Paal_Iksom
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 14.07.2003
- Antall liker
- 6
Hm, medfødt? Kanskje noe for Psammetikos?
Hva skal vi vektlegge mest? Nøye matching av førstegangsvelgere til programmet, eller skal vi ut på bruktmarkedet og samle inn noen misfornøyde velgere fra andre partier?Ja, dette var noe annet enn "Dine ører henger ned". Nå må vi bare skaffe oss et folk, som slik en sang passer for. Det passer jo umiddelbart inn i partiets disiplinerte kaospolitikk.
Jeg kan jo si at en fra min gruppe er en tufs. Titten-Tei er en selvgod oppkomling som ikke hører på andre. Hva angår Kristoffer Robin så må han holdes i sjakk. Han benytter enhver anledning til å spille trommer og marsjere. Dessuten er han ufin mot Brumm. Hør bare når han sier "Gamle, dumme bjørn"
Etter uttalelsene til Thomas1 vurderer jeg å ta kontakt med Fru Vom og Frøken Spjåk for å lære ham litt folkeskikk.
Det om Titten-Tei og Kristffer Robin står jeg ved. Jeg lar meg ikke skremme av Titten-Tei sine "mektige" venner. Hvem er de forresten? Dronning Sonja og Rolf Kirkvåg?Du kan tenke det, men jeg tror ikke du bør si det såpass høyt.. Titten Tei har mektige venner..
Å marsjere og slå på trommer er det ingenting negativt med kjære lille panter, det er kultur. Veldig bra kultur.
Ellers må jeg si at vi så langt har gjort det mye, MYE bedre enn den regjeringen de prøver å få til i vårt naboland. Regner med at pressen har stått på i helgen, man har de klart å grave frem noe grums? Å nei, vi er rene som snø alle sammen, oss skal de ikke få noe på.
Jeg er stolte at dere staute, ærlige ordentlige karer...
Hva i alle dager er det for en sang dere har gravd frem?Hvalross?? Hva er det jeg ikke har fått med meg? Hvorfor skulle denne være bedre enn den om ørene? Er det noe dere ikke har fortalt meg likevel?
Det om Titten-Tei og Kristffer Robin står jeg ved. Jeg lar meg ikke skremme av Titten-Tei sine "mektige" venner. Hvem er de forresten? Dronning Sonja og Rolf Kirkvåg?
Når det gjelder dine utsagn om sangteksten burde du skamme deg. Det er lyrikk på høyt nivå og når du hører den med musikk til vil du bare bli sittende å måpe. Når vi går i 24 Januar toget (vi fjerner 17 Mai som nasjonaldag og innfører 24 Januar. Da er det ikke så mange mennesker som orker å vasse rundt i bunadene sine og gomle is slik at arrangementet blir lettere håndterlig) vil verden beundre oss.
Ja , hva skjer 24. januar? En ufyselig dag.
( forøvrig er meninga-med-livet departementet stengt på ubestemt tid pga ferie... )
Ja det er en ufyselig dag. Da slipper vi disse grinete, isspisende ungene på dagen og snøvlende fedre om kvelden.Ja , hva skjer 24. januar? En ufyselig dag.
:-[ Åh, det er da for meget bare for lille meg. :-[ Men jatakk ;DJeg forstår jo selvsagt at du synes vi bør feire bursdagen din noe mer heftig enn vi hittil har gjort også, tror vi tar oss en fest om ikke annet den 24. januar jeg. Jeg kan bake kake, kan du kjøpe brus?
Eg tykkjer som sagt det er best å gå av i tide, før skandalene tek til å toppe seg....Så til saken, synes det er noe rolig her nå, hva skjer, noen som har jobbet, eller nyter dere bare makten?
Jobbe??Så til saken, synes det er noe rolig her nå, hva skjer, noen som har jobbet, eller nyter dere bare makten?
Ok gode saker dette, skal bli spennende å se hva dere kommer frem til.Her er noen av temaeene vi skal diskutere på kongressen..
Ganske så viktige spørsmål syns nå jeg...
1. Hvorfor må isbjørner være hvite?
2. Hvorfor er svarte penger dårligere enn hvite?
3. Hvorfor har damer så ofte hodepine?
4. Hvorfor har vi sne i Norge, og må vi ha det?
5. Hvorfor har ikke alle høyttalere fra Dynaudio?
6. Burde ikke alle som har hi fi ha vinyl?
7. Når kommer lønna inn på konton?
8. Hva får vi i lønn forresten?
bamsemann..
Kongresser er morsomme. Særlig om kvelden i baren....Her er noen av temaeene vi skal diskutere på kongressen..
Hakke peiling.2. Hvorfor er svarte penger dårligere enn hvite?
Et meget viktig spørsmål. Jeg synes vi burde oppretten en3. Hvorfor har damer så ofte hodepine?
Hakke peiling. Men jeg tror det har noe med djevelen selv å gjøre.4. Hvorfor har vi sne i Norge, og må vi ha det?
Fordi mange er smartere enn som så.... ;D5. Hvorfor har ikke alle høyttalere fra Dynaudio?
Jo , hvis de er smarte nok, så....6. Burde ikke alle som har hi fi ha vinyl?
Dette må du ta opp med Kompministerinnen,7. Når kommer lønna inn på konton?
Se over....8. Hva får vi i lønn forresten?
bamsemann..
Da vil jeg i hverfall ha honningkake......Ok gode saker dette, skal bli spennende å se hva dere kommer frem til.
Hvis du trenger noen tips til svar så kan jeg jo foreslå:
1. For at de ikke skal synes i snøen.
2. Fordi de er skitne? ...men her kan man lett henge seg opp i rasisme... best å ikke snakke mer om dette.
3. Fordi menn kan være litt slisomme å leve med? Fordi de spiller for høyt? Fordi de tenker for mye?
4. Aner ikke og NEI.
5. Aner virkelig ikke, men noen er ikke like smarte som andre vet du..
6. Sikkert
7. Når jeg er ferdig å bake
8. Det går helst i kake, god kake.
1. Pga. isen, vel!Her er noen av temaeene vi skal diskutere på kongressen..
2. Hvorfor er svarte penger dårligere enn hvite?
3. Hvorfor har damer så ofte hodepine?
4. Hvorfor har vi sne i Norge, og må vi ha det?
5. Hvorfor har ikke alle høyttalere fra Dynaudio?
6. Burde ikke alle som har hi fi ha vinyl?
7. Når kommer lønna inn på konton?
8. Hva får vi i lønn forresten?
bamsemann..
Merker at på¨punkt 4. er våre kjære statsminister og vår kjære Audiophile-Arve uenige... hmmmm1. Pga. isen, vel!
2. Dei inneheld så mykje bakteriar, trur eg.
3. Dei drikk for lite vatn, og får i seg for lite sunn mat.
4. Fordi vi må gå på ski. Ja, elles ser det så dumt ut med skia
5. Dynaudio lagar ikkje elektrostatar, så det seier seg sjølv.
6. Jau. Og platespelar med to armar - ein for MM, ein for MC
7. Ikkje seinare enn den 12, håpar eg.
8. Kake kan vi lage sjølv, og bør ikkje erstatte kronasje. Eit unntak er sjølvsagt kaker med MARSIPANLOKK. Men rosene må ikkje vere for tørre...
Du snur tingene på hodet, synes jeg. Det er de unge som trenger hjelp. Vi "gamle" klarer oss utmerket selv. I vår beste alder har vi god inntekt, ingen gjeld, og vi slipper å tenke på at vi har barn i huset som skal tas hensyn til eller transporteres fra den ene til den andre fritidsaktiviteten. Stadig mer fritid og økende cash-flow kan pløyes direkte inn i hi-fi og musikk.Forresten Oldboy så synes jeg du overlater vel mye til meg her, jeg sliter og strever, mens du sitter med beina på bordet. Er det ingen gamle å hjelpe, du burde jo være gamleminister du, har ikke dere oldboyser noe å kjempe for??
Vel talt ærede nestleder, plutselig forstod jeg hvorfor du fikk jobben.Du snur tingene på hodet, synes jeg. Det er de unge som trenger hjelp. Vi "gamle" klarer oss utmerket selv. I vår beste alder har vi god inntekt, ingen gjeld, og vi slipper å tenke på at vi har barn i huset som skal tas hensyn til eller transporteres fra den ene til den andre fritidsaktiviteten. Stadig mer fritid og økende cash-flow kan pløyes direkte inn i hi-fi og musikk.
En viktig kampsak er bevegelsesfri musikk. Du, vet: det å komme seg opp fra sofaen, finne frem en plate, sette den inn i CD-spilleren, og deretter kreke seg tilbake til sofaen blir stadig mer krevende. Overgangen fra vinyl til CD representerte sånn sett et enormt fremskritt, men mye vil ha mer.
Ellers var det vel du som ville sjefe her, og ikke jeg. Jeg holder meg kledelig beskjedent i bakgrunnen inntil HFS-partiet har funnet sin form og sin politikk. Som forøvrig spriker i alle retninger, men det er kanskje dét som er HFS-partiet når alt kommer til alt: Partiet hvor alle kan være uenige om alt.
Så mens jeg har sittet her med bena på bordet, har jeg tenkt ut en skisse til HFS-partiets politiske plattform: HFS-partiet skal være et parti hvor hvor alle kan føle seg hjemme, for du kan alltid finne noen du er enig med, og samtidig være et parti som er lett å distansere seg fra, for du kan alltid finne noen du kan være uenig og kverulere med.
Mp3 er ikke hi-fi. Da får jeg jeg heller flytte sofaen nærmere stereoen. Eller omvendt.Bevegelsesfri musikk? Mp3, du kan sitte, eller til og med ligge, med all din favorittmusikk i en liten boks...der kom jeg på hva vi skal gi alle i julegave...
Dette var et oppsett med enormt krevende og essensielle spørsmål i en bamses verden kjære statsminister.Har du laget de selv bamsemann?
Hvis ikke så er svaret nei.
Når jeg og andre er uenige så kommer fordelen med å være diktator inn og jeg bestemmer selvsagt.
Det ser dumt ut å gå på ski uten snø, men det ser det ikke ut til at så mange bryr seg om, jeg ser stadig folk som går på ski uten snø jeg. For ikke å snakke om de som bare går med staver. Som min mann en gang sa: Enkelte er bare utrolig distré de går til og med på skitur uten ski. og det har han helt rett i, mange går på tur med bare staver, uten både snø og ski. Tror snøen bare vil virke forvirrende på denne typen mennesker, veldig mye å forholde seg til på en gang.
Du bamsemann det er en del bamseting jeg skulle likt å visst:
1. Hvorfor er koalaene så utrolig kresne? Er det virkelig så godt med eukalyptus eller er det bare for å være sære?
2. Og pandaene har slått seg på bambus, blir det ikke veldig enformig kost dette?
3. Vinterdvale, hvordan klarte dere å få det igjennom, har dere et veldig sterkt LO, dette er til eksempel for etterfølgelse for oss andre som kunne tenke oss å sove bort vinteren
4. Alle disse bamsene som finnes rundt om i de tusen hjem, hvordan har de det? Får de den kosen de trenger, eller ender de på loftet, nederst i en lekekasse, eller innerst i et skap? Finnes det et bamsevern som kan ta seg av eventuelt lidende bamser, og om ikke, hadde det vært noe å tenke på?
5. Teddy, anses det for en nedlatende form, eller er det en grei betegnelse?
6. Blir det ikke ofte ensomt å tusle rundt i skogen alene?
7. Får man ikke mye hår i munnen når man spiser sau med pelsen på?
Vel dette var jo oppklarende bamsemann.Dette var et oppsett med enormt krevende og essensielle spørsmål i en bamses verden kjære statsminister.
Nei jeg har ikke laget de møblene selv, det kom en kar innom som kalte seg Karl i haven eller noe, og sa han hadde et bredt utvalg av utsøkte møbler..
1.Det er fordi at de er lei av å være teddybjørner til bortskjemte barn over hele verden.. nok er nok er deres nye slagord..
2. Nå har det heldigvis kommet bambus med alle slags smaker, vanilje-jordbær-sjokolade-lakris-mint o.s.v. så de er fornøyd med den ordningen fortalte en utsending fra panda sanfunnet..
3. Det med vinterdvale var et hett tema på kongressen nå, fordi alle var ikke enig i å beholde den ordningen.
Brumlemann som driver sportsbutikken vinter og sne syntes at det er tungt å bare ha åpent i sommerhalvåret
Dette blir nok heftig debatert videre på kongressen, så her kan jeg ikke si noe konkret hva det blir til ennå.
4. Dette tema kommer nok tydelig frem i Alf Prøysens sang: Teddybjørnens vise.
Dette er også et heftig tema, hvor det også er mye egenimport av teddyer som vi da ikke har koll på.
Her trengs nok bedre og strengere retningslinjer ja.
5. Teddy er på mange måter selveste landsfaderen til alle bamser, han levde fra 1732-1806, og satt opp mange kjøreregler og retningslinjer, det var jo f.eks hans ide at vi måtte slutte å blande hvitvin og cognac og maltwhisky, da dette er en mix som bamser tåler dårlig, det skjer noe rart i toppetasjen.
Så Teddy er ikke nedlatende..
6. Det å tusle rundt i skogen helt alene kan av og til være befriende etter en hard arbeidsdag, og forresten er det alltid noe som skjer vet du..
Så to orrhaner som hadde seg her om dagen, og det var jo en heftig opplevelse kan du tenke deg.
Så har du jo mikkel da, som stadig har noe rev på lur, og det er heftige saker det også ja.
7. Dette er et viktig punkt... vi er virkelig lei av å få sauehår i munn ja....
Nå krever vi at alle saueeiere oppdater saueklippen jevnlig så vi slipper disse usmakelige og vemmelige håra
Dette er en ting vi må få på dagsorden!!!
Det er virkelig en stri tørn og være bamseminister, nå har jeg sittet her i baren i 5. dager og drinkene har ikke samme effekt lenger, de må flerdobbles, så denne barregninga blir heftig.....
m.v.h.
En på kjøret sliten bamsemann...
bamsemann..
Hva venter du deg egentlig? Jeg mener, komitéer er trege vesener av natur, men når du i tillegg setter en som kaller seg Slowmotion til å lede den.....?Hvordan går det med komite'ene dine Slowmotion?
Flytte nærmere = ommøblering = bråk med sjefen hjemme.Du får flytte nærmere da ja Oldboy....eller ansette en assistent?
Jaja, da er du i alle fall vant med stillingen.Hva venter du deg egentlig? Jeg mener, komitéer er trege vesener av natur, men når du i tillegg setter en som kaller seg Slowmotion til å lede den.....?
Flytte nærmere = ommøblering = bråk med sjefen hjemme.
Ansette en assistent = bråk med personalsjefen hjemme.
Jeg er bare nestkommanderende hjemme også. Uten opprykk i sikte. For et liv.
Bare to sjefer?? Du kan spøke, du.Jaja, da er du i alle fall vant med stillingen.
Er sjefen og personalsjefen samme person, eller opererer du med to sjefer hjemme?
Tenkte jeg det ikke, du har det som plommen i egget og lar andre ta de "viktige" avgjørelsene...Bare to sjefer?? Du kan spøke, du.
Å nei. Jeg har én oversjef. Pluss en masse fagsjefer, for blant annet møblering, farge på gardinene, ro og orden, hagearbeid, "spis-sunn-mat", "hold-deg-i-form" ..... og .... og ..... Alt i én og samme person. Så det kunne i og for seg være en smal sak å "arrangere" et opprykk. Men jeg gjør ikke slikt. For jeg kunne faktisk ikke tenke meg å bytte henne ut.
Uff, da! Der ble jeg avslørt. Klart jeg har det som plommen i egget. Er ikke det en menneskerett, da. Hvis ikke, burde HFS-partiet programfeste det.Tenkte jeg det ikke, du har det som plommen i egget og lar andre ta de "viktige" avgjørelsene...
Og stryking av gardiner, hvem tar seg av det??
Betryggende for meg og, så får jeg kanskje sitte en stund da, du orker vel neppe det slitet det er å drive denne regjeringen. Puh! Tar på dette...
Men jeg ville jo aldri finne på å bytte dere ut.
Viktig å pushe litt på for å få fortgang, spesielt når man har med slike som slowmotion å gjøre...