Fikk tatt en tur på Horten-messa i går og lyttet i stort sett alle rommene.
Det som imponerte meg mest var oppsettet til Midgard med Adam og Micromega elektronikk som flere nevner. Åpenhet, ærlighet, pinpointing og deilig stram bass. Absolutt messas beste!
Exotic Audio låt også bra, men var det flere som fikk med seg at det var en fasefeil der? Når jeg etterhvert fikk en plass i midten og sweetspot, så havnet Sara K langt nede i venstre hjørne og musikken snurret rundt i taket over hodet på meg. Innbiller meg at det var en fasefeil på den ene mellomtonen, men det kan ha vært hele høyttaleren. Vi sjekket kablingen og den så ut til å være i orden. Fikk ikke lov til å sette på test-cd'en min for å verifisere feilen, så da mistet de muligheten til å bli messas beste for min del. Pinpointing og plassering er noe av det viktigste for meg i et anlegg og det er litt vanskelig med en fasefeil
Martin Logan Spire med sub raste helt fra hverandre når jeg satt på litt klassisk musikk. Null pinpointing/plassering, lite oppløsning og snert - dessverre ikke noe for meg.
King Sound's "King" elektrostater spilte med stor overbevisning i Plenum-salen til Maxwell, men Adam står allikevel sterkest igjen med Usher/KorA/Sony komboen i rommet "Privaten" som en god nummer 2.