En liten kjiping og justere denne armen
Loddet bak juster også om armen står 100%rett,og seff stiftetrykket flytter du den for trykk så er det lett å flytte vinkelen også.
Ble noen timer med justering på fredag kveld/mårrakvisten i dag
O
Ser godt ut OveVis vedlegget 532113
En liten kjiping og justere denne armen
Loddet bak juster også om armen står 100%rett,og seff stiftetrykket flytter du den for trykk så er det lett å flytte vinkelen også.
Ble noen timer med justering på fredag kveld/mårrakvisten i dag. Nå sitter lyden bra uten at sibliantene blir ufokuserte som jeg hørte i går. Kanal seperasjonen er bra og stemmene ligger der de skal. Morro og spille vinyl når det funker,kjipt når det ikke gjør det
O
Hva er det som står nederst under cd riggen? mini discVis vedlegget 532117
Technics SP 25 satt bort for og få plass til Riaa på toppen,den støyet litt når den sto over A-45. Ble mye bedre når den står fritt.
Pluss er det også at A-45 får mye mere luft
O
DAT er et kult medie, kunne også tenk meg enHar du en DAT spiller gjemt på loftet også? Har et par teiper som skulle vært lagt over på et mer anvennelig media. ;D
Var det noen fordeler lydmessig i forhold til CD?DAT er et kult medie, kunne også tenk meg enHar du en DAT spiller gjemt på loftet også? Har et par teiper som skulle vært lagt over på et mer anvennelig media. ;DHadde en Denon DAT for mange år siden som jeg husker lød veldig bra
mvh
Nei det var det sikkert ikke men var litt kult på den tiden som DAT kom på markedeVar det noen fordeler lydmessig i forhold til CD?DAT er et kult medie, kunne også tenk meg enHar du en DAT spiller gjemt på loftet også? Har et par teiper som skulle vært lagt over på et mer anvennelig media. ;DHadde en Denon DAT for mange år siden som jeg husker lød veldig bra
mvh
Ikke bedre en CD, nei. 16/44.1 Mulig det fantes proffutstyr med bedre ytelse. Jeg hadde to forskjellige batteridrevne DATer på størrelse med walkman. Det jeg syntes var utrolig med DAT var jo fravær av båndstøy og super dynamikk sammenliknet med kassetter som var mye brukt som portabelt opptaksstudio på den tiden.Takk. Bare lurte.
Kan jo ikke ha alt heller.Dårlig med DAT her.
O
Det ser skralt ut ja,ikke at jeg hadde giddi og startet opp med det mediet igjen menKan jo ikke ha alt heller.Dårlig med DAT her.
ODet finnes endel skikkelig hårete stasjonære dat'er. Ser ikke ut som Accuphase har vært særlig interessert i kassett-medier. Finner i hvertfall ikke noe.
![]()
Morsomt å se du har gått for Ortofon denne gangen. Gratulerer!Strammere/dypere bass,bedre topp,stemmer kommer tydligere frem. Dette er en Ortofon jeg kan like
O
Akk ja du kan så si:-[Morsomt å se du har gått for Ortofon denne gangen. Gratulerer!Strammere/dypere bass,bedre topp,stemmer kommer tydligere frem. Dette er en Ortofon jeg kan like
O
Ser ut som førsteinntrykket ditt er bra.
Den røde er bra, men litt lite detaljert.
Den blå er litt kjølig, mot analytisk (LITT er relativt)
Cadenza Bronze er veldig lett å bli venner med, og den svarte som jeg har, synes jeg er riktig god. Her får du mer av alt.
Men, det handler om matching til anlegget ellers. I et annet anlegg enn det jeg har, hadde jeg kanskje gått for Bronze,
eller noe annet enn Ortofon.
Hvis man vil ha orden på tingene og en naturlig klang er Black et godt valg, men det finnes pick-uper med mer livlig karakter, stjernestøv og glitter.
Vil tro at den røde Cadenzaen passer spilleren bra, ikke minst prismesssig henger det i hop. Godt valg synes jeg.
(men hvorfor i all verden sendte du Xerxes på dør?)
Det virker jo nesten som om Evo har blitt fornuftig på grensen til det sparsommelige.Akk ja du kan så si:-[Morsomt å se du har gått for Ortofon denne gangen. Gratulerer!Strammere/dypere bass,bedre topp,stemmer kommer tydligere frem. Dette er en Ortofon jeg kan like
O
Ser ut som førsteinntrykket ditt er bra.
Den røde er bra, men litt lite detaljert.
Den blå er litt kjølig, mot analytisk (LITT er relativt)
Cadenza Bronze er veldig lett å bli venner med, og den svarte som jeg har, synes jeg er riktig god. Her får du mer av alt.
Men, det handler om matching til anlegget ellers. I et annet anlegg enn det jeg har, hadde jeg kanskje gått for Bronze,
eller noe annet enn Ortofon.
Hvis man vil ha orden på tingene og en naturlig klang er Black et godt valg, men det finnes pick-uper med mer livlig karakter, stjernestøv og glitter.
Vil tro at den røde Cadenzaen passer spilleren bra, ikke minst prismesssig henger det i hop. Godt valg synes jeg.
(men hvorfor i all verden sendte du Xerxes på dør?)
Det hadde mest med at den ble ikke brukt nok. Alt på den var dyrt,selv om det kan forsvares lydmessig. Her går vinyl spillingen i rykk og napp,Radius 7 med Cadenza Red spiller til prisen forrykende bra. Hadde også lyst på en CD rigg som spiller bra og med CEC så gjør det det,men det kostet også mye penger så da ble det sånn at jeg valgte og nedgradere vinylen og gå for en bra CD rigg.
Slipper sammtidig og ha dårlig samvittighet for at platespilleren blir for lite brukt til og koste over 100K
Jeg kan få 3 Cadenza red for hva Shiraz på Xerxes kostet
O
Sitat fra X-Cell: også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.
Det kommer nytt inn her,så mine kan sendes til degogså har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.![]()
Ikke sant! Nå har han jo flax da jeg skal bytte mine rack.Det virker jo nesten som om Evo har blitt fornuftig på grensen til det sparsommelige.
Nesten
Sitat fra X-Cell: også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.
- men det må jo være grenser for hva som kan forlanges av ham.![]()
Det kommer nytt inn her,så mine kan sendes til degogså har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.![]()
O
Det må vi absolutt se hva vi kan få tilIkke sant! Nå har han jo flax da jeg skal bytte mine rack.Det virker jo nesten som om Evo har blitt fornuftig på grensen til det sparsommelige.
Nesten
O
Ser ut som om du vinner i Lotto også akkurat nå. Lykken står den brave bi!Sitat fra X-Cell: også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.
Neida.. jeg er så snill så![]()
Av og til, en sjelden gang.. må jo jeg også ha flaksSer ut som om du vinner i Lotto også akkurat nå. Lykken står den brave bi!Sitat fra X-Cell: også har du enda ikke funnet meg noen slike rack som du har på billigsalg.
Neida.. jeg er så snill så![]()
![]()
Jeppsi!Sånn Jay?
O
Viktig og holde seg aktiv vet du