Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
ganske ville greier dette.
man kan nesten tjene seg rik på å importere litt og selge som brukt privat.-og da betale så å si ingenting for det man selv vil bruke.
 

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
men når sant skal sies...
jeg hiver meg på og kjøper et par AURUM CANTUS: LEISURE 2 ved nesten storbestilling :)
 
J

John_M.

Gjest
Det går nok greit!

Dessverre ingen total enda fra Cattylink ang. frakt etc.

John M.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Vet du hvilke fraktselskap som benyttes? For min del ble det mest lønnsomt å benytte Fed-Ex fra Hong Kong, dersom vi ser bort fra vann/land transportmåten.
 
J

John_M.

Gjest
Regner med at de sender ut forespørsler til flere (de med logo på sidene deres) og velger det billigste, men jeg skal spørre når svaret kommer. Takk for tipset!

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Fikk tilbakemelding i natt om at mandag var helligdag i HK og derfor ingen nyheter... Trolig svar i natt (natt til onsdag).

John M.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Regner med at de sender ut forespørsler til flere (de med logo på sidene deres) og velger det billigste, men jeg skal spørre når svaret kommer.  Takk for tipset!

John M.
For 20 kg betalte jeg 154USD (Fed-Ex). Dette var en enkelt bestilling. Dere bør defor få kvantumsrabatt.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Klar for å få sendt bestillingen snart jeg..så jeg kan begynne å telle ned. Kanskje anskaffe en dimmelenke :)
 
J

John_M.

Gjest
Hmmm...dimmelenke.... ;D

Tydeligvis blir påsken feiret i HK også, for ting har gått tregt, med litt sporadiske svar. Jeg har imidlertid nå en endelig vekt på forsendelsen og så snart jeg får svar på et par spørsmål til vil en total bli sendt ut til alle. Forhåpentligvis i morgen tidlig.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Da er vi mål hva angår endelig pris inn i Norge. Endelig pris på frakt og forsikring kom på $4409 og den endelige vekten inkl. spesialemballasje endte på ca. 870kg.

Totalen før moms blir da håret under 150.000 for Hi-Fi verdt et sted over 500.000. Inkl. 24% moms kommer vi opp i ca 180.000 eller så, noe som trolig er kun aldri så lite over 1/3 av pris i butikk.

For de som tenker på garantier og bytterett, så blir altså alle komponentene stress-testet i 120 timer før shipping, for ikke å snakke om at de 2/3 man sparer i forhold til her hjemme ganske sikkert vil betale for reparasjoner i lange baner. Eventuelt kan man jo kjøpe 3 stk. og ha to i reserve på loftet eller i kjelleren for samme pris som en.....

Ikke så altfor ille det vel?

Ellers er jeg nå i kontakt med flere firma som kan vise seg å være minst like billige som Cattylink, med tanke på en ny bestilling i juni eller deromkring. Noe mer "research" er dog nødvendig først.

John M.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jen

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm lukter det ett bytte av receiveren min? ;D. Var jo dårlig med det hos Cattylink.
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Har det vært en tilsvarende storbestilling fra Sverige tidligere?
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
De begynte vel en lignende operasjon likt som oss. Mulig de ligger en uke foran oss, kommer an på hvor lang tid det tar før folk betaler inn og bestillingen blir sendt inn.
 
J

John_M.

Gjest
Det er allerede en stund siden svenskene sendte penger til HK, så vi vil nok ligge to-tre uker bak.  Ganske greit å ha dem å referere til underveis!  ;D  For dem ser ting ut til å gå helt etter planen og det ventes også på en eller to separate bestillinger som er ventet å ankomme denne uken.  Tråden som lå på Hififorum ble stengt av moderatorene og er nå flyttet til Prisjakt.nu/forum.

hanspf: er det en surroundreceiver du skal ha? I så fall er det plenty å velge i om du blir med i juni også!

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Har du noen surround forsterkere jeg kan sikle etter allerede?? ;D
 
J

John_M.

Gjest
Eastsound EA602: 6x100W, THX godkjent. Ikke helt sikker på om dette er en ren effektforsterker... $271



Shanling SAV899: 6x100W, DD-EX + DTS-ES $250



Tonewinner AD6: 6x200W/400W 8Ohm/4Ohm, 42kg, alle formater $1041



Jungson AV-1000A: 6x80W ren klasse A, 50kg, 360.000uF, håndmatchede utgangstransistorer $1272


Og mye mer....

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Ja der ga du meg jaggu noe å sikle på. Lov å spørre om hvor du fant disse? Har man noen pris å sammenlikne med?
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Aiaiai...
Er det for mye forlangt for oss andre å få vite hvor du fant disse?
 

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
fyttigrisen, jeg som aldri skulle ha surround:
dritrått...250 for den shanling saken hmmmm ;D
 
J

John_M.

Gjest
Kul'n litt da Ziggy - alt kommer til den som venter! ;D

Må bare samle litt mer info og redigere litt, så sender jeg ut alt jeg har til de som bestilte i denne runden. Andre evt. interessenter må gjerne sende meg en mail, så får de også.

Bare for å utdype litt, så har jeg nå en liste fra en av de større distributørene i Kina, med priser som ligger 10-25% under de Cattylink opererer med. Jeg har også en rekke anbefalinger fra en amerikansk importør som lenge har handlet med denne distributøren og som har gått over fra å selge bl.a. Krell, C-J og ML til å selge Hi-Fi fra Midtens Rike.

Info blir sendt ut snart, med sikkert ikke før helgen når denne nattevaktsperioden er over. Jeg skal jo sove og spise litt sånn innimellom også...

John M.
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Kan ikke la være å bli fascinert av Xindac scd-2. Denne bli vistnok solgt under navnet Lector Audio til bare 3500€. Denne har jo en vanvittig oppbygging. Skulle ønske jeg hadde større budsjett denne gangen, slik at jeg også kunne sikre meg en slik.
Legger ut et interiørbilde:


scd-2 i passende sleskap:
 
J

John_M.

Gjest
Joa, jeg ser frem til å slotte den inn i anlegget når den kommer.  De som eier den mener i alle fall at den er en definitiv "Sony 777ES-killer" på SACD og rett og slett fantastisk på avspilling av Red Book.  Time vil sjå...

John M.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
;D
Hei

Dette var meget interessant, kan du maile mer info til
meg John M?
Regner med at jeg blir med på forsterker/CD/surround ved neste runde!
krokeide@craftec.no
 

TH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
59
Antall liker
0
Hvordan finner jeg fram til prisen?
Er det "alle" produktene på den framsida?
Står det informasjon om produktene noe sted, eller må jeg "lete".

Må bare si at dette virker trivelig! Troe jeg vil hive meg på junibestillingen.

TH
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Kan alle få betalt slik at vi får sendt den bestillingen snart. Hilsen utålmodig sjel...
 

Glenn

Fersking
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2
Antall liker
0
Kan ikke la være å bli fascinert av Xindac scd-2. Denne bli vistnok solgt under navnet Lector Audio til bare 3500€. Denne har jo en vanvittig oppbygging. Skulle ønske jeg hadde større budsjett denne gangen, slik at jeg også kunne sikre meg en slik.
Til informasjon:

Denne spilleren finnes ikke i Lector sitt sortement lenger. Dem holder nå på å produsere sin egen multispiller på linje med sine andre egne produkter som er produsert i Italia.

mvh
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Ser de forresten har stengt linken i forumet i sverige grunnet for stor aktivitet/innkjøp. Lukter nesten innblanding av sponsorer...
 

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
endel av det cattylink selger er ikke det vi tror det er.
f.eks aurum cantus leisure2 er ikke den som selges i europa, den selges bare i kina og er en billigutgave av den som finnes her...cattylink har "glemt" å ha på rett bilde.
og shengya har flere helt andre spesifikasjoner og vekt enn vincent! ???
begynner å tvile litt på desse kineserene...
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Hva er i tilfelle forskjellen på de Aurum Cantus som blir solgt i Europa mot de som blir solgt i Kina?
 
J

John_M.

Gjest
Her trengs det visst litt oppklaring....

"endel av det cattylink selger er ikke det vi tror det er."

Snakk for deg selv, ikke for oss.  Hva du tror det er, vet jeg ikke.  Selvsagt er det ikke snakk om f.eks. en Vincent, bare med et annet navn på fronten.  De fleste av disse produktene lages i flere modeller, med en helt annen strategi enn den vi kjenner her hjemmefra.  For å generalisere litt:

Produktene lages gjerne i minst fire versjoner: en "basic" versjon for lokalt salg, (minst) en oppgradert versjon for lokalt salg, en eksportversjon under eget navn, identisk eller bedre enn den beste lokale versjonen og en eksportversjon under andres navn som igjen kan ha andre specs.

Produktene vi mottar er exportversjonene som selges under produsentens eget navn.  Det kan være forskjeller fra "brand" versjonene, men det er ikke snakk om å "kjøpe Krell og motta Cambridge", for å si det sånn.

"aurum cantus leisure2 er ikke den som selges i europa, den selges bare i kina og er en billigutgave av den som finnes her..."

Finnes Aurum Cantus her i det hele tatt da?  Hvis du tenker på Red Rose, så er Leisure II helt sikkert ikke *identisk* med den.  Betyr det at den som kommer er en kjip og dårlig "Elkjøp" høyttaler?  Nei.  Det det kan bety er at den kan ha en woofer i kevlar istedet for papir (eller omvendt), en annen diskantmodell, etc, etc.  So what?  Get a grip!

Det hadde vært litt mer hjelpsomt om du sa hvor du har denne informasjonen fra, i stedet for bare å uttale deg som du gjør.  Selv har jeg mailet med 5 personer i USA som har kjøpt Leisure II fra Cattylink og alle er meget fornøyde, inkludert to av dem som også hadde hørt på RR's versjon.  Det er godt nok for meg.  Jeg har også "snakket" med eiere av Shengya, Korsun, Xindak og Ming Da og har ennå til gode å høre et vondt ord om noen av dem.

"og shengya har flere helt andre spesifikasjoner og vekt enn vincent!"

Se over.  Ellers skjønner jeg ikke helt hva du "skriker" for - vi handler jo faktisk Shengya og ikke Vincent og jeg regner med at de som bestiller har sjekket Shengya's sider før de har punget ut surt tjente kroner.  Jeg legger i **.000 selv og hadde neppe gjort det uten ganske så klare indikasjoner på å få igjen kvalitetsprodukter.

Hvis du "begynner å tvile litt på desse kineserene" så er det helt opp til deg - tror ikke noen har planer om å tvinge deg til å kjøpe.  For de som er interessert finnes det et vell av info på nettet ang. en mengde av de produktene som nå står i bestillingslisten vår.  Selv har jeg brukt gud-hvet-hvor-mange timer på å lete, finne, lese og maile, uten å finne en eneste person som har følt seg lurt eller kjøpt katta i sekken.  Hadde jeg funnet info av den typen, hadde jeg selvsagt rapportert til de involverte med en gang.

John M.
 

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
jøss, jobber du for cattylink eller? ;D ???

studer cattylink siden. du vil se at alt av sheng-ya f.eks har en parantes hvor det står vincent **-***. men ser du på sheng-ya versjonen er ikke alltid dette den samme vincent...
f.eks sv-236 i "shengya versjon" veier 5kg mindre og har andre speks. når de reklamerer for denne som en sv-236 er da dette løgn.

Aurum cantus leisure 2 luxery edition er bare solgt i kina, mens avbildet på cattylink bildet fremstår en leisure 2 SE.
se f.eks:


syns bare d hele er litt rart...
 

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
brev fra Aurum Cantus:

Subject: Reply
From: "aurumcantus" <aurumcantus@aurumcantus.com>
Date: Wed, April 14, 2004 22:57
To: "nox" <nox@nsa.org>
Priority: Normal

Hello,
Thanks a lot for your inquiry.
Firstly I need tell you that we have no any business relation with Cattylink. I
don¡¯t know from which channel they can get Aurum Cantus Leisure 2 luxury MK2 only
distributed in Chinese mainland market, but I am suspicious that they are supplying
customers with fake Leisure 2 luxury MK2.
The info your friend told you is completely true, Aurum Cantus Leisure 2 SE(only for
export) and Leisure 2 Luxury MK2 are two completely different products, Cattylink is
using fake pictures to cheat their customers.
I put my explanation in the attachments you will see after you read the files.
Best Regards,
Andrea Liu

======= 2004-04-14 18:11:00 ÄúÔÚÀ´ÐÅÖÐдµÀ£º=======

>Hey. I'm thinking about ordering a Aurum Cantus Leisure 2 Luxury Edition
>MK2 from Cattylink, but a friend told me that this wasn't the same speaker
>as sold in Europe, in fact, it was inferior to the one sold in Europe.
>And that Cattylink are cheating their customers with false pictures.
>
>Could you please provide some clarity on this?

???
 

einar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2004
Innlegg
53
Antall liker
1
vil du ha mere bevis:

Subject: Re: Aurum Cantus
From: "CATTYLINK ANALOG RESEARCH" <info@cattylink.com>
Date: Wed, April 14, 2004 18:30
To: "nox" <nox@nsa.org>

DEAR SIR,

We are operating on a practical business concept "Actual Distribution plus
Virtual Distribution Principle" and this would effect a control over the
whole range of products from Chinese manufacturers.In short, "Actual
distribution" means the straight forward distributor status for a
manufacturer while "Virtual Distribution" implies the background control of
authorized distributors in China - by, for example direct capital
investment. This is important to escape the control of manufacturers,
especially those have strong interests in overseas markets, so as to achieve
a long term low price strategy with stable stock supply to fulfill our
mission requirement. At this stage we think that you may know that our
products are indeed directly from Aurum Cantus. We once know a jokethat
Aurum Cantus had told that we are selling faked products, if that is true,
it means that Aurum Cantus is supplying faked products since our Aurum
Cantus Speakers are directly from them. Different versions results in
different prices but is that the sound is really different? Clients are free
to choose and we will carry on supplying the products from the original
manufacturers in China.CATTYLINK ANALOG
RESEARCHinfo@cattylink.comorders@cattylink.com



----- Original Message -----
From: "nox" <nox@nsa.org>
To: <info@cattylink.com>
Sent: Thursday, April 15, 2004 6:14 AM
Subject: Aurum Cantus


> I'm thinking about ordering a Aurum Cantus Leisure 2 Luxury Edition MK2,
> but it has come to my attention that this is not the same speakers as sold
> on the Europe market. In fact, it's claimed to be inferior to the one on
> the Europe market.
> And that you're providing a picture of Leisure 2 SE, not Luxury Edition
MK2
> and that Aurum Cantus doesn't sell speakers to you?
>
> Could you please provide some clarity on this? I'm really looking forward
> to these speakers.




som dere ser benekter aurum cantus å ha noe som helst med cattylink å gjøre. mens cattylink sier de får produktene rett fra selskapet.
 
J

John_M.

Gjest
Se det var mere interessant ja! Det er forsåvidt ikke så mye jeg kan si om dette, annet enn å påpeke at det neppe kan være vanskelig for Cattylink å handle inn disse høyttalerne utenfor de vanlige salgskanalene. Denslags foregår tross alt de fleste steder.

Når det gjelder fake eller ikke fake, så har jeg selvsagt ingen peiling. Det eneste jeg har å gå på i så måte er en rekke mailer lik disse:

----- snip -----

"Aurum Cantus makes really nice gear, but there are many versions of each product available as I explained above, and what Cattylink sells I am not sure. For instance, there are several versions of the AC MKII 130/135 woofer they use, (My recollection is a bit rusty) but some have a paper cone and others a Kevlar cone. The crossovers are also different from version to version. Over here one seller is using a highly upgraded version for $2600. I have sold several of these speakers myself and they are indeed very nice. The craftsmanship in the models I had were second-to-none and their sonic qualities more than justified their price against similarly priced US speakers. I have included a few e-mail addresses to customers at the end of this mail, so that you can verify my comments against theirs."

----- snip -----

"Hiya John,

Yep, I do indeed own the AC Leisure 2 Dlx. Ordered it from Cattylink in HK as you guessed and man, I couldn't be more pleased with it. The build is simply awsome and as far as sound quality goes their easily as good as my $900 Odyssey TS2Rs

----- snip -----

Som sagt så holder det for meg, andre må selvsagt gjøre sine egne vurderinger.

John M.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.279
Antall liker
914
Hallo

Blir litt forvirret av utviklingen på denne tråden. Er det slik å forstå at Cattylink ikke leverer de varene de hevder?Men event. andre versjoner?
Mvh.
Kjetil
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Hallo

Blir litt forvirret av utviklingen på denne tråden. Er det slik å forstå at Cattylink ikke leverer de varene de hevder?Men event. andre versjoner?
Mvh.
Kjetil
Kan jo være et velkjent "østenproblem" dette her. Det er derfor veldig viktig med kryssreferanser, noe som det ser ut som om John M har skaffet. Dårlige rykter sprer seg raskt, raskere en gode. Det burde være en grei sak å "avsløre" evnt "svindel". Vi får håpe at deres bestilling går bra.
 
Topp Bunn