Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.951
    Antall liker
    56.172
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    AA206845-1FEE-4205-807A-DE0F643F8DD8.jpg

    En liten kjiping og justere denne armen:mad:
    Loddet bak juster også om armen står 100%rett,og seff stiftetrykket flytter du den for trykk så er det lett å flytte vinkelen også.
    Ble noen timer med justering på fredag kveld/mårrakvisten i dag:). Nå sitter lyden bra uten at sibliantene blir ufokuserte som jeg hørte i går. Kanal seperasjonen er bra og stemmene ligger der de skal. Morro og spille vinyl når det funker,kjipt når det ikke gjør det :)


    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.676
    Antall liker
    41.576
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vis vedlegget 532113
    En liten kjiping og justere denne armen:mad:
    Loddet bak juster også om armen står 100%rett,og seff stiftetrykket flytter du den for trykk så er det lett å flytte vinkelen også.
    Ble noen timer med justering på fredag kveld/mårrakvisten i dag:). Nå sitter lyden bra uten at sibliantene blir ufokuserte som jeg hørte i går. Kanal seperasjonen er bra og stemmene ligger der de skal. Morro og spille vinyl når det funker,kjipt når det ikke gjør det :)


    O
    Ser godt ut Ove :) kos deg med vinylen i dag

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.951
    Antall liker
    56.172
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    ^Takk,ut og vaske bilen nå så er det bort og kjøpe vårens første soft is på Nesset. Blir nok litt øl og vinyl i kveld ;)

    O
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.951
    Antall liker
    56.172
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    1C8C97A6-3972-491E-9795-E6175E8ABD36.jpg

    Technics SP 25 satt bort for og få plass til Riaa på toppen,den støyet litt når den sto over A-45. Ble mye bedre når den står fritt.
    Pluss er det også at A-45 får mye mere luft :)

    O
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har du en DAT spiller gjemt på loftet også? Har et par teiper som skulle vært lagt over på et mer anvennelig media. ;D
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.676
    Antall liker
    41.576
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har du en DAT spiller gjemt på loftet også? Har et par teiper som skulle vært lagt over på et mer anvennelig media. ;D
    DAT er et kult medie, kunne også tenk meg en :) Hadde en Denon DAT for mange år siden som jeg husker lød veldig bra

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.676
    Antall liker
    41.576
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har du en DAT spiller gjemt på loftet også? Har et par teiper som skulle vært lagt over på et mer anvennelig media. ;D
    DAT er et kult medie, kunne også tenk meg en :) Hadde en Denon DAT for mange år siden som jeg husker lød veldig bra

    mvh
    Var det noen fordeler lydmessig i forhold til CD?
    Nei det var det sikkert ikke men var litt kult på den tiden som DAT kom på markede :)

    mvh
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Bare lurte.
    Ikke bedre en CD, nei. 16/44.1 Mulig det fantes proffutstyr med bedre ytelse. Jeg hadde to forskjellige batteridrevne DATer på størrelse med walkman. Det jeg syntes var utrolig med DAT var jo fravær av båndstøy og super dynamikk sammenliknet med kassetter som var mye brukt som portabelt opptaksstudio på den tiden. :)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.951
    Antall liker
    56.172
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Dårlig med DAT her.

    O
    Kan jo ikke ha alt heller. :) Det finnes endel skikkelig hårete stasjonære dat'er. Ser ikke ut som Accuphase har vært særlig interessert i kassett-medier. Finner i hvertfall ikke noe. :)
    Det ser skralt ut ja,ikke at jeg hadde giddi og startet opp med det mediet igjen men ;)

    O
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.439
    Antall liker
    63.400
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Strammere/dypere bass,bedre topp,stemmer kommer tydligere frem. Dette er en Ortofon jeg kan like :)

    O
    Morsomt å se du har gått for Ortofon denne gangen. Gratulerer!
    Ser ut som førsteinntrykket ditt er bra. :)

    Den røde er bra, men litt lite detaljert.
    Den blå er litt kjølig, mot analytisk (LITT er relativt)
    Cadenza Bronze er veldig lett å bli venner med, og den svarte som jeg har, synes jeg er riktig god. Her får du mer av alt.
    Men, det handler om matching til anlegget ellers. I et annet anlegg enn det jeg har, hadde jeg kanskje gått for Bronze,
    eller noe annet enn Ortofon.
    Hvis man vil ha orden på tingene og en naturlig klang er Black et godt valg, men det finnes pick-uper med mer livlig karakter, stjernestøv og glitter.;)
    Vil tro at den røde Cadenzaen passer spilleren bra, ikke minst prismesssig henger det i hop. Godt valg synes jeg.
    (men hvorfor i all verden sendte du Xerxes på dør?:()
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.951
    Antall liker
    56.172
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Strammere/dypere bass,bedre topp,stemmer kommer tydligere frem. Dette er en Ortofon jeg kan like :)

    O
    Morsomt å se du har gått for Ortofon denne gangen. Gratulerer!
    Ser ut som førsteinntrykket ditt er bra. :)

    Den røde er bra, men litt lite detaljert.
    Den blå er litt kjølig, mot analytisk (LITT er relativt)
    Cadenza Bronze er veldig lett å bli venner med, og den svarte som jeg har, synes jeg er riktig god. Her får du mer av alt.
    Men, det handler om matching til anlegget ellers. I et annet anlegg enn det jeg har, hadde jeg kanskje gått for Bronze,
    eller noe annet enn Ortofon.
    Hvis man vil ha orden på tingene og en naturlig klang er Black et godt valg, men det finnes pick-uper med mer livlig karakter, stjernestøv og glitter.;)
    Vil tro at den røde Cadenzaen passer spilleren bra, ikke minst prismesssig henger det i hop. Godt valg synes jeg.
    (men hvorfor i all verden sendte du Xerxes på dør?:()
    Akk ja du kan så si:-[
    Det hadde mest med at den ble ikke brukt nok. Alt på den var dyrt,selv om det kan forsvares lydmessig. Her går vinyl spillingen i rykk og napp,Radius 7 med Cadenza Red spiller til prisen forrykende bra. Hadde også lyst på en CD rigg som spiller bra og med CEC så gjør det det,men det kostet også mye penger så da ble det sånn at jeg valgte og nedgradere vinylen og gå for en bra CD rigg.
    Slipper sammtidig og ha dårlig samvittighet for at platespilleren blir for lite brukt til og koste over 100K:)
    Jeg kan få 3 Cadenza red for hva Shiraz på Xerxes kostet;)
    O
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.612
    Antall liker
    9.798
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg. ;)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Strammere/dypere bass,bedre topp,stemmer kommer tydligere frem. Dette er en Ortofon jeg kan like :)

    O
    Morsomt å se du har gått for Ortofon denne gangen. Gratulerer!
    Ser ut som førsteinntrykket ditt er bra. :)

    Den røde er bra, men litt lite detaljert.
    Den blå er litt kjølig, mot analytisk (LITT er relativt)
    Cadenza Bronze er veldig lett å bli venner med, og den svarte som jeg har, synes jeg er riktig god. Her får du mer av alt.
    Men, det handler om matching til anlegget ellers. I et annet anlegg enn det jeg har, hadde jeg kanskje gått for Bronze,
    eller noe annet enn Ortofon.
    Hvis man vil ha orden på tingene og en naturlig klang er Black et godt valg, men det finnes pick-uper med mer livlig karakter, stjernestøv og glitter.;)
    Vil tro at den røde Cadenzaen passer spilleren bra, ikke minst prismesssig henger det i hop. Godt valg synes jeg.
    (men hvorfor i all verden sendte du Xerxes på dør?:()
    Akk ja du kan så si:-[
    Det hadde mest med at den ble ikke brukt nok. Alt på den var dyrt,selv om det kan forsvares lydmessig. Her går vinyl spillingen i rykk og napp,Radius 7 med Cadenza Red spiller til prisen forrykende bra. Hadde også lyst på en CD rigg som spiller bra og med CEC så gjør det det,men det kostet også mye penger så da ble det sånn at jeg valgte og nedgradere vinylen og gå for en bra CD rigg.
    Slipper sammtidig og ha dårlig samvittighet for at platespilleren blir for lite brukt til og koste over 100K:)
    Jeg kan få 3 Cadenza red for hva Shiraz på Xerxes kostet;)
    O
    Det virker jo nesten som om Evo har blitt fornuftig på grensen til det sparsommelige.


    Sitat fra X-Cell: også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.

    - men det må jo være grenser for hva som kan forlanges av ham.:cool:
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.951
    Antall liker
    56.172
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det virker jo nesten som om Evo har blitt fornuftig på grensen til det sparsommelige.
    Nesten:)

    Sitat fra X-Cell: også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.

    - men det må jo være grenser for hva som kan forlanges av ham.:cool:
    Ikke sant! Nå har han jo flax da jeg skal bytte mine rack.

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.612
    Antall liker
    9.798
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg. ;)
    Det kommer nytt inn her,så mine kan sendes til deg;)


    O
    Det virker jo nesten som om Evo har blitt fornuftig på grensen til det sparsommelige.
    Nesten:)

    Sitat fra X-Cell: også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.

    - men det må jo være grenser for hva som kan forlanges av ham.:cool:
    Ikke sant! Nå har han jo flax da jeg skal bytte mine rack.

    O
    Det må vi absolutt se hva vi kan få til :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.612
    Antall liker
    9.798
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.612
    Antall liker
    9.798
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Koenigsegg får meg nesten til å vurdere å bli miljøvennlig å kjøpe sånn bensinbil med tørketrommelmotor i tillegg :)

    Men den nye.. Den er ekte.. ;) null tørketrommel :)


    Nye Koenigsegg Jesko :)
    koenigsegg-jesko-geneva-live.jpg
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.951
    Antall liker
    56.172
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ser null problemer med hybrid biler,skader ikke og tenke litt miljø heller. Ren El bil ser jeg store problemer med da man blir km avhengig:).

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn