High-End Munchen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mega1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Innlegg
    453
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Har venteT på dere (Rilano).....siden kl 13.00 ;-)

    Fly safe!!

    En pakke bleier blir tildelt Grenland Lydlaug utenfor M-rommet.
    Ja, de har vel aldri vært tørre bak ørene heller, så tiltaket er til pass for dem :D

    Cheers!
    Vi er da faen ikke skuddredde!! :)

    45min ventetid, men 12:00 smeller der!

    Espen L, 8x12_tom, 2kk og undertegnede sitter nå her. Men, hvor er dere? :D


    Geir Arne
    Kom igjen da, gi oss hjemmeværende en kort feedback!
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Finnes det en side hvor det blir lagt opp bilder fortfølgende som vi kan følge med/se på? :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.810
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Tipper stemninga kan bli god på "kroa" etterpå., hvis bayren vinner cupfinalen :) Noe jeg ikke håper på forsåvidt..
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    506
    Nydelige bildet i den reportasjon der. Takk for link!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Har venteT på dere (Rilano).....siden kl 13.00 ;-)

    Fly safe!!

    En pakke bleier blir tildelt Grenland Lydlaug utenfor M-rommet.
    Ja, de har vel aldri vært tørre bak ørene heller, så tiltaket er til pass for dem :D

    Cheers!
    Vi er da faen ikke skuddredde!! :)

    45min ventetid, men 12:00 smeller der!

    Espen L, 8x12_tom, 2kk og undertegnede sitter nå her. Men, hvor er dere? :D


    Geir Arne
    Kom igjen da, gi oss hjemmeværende en kort feedback!
    Kort sagt, det låt veldig bra. Veldig naturlig og åpent. Det er nok heller ingen overraskelse at det var godt med dynamikk. :)


    Geir Arne
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    En liten kommentar til turen før en stuper i køya, for dette tar på gamle folk:).
    Dette har vært en meget hyggelig tur med en sosial atmosfære som jeg ikke har opplevd før i hifi-sammenheng. Har kost meg hvert sekund og takker alle Hifi frendene der nede for en fantastisk tur. Dette blir garantert til en obligatorisk tur for min del. Håper på en kjempedeltagelse neste år.

    Mvh
    Tor
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    792
    Antall liker
    1.410
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    En liten kommentar til turen før en stuper i køya, for dette tar på gamle folk:).
    Dette har vært en meget hyggelig tur med en sosial atmosfære som jeg ikke har opplevd før i hifi-sammenheng. Har kost meg hvert sekund og takker alle Hifi frendene der nede for en fantastisk tur. Dette blir garantert til en obligatorisk tur for min del. Håper på en kjempedeltagelse neste år.

    Mvh
    Tor
    Veldig hyggelig og treffe deg å flere ander i Munchen og håper du er å se til neste år.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Noen med lytteinntrykk av Magico Ultimate og/eller Estellon Extreme?

    Mvh
    Roysen
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    792
    Antall liker
    1.410
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Noen med lytteinntrykk av Magico Ultimate og/eller Estellon Extreme?

    Mvh
    Roysen
    Ingen av de systemene imponerte meg.

    Magico Ultimate spilte åpent og luftig, men det var ikke noe imponerende attakk og ekstrem dynamikk. Nå skal det også sies at demo musikken som ble brukt kanskje kunne vært av en art som kunne ta fra disse sidene i systemet. Det ble kun spilt et klipp med masser av dynamikk og når det skulle virkelig ta av ble musikken mutet og nytt spor...

    Estellon var alt korrekt og pent, men klarte ikke å engasjere meg.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.705
    Antall liker
    298
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Prioriterte familie og 17. mai; men vurderer sterkt neste år!

    Hva gav mest gåsehud der nede?

    Yasman
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen som veit hva prisen blir i norske kr på martin logan neolith
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.021
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    16
    Om ikke messa havner 17.Mai neste år,blir det Munchen på meg også :)
    Var det noen som var innom oppsett med Plinius som kan dele inntrykk?
    Hvordan var fokus på messen fra produsentene mtp den økende interessen for nettverk/streamer komponenter? Noen nyheter lansert?

    Jonas
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Noen med lytteinntrykk av Magico Ultimate og/eller Estellon Extreme?

    Mvh
    Roysen
    Joda dette spiller etter mine ører åpent og luftig med en naturlig lettflytende gjenngivelse som for meg høres riktig ut. Dynamikken var til stede når den skulle. Synes forresten de spilte litt for lavt, men det hjalp seg når de satte på Poem of Chinese drum. Dette var opplevd fra sweet spot på rad fire, en plass utstillerne mente var mest optimal sammen med midten på tredje rad(plassen til EspenL)

    Diskuterte med andre på messen som var veldig uenig i dette og mente det spilte bedre på de, snart hundre år gamle kjempe hornene som blir montert i det sedvanelige rommet. Dette var for meg ganske intetsigende og minnet mest om støy. Ga det faktisk flere sjanser
    Så det blir jo nesten idiotisk og diskutere dette da preferansene spenner seg med universets bredde.
    Møt opp å hør er min anbefaling, selv om det kanskje blir vanskelig å høre disse på messe igjen, da de var ganske klare på at dette var en engangs greie.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Messa avsluttes søndag 17. mai neste år. Bransjedag torsdag 14. mai, og åpent for publikum 15-17. mai.

    Roy
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Prioriterte familie og 17. mai; men vurderer sterkt neste år!

    Hva gav mest gåsehud der nede?

    Yasman
    Adele - Live at theRoyal Albert Hall, på et stort snurrerundt oppsett med Sonus Faber og Mcintoch, og det selv om lyden ikke var helt topp
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Dumt at det til neste år også legges i 17mai tiden, men håper å få reist ned ettersom det eneste jeg liker med 17mai er å kunne gå i dress hele dagen ;)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.236
    Antall liker
    1.414
    Var der i to dager og det var veldig moro. Høydepunktet var Magico Ultimate III med 2xQsub 15, 3 X Nelson Pass First Watt, Shunyata kabling. Det var ekstremt luftig med heftig attack. Mikro- og makrodetaljer kombinert med fløyeksmyk musikalitet. Dette var ett de best lydene anleggene på messa etter mine ører. Satt på 4 forskjellige steder under de 2x45 minuttene jeg tilbrakte i dette rommet. Det spilte veldig forskjellig fra plass til plass - sweet spoten var helt klart midt på 3.rad. Skal jeg trekke for noe så må det være en tendens til gain fra rommet, da i bassen. Skulle likt å hørt dette i rommet til TAD (20x15 meter ish) som forøvrig også spilte knall bra på Entry serien og Reference med kompakt høyttalerne.

    En liten kuriositet; Martin Colloms satt bak meg og fikk spille medbrakt cd med bl.a henne:

    Found The Rain Falls by Eleanor McEvoy with Shazam, have a listen: http://shz.am/t5964109
    Found Isn't It A Little Late? by Eleanor McEvoy with Shazam, have a listen: http://shz.am/t5964104

    Andre låter som ble avspilt under demo:

    Found Poem Of Chinese Drum by Hok-man Yim with Shazam, have a listen: http://shz.am/t5180024
    Found Beat Hotel by Allan Taylor with Shazam, have a listen: http://shz.am/t40458035
    Found Ubiquitous Mr. Lovegrove by Dead Can Dance with Shazam, have a listen: http://shz.am/t5296860
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    11.056
    Sted
    Skien
    Da har jeg våknet hjemme i dag etter noen dager med Hifi + Gin Tonic som velvære :) Messen synes jeg totalsett var bedre og "råere" en noen gang! (Min 5 gang der nede) Det virker som der går mye prestisje i å ha med seg det råeste av utstyr fra flere leverandører en noen gang på denne messen. Det var toppmodeller fra en "drøss" med leverandører, spesielt på høyttalersiden. Mitt store høydepunk var Magico Ultimate III med 2xQsub 15, 3 X Nelson Pass First Watt. Har aldri hørt stemmer og piano anslag så naturlig før noen gang! Og fy i "helvete" for en dynamikk!! Satt med gåsehud under hele seansen og trodde nesten ikke det jeg hørte.Blir spennede å se hva Hifipressen skriver om dette systemet da jeg så at Hifi+/Hifi news osv.... strimlet seg rundt dette systemet så her vil det nok komme noe fyldige reportasjer vil jeg tru. Var mye annet som også spilte flott der nede. TAD var som vanlig bra og de små Reference stativ høyttalerene demmes overrasker meg gang på gang. MBL på klassisk synes jeg også er meget behagelig. Gøy å høre de nye til Martin logan også det var uten tvil det beste jeg har hørt fra Martin Logan. De største til Focal skuffet meg litt men artig å endelig få hørt disse. Totalt sett en innholdsrik helg med et flott sosialt samvær med flere av dere.
    Anbefaler å ta turen til neste år for dette er virkelig Julaften X 10 karer :)

    Mvh: Espen L


     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan låt det i rommet til Engelholm og SMT? Ikke rent lite bruk av "diffusorer" og Helmholtzer i det rommet. Hørte Engelholm (Solo?) på Munchen messen i fjor og det var et av de svakeste oppsettene.
    engelholm 2.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    11.056
    Sted
    Skien
    Hvordan låt det i rommet til Engelholm og SMT? Ikke rent lite bruk av "diffusorer" og Helmholtzer i det rommet. Hørte Engelholm (Solo?) på Munchen messen i fjor og det var et av de svakeste oppsettene.
    Vis vedlegget 261129
    Hei Orso
    Her hadde de jobbet med rommet men ikke fått det til etter mine ører, de hadde veldig problemer i bassområde så her lurer jeg på om høyttalerene rett å slett var for storet for rommet tross alle tilltak? At systemet har kvaliteter tviler jeg ikke på, hørte at de var åpne og fine i mellomtonen så dette i et større rom vil jeg anta vil være en opplevelse. Må også si at jeg kun var innom det rommet på Fredag så muligens det fungerte bedre på Søndag?
    PS! Rommet virker større på bildet en det jeg fikk inntrykk av når jeg var der.
    Flere av rommene var generelt bedre lydmessig på Søndag
    Mvh: Espen L
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.702
    Antall liker
    3.215
    Prioriterte familie og 17. mai; men vurderer sterkt neste år!

    Hva gav mest gåsehud der nede?

    Yasman
    hva med disse?


    Yesss! Ocean Way Audio og deres nye Montecito var et behagelig avbrekk etter mye skarp hornlyd. De benyttet Viola forsterkere, Zensati kabling og en Nagra CD-spiller i tillegg til PC-filer.
    Stor lyd, tredimensjonalt lydbilde, suveren detaljering og et fundament i de nedre oktavene "to die for". Et av messas beste rom i mine ører, i tillegg til TAD, Martin Logan og et par andre.

    Sjefsdesigner Allen Sides styrte musikken:

    Ocean-Way_web.jpg


    Magicos monstre var for meg den største skuffelsen, med en skarp øver mellomtone og anemisk bass. Men bevares – lynkjapt, detaljert med oppløsning i ypperste klasse! Magico hørte jeg mye bedre på Soulution-utstyr i et annet rom. Tror det var Q5.
     
    Sist redigert:

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Anima fra Tune Audio ja. Hørte de i fjor. Var mye resonanse og egenlyd fra selve hornet IMO og vanvittig smal sweetspot, men ellers var det mange gode kvaliteter. Bruker de JMLC horn?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.702
    Antall liker
    3.215
    Her er noen glimt fra en av de alternative messene i München:

    HiFi_4.jpg

    Vision 2000 fra 1971

    HiFi_5.jpg

    Vision 2000 (selve anlegget)

    HiFi_1.jpg

    Braun SK4/6 fra 1956

    HiFi_2.jpg

    Brionvega RR26 fra 1966

    HiFi_3.jpg

    Braun TS 45 fra 1964
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125



    Trenger bare et element er alt man trenger...ta en lytt.



    wow!
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    645
    Antall liker
    832
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Hallo,
    Jeg legger ut noen bilder fra mitt første besøk på messa. Det ga mersmak og blir forhåpentligvis flere turer. Bildene er tatt med mobil og noen er litt uskarpe, beklager det.

    KEF samling - Muon, Blade, Blade two, Reference 5 og Reference 3
    KEF_saml.jpg


    Arcam og Reference 5
    KEF_refrence_5.jpg


    Magico Ultimate med Q-Sub
    Magico_Ultimate.jpg


    Mark Levinson og JBL
    ML_JBL.jpg


    mbl
    MBL.jpg


    McIntosh
    McIntosch.jpg


    TAD
    TAD.jpg


    bergmann
    Bergmann.jpg

    Estelon og Vitus Audio
    Estelon_VA.jpg


    noe usikker...
    Usikker_no.jpg
     
    Sist redigert:

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    645
    Antall liker
    832
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Fortsetter med noen flere

    Radiho
    Radiho.jpg


    Burmester
    Burmester_1.jpg


    Burmester BA71 og BA31
    Burmester_2.jpg


    Burmester 151
    Burmester_3 - Kopi.jpg


    Vienna
    Vienna.jpg


    Wilson Alexia og Constellation
    Wilson_Constalation.jpg


    Solution og Magico
    Solution_Magico.jpg


    Orpheus
    Orpheus.jpg


    Audio Physic Cardeas 25 plus
    Cardeas_25_plus.jpg


    Nordost
    Nordost.jpg
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Prioriterte familie og 17. mai; men vurderer sterkt neste år!

    Hva gav mest gåsehud der nede?

    Yasman
    hva med disse?


    Yesss! Ocean Way Audio og deres nye Montecito var et behagelig avbrekk etter mye skarp hornlyd. De benyttet Viola forsterkere, Zensati kabling og en Nagra CD-spiller i tillegg til PC-filer.
    Stor lyd, tredimensjonalt lydbilde, suveren detaljering og et fundament i de nedre oktavene "to die for". Et av messas beste rom i mine ører, i tillegg til TAD, Martin Logan og et par andre.

    Sjefsdesigner Allen Sides styrte musikken:

    Vis vedlegget 261138

    Magicos monstre var for meg den største skuffelsen, med en skarp øver mellomtone og anemisk bass. Men bevares – lynkjapt, detaljert med oppløsning i ypperste klasse! Magico hørte jeg mye bedre på Soulution-utstyr i et annet rom. Tror det var Q5.
    Ja det hørtes fint ut. Hvilken artist spilles?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Prioriterte familie og 17. mai; men vurderer sterkt neste år!

    Hva gav mest gåsehud der nede?

    Yasman
    Adele - Live at theRoyal Albert Hall, på et stort snurrerundt oppsett med Sonus Faber og Mcintoch, og det selv om lyden ikke var helt topp
    Jeg tror alle fire som var med på denne seansen syntes den var helt knall. Et fantastisk flott tiltak av utstilleren.
    image.jpg

    Et dårlig mobil bilde, men dere ser hva det dreier seg om. Kjempe stort bilde, god lyd og en fullsatt "sal" var det som skulle til.

    Mener å huske at noen fablet om projektor og avspiller etter denne seansen. :D


    Geir Arne
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn