Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

J

John_M.

Gjest
Jaja, det lakker og lir.... Null mail på en stund nå, så da sniker jeg meg ut av kontoret for å avkoble og nullstille foran husguden.

John M.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
John M:
Du har ikke sett noen interessante rørbestykkede DAC'er med minst to innganger via Hong Kong kontaktene dine?
TJ
 
J

John_M.

Gjest
Ikke rørbestykkede er jeg redd, men du kan jo ta en kikk på denne her: Xindak DAC-3.  Ser for et ukyndig øye ut til å ha to innganger, i tillegg til både balansert og RCA ut.

Vet ikke om noen andre, dessverre.

John M.

PS - koster deg evt. $307,-
 
J

John_M.

Gjest
Sånn er det altså å jobbe nattevakt - i hele dag har jeg sittet og innbilt meg at kalenderen sier 01/04, noe som tydeligvis ikke stemmer helt....

Imidlertid tror jeg at stort sett alle som har tenkt å hive seg med her, har hevet seg med, kanskje med ett eller to unntak. Derfor blir den endelige listen sendt til Cattylink i kveld/natt uansett. Midnatt kan tøyes litt, for de som av uante grunner måtte ha problemer med å rekke det, men ikke veldig langt.

John M.
 

Pontius

Medlem
Ble medlem
30.03.2004
Innlegg
24
Antall liker
10
Sted
Trøndelag, avd. Nord
Jeg er meget interessert hvis det lar seg gjøre å bestille en Vincent SA-31, dvs den kinesiske utgaven. Finner den ikke på noen av sidene. Det er kanskje ikke så mye å hente på en slik sak som i utgangspunktet er ganske rimelig? Jeg blir med på kort varsel hvis det lar seg gjøre.
 
J

John_M.

Gjest
Og der setter jeg endelig strek.

Dommen ble:

16 personer

$16.000+ / NOK120.000+

45 "items"

550+ kilo før emballasje

Estimert norsk butikkverdi: 500.000

Ubetalt arbeidstid:  21+ timer så langt

Sender ordren nå.

John M.

PS - jævlig trøtt.....
 
J

John_M.

Gjest
Bedtime for Bonzo, I fear. Rapporterer til alle + endelig pris her når svar kommer. Skal jeg legge inn en liste over hva som er bestilt også?

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Bra jobbet John..du kommer antakelig til å gjøre mange av oss til glade hifi entusiaster om en måneds tid. Ventetiden blir laang denne påsken. Blir spennende å se hva den store bestillingen gjør med priser/ekstra tilbud.
 
J

John_M.

Gjest
Dette ble til slutt bestilt:

1 x SA-33
1 x SP-333
1 x pair Shengya SP-T100
2 x Shengya SAV-P200
2 x Shengya SV-233
1 x Ming Da MC-7R
2 x VAL headphone amp
1 x SA-93
2 x SP-993
1 x SP-996 (1 single mono block)
1 x Korsun V8i
1 x Korsun Ks99
1 x pair Ming Da MC300C mono blocks
1 x pair Consonance Cyber 800
1 x Shanling CD-A10T
4 x Xindak SCD-2
1 x Shengya CD-S3
2 x AURUM CANTUS Leisure 2 LUXURY EDITION MKII
1 x AURUM CANTUS Leisure 2 (normal)
3 x FP-1 Power Cables
1 x FP-GOLD Power Cable
2 x FA-2 Interconnect Cables
3 x BADA LB3000 Power Filter
1 x rosevoix cable oil filled RCA
1 x AC-02 Balanced Interconnect Cable
1 x Xindak AC-01 RCA Interconnect Cable
1 x Xindak AC-02 RCA Interconnect Cable
2 x SC-02 speaker cable
3 x "Spider" racks

John M.
 
J

John_M.

Gjest
"Bra jobbet John..du kommer antakelig til å gjøre mange av oss til glade hifi entusiaster om en måneds tid."

Takk for det og jeg håper inderlig du har rett! Meg selv inkludert.

John M.
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Håper alle som har bestilt i denne omgang tar seg tid til å skrive en omtale av Deres nye produkt i etterkant.
Jeg personlig er svært intressert i å få vite litt mer om Korsun v8i og andre forsterkere i denne prisklassen da jeg fikk igjen litt på skatten :D
Uansett så blir det en spennende måned!
 
J

John_M.

Gjest
Tester (for de som har anledning og mulighet) eller inntrykk (for de som ikke har) hadde absolutt vært veldig interessant!  Tenker på å ta en ny runde en måned eller to etter at sakene har kommet, om alt holder mål.  Om de som har handlet i denne omgangen rapporterer inn og er fornøyde, vil kanskje flere henge seg på neste gang - mange har jo nevnt akkurat det allerede.

Ellers må jeg si at vi ble en god del flere enn jeg hadde regnet med.  Jeg tenkte meg vi kunne bli 5-7 stykker når jeg begynte (ca. 10% av de som viste interesse), så 16 var over all forventning!  :eek: Dobling neste gang?   ;D

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Når forventes pristilbud tilbake? slik at man har noen konkret å se frem til? :)
 
J

John_M.

Gjest
Usikker på det, men håper i løpet av kvelden eller natten.... Mail til alle så snart det skjer.

John M.
 

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
61
Antall liker
0
Lykke til, alle som har bestilt.
Hadde selv ikke råd til å være med denne gang.
Men hvem vet , når skattepengene kommer, da
blir det muligheter.

Kunne tenkt meg et par Aurum Cantus Leisure 2
Luxury Edition MKII.

Kom med tilbakemelding når de er på plass og
innspilt..
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Var å hørte på foredrag med sjefsøkonom Øystein Dørum i DnB NOR nå i formiddag. Etter en runde om internasjonal makroøkonomi, tok han for seg Norges økonomiske framtid.

På spørsmål fra salen om hva norsk næringsliv burde konsentrere seg om, var svaret: Gå å lær dere kinesisk! ;)

Lykke til med handelen! Gleder meg til å høre tilbakemeldingene. 8)
 
J

John_M.

Gjest
Ordren er nå bekreftet mottatt og det arbeides med den. Da vi har sagt fra oss bonusen man får på slutten av året (jeg kan liksom se meg selv: "hmmm, X skal ha Kr. 38,74 tilbake, Y skal ha Kr. 121,63...nei faen, kan det stemme da...? Hvor er den kalkulatoren igjen...?"), blir det ingen "handling charges" (m.a.o. testing, pakking, etc er gratis) og det evt. resterende blir trukket fra ordren.

Når det gjelder den endelige prisen, når den kommer, tror jeg neppe at rabatten vil bli særlig stor, da Cattylink allerede har matchet Coem Audios priser, som på de aller fleste produktete lå litt-til-mye lavere.

Totalen før "behandling" (-3 produkter som kom inn litt vel sent! ;D) var forresten på: $16,862,-

Happy Waiting!

John M.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Med overraskende mye tilgode på skatten, sender jeg nok en bestilling i juni ;D
Venter spent på deres erfaringer.
 
L

Ludo

Gjest
Det klør i lydfingra etter å teste ny preamp... Noen som har en privatjet til overs i etpar dager ??

Bill. mrk. Utålmodig !
 
J

John_M.

Gjest
Vi får trolig svar "in the early morning, Hong Kong time", dvs. fra midnatt og utover for vår del. Varehusene sjekkes nå og det aller, aller meste er på lager allerede. Har også bedt om estimert tid for testing og shipping.

Den endelige dommen mailes ut til alle når den kommer, med mindre den kommer jævlig sent da....

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
ja det er vel den eneste (håper jeg?) ufordelen med å handle i utlandet. I den svenske handelen med cattylink tok det 14 dager fra bestillingen ble gjort til han fikk varene...sukk. Det blir laaange dager. Har surfet og kikket på produktene jeg skal ha utallige ganger allerede. Kanskje starte opp en støtte gruppe for utålmodige kjøpere?
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei
Good luck alle sammen,håper det blir gjentagelse på dette. Hadde lagt av penger til en ESOUND CD E5 ,men tror du ikke den jæv.. tannlegen stakk av med nesten alt :mad: :'(
Skal se om en blir med neste gang
Mvh Jan I
 
J

John_M.

Gjest
Da har vi en deal, men ikke f**n om jeg begynner å skrive mail til 15 personer kl. 4 om morran!!!  :eek:  Pris på shipping og forsikring er ikke klar enda, det kommer trolig i løpet av....i dag (skulle til å si i morgen, men det var litt feil).  Alle får uansett mail i morgen (ehh, i dag. Bugger!), men altså kanskje ikke med s&f utgifter.

Og nå - senga!!!

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
..og igjen takk for den jobben du legger i dette!
 
J

John_M.

Gjest
Skulle hatt en kalkulator i ren klasse A...   Mail kommer snart, jeg må bare forsikre meg om at alt er riktig og at jeg ikke har gjort noen brølere noe sted.

John M.

Edit: mail er sendt!
 
J

John_M.

Gjest
Dommen er som følger:

Varebestillingen kom totalt på NOK 133,294,-

Endelig pris ble NOK 118,993,-

= nærmere 11% rabatt.

I tillegg ble 7.5% "handling charges" droppet, hvilket vil si at rabatten endte på litt over 18%.

Venter fremdeles på svar ang. frakt og forsikring.

Andre "vitale data":

Total vekt uten emballasje: ca. 570kg

Estimert butikkverdi: ca. NOK 510.000


John M.
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Foreløpig er jeg svært overasket over hvor billig dette blir. Selv om frakten og mva ikke er med enda så er jeg strålende fornøyd.

Vi må også ta en diskusjon på hvordan ildsjelen skal premieres.!
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
609
Antall liker
10
Til John.

Må si meg enig i at jeg er meget skeptisk til å snylte staten på en sånn måte! Det er jo småtteri de tar inn på avgifter av ymse slag. Bl.a. tobakk som forøvrig koster over det dobbelte her som i Sverige. Faktisk sparer man ca. 800.- kr på og handle 10 pakker i Sverige.

Vent litt! ... Det slo meg plutselig at dette ikke kan være så ille allikevel..

Flott initiativ! ;D Sender deg en mail.

Vennlig hilsen
Jan Terje
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Det er jo ca. 208 kroner kiloen ... :)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Åhh der ble jeg nesten redd for om det den diskusjonen skulle dukke opp ( som jeg har sett andre steder på nettet), overmoralske folk... ;D
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Dommen er som følger:

Varebestillingen kom totalt på NOK 133,294,-

Endelig pris ble NOK 118,993,-

= nærmere 11% rabatt.

I tillegg ble 7.5% "handling charges" droppet, hvilket vil si at rabatten endte på litt over 18%.

Venter fremdeles på svar ang. frakt og forsikring.

Andre "vitale data":

Total vekt uten emballasje:  ca. 570kg

Estimert butikkverdi: ca. NOK 510.000


John M.
Bra at flere har oppdaget at Østen har mye bra å tilby til en meget gunstig pris. (Ikke tenk på andre ting nå.......!) Mange har kviet seg for å importer fra Østen, grunnet fremmed kultur ++ andre "skumle" faktorer. I tillegg har "tolludyret" skremt mange. Alt høres så vanskelig ut. Men dette er heller ingen sak lengre. Benytt kjente fraktfirmaer, og vips pakken er på døra etter noen få dager. Min rekord er 3 dager. Erfaringene jeg har med Kina, er meget bra. Meget bra service og ærlighet møter man stort sett over alt. Merk, selvsagt finnes det kjeltringer her også...., sjekk derfor referansene. Noe som i dag er lett, ref Internett. Har derfor aldri vært redd for å gi fra meg kortnummeret på mitt MC. Har jeg fått problemer med et produkt, har det heller aldri vært problemer med utbedringer eller erstatninger.

Dette viser at f.eks. Arild på Hi-Fi Guiden bør se litt på sine priser på f.eks. Consonance. (Men han skal vel drive butikk han også. Forøvrig en butikk med meget god service.

Lykke til med Deres bestillinger.
 
J

John_M.

Gjest
"Det er jo ca. 208 kroner kiloen ... "

Mye billigere enn indrefilet og varer noe lengre! ;D Hyggelig med fornøyde tilbakemeldinger!

John M.

(som snart er på vei for å "nedlegge" noen halvlitere Guinness og Bombardier)
 
J

John_M.

Gjest
Jaha...  Grunnet en ubehendig trang til å komme ut av huset og fortære nogle glass mørkebrunt fludium så ble det altså ingen avklaring ang. frakt og denslags i dag/natt.  Ovenfor de som venter spent må jeg bare beklage, men behovet for en frikveld etter flere dager stand-by ved siden av PC'n ble for stort....

Vet ikke sikkert om min kontakt Snowy i Cattylink jobber i natt igjen, men i så fall vil jeg forsøke å få en avklaring i løpet av kvelden eller natten som kommer.  I så fall vil prisen på frakt og forsikring bli mailet til alle a.s.a.p.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Da har svenskene på Hififorum.nu fått en fraktpris på USD2750.  Deres ordre er ikke ulik vår, så forskjellen blir trolig ikke veldig stor.  Regner med at vårt svar kommer innen kort tid.

Om vi sier $3000 for å være på den (forhåpentligvis) sikre siden, så blir totalen per pers. $187.50.  Noe mer enn jeg personlig regnet med, men ikke mer enn at det er mer enn akseptabelt (for meg).

John M.
 

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
Til John.

Må si meg enig i at jeg er meget skeptisk til å snylte staten på en sånn måte! Det er jo småtteri de tar inn på avgifter av ymse slag. Bl.a. tobakk som forøvrig koster over det dobbelte her som i Sverige. Faktisk sparer man ca. 800.- kr på og handle 10 pakker i Sverige.

Vent litt! ... Det slo meg plutselig at dette ikke kan være så ille allikevel..

Flott initiativ!  ;D Sender deg en mail.

Vennlig hilsen
Jan Terje

hvordan klarer dere å snylte staten egentlig? skulle tro de viste om de fleste tricks og knep... ???
 
J

John_M.

Gjest
Det er da ingen som har sagt at vi skal snylte eller unndra oss noe.  Å spekulere må man imidlertid ha lov til....

John M.

PS - svar på omkostninger for frakt og forsikring kommer mandag morgen HK tid.  Altså kanskje kl. 02-04 natt til mandag her hjemme.  Forhåpentligvis kan jeg oppdatere folket når jeg kommer hjem fra nattevakt mandag morgen.
 
Topp Bunn