HFS partiet

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nei, vi skal ikke påby Wagner, hvis det ikke snart blir slutt på dette maset kommer jeg til å FORBY Wagner.
Skal man påby noe musikalsk så blir det Waterboys, men demokratisk som jeg tidvis er, mener jeg at det må være opp til hver enkelt hva man vil høre på, med visse, kanskje ganske mange egentlig, unntak.
Vi kan utarbeide en slik liste etter hvert, men vi kan jo begynne med alt av lyd som går under betegnelsen dance/trance, og danseband.

Vel har du karret til deg mange ministerposter Arve, men det er fremdeles jeg som er smådemokratisk og ganske snill diktator, så noe forbud mot bokmål kommer ikke på tale. Jeg vurderer derimot å PÅBY bergensk, men dette må jeg tenke litt mer over, da det vil kreve mye tid til bruk av rødblyant, som jeg strengt tatt er litt usikker på om er verdt strevet.

Roysen leder oss stadig tilbake på rett spor, denne gang med å korrekt hevde at det er hørselen som er utslagsgivende, ikke alder. Jeg tror Roysen får tilbud om å bli “strategi og tilbake til rett spor-minister“, jeg føler han har skjønt svært godt hvordan strategien bør legges opp og hva som bør være i fokus.

G

Gjestemedlem

Gjest
Wagner er vel greit nok, hvis vi bare bygger heiser som er store og pompøse nok til å spille ham på høveleg vis, i det minste leie en malegubbe som kan dekorere heistaket.

Vedlegg

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.106
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
-Oljefondet kan vi avvikle, deles ut til folket i tre deler:
-en del til støtte for norske hifi-produsenter: minst to i hver fjordarm. Erstatter lakseoppdrett.
-en del til skikkelig hifi-opplæring i skolen: elektronikk, akustikk og musikk. Elevene vil elske det
-en del til high-end system i alle norske hjem: reduserer stoffmisbruk, kriminalitet og psykiske lidelser.

-Påbud om optimal lydisolasjon i alle privatboliger.
-minimum 70dB demping i alle innervegger: da slipper vi å høre Grand Prix og Wagner

R

Roysen

Gjest
Utdeling av støttemidler må da i så fall vurderes etter en søknad om konsesjon. Alle søknader som godkjennes gjøres mot delvis statlig eierskap. Vi vil vel ikke ha ord på oss for å støtte snakeoil produkter eller støtte selskaper som flytter fokus fra f.eks. vinyl til mp3 eller fra vellydende innspillinger til dynamikk komprimering uten å ha vetorett til å stoppe slikt.

Så kan vi kanskje få Sylvia Brustad til å nedfelle veto ved å fremlegge hennes legendariske og klargjørende "Je e forbanna!" Hun burde også være kvalifisert til å komme med til dels særdeles kreative krav for tildeling av konsesjon etter glimrende arbeid med å utarbeide krav til butikker som får holde søndagsåpent. At hun skal få medlemskap i partiet er jeg derimot ikke sikker på om er så lurt. Hun bør leies inn som konsulentbistand med ekstrem ferdigheter innenfor sitt fagfelt.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Fundamental religion, Frue?

Påby Wagner.
Partisekretæren noterer at Wagner skal påbys.

Alle veggelus som vil forby Wagner skal knuses. Slik ser jeg det nå.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Men så stiller Partisekretæren det spørsmål: hva gjør vi med Squeezebox? er det mulig at LP spilleren og CD spilleren kan komme til å trues i fremtiden?

G

Gjestemedlem

Gjest
bjornh skrev:
Men så stiller Partisekretæren det spørsmål: hva gjør vi med Squeezebox?
Kobler den til en god DAC og lytter til hav den har å si.

er det mulig at LP spilleren og CD spilleren kan komme til å trues i fremtiden?
Litt ekstra statsstøtte til teknisk museum vil sikre at disse to ikke blir glemt for kommende generasjoner av musikknostalgikere.

Eller kanskje et svelelotteri kan dekke utgiftene?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Jøss
finnes dette ennå :D

og sakene er like sakelige ;D

Det er lenge siden jeg har spilt Wagner. Må muligens lete litt i vinylen

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Som HMS ansvarlig i DFS&S så vil jeg bare informere om at jeg og mine medarbeidere her så smått har begynt forbredelsene til ett svelelotteri. Fjord1 har sagt seg villig til å stille både mannskap og utstyr til disposisjon.

P

Parelius

Gjest
Valentino skrev:
Forby Wagner? Jeg lar meg villig ekskludere. Tøyseparti.
– Wagner gehört bloss zu meinen Krankheiten.

– Wagner ist ein grosser Verderb für die Musik.

– Bei Wagner steht im Anfang die Hallucination: nicht von Tönen, sondern von Gebärden.

– Alles, was von Wagner's Musik auch abseits vom Theater populär geworden ist, ist zweifelhaften Geschmacks und verdirbt den Geschmack.

– Wagner und Beethoven - das ist eine Blasphemie

– Wenn ein Musiker nicht mehr bis drei zählen kann, wird er "dramatisch", wird er "Wagnerisch" ...

– Niemals gab es einen grösseren Meister in dumpfen hieratischen Wohlgerüchen, - nie lebte ein gleicher Kenner alles kleinen Unendlichen, alles Zitternden und Überschwänglichen, aller Femininismen aus dem Idiotikon des Glücks! - Trinkt nur, meine Freunde, die Philtren dieser Kunst! Ihr findet nirgends eine angenehmere Art, euren Geist zu entnerven, eure Männlichkeit unter einem Rosengebüsche zu vergessen ... Ah dieser alte Zauberer!

– Wagner wirkt wie ein fortgesetzter Gebrauch von Alkohol. Er stumpft ab, er verschleimt den Magen. Spezifische Wirkung: Entartung des rhythmischen Gefühls. Der Wagnerianer nennt zuletzt rhythmisch, was ich selbst, mit einem griechischen Sprüchwort, "den Sumpf bewegen" nenne.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nietsche, ja. Jeg er jo ignorant og forbinder ham mest med Otto.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Otto er et nesehorn.

Herrrrr Partisekretær!!!
Tar vi oss friheter her? Vel har du gjort en bra jobb med medlemsmassen så langt, men det er JEG som er sjefen, merk deg det. Kaller du meg veggelus?? Jeg er i ferd med å bli merkbart provosert over dette Wagner maset, og som Partisekretær finner jeg det noe amatørmessig at du lar deg styre av grining og brelegutter. I dette partiet lar vi oss ikke styre av de som alltid skal grine seg til ting, Wagner er ikke påbudt, punktum, men det tillates at enkeltmedlemmer lytter til dette etter eget ønske, så lenge det ikke utarter.
Som straff til deg skal du pugge utenat “EG MÅ HA, EG MÅ HA SOLBRILLER PŔ og den skal fremføres tostemt av deg og Valentiono på neste landsmøte.

Nok om det!

Hvor var vi?
Hvor er det blitt av Destiny, håper for Guds skyld at han ikke har viklet seg inn i noe igjen.

Svelelotteri var en god ide’, vi trenger litt startkapital, og med instruksjonsvideo på svelerøre kan vel ingenting gå galt? Dette ser vi frem til, det er godt at noen har tiltak, og ikke bare krever og syter.

Jeg er litt skeptisk til å involvere Sylvia Brustad. Hun har som nevnt vært en smule kreativ og kan kanskje komme med noen gode innspill, men hun er jo totalt løs kanon på dekk, og vi skal være ytterst varsomme med å la henne få for mye innflytelse. Vi må for all del holde henne unna Partisekretæren, som har vist seg å være alt for lett påvirkelig, men Roysen kan kanskje ha noen møter med henne for å få litt konsulenthjelp. Dette må jeg tenke litt mer på.

Da har jeg noe møtevirksomhet for å få ting på plass utover dagen, men enkelte her er såpass godt i gang at jeg overlater ansvaret til dere. Er dog fristet til å bytte ut Partisekretæren med Roysen, men han skal aller nådigst få en sjanse til…

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
så lenge det ikke utarter.
Then I'm outtahere, seemingly.

Desse Vassgutane er forelsket i Rhindøtrene, som jo har seg med hvem det måtte være. Småpikene må selvfølgelig inviteres til landsmøtet. Slike evenementer skal jo mest handle om morro på rommet allikevel.

V

vredensgnag

Gjest
Parelius skrev:
Valentino skrev:
Forby Wagner? Jeg lar meg villig ekskludere. Tøyseparti.
– Wagner gehört bloss zu meinen Krankheiten.

– Wagner ist ein grosser Verderb für die Musik.

– Bei Wagner steht im Anfang die Hallucination: nicht von Tönen, sondern von Gebärden.

– Alles, was von Wagner's Musik auch abseits vom Theater populär geworden ist, ist zweifelhaften Geschmacks und verdirbt den Geschmack.

– Wagner und Beethoven - das ist eine Blasphemie

– Wenn ein Musiker nicht mehr bis drei zählen kann, wird er "dramatisch", wird er "Wagnerisch" ...

– Niemals gab es einen grösseren Meister in dumpfen hieratischen Wohlgerüchen, - nie lebte ein gleicher Kenner alles kleinen Unendlichen, alles Zitternden und Überschwänglichen, aller Femininismen aus dem Idiotikon des Glücks! - Trinkt nur, meine Freunde, die Philtren dieser Kunst! Ihr findet nirgends eine angenehmere Art, euren Geist zu entnerven, eure Männlichkeit unter einem Rosengebüsche zu vergessen ... Ah dieser alte Zauberer!

– Wagner wirkt wie ein fortgesetzter Gebrauch von Alkohol. Er stumpft ab, er verschleimt den Magen. Spezifische Wirkung: Entartung des rhythmischen Gefühls. Der Wagnerianer nennt zuletzt rhythmisch, was ich selbst, mit einem griechischen Sprüchwort, "den Sumpf bewegen" nenne.
Det er kjent gjerning at man etter å ha vært dypt forelsket, for deretter å føle seg urettmessig avvist, snur kanonene og fyrer løs på det man en gang elsket.

Det sagt, så er Der Fall Wagner verdt å lese.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Komponenten skrev:
Jeg er litt skeptisk til å involvere Sylvia Brustad. Vi må for all del holde henne unna Partisekretæren, som har vist seg å være alt for lett påvirkelig, men han kan kanskje ha noen møter med henne for å få litt "konsulenthjelp". ;D Dette må jeg tenke litt mer på.
Har Partisekretæren og Sylvia Brustad noe på gang? ??? :eek:
Vi trenger en forviklingsminister og en bortforklaringsminister. Sistnevnte er en meget viktig post og hvis ingen vil ha den så kan jo jeg.....
Når eller hvis situasjonen blir kritisk så burde vi også ha en tåkepratminister, sånn for å avlede litt slik at resten av regjeringen kommer seg i sikkerhet. Parelius, kunne du...?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
(Korridorprat) Statsministeren avslører gang på gang er særdeles ensidig musikksmak. Er hun egnet til vervet?

R

Roysen

Gjest
Det ryktes at Partisekretæren og Sylvia Brustad faktisk tømte oljefondet under deres møte i dag. Den lett påvirkelige Partisekretæren hadde som vanlig firmakortet til oljefondet på seg og den forførende Brustad klarte å sjenke Partisekretæren full på Underberger før de sammen gikk på byen og drakk og spiste oljefondet tomt.

Dersom dette stemmer bør Partisekretæren straks utvide svelelotterivirksomheten for å tjene inn tapet. Bistanden bør også avvikles for å spare noen kroner. Alle skjønner vel at i disse økonomikrisetider må man først og fremst tenke på seg selv.

For å finne ut om det kan være noen skjulte midler i statskassen vi kan benytte for å rette opp noe av dette tok jeg meg en tur inn på Finansministrens kontor. Der var det tomt og nøkkelen til skuffen i skrivebordet som inneholder statskassen hang ikke på sin vante plass. Jeg kom altså ingen vei der.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
“EG MÅ HA, EG MÅ HA SOLBRILLER PŔ

-næh, verken Brustad eller andre Komponter i signalkjeden her skal fortelle Mr. Håkon "bjornh" Lie hvem som er boss! Nå må vi se å glemme denne diskusjonen, Wagner og Techno er herved godkjent..!!!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg beklager mitt fravær, det kom noe opp…
Dette er intern info, jeg stoler på deres diskresjon. Det oppstod en lei situasjon da partisekretæren rotet seg opp i et trekantdrama med Sylvia… og Gro. Jens og jeg har bedrevet iherdig brannslukking i helgen, jeg skal ikke komme inn på detaljene, men vi håper pressen ikke får snusen i dette for å si det sånn…

Ellers var det en lei hendelse hvor Destiny var involvert. Han rotet seg inn på en møte i husflidlaget, og før man visste ordet av det hadde han vast seg inn i noe heklegarn. Tre damer brukte nærmere to timer på å få ham løs, han var blek men fattet, og er nå ved bedre mot.

Det har også kommet inn en naboklage. Wagner kan spilles, men ikke på 120 desibel klokken tre om natten Valentino, ikke før våre lydisoleringstiltak er satt i gang, dette trodde jeg du forstod.
Så vær så snill og demp deg litt, i alle fall om natten. Angående min musikksmak så er smaken som baken, har du noe å utsette på den?

Det er helt klart behov for en borforklaringsminister Pinki, så om du har anledning, vær så god.
Du kan begynne straks!

Tåkepratminister har vi derimot, det er jo Parelius, som for tiden tåkelegger på tysk, men det er jo perfekt uforståelig, selv for meg som engang hadde tysk på skolen.

Roysen har initiativ og pågangsmot, slikt setter vi pris på, du kan kanskje sjekke den nøkkelen igjen..?

Du har kontroll på departementene dine Arve? Eller er du ute etter flere?

Da har du lært deg første linje Bjørn, kommer du videre?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Angående min musikksmak så er smaken som baken, har du noe å utsette på den?
Fru Statsministerens stump er da aldeles yndig og ingen (som hadde tenkt seg en framtid i "røsla" ) har noen som helst anledning til å kritisere den! ::)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Man driver ikke business i Norge sånn helt uten Widerøe!

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.660
Siden det kan virke som om man i partiet kun kun konsentrerer seg om fordelingen av de materielle goder
og maktkampen i korridorene ...

... ser vi oss dessverre nødt til å avvikle meninga-med-livet departementet.

Vi har dessuten funnet ut at vi kan tjene bedre ved å selge den nyskrevne meninga-med-livet boken til godtroende fjols på det private marked.

tata ... ;D

;)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Siste fra konspirasjonsministeren: Jordskjelvet på Haiti er planlagt. Nå kommer invasjonen maskert som nødhjelp...

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Kabeldragern skrev:
Siste fra konspirasjonsministeren: Jordskjelvet på Haiti er planlagt. Nå kommer invasjonen maskert som nødhjelp...
;D
dette innlegget fortjener en tråd for seg selv egentlig

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Ser ut som om Børge Brende har det svært så morro nå, der han flyr rundt med det sleske smilet sitt ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
decibelius skrev:
Ser ut som om Børge Brende har det svært så morro nå, der han flyr rundt med det sleske smilet sitt ;)

Ja han har visst fått eget skrivebord og telefon ! :p

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kabeldragern skrev:
Siste: Det sendes en fredsbevarende styrke inn. :-\

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Audiophile-Arve skrev:
No har eg fått tid til å områ meg litt (sidan siste innlegg i denne ov-viktge tråden)

Det mest nærliggjande er å omsetje Wagner til nynorsk, og så påby dette.
Neste sak!
eg berra, ::)øh på eit vis - du berra "døh :p". Forr fann Ny-nursk barre morra di :eek:. Vi kankje gå med rævva mot futjurn. Må settja ned eit crew som ska gigge den reale 8) new-norsken. Vi berra ein del ny-norks, ein del Grønnland og ein del smileys. Er jamvel cool 8)med at Wagner er down by law ass :-*, på ny-norsk, men da ska det be new-norsk. Wagner er dritt bra case for spåkleg nybrott

Mvh
Sniff

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sniff skrev:
Audiophile-Arve skrev:
No har eg fått tid til å områ meg litt (sidan siste innlegg i denne ov-viktge tråden)

Neste sak!
eg berra, ::)øh på eit vis - du berra "døh :p". Forr fann Ny-nursk barre morra di :eek:. Vi kankje gå med rævva mot futjurn. Må settja ned eit crew som ska gigge den reale 8) new-norsken. Vi berra ein del ny-norks, ein del Grønnland og ein del smileys. Er jamvel cool 8)med at Wagner er down by law ass :-*, på ny-norsk, men da ska det be new-norsk. Wagner er dritt bra case for spåkleg nybrott

Mvh
Sniff
Dette vert for dryg kost for ein norsklærar. Har vi ein engelsklærar med pigdin-preferansar eller noko sånt som kan ta over? Og ei stor flaske korrekturlakk. Nok til å bade i. Her er ikkje raudeblyant eigna verktøy.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
[quote author=Spiralis link= ::)
Du sier noe - jeg syns han virker som en kvalm arrogant jævel - og det har jeg syns helt siden han var kongen av Unge Høyre - æsj
Han er sikkert bare i veien for de som faktisk gjør noe annet enn å vise seg frem på Haiti.
Jeg regner med att du er en kontorrotte spiralis?

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.106
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Audiophile-Arve skrev:
........
Jau, dette tykkjer eg folket skal einast om. Om ikkje lyt det karsleg styring til.
Korkje Snorre eller Nibelungenringen kan takast alvorleg på bokmål.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jøgga skrev:
Audiophile-Arve skrev:
........
Jau, dette tykkjer eg folket skal einast om. Om ikkje lyt det karsleg styring til.
Korkje Snorre eller Nibelungenringen kan takast alvorleg på bokmål.
Du har gode poeng. Eg har både Shiller "Songen um klokka", omsett av Ivar Aasen, så vel som nynorsk Snorre, og her finn vi schwung, storm und drang.

Topp Bunn