Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Ooooooh, en hel måned på Costa del Sol - hvor det frister!!!  Neste gang kan du jo bli litt lengre - et år eller tre, for eksempel.  Så får spanjolene den utvilsomme gleden av ditt puerile oppsyn og vi får litt fred.

John M.
Dette hjelper jo så lite, de har jo internett der også. Midt på nordpolen derimot, der ville det nok bli vanskeligere å koble opp til internett. I hvertfall når batterikapasiteten er brukt opp ;D
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
John_M: skal du først være avvisende til noen må du si noe med litt svung i, og så snu ryggen.. ikke svare på ALT de sier, eller hva? ;)
Skal vi holde oss til HiFi-relaterte tema igjen eller?
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Enig, som jeg og foreslo. Være voksne nok til å overse usakligheter som postes her, ellers drukner linken i søppel og bli uinteressant for nye som lurer på ting ang kjøpet.
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
John_M: skal du først være avvisende til noen må du si noe med litt svung i, og så snu ryggen.. ikke svare på ALT de sier, eller hva? ;)
Skal vi holde oss til HiFi-relaterte tema igjen eller?
Dette ligger under off-topic da... ;)
 
J

John_M.

Gjest
"Skal vi holde oss til HiFi-relaterte tema igjen eller?"

"Være voksne nok til å overse usakligheter som postes her...snip..."

Done and dusted! Kun Hi-Fi herfra og heretter....håper jeg. Ellers har vel tråden vært exemplarisk inntil nå....

John M.
 
L

Ludo

Gjest
Godt å høre at vi endelig penser inn på rett spor igjen :) Jeg holder forøvrig på å dø av lengsel etter en ny preamp... Er fortsatt klar for å bidra med kjøring til Gardermoen for å hente produkter !! Kan også ta med tilhenger dersom det er nødvendig...
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Høres ut som om det vil bli mange blide mennesker når varene kommer frem :D

Blir dette suksess må du nok slutte på jobben og bli heltidsimportør JohnM :D
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.011
Antall liker
1.363
Torget vurderinger
5
Skal bli spennede å høre hvordan dere er fornøyd med utstyret. Vurderer en rørpreamp til neste bestilling...
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Ludo: Høres ikke ille ut med en henger med hifi? Skulle vel likt å svinge hjemom med det og satt det sammen..hadde vel ikke kimsa over det anlegget :)
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Er det noen som har et forslag om hvordan jeg skal få over 100 kg av dette utstyret opp til Trondheim? Har ikke lyst til å bli ruinert av transporten videre fra Gardermoen...
 
L

Ludo

Gjest
Ludo: Høres ikke ille ut med en henger med hifi? Skulle vel likt å svinge hjemom med det og satt det sammen..hadde vel ikke kimsa over det anlegget
Hehe, det hadde bare vært grisedigg. Da hadde det blitt en tredagers bare for å kose meg med musikk og kabler og tjo og hei... ;D

Venter i spenning her altså... :D
 
J

John_M.

Gjest
Tenk litt på problemet til KRK da folkens. Noen som har gode forslag?

Har ikke kommet over så mye selv, etter litt søking, men kanskje denne kan være en løsning?

https://lavprisekspressen.no/index.php/content/view/full/53

Ser at man i alle fall kan betale ekstra for kolli og da kan man kanskje sende kun kolli også... Om de tar kun pakker og en av Oslo-beboerne påtar seg å hive pakkene på bussen, så burde det kunne gå greit. Ring dem og spør.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Arghh hvor ulidelig det er å vente uten å vite hvor varene er...vil ha den nåååå!!
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Er det noen som har et forslag om hvordan jeg skal få over 100 kg av dette utstyret opp til Trondheim? Har ikke lyst til å bli ruinert av transporten videre fra Gardermoen...
Jeg ville undersøkt med diverse transportører, Linjegods, Tollpost, NSB osv. Dette trenger ikke koste skjorta, men du bør påberegne i overkant av 500 skulle jeg tippe.

- Christer
 

Magnum

Medlem
Ble medlem
11.11.2002
Innlegg
23
Antall liker
0
Jeg ville undersøkt med diverse transportører, Linjegods, Tollpost, NSB osv. Dette trenger ikke koste skjorta, men du bør påberegne i overkant av 500 skulle jeg tippe.

- Christer
Tollpost tror jeg er ganske dyre om man ikke har bedriftsavtale. Jeg betalte engang over 900kr i for i underkant av 100kg fra Oslo til Trondheim, da gjennom firma. .
 
J

John_M.

Gjest
Snakk med buss selskapet KRK og gi tilbakemelding.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
driver å trøster meg med bilder fra en som har bestilt samme forsterker som meg i sverige. Han har jaggu samme høytaler oppsett som meg og. Har sett de bildene en del ganger for å si det sånn. Må vel begynne å rydde plass til den snart..eller?
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Snakk med buss selskapet KRK og gi tilbakemelding.
Buss-selskapet var ganske avvisende, for å si det sånn. De ville ikke ha ansvaret for slikt :(
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Sjekk med et lokalt spedisjonsfirma eller transportør. Kan du la dem bestemme hvilken dag varene skal hentes, bør du få en hyggelig pris.

Et selskap som sikkert også kjører Oslo Trondheim er Arne Thorsen Transport A/S. Telefon: 35504700. De har vært imøtekommende i andre sammenhenger. Ring å spør. Det værste som kan skje er at de svarer nei.

Skal oppover i slutten av juni. Det blir vel for lenge å vente? 8)
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Takk for tipset. Skal forhøre meg litt, så ordner det seg nok... Jeg klarer i hvert fall ikke vente til slutten av juni ;)
 

sugress

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
99
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
Ring Transporten på Rygge Flystasjon og hør om de har noen turer til Trondheim. Tror soldatene blir glade for å få noen lapper for hjelpe deg. Tlf: 69237356 / 69237256
;D
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Æsj ikke noe Hong Kong nytt før helgen alltså....
 
L

Ludo

Gjest
Nope - tydeligvis ikke. Men ting tar jo tid da, så det er bare å smøre seg med tålmodighet ! For det er liksom lett... :p
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Nei tålmodigheten min er på billigsalg om dagen. Tør ikke tenke på hvor mange ganger jeg har klikket innom her for å se om det var noe nytt i helgen...og like skuffet hver gang :). Men, John, vet du poster når det er noe nytt, men er det noe nytt nå? He,he..er jo en stund siden bestillingen ble akseptert og begynt på?
 
J

John_M.

Gjest
Det eneste nye er at jeg har begynt på ei ny strekke med 5 nattevakter, men det var kanskje ikke det du ville høre? Det er forøvrig ikke det jeg helst vil hverken høre eller gjøre heller...

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Vet jeg er masete nå, men blir bare utålmodig nå som det har gått 2 uker siden innbetalingen ble gjort..er det pga størrelsen på bestillingen at ting tar så lang tid?
 
L

Ludo

Gjest
Mest sannsynlig er det nok for at det skal fra Hong Kong. Tenk om du selv ringte til en eller annen butikk i Norge og skulle ordne med de samme tingene; testing - pakking - tollklarering - bestille flyfrakt - ikke minst flytur pluss alle formaliteter rundt både Kinesisk og Norsk byråkrati. Da går dagene fort, dessuten er det ingen som vet at det er nettopp ditt utstyr som ligger i den brune containeren, derfor gidder heller ingen å stresse med den...

Hehe, ikke for å være pessimist - men ting tar tid !
Lei en film eller kjøp en ny CD :)

Hvis noen skulle lure så er jeg selvfølgelig ganske spent jeg også.

John_M : Lykke til på nattevakt :)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm synes folk burde vite at det er mitt utstyr som ligger i containeren og kjappe seg litt :)
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
Ser på Prisjakt.nu at svenskene har mottatt sin forsendelse. Blir nok sikkert en del hyggelig lesestoff der en tid fremover nå.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm litt tidlig å bli utålmodig skjønner jeg. I sverige tok det en måned fra bestillingen ble sendt til de idag fikk varene. Så...
 
L

Ludo

Gjest
Sikkert en dårlig trøst, men den som venter på noe godt etc etc blah-blah-blah... ::)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.572
Antall liker
7.081
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hva med å bruke et flyttebyrå ?

Hasselberg Transport kjører hyppige flyttelass mellom nord og sør, og de er ikke så dyre, heller.

Johan-Kr
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Hasselberg transport skulle ha kr. 1860 og evt. 400 kr i forsikring. Ble i det dyreste laget, synes jeg. Håper jeg finner et billigere alternativ...
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.227
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
1
Siden jeg ikke er med på bestillingen, har jeg bare fulgt tråden med et halvt øye. Men jeg har registrert et ønske om å frakte noe av dette fra Oslo (Gardermoen?) til Trønderland eller der omkring. Hvorfor ikke hente det selv? Man kjører glatt tur retur f.eks. Trondheim - Gardermoen for en tusenlapp, incl. et par måltider til sjåføren med en ikke alt for tørst bil. Nå kjenner jeg ikke til hvor de enkelte som har bestillt bor, men hvis det er flere på vei nordover, skulle det vel la seg gjøre å kjøre en "melkerute" og komme meget rimelig ut av det hvis man deler utgiftene.
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Siden jeg ikke er med på bestillingen, har jeg bare fulgt tråden med et halvt øye. Men jeg har registrert et ønske om å frakte noe av dette fra Oslo (Gardermoen?) til Trønderland eller der omkring. Hvorfor ikke hente det selv? Man kjører glatt tur retur f.eks. Trondheim - Gardermoen for en tusenlapp, incl. et par måltider til sjåføren med en ikke alt for tørst bil. Nå kjenner jeg ikke til hvor de enkelte som har bestillt bor, men hvis det er flere på vei nordover, skulle det vel la seg gjøre å kjøre en "melkerute" og komme meget rimelig ut av det hvis man deler utgiftene.
Har tenkt på dette selv, men jeg har ikke bil. Dog er det mulig at jeg kan låne en bil. Jeg skal sende en mail til de andre i gruppa og høre om det er noen interesse for en slik "melkerute." Jeg tror imidlertid at de fleste bor i østlandsområdet.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
taxi? :) eller fly da? Fly er jo billig om dagen? Nei, men sjekke med leiebil firmaer kanskje, de betaler jo ofte folk for å transportere biler fra ett sted til ett annet, om du ikke vil leie selv så kanskje de kan ta den med mot betaling?
 
J

John_M.

Gjest
Kort ny info fra Cattylink: første varesending blir sendt ut neste uke - 1-7 mai er en eller annen stor ferieperiode i Kina. da ingenting rører seg.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm en så god nyhet John og så melder du den så kaldt og rolig? :). Vil si vi har de før 17 mai antakelig det da? :)
 
J

John_M.

Gjest
Sorry! :) Sover dårlig for tiden og er ikke helt "på nett" i noen betydning...

La oss håpe at det blir før 17de, så får nasjonaldagen et extra piff! ;D

John M.
 
Topp Bunn