Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

J

John_M.

Gjest
Kjøss katta, den V8'ern var like tung som en årntli' en!! Ryggen er lite begeistret, men alt står nå "pent" stablet i garasjen og avventer henting og sending.

Alt kolli er dobbelemballert og alle esker ser upåklagelige ut. Etter de ytre forhold å dømme, bør alt være i sin skjønneste orden.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Blåser i deres forsendelser...he,he..neida..Bare å stable opp ett anlegg i garasjen nå John :)
 
J

John_M.

Gjest
Stående bølger burde i alle fall kunne unngås.... ;D

Vel, det var de gode nyhetene - så over til de andre. :'(

På tross av forsikringer om det motsatte, ankom kabler og strømfiltre i US format. Unnskyld meg et øyeblikk - faen, faen, faen, faen, faen - så, det var det. Nåvel, alle kablene er mine, så det er mitt problem.

Når det gjelder filterne, så har de normale apparatkontakter bak og kan dermed mates fra enhver apparatkabel. Monoblokkene mine kom også med US-standard kaber og det samme vil trolig være tilfelle med de andre komponentene. Den greieste løsningen for dem som skal ha et filter blir vel da å teste det ut med en norsk kabel fra veggen til filteret og ellers bruke US format apparatkablene som følger med.

Jeg skriver selvsagt til Cattylink umiddelbart og forlanger at den resterende strømkabelen ikke blir levert i US utgave (du får krysse fingre hansfp). Kabler til komponentene blir det sikkert verre å gjøre noe med, men forhåpentligvis har de fleste noen ekstra kabler på lur.

Oh well, monoblokkene var i alle fall svært godt pakket og har ikke en skramme. Testing i kveld/natt tenker jeg. Har forøvrig en Musical Fidelity F15 på lån akkurat nå, så evt. sammenligning blir med en glimrende hybridforsterker på 100W i ren klasse A.

John M.
 

Thror

Medlem
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
33
Antall liker
3
Det der så lekkert ut Thror!
Hvor mye kom det på, alt i alt?

Håper det blir flere som legger ut bilder av det dem får. Morro å se!
Totalt havnet det vel på nærmere 8000.
Har tatt litt bilder av hvordan cdspilleren ser ut inni.
http://home.no.net/torsaa så er det IMG_0125-IMG_0129 ser ganske bra ut :)
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
På tross av forsikringer om det motsatte, ankom kabler og strømfiltre i US format.  Unnskyld meg et øyeblikk - faen, faen, faen, faen, faen - så, det var det.  Nåvel, alle kablene er mine, så det er mitt problem.

Når det gjelder filterne, så har de normale apparatkontakter bak og kan dermed mates fra enhver apparatkabel.  Monoblokkene mine kom også med US-standard kaber og det samme vil trolig være tilfelle med de andre komponentene.  
John M.
Det var da som svarte. Da regner jeg med at den bonus-kabelen jeg får også er US-type? De er jo i og for seg bra, slik at den passer i strømfilteret. Hvordan er kablene som følger med apparatene? Det er vel bare standard kabler...

Synes at Snowy bør legge ved et par Xindak strømkabler til meg med US-stikk som jeg kan bruke i filteret ved neste forsending. Han lovde jo tross alt at det var norske stikk i filteret... Da får jeg ikke bruke de gromme DIY-kablene jeg har mekket :mad:
 
J

John_M.

Gjest
For**** irriterende, but that's life I guess.

De medfølgende kablene er av vanlig kjip kvalitet, mens Xindak kablene definitivt virker svært kompetente. Solide, tunge og med svært bra plugger. Det skulle ellers bare mangle, fra en av verdens største OEM kabelprodusenter. Om de nå hadde passet i veggen også, så hadde alt vært fryd og gammen.

Vi får vel bare se hva det blir til når Snowy en gang svarer. Jeg har i alle fall skrevet en noe sint e-mail....

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Ellers har jo folk ment at det er 0 problem å kable om til vanlige strømkabler..(se en eller annen side i denne linken :) )litt lodding og slikt, men håper da jeg slipper det..er ikke meg det) Bra kanskje jeg gav den fra meg til deg da John he,he. Så lenge du får testet utstyret i dag så er du vel ingen gretten mann i dag uansett. Regner med du truet Snowy med at dette var siste handel med han (som det likevel er, men det vet jo ikke han) om han ikke rettet opp i ting før neste forsendelse..om den ikke er på vei allerede da..he,he
 
J

John_M.

Gjest
Omkobling er enkelt som bare det, men likefullt ganske så kjipt når man må "rasere" en ellers helt OK kabel.

Ellers er jeg slett ikke gretten, bare litt irritert fordi jeg forventer at folk holder det de lover. Det går straks over. Truet ikke engang Snowy med null gjenbestilling, men det er vel ganske implisitt tenker jeg...

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
får true han med det..så kobber det kanskje noe ekstra godis med..he,he.. Regner med du får tidligere varsling om når varene er på plass neste gang, slik at man kan organisere henting bedre?
 
J

John_M.

Gjest
Det hadde absolutt vært en fordel!

Du kjenner forresten ikke tilfeldigvis noen som leser kinesisk vel? Skulle så gjerne visst hva bruksanvisningen til strømfilteret sier... ;D

John M.
 
L

Ludo

Gjest
Æsjameg.... Er så misunnelig at jeg holder på å daue... Grmf..!

Men men - det er jo hyggelig at dere koser dere ;)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm hva står det da John? :) Kan du ikke bare be Snowy oversette..du får vel svar fra han rimelig kjapt...he,he
 

Robert_Blindheim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
9
Det hadde absolutt vært en fordel!  

Du kjenner forresten ikke tilfeldigvis noen som leser kinesisk vel?  Skulle så gjerne visst hva bruksanvisningen til strømfilteret sier...   ;D

John M.

Send den til meg, kan kanskje hjelpe...
 
J

John_M.

Gjest
Hvor uobservant kan man bli.....

Det vil likevel ikke bli noe problem å få brukt strømfilterne, siden stikkene er av universal type. Jeg kikket kun kjapt på mitt eget, så det var tre hull, tenkte "faen" og la det bort. Ved nærmere ettersyn og prøving, tar de alt av kontakter, trolig også britiske om man skulle få lyst til å ta med anlegget til London på neste heisatur.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm man spøker da ikke om slike seriøse spm?
 
J

John_M.

Gjest
Kommentaren var kun et utslag av langt fremskredet frustrasjon.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hah, velkommen etter. :) . Men burde da vel ikke være så stor forskjell i forsendelses dato mellom de to leveransene. Men det er vel vanskelig for deg John å svare på, regner med at du har mast nesten like mye på Catylink som jeg har mast her :)
 
J

John_M.

Gjest
"Hah, velkommen etter. "

Etter og etter; jeg er bare mye flinkere til å skjule det enn du er. ;)

"regner med at du har mast nesten like mye på Catylink som jeg har mast her "

Mer! :mad: Vet ærlig talt ikke hva som pågår der nede. Det lukter litt som om de har problemer med ett eller annet og ikke vil snakke med meg før ting er avklart den ene eller andre veien. Det er dog kun en magefølelse og ikke noe konkret, så ikke be meg om å utdype....

John M.

PS - har forresten testet Ziggy's Shanling i natt/dag...
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Er jeg den eneste som lurer på om kineserene er nødt til å ha karaokefunksjon på sine audioprodukter? ;)
 
L

Ludo

Gjest
Haha ! Det er bra det da... så kan man synge med når Diana Krall jaller i stua :D
 

Robert_Blindheim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
9
Det hadde absolutt vært en fordel!  

Du kjenner forresten ikke tilfeldigvis noen som leser kinesisk vel?  Skulle så gjerne visst hva bruksanvisningen til strømfilteret sier...   ;D

John M.
Måtte du endre mye på tilkoplingene etter oversettelsen? Ble det noen endring?
 
J

John_M.

Gjest
Det ble muligens litt mer dynamikk ved å skifte til "riktig" stikk, men helt sikker er jeg ikke da jeg ikke fikk testet særlig lenge.  I dag stoler jeg ikke på ørene, etter Månefestivalen i går (Dead Moon, Half Japanese, Tellusalie, Camaros, Silver, Mudhoney, X-Lover og ca. 2.23 sanger med Amulet før strømmen gikk...  Ikke helt min "scene", så Camaros var mitt eneste høydepunkt).  Skulle hatt med Vidar Busk i dag, men så var det den nattevakten da...  :'(

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Det var jo stilige ting. Driver å girer meg litt opp for surround prossesoren til Rotel (1068),( John vet jo hva den skal drive :) ), har ikke sett noen kinesisk alternativ til den enda. Og til uka, skjer det noe nytt kanskje?
 
L

Ludo

Gjest
Jupp - håper igrunnen på det samme. Det har vært stille en lang stund nå i stua mi...
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
flott, bedre å være fler og utålmodig enn alene..
 
L

Ludo

Gjest
Vi kan jo kanskje starte en tidsfordrivelsesklubb... Sjakk er jo på moten - og curling kanskje... Eller rett og slett sommerpilsens venner :D
 
J

John_M.

Gjest
Jeg meldte meg jo inn for noen sider siden....

Sender en mail i dag med utvetydig krav om umiddelbar informasjon, med mindre Cattylink føler for å få mengder av negative innlegg på div. fora, samt klager til Federation of Hong Kong Industries.

John M.
 
L

Ludo

Gjest
Som tidiligere sagt John_M : jeg er 100% klar over at det ikke er din skyld at enkelte jobber tregt på et annet kontinent... Du har fortsatt min fulle tillit !
 
J

John_M.

Gjest
Takker for det og alt i orden - jeg føler meg ikke truffet av noe.  Venter tross alt på mer h/w selv...  Ellers er jeg forsåvidt ikke redd for at vi ikke får det vi skal ha, men jeg drar på ferie 14/06 i 12 dager!  Kan bli litt kinkig, men evt. får leveransen utsettes (om den skulle bli sendt i det tidsrommet) eller mottas av noen andre.

Vel, akkurat nå er det sengetid.   Sender mail og holder dere oppdatert.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Og der "lå" det en mail fra Cattylink i morges. Ikke noe svar på det jeg har sendt før, men spørsmål om hvorfor jeg ikke har svart på mail fra dem... Hmmm, ting kan tyde på at de ikke har fått ordnet mail serveren sin likevel, i motsetning til hva sidene deres sier.

I alle fall er de resterende varene pakket og klar til forsendelse og de ber om bekreftelse på at den foreslåtte datoen, som jeg selvsagt ikke har sett, er OK. Vi får bare håpe at de får mailen min denne gangen, slik at vi får svar ang. den resterende kabelen og jeg får sett gjennom og godkjent listen over det som kommer denne gangen!!!

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Vil det si..nei...vil det virkelig si at varene våre blir sendt i løpet av uka?? :)
 
J

John_M.

Gjest
Ta to Valium, et kaldt bad og hold deg så unna sentralen resten av dagen, så skal du se det går over. ;D

Det som skjer det skjer, jeg sier ikke mer.

John M.
 
Topp Bunn