi utstyr ;)

O
    Joda Ove har byttet en del du :) (her sitter jeg selv i et glasshus) Men det er både gøy og samtidig en fin erfaring!
    Ser enda litt mer sexy ut vis man har preamp og effekt i samme merke etter min smak men klart det lydmessige er det viktigste :)
    Kjøpte du forsterkeren helt ny ?

Mvh:Espen L

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Kjøpte den eske ny ja,møtte Lyric mannen på alnabru rett i fra gardermoen :) ser seff bedre ut med en Accuphase preamp,får sjekke litt med lyric.

O

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.779
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer så mye endelig ble det Muusikk igjen , ble pent ;)
    trur nok ikke du skal være redd for at ikke Lux pre-en holder :) trur nok lydmessig at de 2 fletter seg veldig godt sammen Goo Fredag :)
    mvh
    Ivan

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gratulerer så mye endelig ble det Muusikk igjen , ble pent ;)
    trur nok ikke du skal være redd for at ikke Lux pre-en holder :) trur nok lydmessig at de 2 fletter seg veldig godt sammen Goo Fredag :)
    mvh
    Ivan
    Takk,takk !
    Ja det gjorde det,låter bra her nå. Kom lyden som Luxman L 590 hadde ut av amatiene igjen.
    Har ikke fått så mange timene ennå den ampen,men hører jo at den kommer til og bli bra.

O

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ny Accuphase, selv om du sviktet og lot meg sitte med min E-650. Regner med at dette blir bra. Ut fra mine erfaringer med 2x30 watt Class A, tror jeg ikke du trenger å være bekymret mht. effekten heller. I praksis er de langt kraftigere enn tallene skulle tilsi.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gratulerer med ny Accuphase, selv om du sviktet og lot meg sitte med min E-650. Regner med at dette blir bra. Ut fra mine erfaringer med 2x30 watt Class A, tror jeg ikke du trenger å være bekymret mht. effekten heller. I praksis er de langt kraftigere enn tallene skulle tilsi.
    Takk for det,K.H :)
    Hadde Luxman C600 blitt solgt så hadde din 650 stått her,uten tvil. Nå hadde det seg sånn at jeg hadde litt kr tilgode hos Lyric så da ble det en A-36 på meg,noe som var en fin løsning både for Lyric og meg.

O

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med klasse A-amp, Ove!
    Prøv nå å sitte på den en stund da, mann! Og selv om det ser mer gjennomført ut med pre fra Accuphase, er det brått ikke sikkert at det blir bedre enn med den du har....

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Prøv nå å sittevpå den en stund da, mann! Og selv om det ser mer gjennomført ut med pre fra Accuphase, er det brått ikke sikkert at det blir bedre enn med den du har....
    Skal virkelig prøve å henge fast i denne :)
    Har du fått levert ampen din til rep? Jeg har låne amp til deg her som jeg kan kjøre ut til deg på søndag om du vil :) skal bort i morgen ellers kunne du fått den da.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Nå Ove, hvordan er førsteinntrykket på vidunderet? :)

mvh
    Hehe,nå er det jo en kjensgjerning at noe nytt i huset låter helt topp ;)
    Kan si så mye at den spiller flott sammen med Luxman preampen,liker det jeg hører må jeg jo si. Det er en del forskjell på Accuphase Klasse A og A/B. Kjenner igjen lydsignaturen uten tvil,men mellomtonen er vassere her og bassen er noe strammere.
    Spiller Eagles "Hell Freezes Over" her og det kommer noen lyder i den jeg ikke helt husker å ha hørt før. Nå har jeg flyttet høyre høyttaler litt lenger til siden enn med E408 så det kan jo ha noe og si det også,men stemmer ligger litt lenger bak og mere i senter på en måte. Sammenlignet med PS Audio BHK så er den mere musikalsk,BHK ble litt kjedelig og høre på i lengden så det håper jeg denne ikke blir.

O

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.077
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis :)
    Accuphase blir aldri feil.
    Og kl.A blir heller sjelden feil.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.552
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer så mye, Ove!!!!:) Du har ventet lengre på denne enn du har for vane å beholde amper :cool:;) Lykke til med den! Om den blir stående eller etter hvert forsvinner.....så vet jeg at du har det kjekt okke som :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gratulerer så mye, Ove!!!!:) Du har ventet lengre på denne enn du har for vane å beholde amper :cool:;) Lykke til med den! Om den blir stående eller etter hvert forsvinner.....så vet jeg at du har det kjekt okke som :)
    Takk,K :)
    Skal ikke si så mye på det der nei,er jo sant det du sier :) tiden får vise!

O

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Prøv nå å sittevpå den en stund da, mann! Og selv om det ser mer gjennomført ut med pre fra Accuphase, er det brått ikke sikkert at det blir bedre enn med den du har....
    Skal virkelig prøve å henge fast i denne :)
    Har du fått levert ampen din til rep? Jeg har låne amp til deg her som jeg kan kjøre ut til deg på søndag om du vil :) skal bort i morgen ellers kunne du fått den da.

O
    Gjerne! Velkommen skal du være!

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det ble en litt fuktig natt. :cool: Godt å ha på seg solbriller foran data'en.
    Flott å se at ting er kommet på plass, Evo. Lytteinntrykk har du også kommet med. Utrolig - du er i rute - dette blir nok bra! :)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Grattis Ovegutten ;) Ventetiden er over :) Flott sak det der altså. Noen inntrykk sånn rett ut av esken angående lyden?
    Takk,Øyvind!
    Tja,den låter bra rett ut av esken må jeg si. Bassen/mellomtonen er det som skiller seg ut her kontra E408,men ikke ulik lydsignatur i det heletatt. Liker det jeg hører,bare håper jeg har lært nåda etter Luxman 590 og ikke bytter ut denne;)

O
    Tror du mangler hippocampus, Evo! Det er det noe av det som er så utrolig sjarmerende med deg. Hos deg varer ingen ting evig. Treiginger som meg bivåner det hele med beundring. :D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Grattis Ovegutten ;) Ventetiden er over :) Flott sak det der altså. Noen inntrykk sånn rett ut av esken angående lyden?
    Takk,Øyvind!
    Tja,den låter bra rett ut av esken må jeg si. Bassen/mellomtonen er det som skiller seg ut her kontra E408,men ikke ulik lydsignatur i det heletatt. Liker det jeg hører,bare håper jeg har lært nåda etter Luxman 590 og ikke bytter ut denne;)

O
    Tror du mangler hippocampus, Evo! Det er det noe av det som er så utrolig sjarmerende med deg. Hos deg varer ingen ting evig. Treiginger som meg bivåner det hele med beundring. :D
    Vet nå ikke om det er så positivt men? :)
    Kjenner jeg meg selv rett så får jeg vel en epiphany om noen mnd’er og må bytte effekt igjen ;)

O

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kjempelekkert A-sluttrinn. Dritlekkert er vel riktigere. Gratulerer! :):):)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Takk,Øyvind!

O
    Kjenner jeg meg selv rett så får jeg vel en epiphany om noen mnd’er og må bytte effekt igjen ;)

O
    Meningen fra min side var i alle fall god. Enkelte ting SKAL ikke huskes -i alle fall ikke for lenge. Livet er for kort til å dvele ved gamle dager. Jeg skulle beholde gamlebilen i minst 10 år til for et par måneder siden. Nå går jeg hele tiden og sikler etter en ny. :)

Skulle heller aldri kjøpe ny dac. Varte til i går kveld.... :cool:

- og så var det ny pre og RIAA da....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.552
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

O
    Meningen fra min side var i alle fall god. Enkelte ting SKAL ikke huskes -i alle fall ikke for lenge. Livet er for kort til å dvele ved gamle dager. Jeg skulle beholde gamlebilen i minst 10 år til for et par måneder siden. Nå går jeg hele tiden og sikler etter en ny. :)

Skulle heller aldri kjøpe ny dac. Varte til i går kveld.... :cool:

- og så var det ny pre og RIAA da....
    Høres ut som det blir en underholdene høst :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn