Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

L

Ludo

Gjest
Oisann !!! Nå klør det på konto'en :D Her var det mye spennende...
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Jepp appetitten er definitift skjerpet!!
F.eks monitor høytalere med innebyggde rørforsterkere. Det hadde vært noe for hjemmekontoret det.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Kommer til å kikke etter surround prosessor for neste kjøp jeg da... Har på følelsen av at jeg ikke trenger noen surround forsterker når sav-p200 er på plass
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Noen som kan si meg hvilken type forsterker som står mellom Mark Levinson for- og effektforsterkeren på bilde nummer to?
En stor sak med to store knotter og et rundt stort display.
 
U

UAM

Gjest
Jepp appetitten er definitift skjerpet!!
F.eks monitor høytalere med innebyggde rørforsterkere. Det hadde vært noe for hjemmekontoret det.
Merkelig å plassere en av de mest mikrofoniske komponentene vi har direkte på en høytaler??
 
J

John_M.

Gjest
Da er en mail med ny info sendt til alle nåværende "medlemmer" og alle andre som har meldt sin interesse. Blir oppsluttningen fra de som nå for første gang har fått info lik det den var i denne omgangen, kan neste runde ende i en dobbelt så stor ordre....

Om noen ikke har fått en mail på ca. 2mb når de leser dette, så ta kontakt slik at jeg kan sende den ut på nytt til de uheldige.

Send gjerne spørsmål om alt mellom himmel og jord, så svarer jeg så fort det lar seg gjøre.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Leste på ett annet forum om en som bestilte her i norge, han fikk varene etter en uke!!. Noen som tviler lenger nå eller?? ;D.
 

kimjohan

Fersking
Ble medlem
29.10.2003
Innlegg
3
Antall liker
0
hei John M!
Jeg er veldig interessert i å være med neste gang kan jeg få litt info?

mvh KIM
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
-Hm. Får ikke slettet dette innlegget...
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Noe nytt John? Har de startet innspillingen av utstyret..alt vel? :)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Leste på ett svenskt forum at Shengya nå har stoppet å selge til Cattylink - sikkert grunnet prisene. Bare håper vi fikk inn bestillingen før de går tom. Så lenge var Adam i paradiset..??
 
L

Ludo

Gjest
Hmm, får håpe at det går i orden for de som bestilte ShengYa produkter. Får håpe at Cattylink har et aldri så lite lager av produkter... Er skikkelig spent -. bestilte en rør preamp, har tilogmed drømt at jeg fikk den :-[

Vi får vel mere info når John_M våkner til live igjen :)
 
J

John_M.

Gjest
"Leste på ett svenskt forum at Shengya nå har stoppet å selge til Cattylink - sikkert grunnet prisene. Bare håper vi fikk inn bestillingen før de går tom. Så lenge var Adam i paradiset..??"

Stemmer nok ikke helt, så pust rolig - iiiinnnn, uuuuut, iiiinnnn, uuuuut. ;D

Det som har skjedd, er at Shengya har sluttet å selge SA-T1/SP-T100 fordi Vincent har kjøpt eneretten dette designet (om noen trodde Vincent designer "sine egne" produkter og bare lar kineserne lage det, så tok de altså feil. Vincent er et kinesisk produkt tvers igjennom) og har midlertidig trukket tilbake enkelte andre produkter (SA-93/SP-993) fra innlandsmarkedet på grunn av uregelmessigheter i salgskjedene. I følge Cattylink er dette, som sagt, ganske sikkert midlertidig og alt unntatt T1/T100 (som jeg fikk det aller siste settet av! ;D) blir trolig å få innen kort tid.

Alle våre produkter var i følge Catty på lager, bortsett fra siste utgave av Xindak SCD-2 med oppgradert s/W - og den er på lager nå. Ellers har de visstnok 3 lager og planlegger et fjerde.

Når det gjelder updates, så har tilbakemeldingene vært sporadiske pga store leveringer til lager og, åpenbart, litt vel lite betjening. Høres ut som om alle, inkl. kontorstaben må hjelpe til å tømme paller.... ;D I tillegg har det jo vært helg.

Skal selvsagt si fra så snart jeg får svar.

John M.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Leste på ett svenskt forum at Shengya nå har stoppet å selge til Cattylink - sikkert grunnet prisene. Bare håper vi fikk inn bestillingen før de går tom. Så lenge var Adam i paradiset..??
Det er nok ikke p.g.a prisene! Men det faktum at Cattvlink selger produkter som er ment for det kinesiske marked, til europa.... Det skaper problemer for distributørene av vincent, både p.g.a lav pris og at det er brukt "dårligre" komponenter i produktene. De taper marked/kunder!!!
Uten distributører i vesten er det vanskelig for Shengya å overbevise sin aksjonerer om at de skal satse penger på videre produksjon. Ergo skader Cattylink ryktet til Sengya i vesten....... ???
 
J

John_M.

Gjest
Dette stemmer forsåvidt med den informsajonen jeg sitter med, bare at det ikke er Cattylink som er i søkelyset, men et annet firma med en god del lavere priser.... Vi får vente og se hvor gode eller dårlige produktene er.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
En liten update:

1. Pengene er klarert.  Hurra!

2. Mesteparten av Shengya utstyret er på, eller allerede av, testbenken nå.  Korsun er neste.

3. S/w update for Xindak SCD-2 er ennå ikke mottatt fra Xindak, som jeg feilaktig sa tidligere (tror jeg - gidder ikke sjekke... ;D).

4. Sendingen blir i to deler og Xindak blir med i siste, grunnet nr. 3.

5. Utvelgelse til første forsendelse foregår nå.

6. Ingen problemer med noe så langt.

That's it.   ;D

John M.
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Har lest litt i en svensk tråd, og utifra hva jeg leste der ser det ut som vi må vente 2-3 uker til før vi får xindak'ene våre. Ja,ja.
Utover det ser det ut som det blir 2x Jungson JA50 monoblokker + Audcom ap 120 rørpre. på meg ved neste bestilling. Har allerede begynnt å glede meg :)
 
J

John_M.

Gjest
Tenker på det samme her, minus preampen. Lekre, lekre, lekre.... :-* Vi får se.

John M.
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
La merke til at preampen faktisk passer bra rent utseendemessig med xindak'en og blokkene. og til ett par lapper + nye rør så er det jo lite å tape på å prøve den :)
Leste forøvrig ett par meget bra tester av den på audioasylum.
 
J

John_M.

Gjest
Igjen, samme her. Litt dårlig med innganger for min del dessverre, ellers hadde den vært svært interessant. Tror imidlertid ikke jeg finner en pre som er bedre enn den jeg har med det første.

Lurer ellers på en Meixing RIAA neste gang - RIAA med rør burde være noe for meg.

John M.
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Meixing riaa?? Hvor finner du den? evt. hva heter den?
 
J

John_M.

Gjest
Her: http://www.mei-xing.com/doce/pro20.htm

Neby Hi-Fi har ellers trolig fått med seg tråden vår:

http://www.nebyhifi.no/vincent.htm

"Vincent "look a like" ShengYa.

Det er fundamentale forskjeller på Vincent og ShengYa i komponenter og deler. F.eks. er ShengYa transfomatorene ikke 5KV testet og produktene er ikke CE-godkjent."

Stemmer sikkert, uten at jeg bryr meg det minste. "Look-a-like" er imidlertid direkte feil, da Shengya faktisk ER Vincent, eller snarere omvendt.

John M.
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Den så slettes ikke værst ut.
Kommer nok til å bruke ec3'en til riaa en stund til, iallefall med den spilleren jeg har nå.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Vil dette si at Shengya produktene sendes iløpet av de neste dagene det?? ;D. Men kablene fra Xindak kommer senere?
 
J

John_M.

Gjest
Ikke kablene, kun SCD-2 fra Xindak blir forsinket. Akkurat hvor lenge det er til ting blir sendt vet jeg ikke.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Leser i sverige,igjen, at de får oversikt over hv or i systemet varene ligger, så da kommer det vel en mail med oversikt etterhvert... Mulig jeg må melde meg syk den dagen varene kommer inn, regner med i allefall at jeg tropper opp på gardermoen om det trengs ;D
 

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
hva heter den andre butikken no da? ??? ???
heh
 
J

John_M.

Gjest
Exemplum de simia, quae, quando plus ascendit, plus apparent posteriora eius.

I relasjon til deg, Einar.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
skjønte ikke hva einar mente med sin kommentar, og heller ikke hva John mente?+
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Exemplum de simia, quae, quando plus ascendit, plus apparent posteriora eius.

John M.
I engelsk oversettelse blir det:

He doth like the ape, that the higher he clymbes the more he shows his ars.

;D ;D ;D
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Aha, så einar prøvde å være morsom igjen..thumbs up! Hvorfor gidder han å melde på denne linken om han ikke har bestilt, eller har til hensikt å bestille??+
 
J

John_M.

Gjest
"Hvorfor gidder han å melde på denne linken om han ikke har bestilt, eller har til hensikt å bestille??"

Enkelte har som sin eneste glede i livet å forsøke å forhindre andre i å ha gleder i livet.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Niks, ikke enda. Poster umiddelbart når mail mottas. Stay cool! ;)

John M.
 
Topp Bunn