Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

L

Ludo

Gjest
Hey - kan dette være noe for oss andre også ? Hvilke andre produkter er tilgjengelig ?
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
denon, marantz og yamaha, Er bare å sjekke. De tar 5 % av summen for jobben, og det går vel ann. Så de hadde toppmodellen til pioneer og denon der og..
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Og kan dessuten si at de ikke har noe problem med mailen sin..fikk svar nå 1 time etter jeg sendte de en forspørsel (lurte på om det var mulig å skaffe Rotel - noe det desverre ikke var)
 
J

John_M.

Gjest
Eller at vi har Accuphase til latterlig høye priser...

John M.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Godt mulig at jeg regner galt her, men jeg tror det er mulig å få tak på en E-307 til kr 18.000,- inkludert moms, men uten frakt. Lyric skal ha 43.501,- for den samme forsterkeren. Riktignok snakker vi vel om de vanlige tulleprisene til Lyric, med dog...
 
L

Ludo

Gjest
Hehehe, vi har jo mye rart til latterlige høye priser her i landet :D
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
947
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
"Export version of Japanese product is also not available in Japan. We can ship only Japanese domestic models."

Har ikke Japan 100V,eller tar jeg feil?

Går greit med projektorer ,for de har universal strømforsyning.
(100 - 240V)
Er vel litt værre med forsterkere?
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm må evt ha noen transformator eller noe? Men var sinnsyke priser der ja, og de oppga jo referanse til ett forum der butikken ble omtalt. Men skjønner ikke hvorfor de ikke får tak i rotel der..
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm ingen god start på uken? Ingen faks eller mail...tror jeg jaggu er inne i en utålmodig periode her igjen jeg. Nå skal det mases. :)
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
"Export version of Japanese product is also not available in Japan. We can ship only Japanese domestic models."

Har ikke Japan 100V,eller tar jeg feil?

Går greit med projektorer ,for de har universal strømforsyning.
(100 - 240V)
Er vel litt værre med forsterkere?
I tillegg er det vel japanske tegn overalt (bruksanvisning, menyer, fjernkontroll, over knappene på utsyret osv...) ;)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Ser våre naboer i sverige begynner å resignere..de tar varene/pengene sine for tapt nå . Begynner å bli litt nervøs jeg og ettersom ingen får kontakt med de.
 
L

Ludo

Gjest
Hvor er det du leser om svenskene ? Hvilket forum er det snakk om ?
 

Thror

Medlem
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
33
Antall liker
3
At all kontakt plutselig blir brutt virker rart, han har jo vært så grei til nå(snowy). Har dere gitt også gitt opp? eller tror dere produktene kommer? Uff så utrolig kjedelig hvis noen ikke får det de har betalt for.
 
L

Ludo

Gjest
Vel - det kan være mange grunner til dette. Har vel ikke avskrevet noe som helst enda, kjenner lite til kinesiske ferier etc. Men en ting har jeg lurt på - har noen prøvd å ringe dem ? Jeg kan godt gjøre dersom folket er enige om at vi prøver... ???
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
En telefon nedover høres ut som en god ide etterhvert.
Om ikke for annet en å høre om det er noen der i det heletatt?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.572
Antall liker
7.081
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg har ikke blandet meg inn i dette før...

Med fare for å høres ut som "hva var det jeg sa" - det har av og til sine fordeler å bruke en forhandler i Norge...

Nok om det. Hvordan ble betalingen til Cattylink foretatt? Paypal, kredittkort eller bankoverføring ?

Paypals rutiner på kjøperklage kan du finne ved å logge inn på kontoen din, klikke på "Help" og se etter "What is the Buyer Complaint Process?" Merk at det er ikke sikkert at du får tilbake alle pengene...

Hvis du har betalt via kredittkort, så kan du bestride belastningen. Kontakt banken din.

Hvis du har brukt bankoverføring, så har du problemer...

Johan-Kr
 

Magnum

Medlem
Ble medlem
11.11.2002
Innlegg
23
Antall liker
0
Ser de reklamerer nå med FREE BURN-IN TESTS FOR ALL EXPORT ITEMS BEFORE SHIPMENT

Kostet ikke det opprinnelig 7% av kjøpesummen? (Noe som er usaklig da det ikke krever mer arbeid for å teste en dyr kontra en billig forsterker, men nok om det)
 
L

Ludo

Gjest
Ulogisk prissetting er det jo - hadde vel vært greiere med lik pris uansett enhet. J
Jeg kommer forresten til å ringe ikveld - mer info kommer om dette...
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Det er liv i de. Om det er positivt eller negativt vet jeg ikke, men sendte de en mail idag hvor jeg spurte om litt div (uten å nevne at vi hadde bestilt)...og fikk svar samme dag. Tok selvsagt reply og spurte hva som skjedde med varene våre som allerede var bestilt. Så får vi se. Men de er i allefall oppe å går, så kanskje mailen min er flink å komme gjennom eller at en telefon gjør susen? Ble ett lite håp i tunellen likevel :)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.572
Antall liker
7.081
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Lys i tunnellen - bra for dere.

Jeg håper det ikke er toget som kommer ;D

Johan-Kr
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Fikk en mail fra en svenske som og var interessert i den mailen jeg fikk fra de..de er i akkurat samme situasjon.
 
L

Ludo

Gjest
Da har jeg nettopp snakket med en telefonsekretær og bedt Mr Law om å ringe meg tilbake. Hun visste svært lite, men han skulle være tilgjengelig og hun lovte og overbringe beskjeden snarest...

Må bare vente og se...
 

Micke^

Medlem
Ble medlem
08.06.2004
Innlegg
5
Antall liker
0
Vi sitter lite i samma sits här i sverige (första gruppköpet) som ni gör nu. Vi saknar leverans på 4 varor + pengar tillbaks på en del av frakten.
Jag hoppas verkligen det löser sig för oss alla.

Ludo, när du ringde till cattylink, kom du då till ett "mobile call center" eller var det någon som svarade cattylink?
Det förstnämda (mobile call center) var vad jag kom till när jag ringde till dem för någon dag sedan. Hon jag snackade med hade inte en aning om vad cattylink var för något.

/micke
 
L

Ludo

Gjest
Det var et call-senter med en sekretær som skulle gi beskjeden videre. Oppfattet ikke det som noe problem når jeg spurte etter Snowy Law / Cattylink... Hun skulle gi ham beskjed om at han skulle ringe tilbake... Får vel se hvordan dette utarter seg videre !
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
ja vel einis? Hva var meninga med den? Men dette tyder vel bra?
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
"Gode" nyheter. I vårt nye samarbeid med svenekene her så viser det seg at de nå har fått svar fra snowy himself. Han har mailet fra sin private adresse. Har ikke fått den enda, men regner med jeg får den tilsendt iløpet av dagen. John er du der?
Vel dette er hva snowy skriver:
"THIS IS MY PERSONAL EMAIL ACCOUNT AND I HOPE THAT THIS MAIL CAN REACH YOU.



IT IS STRANGE IT SEEMS THAT OUR MAILS CANNOT REACH SWEDEN, FINLAND AND MOST AREA OF NORWAY DURING THE PAST FEW WEEKS. I AM VERY FRUSTRATED ABOUT THIS. "
 
E

einis

Gjest
strange vil jeg bare si....

forhåndsbetaling til utlandet er litt risky uansett, de kan lett hevde å ha sendt varene uten at du har motatt dem.. hvorfor er det umulig å foreta en slags postoppkrav også ved utenlands bestilling?

man står der ganske hjelpesløs om mottaker velger å bedrive litt shitty buissness..
 

Micke^

Medlem
Ble medlem
08.06.2004
Innlegg
5
Antall liker
0
jag har äntligen fått indirekt och även nu direktkontakt med snowy. Jag har passat på och frågat hur det går med eran beställning... Så jag bör väl förhoppningsvis ha svar på söndag eller måndag kväll.

Jag har funderat över något... Många har mailat cattylink och tydligen så har en del av mailen gått fram, dock har inte mailen från Snowy kommit fram.. med några enstaka undantag då. Detta gäller tydligen bara sverige, finland och vissa delar av norge, (skriver snowy själv) och om det nu ligger någon sanning i detta bör ju lätt kunna kontroleras genom att skicka mail genom "gratismailklienter" som saknar nordiska servrar. Jag är inte helt hunda men jag tror att m@il.com (http://promo.mail.com/adsfreejump.htm) är en av dessa. Om det nu är så är det ju speciellt passande för herr snö använder denna själv för privat bruk.

/Micke
 

JSS

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
8
Antall liker
1
før jeg sier noe mer, jeg håper virkelig at dere får tingene deres!

men etter å ha lest litt i tråden her, så kan jeg ikke konkludere med noe annet enn at:

1. jeg aldri kommer til å kjøpe selv direkte fra utlandet ...

2. at slike kjøp åpenbart tar så mye tid at jeg gledelig betaler litt ekstra her til lands for at noen andre (les: butikkene) kan ta seg av dette med import og slikt ...
 
E

einis

Gjest
jeg har et potensielt lignende problem med en leverandør i usa, bestilte noen hodetelefoner, og siden jeg overførte har jeg ikke fått noen svar.. ::)
utfra erfaringer på nettet skal det være OK folk, men slik var jo også catty :-/
 
L

Ludo

Gjest
John_M drar om kort tid på ferie. Jeg har fått nødvendig info fra han slik at jeg kan følge opp evt. kommunikasjon med Catty / speditør når varene ankommer Norge...

Og jeg venter selvfølgelig også i spenning som vanlig....
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Fint. Kan evt høre med micke her om vi kan få snowy sin private email adresse om du/dere ikke har hørt fra de enda..
 
E

einis

Gjest
2. at slike kjøp åpenbart tar så mye tid at jeg gledelig betaler litt ekstra her til lands for at noen andre (les: butikkene) kan ta seg av dette med import og slikt ...
bestilling ble gjort 01/04/04? og er i dag, 13/06/04 og sansynligvis enno ikke sendt...
godt poeng... :eek:
 
Topp Bunn