oddgeir
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Kvifor ikkje?Audiophile-Arve skrev:Vi kan vel ikkje forby bokmål, ....
Kvifor ikkje?Audiophile-Arve skrev:Vi kan vel ikkje forby bokmål, ....
Partisekretæren noterer at Wagner skal påbys.Valentino skrev:Fundamental religion, Frue?
Påby Wagner.
Kobler den til en god DAC og lytter til hav den har å si.bjornh skrev:Men så stiller Partisekretæren det spørsmål: hva gjør vi med Squeezebox?
Litt ekstra statsstøtte til teknisk museum vil sikre at disse to ikke blir glemt for kommende generasjoner av musikknostalgikere.er det mulig at LP spilleren og CD spilleren kan komme til å trues i fremtiden?
Wagner gehört bloss zu meinen Krankheiten.Valentino skrev:Forby Wagner? Jeg lar meg villig ekskludere. Tøyseparti.
Danzig kanskje. Mjød og greier, vet du.Valentino skrev:-Hvor er nå denne Parelius? Jeg skal stikke ham i rumpa!
Then I'm outtahere, seemingly.Komponenten skrev:så lenge det ikke utarter.
Det er kjent gjerning at man etter å ha vært dypt forelsket, for deretter å føle seg urettmessig avvist, snur kanonene og fyrer løs på det man en gang elsket.Parelius skrev: Wagner gehört bloss zu meinen Krankheiten.Valentino skrev:Forby Wagner? Jeg lar meg villig ekskludere. Tøyseparti.
Wagner ist ein grosser Verderb für die Musik.
Bei Wagner steht im Anfang die Hallucination: nicht von Tönen, sondern von Gebärden.
Alles, was von Wagner's Musik auch abseits vom Theater populär geworden ist, ist zweifelhaften Geschmacks und verdirbt den Geschmack.
Wagner und Beethoven - das ist eine Blasphemie
Wenn ein Musiker nicht mehr bis drei zählen kann, wird er "dramatisch", wird er "Wagnerisch" ...
Niemals gab es einen grösseren Meister in dumpfen hieratischen Wohlgerüchen, - nie lebte ein gleicher Kenner alles kleinen Unendlichen, alles Zitternden und Überschwänglichen, aller Femininismen aus dem Idiotikon des Glücks! - Trinkt nur, meine Freunde, die Philtren dieser Kunst! Ihr findet nirgends eine angenehmere Art, euren Geist zu entnerven, eure Männlichkeit unter einem Rosengebüsche zu vergessen ... Ah dieser alte Zauberer!
Wagner wirkt wie ein fortgesetzter Gebrauch von Alkohol. Er stumpft ab, er verschleimt den Magen. Spezifische Wirkung: Entartung des rhythmischen Gefühls. Der Wagnerianer nennt zuletzt rhythmisch, was ich selbst, mit einem griechischen Sprüchwort, "den Sumpf bewegen" nenne.
Har Partisekretæren og Sylvia Brustad noe på gang? ???Komponenten skrev:Jeg er litt skeptisk til å involvere Sylvia Brustad. Vi må for all del holde henne unna Partisekretæren, som har vist seg å være alt for lett påvirkelig, men han kan kanskje ha noen møter med henne for å få litt "konsulenthjelp". ;D Dette må jeg tenke litt mer på.
Det er så lite sportsleg å forby.oddgeir skrev:Kvifor ikkje?Audiophile-Arve skrev:Vi kan vel ikkje forby bokmål, ....
Fru Statsministerens stump er da aldeles yndig og ingen (som hadde tenkt seg en framtid i "røsla" ) har noen som helst anledning til å kritisere den! :Komponenten skrev:Angående min musikksmak så er smaken som baken, har du noe å utsette på den?
;DKabeldragern skrev:Siste fra konspirasjonsministeren: Jordskjelvet på Haiti er planlagt. Nå kommer invasjonen maskert som nødhjelp...
decibelius skrev:Ser ut som om Børge Brende har det svært så morro nå, der han flyr rundt med det sleske smilet sitt
Siste: Det sendes en fredsbevarende styrke inn. :-\Kabeldragern skrev:Siste fra konspirasjonsministeren: Jordskjelvet på Haiti er planlagt. Nå kommer invasjonen maskert som nødhjelp...
eg berra, :øh på eit vis - du berra "døh ". Forr fann Ny-nursk barre morra di . Vi kankje gå med rævva mot futjurn. Må settja ned eit crew som ska gigge den reale 8) new-norsken. Vi berra ein del ny-norks, ein del Grønnland og ein del smileys. Er jamvel cool 8)med at Wagner er down by law ass :-*, på ny-norsk, men da ska det be new-norsk. Wagner er dritt bra case for spåkleg nybrottAudiophile-Arve skrev:No har eg fått tid til å områ meg litt (sidan siste innlegg i denne ov-viktge tråden)
Det mest nærliggjande er å omsetje Wagner til nynorsk, og så påby dette.
Neste sak!
Dette vert for dryg kost for ein norsklærar. Har vi ein engelsklærar med pigdin-preferansar eller noko sånt som kan ta over? Og ei stor flaske korrekturlakk. Nok til å bade i. Her er ikkje raudeblyant eigna verktøy.Sniff skrev:eg berra, :øh på eit vis - du berra "døh ". Forr fann Ny-nursk barre morra di . Vi kankje gå med rævva mot futjurn. Må settja ned eit crew som ska gigge den reale 8) new-norsken. Vi berra ein del ny-norks, ein del Grønnland og ein del smileys. Er jamvel cool 8)med at Wagner er down by law ass :-*, på ny-norsk, men da ska det be new-norsk. Wagner er dritt bra case for spåkleg nybrottAudiophile-Arve skrev:No har eg fått tid til å områ meg litt (sidan siste innlegg i denne ov-viktge tråden)
Det mest nærliggjande er å omsetje Wagner til nynorsk, og så påby dette.
Neste sak!
Mvh
Sniff
Jau, dette tykkjer eg folket skal einast om. Om ikkje lyt det karsleg styring til.Audiophile-Arve skrev:Det mest nærliggjande er å omsetje Wagner til nynorsk, og så påby dette.
........
decibelius skrev:Spiralis skrev:Ikkje noko ministermateriale, altså?
Eller? Med røynsle frå UHØ og legning for å syne seg fram, kan han vel ikkje vere heilt pissatrengd?
Du har gode poeng. Eg har både Shiller "Songen um klokka", omsett av Ivar Aasen, så vel som nynorsk Snorre, og her finn vi schwung, storm und drang.Jøgga skrev:Jau, dette tykkjer eg folket skal einast om. Om ikkje lyt det karsleg styring til.Audiophile-Arve skrev:Det mest nærliggjande er å omsetje Wagner til nynorsk, og så påby dette.
........
Korkje Snorre eller Nibelungenringen kan takast alvorleg på bokmål.