-----> Hifisentralen trenger DIN stemme!

Hører du forskjell på kabler?

• NEI. Jeg har aldri hørt forskjell på kabler.

Stemmer: 0 0.0%
  • JA. Jeg har hørt forskjell, men synes de var for små til å bry seg om.

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    1

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
65finger:

Det kunne jeg gjerne om det bare var utfyllende detaljer du manglet i din forståelse, det er hva forumer er til for. Innlegget ditt forteller meg imidlertid at du mangler helt grunnleggende forståelse, og å skulle ta hele leksa helt fra ABC`en orker jeg ikke.

- hva tror du den postede grafen uttrykte om ikke nettopp (grad av) gehør ::)

Mvh. RS

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
R.Solhaug skrev:
Det kunne jeg gjerne om det bare var utfyllende detaljer du manglet i din forståelse, det er hva forumer er til for. Innlegget ditt forteller meg imidlertid at du mangler helt grunnleggende forståelse, og å skulle ta hele leksa helt fra ABC`en orker jeg ikke.

Mvh. RS
hvis den grafen viser graden av gehør har den ingenting med audiokabler å gjøre. rekk opp en hånd de som er enig i det

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
65finger skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS
hvis den grafen viser graden av gehør har den ingenting med audiokabler å gjøre. rekk opp en hånd de som er enig i det

Jeg er glad jeg ikke tilhører den eventuelle gruppen ;)

Mvh. RS

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg må ha misforstått denne tråden, jeg - hehe. Jeg trodde det dreide seg om en spørreundersøkelse: avgi stemme, hold kjeft og avvent opptellingsresultatet! Hvoretter vi skulle se lyset. Men nei: nok en gang ender vi opp i en av disse helt sedvanlige skyttergravsdiskusjonene. Min advokat er dessverre ikke tilgjengelig for øyeblikket, og jeg er derfor avskåret fra å komme med ytterligere kommentar.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Ulf-B skrev:
Jeg må ha misforstått denne tråden, jeg - hehe. Jeg trodde det dreide seg om en spørreundersøkelse: avgi stemme, hold kjeft og avvent opptellingsresultatet! Hvoretter vi skulle se lyset. Men nei: nok en gang ender vi opp i en av disse helt sedvanlige skyttergravsdiskusjonene. Min advokat er dessverre ikke tilgjengelig for øyeblikket, og jeg er derfor avskåret fra å komme med ytterligere kommentar.
Et innlegg i tråden om at tråden ikke bør ha innlegg? ::)

Trådeen ligger på kabelhjørnet, det forplikter!
Og, som Elektron skriver: Det er sånt som ungdommen liker.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
totte skrev:
Ulf-B skrev:
Et innlegg i tråden om at tråden ikke bør ha innlegg? ::)

Trådeen ligger på kabelhjørnet, det forplikter!
Og, som Elektron skriver: Det er sånt som ungdommen liker.
Hehe - ingen innlegg - det ville ha vært noe nytt, ja. Går det likevel ikke an å holde seg sånn noenlunde til saken? Vi har en avsteming - for hva nå den måtte være verdt, men dog: en avstemning. Som - selv om den ikke er vitenskapelig på noen måte - gir en interessant indikasjon, nemlig: det tyder på at mange hører forskjell på kabler. Er ikke det interessant, så vet ikke jeg hva som skulle være interessant. OK - Obama kommer til Norge, og de skal visstnok diskutere noe klimagreier i København - men slikt drukner jo i sammenligning med vår nye kabelerkjennelse.

Eller er dette nok et "et stort skritt for hifimiljøet - et lite skritt for menneskeheten"?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nok et feilskritt for hifimiljøet, kan det se ut som. Bach kaller!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Hvordan i alle dager skal det bli fred på kabelhjørnet når til og med de som er enig i at det er hørbare forskjeller, krangler seg imellom.

Intensjonen med tråden var fin den, men nå sklir det alvorlig ut her syns jeg.

Rene barnehaven jo.

Frste gang jeg fant ut at kabler hadde noe for seg var en gang på 70tallet, da lampettledningen ble bytta ut med noe rimelig Monsterhøytalerkabling.

Ikke var mitt anlegg dengang spesiellt følsomt heller.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Det blir ikke fred på kabelhjørnet, rolfozzy ;)
HFS sitt svar på midtøsten, dette ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
donnerwetter skrev:
For å si det mildt.
Fan skremmende. Stem, gå vekk, ferdig.

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det eneste denne tråden mangler, er at jeg blander meg inn og blir med på kranglinga...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
donnerwetter skrev:

Du har nok rett i det. Hvem var det nå igjen som sa: "fred er ei det beste"?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gago skrev:
det eneste denne tråden mangler, er at jeg blander meg inn og blir med på kranglinga...
Iofs.
Siden de andre nissene er så godt i gang....kjør på du Gago.

/jan

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.921
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
,,,

...
Ikke helt men nesten: «är det verklegen fred vi vil ha?» Imperiet.

mvh
KJ

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.954
Torget vurderinger
1
Ordensregel: Det er bare de som har stemt som har lov å krangle i tråden!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.921
Torget vurderinger
1
SAL skrev:
...
Min erfaring er at ett bedre anlegg er mer avslørende.

Mvh
SAL

PS. Det trenger ikke stå ordet unødvendig i ditt innlegg.
«Uødvendig» var skrevet med overlegg. Noen egenskaper ved tilsluttet utstyr gjør at utstyret er unødvendig følsomt for tilsluttede kabler - faktorer som høy utgangsimpedans og dårlig stabilitet for å ta det mest åpenbare. Disse faktorene kan gi reelle hørbare forskjeler ved kabelbytte og er som regel ganske forutsigbare, men helt unødvendige.

mvh
KJ

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
KJ skrev:
rolfozzy skrev:
,,,

...
Ikke helt men nesten: «är det verklegen fred vi vil ha?» Imperiet.

mvh
KJ
Det var vel dette jeg tenkte på.

Jeg vælger meg April!
I den det gamle faller,
i den det ny får fæste
Det volder litt rabalder,
dog fred er ei det beste,
men at man noget vil!

Bjørnstjerne Bjørnson.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.350
Sted
Østfold
Forøvrig kan vi vel enes om at jo dårligere den elektriske matchen i oppsettet er, jo større hørbar forskjell på kabler.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.364
Torget vurderinger
1
donnerwetter skrev:

Derfor har vi vår egen FN-styrke her: UNIFAH (United Nations Interim Force At Hifisentralen), som består av noen få dyktige og profesjonelle soldater som forsøker å bevare freden her...

Vedlegg

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.662
Torget vurderinger
10
Snickers-is skrev:
Forøvrig kan vi vel enes om at jo dårligere den elektriske matchen i oppsettet er, jo større hørbar forskjell på kabler.
Så med andre ord, når jeg kobler opp Oberon om få dager med eventuelt lakris vil det låte bedre hos meg enn det gjør nå?

Mvh.
SAL

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Snickers-is skrev:

Er flere enn deg enig om det?

Mvh. RS

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.350
Sted
Østfold
SAL skrev:
Snickers-is skrev:
Så med andre ord, når jeg kobler opp Oberon om få dager med eventuelt lakris vil det låte bedre hos meg enn det gjør nå?

Mvh.
SAL
Hvordan kom du frem til en slik konklusjon?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.364
Torget vurderinger
1
donnerwetter skrev:
Hvilken farge er det på berét'en? ;D
Må vel være som de blåfargene som HFS bruker -først er den litt mørk, men så utvasket av all svetten over tid..!!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
bjornh skrev:
donnerwetter skrev:

Derfor har vi vår egen FN-styrke her: UNIFAH (United Nations Interim Force At Hifisentralen), som består av noen få dyktige og profesjonelle soldater som forsøker å bevare freden her...
hehe MP5en skuddklar

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.350
Sted
Østfold
R.Solhaug skrev:
Snickers-is skrev:

Mvh. RS
Ja, du har kanskje ikke fått med deg hvilken innvirkning transmisjonslinjens termineringer har på transmisjonslinjens egenskaper? Synes så tydelig du raljerte om fagkunnskap for noen innlegg siden, underforstått, det er noe du har...

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.662
Torget vurderinger
10
Snickers-is skrev:
SAL skrev:
Snickers-is skrev:

Mvh.
SAL
Hvordan kom du frem til en slik konklusjon?
Siden jeg hører store forskjeller på kabler, må jeg jo ha en mismatch i følge deg! Jeg regner med at jeg ikke kan ha så uflaks med Oberon, dermed kan jeg vel i tillegg huke på lakris og la det stå til?

Mvh.
SAL

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.364
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
bjornh skrev:
donnerwetter skrev:

hehe MP5en skuddklar
For ikke å si "peke stygt med 12.7"..! ;)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Snickers-is skrev:
R.Solhaug skrev:
Snickers-is skrev:

Mvh. RS
Ja, du har kanskje ikke fått med deg hvilken innvirkning transmisjonslinjens termineringer har på transmisjonslinjens egenskaper? Synes så tydelig du raljerte om fagkunnskap for noen innlegg siden, underforstått, det er noe du har...
En viss faglig innsikt har jeg etterhvert absorbert, inbefattet det faktum at jo mer velspillende et oppsett er desto mer avslørende vil det være overfor utikstrekkelige komponenter.

Mvh. RS

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.662
Torget vurderinger
10
Snickers prøver bare å forsiktig antyde at stort sett hele Hi-Fi miljøet har en mismatch.....

Mvh.
SAL

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
SAL skrev:
Snickers prøver bare å forsiktig antyde at stort sett hele Hi-Fi miljøet har en mismatch.....

Mvh.
SAL

Veldig enig!

Det finnes overhodet ingen forskjeller på stereoanlegg. Det spiller ingen rolle om anlegget koster 10,000 N. Kr., eller 200,000 N. Kr. Det er kun idotene her inne som klarer å høre forskjellene, og uheldigvis så er undertegnede en av dem ::)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
lol jeg må jo le av dette her.

først driver kabelskeptikerne gjøn med kabeltroende og maser om nobel fysikkpris til den som klarer å bevise vitenskapelig at det er hørbare forskjeller mellom kabler.

og nå driver kabeltroende seg imellom å tyne hverandre med nobel fysikkpris til den som klarer å bevise vitenskaplig at hans kabel er best.

stakkars jævla alfred som ligger der og råtner på det 113. året i grava si.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
f skrev:
SAL skrev:

Mvh.
SAL

Veldig enig!

Det finnes overhodet ingen forskjeller på stereoanlegg. Det spiller ingen rolle om anlegget koster 10,000 N. Kr., eller 200,000 N. Kr. Det er kun idotene her inne som klarer å høre forskjellene, og uheldigvis så er undertegnede en av dem ::)
Du er ikke alene flinkgutt! jeg er heldigvis av samme ulla som deg ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.364
Torget vurderinger
1
Brutal moderator har grunnet Hifisentralens regel 1 kommet til sin anvendelse. Tendenser til personangrep slås hardt ned på. Prøv å være konstruktive, og forsøk å akseptere at andre er av en annen oppfatning enn deg selv.

bjornh moderator

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.921
Torget vurderinger
1
f skrev:
...
Tja ... det finnes glimrende ting til omkring 10K kr og det finnes elendige ting til omkring 200K kr ... og omvendt og for de aller fleste andre aktuelle prisnivåer ... which proves nothing, dvs ingen ting annet enn at man kan kjøpe katta i sekken helt uavhengig av hva prislappen på sekken er.

mvh
KJ

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Jeg hører vel også innunder katogorien idoter siden jeg også hører store forskjeller både på kabler og elektronikk. Mitt oppsett er vel også totalt feil-komponert med fullstendig mismach siden oppsettet mitt er så fredig å gi meg en brutal og ærlig tilbakemeldning hvis jeg gjør en endring i lydkjeden min.
Hva har jeg gjort for å fortjene et slikt oppsett? sukk.... I henhold til ekspertene på sentralen så skal dette ikke være mulig! Alle stereo annlegg låter likt ihht til disse ekspertene.
Hva har jeg gjort feil siden mitt anlegg tydligvis ikke antagelig låter likt med ekspertenes sitt anlegg?

Bilettmerke: Audiofil søker eksperthjelp. Anyone ???

f skrev:
SAL skrev:

Mvh.
SAL

Veldig enig!

Topp Bunn