Den spiller über fettDet er bare lekkert Ove, den riggen skulle jeg gjerne hatt men det er nok et stykke over mitt budsjett dessverre
mvh
Mye bra låter på den plata om du/dere liker Asia.
O
Den spiller über fettDet er bare lekkert Ove, den riggen skulle jeg gjerne hatt men det er nok et stykke over mitt budsjett dessverre
mvh
Godt å høre,for det er noen utrolige flotte smykker du harHøyttalerne sitter dyyyypt inne og bytte ut,gramma
Da de også er en gave i fra min utrolig generøse kone blir det ennå værre. Det tok også lang tid og finne noe som passet de bra lydmessig,så de får bli her.
O
Jeg har ingen erfaring med rør. Men etter å ha lest ørten innlegg fra frustrerte røreiere så virker det som om alt fungerende rørutstyr er en ulykke som ikke har skjedd enda.Skjønner ikke helt denne engstelsen og "frustrasjonen" over røramp´s i det hele tatt jeg
En god kvalitetskonstruksjon (og har den autobias i tillegg) er det da ikke noe hassel med i det hele tatt. Ja, etter maaaange timers driftstid må man skifte rør, men det er jo en enkel prosess.
Er inne i en dårlig steam ang rørutstyr, det skal innrømmesJeg har ingen erfaring med rør. Men etter å ha lest ørten innlegg fra frustrerte røreiere så virker det som om alt fungerende rørutstyr er en ulykke som ikke har skjedd enda.Skjønner ikke helt denne engstelsen og "frustrasjonen" over røramp´s i det hele tatt jeg
En god kvalitetskonstruksjon (og har den autobias i tillegg) er det da ikke noe hassel med i det hele tatt. Ja, etter maaaange timers driftstid må man skifte rør, men det er jo en enkel prosess.
Og siden jeg har nå har slengt ned leppa, så ender jeg vel opp med å gå i samme fella selv![]()
Kan jo ikke nekte for den påstandenFair nok det, Evo
Men det var vel også sånn at de godt brukte P140 også var de du hadde lengst i anlegget ift de andre sakene du dro inn i hulen, en etter en? De ss greiene som dukket opp på løpende bånd etter P140 ble så å si knapt nok innspilte engang, og enda i mindre grad rakk å gi deg problemer, før de føk hue og ræva ut igjen.
Men for all del, at ss generelt er mer driftssikre, er også min erfaring, ja.
Tror det(siden du har gått tom for motargumenter) er lurt
Jaja, like greit å stoppe her.
Hehehe, trenger ikke å lete etter motargumenter, Evo. At ss er bedre enn SET i bass, er vel ikke noe å diskutere? Imidlertid så er ikke bassområdet det viktigste for meg, og kan alltids bøte på det med velintegrerte subs. Det er heller mellomtonen der musikken lever for min del, men det er seff vanskelig å overbevise bassnarkomaner om, så jeg valgte å stoppe der.Tror det(siden du har gått tom for motargumenter) er lurt
Jaja, like greit å stoppe her.
O
Liten tvil om det jaOm det finnes rørfolk som i fullt alvor påstår at et forsterkersett fra hedreskronte conrad johnson (det skal skrives akkurat sånn, sier’em!) er «for likt transistor», kan du være sikker på en ting, Ove. Du snakker med et betonghue som ikke hører forskjell på et triangel og en gravemaskin.
God morgen,Frank god helg til deg ogsåGod morgen Ove og god helg
mvh
Liten tvil om at du ikke har rørvennlig musikk peterSynes personlig at rør har mye positivt for seg. På mine høyttalere så låter enkel musikk som feks Dire Straits, Tracy Chapman, Nora Jones ol bedre enn den forsterkeren jeg har ikke dag. Men med min metall og tyngre rock intr, så blir jeg ikke helt overbevist. Der synes jeg dagens fiesterker låter bedre. Siste rørfirsterker innom her var PrimaLuna dialoge premium HP med KT 150.
Og slik har det vert de gangene jeg har fått lånt rør amper. Bra på enkel musikk, mindre bra på min favoritt musikk. Så for min det så er kanskje en hybrid løsning veien å gå. Rør pre og transistor effekt.
Når det gjelder fysiske media. Så har jeg omtrent sluttet å lytte på streaming. Her går det kun i vinyl, cd plater og ripp fra cd. I den rekkefølgen. Spotify brukes stort sett til å gå på oppdagelsesferd i musikken. Finne nye artister ol.
Synes jeg klarer å konsentrere meg bedre når musikken kommer fra enten vinyl eller cd. Setter på plata, skrur opp til passe volum. Så legger jeg ifra meg fjernkontroll. Etter noen låter så snur jeg vinylen og gjentar. Ved bruk av streaming så blir det til at jeg sitter å leter etter neste låt, artist, og får ikke samme roen jeg får med cd/vinyl. Så tommel opp for de gode gamle vinyl platene og cd platene mine.
Så flott, det er viktig å ta godt vare på tingGod morgen,Frank god helg til deg ogsåGod morgen Ove og god helg
mvh
Kom hjem etter EU på Audi A 3’n null hull på den også(2005 mod) fikk skryt om at jeg tok godt vare på bilene mine.
O
WordProblemet med vinyl er at det koster mange kroner. Vinyl og hamstergenet er en dårlig kombinasjon...![]()
Ja, da er det jo ikke nødvendig å bytte komponenter så ofte heller.Eller rett og slett kjøpe kvalitets lyd som bare er og koble rett opp og ferdig med det![]()
Sant nok, men nye CD-er er jo også helt hårreisende dyrt. Nesten 200 spenn for en CD, liksom!Problemet med vinyl er at det koster mange kroner. Vinyl og hamstergenet er en dårlig kombinasjon...![]()
Kommer aldri opp i sin rette verdiSant nok, men nye CD-er er jo også helt hårreisende dyrt. Nesten 200 spenn for en CD, liksom!Problemet med vinyl er at det koster mange kroner. Vinyl og hamstergenet er en dårlig kombinasjon...![]()
Aldri skjønt meg på de som bytter i hytt og pineJa, da er det jo ikke nødvendig å bytte komponenter så ofte heller.Eller rett og slett kjøpe kvalitets lyd som bare er og koble rett opp og ferdig med det![]()
![]()
Ny slik bestilles på eBay. I bronse.
Det er primært høyttalere det er snakk om da,rørforsterkere er vel ikke førstevalget til de som liker djevelrock heller?Ett litet inlägg i debatten.
Det pratas en del om att det finns högtalare/förstärkare som passar till en speciell typ av musik.
Då är min åsikt att det är något fel om det inte går att förmedla känslan och att kunna återge all typ av musik på en anläggning.
Har aldrig hört att det finns skivspelare/PU/DAC som passar bättre till viss typ av musik.
Og sånn kan vi holde på i det uendelige..men rørforsterkere er førstevalget til gitaristene som speller djevelrock, i det minste....
Man vet at noen ikke har satt seg veldig grundig inn i sjangeren når den omtales som "djevelrock".Det er primært høyttalere det er snakk om da,rørforsterkere er vel ikke førstevalget til de som liker djevelrock heller?Ett litet inlägg i debatten.
Det pratas en del om att det finns högtalare/förstärkare som passar till en speciell typ av musik.
Då är min åsikt att det är något fel om det inte går att förmedla känslan och att kunna återge all typ av musik på en anläggning.
Har aldrig hört att det finns skivspelare/PU/DAC som passar bättre till viss typ av musik.![]()
Knappast med en rörförtärkare på 5-10 Watt i en konsertsal eller arena...men rørforsterkere er førstevalget til gitaristene som speller djevelrock, i det minste....
Det var det vel ingen som sa heller?Knappast med en rörförtärkare på 5-10 Watt i en konsersal eller arena...men rørforsterkere er førstevalget til gitaristene som speller djevelrock, i det minste....
Ja det er deilig å ha noe å gjøre i helgene Ove, blir nok bra skal du se
Neida, det holder å si det en gang, så lenge folk har evne til å ta realitetene inn over seg og ikke har hukommelse som gullfisk...Og sånn kan vi holde på i det uendelige..men rørforsterkere er førstevalget til gitaristene som speller djevelrock, i det minste....
O