Nei, jeg hadde heller ikke kjøpt Børresen/ Aavik vi hørte, eller noe annet i prisklassen, uansett om jeg hadde pengene. Hadde jeg hatt mye penger å handle for, så synes jeg PS Audio Aspen F30 er en høyttaler JEG liker enda bedre enn noen av Børresen sine.
Den er også dyr men framstår likevel som mer fornuftig prissatt. Hadde jeg vært Lottomillionær skulle jeg vurdert de seriøst.
Uansett er det mye penger å bruke flere millioner på stereoanlegg.
Likevel synes jeg det er greit at de som har lyst og råd gjør hva de vil med egne midler, så lenge det ikke skader noen.
Faktisk er det veldig bra for oss som opererer i mer beskjedne prisklasser, for etterhvert vil også rimeligere produkter dra nytte av spydspissteknologien.
Det irriterer meg ørlite at en del folk ikke anerkjenner at det er en viss sammenheng mellom pris og kvalitet på "kjøpe hifi".
Litt annerledes er det m de som bygger sjøl, men de betaler også mer for de beste høyttalerelmentene, f.eks.
Dere som har hørt dette Børresen /Aavik /Ansuz anlegget som var oppsatt på Mala i helga,
-et konstruert tankeeksperiment :
Hvordan hadde det vært hvis man utelot alt av Ansuz kabler, demping, osv, og erstattet det med noe relativt sett No-nonsens fra f. eks Blue Jeans, Supra eller Biltema?
Det hadde vært et artig forsøk. Jeg har ikke fasit.
Hadde man da hatt samme gode lyden?
Dette forutsatt at du likte det du hørte her. Antagelig er det flere som ikke gjør det, men husk i hvert fall på at det er forskjell på å mislike lyden versus å mislike prislappen.
Ønsker alle som liker Toto, Supertramp John Miles Pink Floyd (skal vi ta med Manfred Mann?) OG Deep Purple, en flott tirsdag!