Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    4
    LP12 har en tidløs klassisk eleganse...MEN...det er Kuzma Stabi Reference jeg hadde hoppet til sengs med ("metaphorically speaking" altså ;)).

    Kan man håpe på litt snadderlesestoff og øyedrops i denne tråden i romjula...? :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fosse skrev:
    Det var pokker til ufin forglemmelse. Klart det er to fine spillere Hagto. Ror for harde livet her, er du nå i besittelse av begge disse vidunderene?
    (Foruten en masse annet lekkert jeg skimter). Kan du fortelle noe mer om underlagene du jobber med Hagto?
    Takk Fosse. Jeg spiller for øyeblikket på Kuzma'en og liker den godt. Linn er på arbeidsbenken for øyeblikket, da den skal pusses opp og oppgraderes. Har lyst til å høre hvordan en bra oppsatt Linn Lp-12 spiller i dag. Sender den inn til Kontrapunkt etter jul.

    Det er ikke noe spennende underlag, men liker ikke lyden av komponentene direkte ned på Ikeahyllen Bestå. Synes ikke den er noe bra underlag, og det meste imellom komponentene og hylla hjelper. Plata under Kuzma er en tynn, hullete kryssfinerplate fra kjøkkenavdelingen hos Ikea. Brukes i kjøkkenskuffer. Den er stiv og lett og er brukt mest som underlag til Linn Lp-12, da med spikes, eller annet under denne plata igjen.

    Bestå benken er nå full av lp-plater så den står stødig og godt, men virker likevel som komponenter ikke liker seg på den. Vil bruke tid framover på underlag. Har til nå først og fremst konsentrert meg om å finne komponenter som matcher høyttalerne mine best mulig.



    Underlaget til Linn Lp-12 på bildet over er en bunn og topplate til et Beståskap, da med forskjellige dingser imellom platene. Greit da det er justerbare ben under Bestå sin bunnplate for vatering. Vanlige 8 mm hull som f.eks passer Soundcarespikes.
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.322
    Torget vurderinger
    24
    Takker for info Hagto. Jeg venter i spenning. Helt enig med Kjoenik, den Kuzmaen er utrolig lekker i sin røffe estetikk, nesten militant der den står.

    Jeg jobber selv med underlag for tiden. Med gulv fra 1800-tallet er ikke alt i vater. Det hjemmesnekrede racket mitt kan justeres noe, men det er tungvint.
    Nå har det blitt hevdet, ikke minst av meg selv, basert på erfaringer med Orben, at stein under platespiller er dårlig. Jeg testet igår, og at det var en forbedring i forhold til uten var helt klart. Kan virke som Acutusen responderer noe, om ikke mye, på avskjermet underlag. Men det virker som den ikke i så sterk grad som andre spillere fanger opp "klangsignaturen" til materialene den står på. Eller så var det bare det at spilleren likte å stå i vater. Har dårlig erfaring med å justere føttene på ulike spillere for å få tallerkenen i vater (gjør at tallerken og motor ikke står i samme plan). Nåvel, det skal eksperimenteres ytterligere i julen.

    Dette ser uansett pent og gjennomført ut Hagto, men akkurat det var jo ingen overraskelse.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Kommer tilbake til underlag. Virker som Kuzma'en heller ikke er så følsom på underlag, men kjenner den for dårlig enda. Blir masse tuning framover. Føler jeg har funnet en brukbar match av utstyr nå.
    Fikk også gledelig nyhet i går at jeg sannsynligvis får masse Daad i hus før helga. Gleder meg som en unge! Kommer tilbake med flere bilder etterhvert.
    Her et bilde av Kuzma'en under forsøk med annet underlag:
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    LP12 har en tidløs klassisk eleganse...MEN...det er Kuzma Stabi Reference jeg hadde hoppet til sengs med ("metaphorically speaking" altså ;)).

    Kan man håpe på litt snadderlesestoff og øyedrops i denne tråden i romjula...? :)
    Kuzma'en i senga, hm......
    Jeg likte denne plasseringen, funnet på nettet:
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.322
    Torget vurderinger
    24
    Slakteblokk fra IKEA har jeg god erfaring med. Mulig jeg kommer til å bruke den i en eller annen sammenheng. Kommer DaaD til meg også Hagto, gleder meg til det.
    Blir moro å høre hva du kommer til å oppleve med dem i hus.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Av og til blir man gledelig overrasket. Hadde ikke før lagt inn innlegget om Daad, så ringte det på døra, Takk Ketil :)

    To stk Daad 4 og to stk Daad 3:
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.322
    Torget vurderinger
    24
    Du får plasser, lytte og berette nå Hagto. Og innimellom får du fotografere. Skal selv ha én stk DaaD4 til, og muligens én eller to DaaD3, vi får se hva det blir plass til når lyttestoler er på plass. De passer jo flott inn i heimen fargemessig disse Hagto.
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dette må vel kvalifiseres til årets tråd her på Hifi-Sentralen i mine øyne. Meget flott og informativ tråd Hagto.
    Det går også en hyggelig tone igjennom hele denne tråden,ett fint avbrekk ifra mange andre eksempler her på Sentralen.

    Takk og God Jul!

    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Pad skrev:
    Dette må vel kvalifiseres til årets tråd her på Hifi-Sentralen i mine øyne. Meget flott og informativ tråd Hagto.
    Det går også en hyggelig tone igjennom hele denne tråden,ett fint avbrekk ifra mange andre eksempler her på Sentralen.

    Takk og God Jul!

    mvh
    Det er nemlig slik det går når man tenker før man sender avgårde svar på noe, og ikke uhildet kritiserer andres oppfatninger og følelser for det vi alle har som felles hobby...... :)

    God jul Hagto!

    (Og ja, det blir nyeMIII på meg om nå bare julenissen kan komme i tide.
    Sliter da litt med med å matche farge på veggene jeg i såfall......
    Men om planen går slik den skal, blir det å matche DIY rack neste på listen over what to do.)
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    405
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Skimter jeg en Mark Levinson pre-amp på bildet ditt - en 326s kansje?
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    405
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Har du gode erfaringer med den? Har selv en No. 32 Reference som jeg er strålende fornøyd med.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    dandare skrev:
    Har du gode erfaringer med den? Har selv en No. 32 Reference som jeg er strålende fornøyd med.
    Er meget godt fornøyd. Utrolig anvendelig forforsterker, med all slags tilkoplinger og justeringer, og god lyd. Neste blir nok å bestille riaa modulene. Disse skal være noe av det bedre, og med tilpasninger til de fleste PU'er. De som er interressert kan laste ned bruksanvisning her:
    http://www.marklevinson.com/products/download-details.asp?prod=no320sp&FileID=45

    Skulle selvfølgelig ønsket meg en 32, men det får eventuellt bli en annen gang i framtiden. Nå er nok den mer et fantasi/drømme produkt. Du får gi et hint hvis din en gang skal byttes ut.
    Ser forresten at Eufonia har satt ned prisene på ML denne uke med ca. 10%, pga lav dollar.

    Ble litt interressert i hva mer du har, når du har slik en flott forforsterker?!
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    405
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Det var vel forventet at Eufonia ville sette ned prisene når dollaren er så lav og ser ut til å bli liggende på dette nivået i overskuelig fremtid. Eufonia justerer vel prisene hvert år på denne tiden basert på aktuell og forventet dollarkurs.
    Vet ikke hva de andre importører til f.eks krell/mcintosh etc. gjør, men jeg har i alle fall ikke sett noen prisjusteringer på mcintosh.

    Vel, som sagt er jeg strålende fornøyd med min No. 32 ref. Var heldig og kom over et brukt sett som jeg slo til på og har aldri angret på dette. Har for øvrig nettopp byttet begge hovedtrafoer da de avga noe brumming, selv i standby. Dette er vekke nå men jeg har erfart at den er kilen på plassering - kan ikke stå inne i et rack selv om det er god lufting, i så fall blir det fort antydning til brum fra trafoene, og i tillegg så utvikler den mye varme selv i standby.

    Ellers her jeg en 335 effektforsterker og 390s cd-spiller og Revel Ultima Studio høytalere.
    Jeg har konventert fullstendig til cd - noe jeg angrer litt på idag da 32'en med riaa-modul vil være noe av det beste som er å få tak i idag. På den annen side spiller 390s så bra at jeg sjelden savner vinyl. Dessuten - skal jeg ha en platespiller som matcher resten av anlegget vil det bli fryktelig dyrt. Bare riaa-modulen til 32'en koster over 20', så tross alt er jeg fornøyd med tingenes tilstand.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    dandare skrev:
    Det var vel forventet at Eufonia ville sette ned prisene når dollaren er så lav og ser ut til å bli liggende på dette nivået i overskuelig fremtid. Eufonia justerer vel prisene hvert år på denne tiden basert på aktuell og forventet dollarkurs.
    Vet ikke hva de andre importører til f.eks krell/mcintosh etc. gjør, men jeg har i alle fall ikke sett noen prisjusteringer på mcintosh.

    Vel, som sagt er jeg strålende fornøyd med min No. 32 ref. Var heldig og kom over et brukt sett som jeg slo til på og har aldri angret på dette. Har for øvrig nettopp byttet begge hovedtrafoer da de avga noe brumming, selv i standby. Dette er vekke nå men jeg har erfart at den er kilen på plassering - kan ikke stå inne i et rack selv om det er god lufting, i så fall blir det fort antydning til brum fra trafoene, og i tillegg så utvikler den mye varme selv i standby.

    Ellers her jeg en 335 effektforsterker og 390s cd-spiller og Revel Ultima Studio høytalere.
    Jeg har konventert fullstendig til cd - noe jeg angrer litt på idag da 32'en med riaa-modul vil være noe av det beste som er å få tak i idag. På den annen side spiller 390s så bra at jeg sjelden savner vinyl. Dessuten - skal jeg ha en platespiller som matcher resten av anlegget vil det bli fryktelig dyrt. Bare riaa-modulen til 32'en koster over 20', så tross alt er jeg fornøyd med tingenes tilstand.
    Hørtes ut til å være et fantastisk flott anlegg! Gjennomført, og sikkert kjempelyd. Har i flere år drømt om 39-390s cd spillerne. Har liksom aldri truffet slik, og for tiden er det bare vinyl.
    Min 320S er totalt stille, selv med øret helt nedtil. Har hatt mange forforsterkere, men har ikke helt funnet roen. Hadde Kurtis sin ML-38 en stund, og savnet den etter at den forsvant. Valgte derfor å kjøpe denne 320S. Også fordi den bruker den nye gode riaa'en, basert på ML-32 sin.




    Er ikke lenger i tvil, denne blir.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Denne forforsterkeren har også fått seg en ny makker.
    Fant ut etterhvert at Acapellaene likte litt mer krefter enn jeg hadde regnet med. Skulle jeg spille litt større orkesterverk måtte jeg ha mer krefter enn de små rørforsterkerne gav. Litt fram og tilbake, og tilslutt endte det ut i det beste effekttrinn jeg har hatt i egen stue. En Accuphase A-45. Ren klasse A. Dette er samme effekttrinn som Lyric bruker i sitt referanseanlegg, og Tor sier det er det beste effekttrinn han noen gang har hatt i butikken. Hos meg var det en stor forbedring, og det virker å matche høyttalerne mine meget bra.
     

    Vedlegg

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    405
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Da vil jeg bare gratulere med et godt valg av forforsterker og ønsker en riktig god jul.
    Du har forresten ikke vurdert 326s vel, den ligger prismessig nokså nærme 320s, og ytelsesmessig nokså nære 32 ref.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    dandare skrev:
    Da vil jeg bare gratulere med et godt valg av forforsterker og ønsker en riktig god jul.
    Du har forresten ikke vurdert 326s vel, den ligger prismessig nokså nærme 320s, og ytelsesmessig nokså nære 32 ref.
    Vurderte 326 sterkt, men har brukt så mye penger i det siste at jeg måtte bremse litt nå.
    Føler at denne er god nok, og infinner meg med det. God jul til deg også :)
     

    terjetroll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.10.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    12
    Kjempefint oppsett!Kan tenke meg det spiller bra.Lykke til videre og en God Jul og et Godt Nyttår til deg fra Terje.
     

    Vedlegg

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    3
    Hm, hadde faktisk ikke trodd at du skulle havne på SS Hagto, men så er det ikke så rent lite bra det du har havna på heller, da ;D

    Veldig pent og gjennomført, og det er vel duket for en GOD JUL!

    Har hatt lyst til å teste en A30 som står hos hifiguiden, på mellomtone eller diskant, men siden det ikke er aktuellt med kjøp, så har jeg ikke vært så frekk enda :/ Men bildene du har tatt gir en stemme for, hvertfall... ;D

    God jul og godt nyttår! Håper tråden fortsetter utover nyåret! Du gjør en virkelig bra jobb!

    PK
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    Jeg må bare kaste meg på gratulasjonenen!! Flott tråd og ikke minst oppsett Hagto!! Gleder meg til å følge med videre i 2008! Ønsker deg en riktig god jul og et godt nytt år!!

    Mvh
    Odder
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med kremsaker, Hagto, virkelig lekkert dette altså.

    Av dei trådane eg følger er denne den triveligste og mest spennande tråden!! Ser fram til oversiktsbilde - det hadde vore ei fin julegåve til oss på sentralen!!

    EDIT:
    Du kom meg i forkjøpet mhp oversiktsbildet- dette var litt av ei skue!!


    Ønsker deg ei velsigna julehøgtid og eit musikalsk nytt år.

    Mvh. Karl :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for lykkeønsker, og til pks:
    Hadde heller ikke ventet å havne opp slik selv. Hadde en helt klar plan om en ML-390S eller dcs cd-spiller, inn i en 47-lab Gaincard og/eller en SET 300B. Dette minimalist anlegget skulle så drive et par superlettdrevne høyttalere.

    Fikk så sett salgsannonsen av Acapellaene, som Audioroyal tok inn på det norske markedet.
    Fikk bare så lyst på dem! Investerte da adskillig mer enn planlagt.
    Disse høyttalerne var nok ikke så lettdrevne, som jeg hadde trodd, og da var vi i gang.
    Fikk også høre forskjell mellom vinyl og cd i en del skikkelige highendanlegg, i løpet av året, og da jeg i tillegg fikk tilbud om en flott vinylsamling var kursen staket ut.

    Dette året endte altså ut helt totalt forskjellig fra planlagt, og det meste av sparepenger, som nok var tiltenkt annet formål, er nå brukt opp. Men følte for å bli ferdig med anlegget, slik at jeg kunne roe meg ned igjen.

    Føler nå ro i kroppen, og synes også at jeg er endt opp med et fantastisk anlegg. Er stolt over det, jeg synes det spiller nydelig, og jeg gleder meg over det hver dag. Dette anlegget er også gøy å kople tv-en til.
    Nå blir nok det meste av tiden framover brukt til å spore opp ny spennende musikk, helt til oppgraderingsspøkelset en dag dukker opp igjen, for det gjør det som regel. Men da blir det nok i litt mindre tak av gangen enn det har blitt dette året ;)
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Vil også takke for følget gjennom denne fantastisk flotte tråden, Hagto! Det har vært en sann glede.
    Spennende oppsett du har i heimen nå, tipper du har fine dager i lag med slikt kompetent utstyr.

    God Jul og Godt Nyttår!
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Vanvittig masse spennende utstyr i denne tråden, og ikke minst i stua di Hagto.
    Moro å se at du finner glede også i SS-utstyr, har nettopp konvertert tilbake til transistor selv.

    Gleder meg til videre utvikling i tråder fra deg!

    GOD JUL :)
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    405
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Hei igjen hagto

    Jeg lurte bare på om du bestiller riaa-modulene fra Eufonia eller får du dem billigere andre plasser.
    Det frister litt å få satt inn riaa-moduler i min 32 ref også, men å betale over 20' for dem er ikke aktuelt.
    Som nevnt spiller jeg kun cd og har gjort dette i mange år. Men nå frister det mer og mer å ta opp igjen vinyl-mediet og første skritt blir da og montere riaa i 32'en.
    Så får vi se når dette evnt. skjer og hva det igjen kan medføre.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    dandare skrev:
    Hei igjen hagto

    Jeg lurte bare på om du bestiller riaa-modulene fra Eufonia eller får du dem billigere andre plasser.
    Det frister litt å få satt inn riaa-moduler i min 32 ref også, men å betale over 20' for dem er ikke aktuelt.
    Som nevnt spiller jeg kun cd og har gjort dette i mange år. Men nå frister det mer og mer å ta opp igjen vinyl-mediet og første skritt blir da og montere riaa i 32'en.
    Så får vi se når dette evnt. skjer og hva det igjen kan medføre.
    Kjøper fra Eufonia, vet ikke om andre brukbare steder. Det ville nok blitt en del billigere fra USA, men kjenner ingen forhandlere som selger online. Eufonia skal nå ha kr 11100 for phonomodulene til min, ingen pruting.
    Forstår at vinyl frister. Jeg strever enda litt med å venne meg til det igjen. Synes det er mindre brukervennlig, og det krever mer utstyr og plass. Men lyden er i en annen divisjon. Synes også at vinylen gir mer eierglede.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fosse skrev:
    Du får plasser, lytte og berette nå Hagto. Og innimellom får du fotografere. Skal selv ha én stk DaaD4 til, og muligens én eller to DaaD3, vi får se hva det blir plass til når lyttestoler er på plass. De passer jo flott inn i heimen fargemessig disse Hagto.
    Førsteinntrykket med Daad'er i stua er meget positivt. Merker at akustikken er blitt bedre. Mer ro i lydbildet, bedre bass, lettere å plassere musikere.
    Men det som jeg merker tydeligst er at det er blitt bedre å oppholde seg i stua nå. Mer ro i hele rommet, bedre/lettere å snakke sammen. Mer stillhet i hele rommet liksom 8)

    Her en av tegningene jeg fikk fra Daad. Har nå plassert Daad 4 med Daad 3 oppå i hvert hjørne, punktene A.
    De anbefaler også en Daad 2 i punkt B, en Daad 3 i punkt C, og to stk Daad 3 oppå hverandre i punkt D.
    Blir litt vanskelig å få plassert disse, så vi får se etterhvert. Kan ikke la stua se helt ut som et lydstudio heller. Men de jeg kjøpte nå ga helt klart mersmak.
     

    Vedlegg

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    405
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Pris for riaa-moduler til min kjære 32 ref er kr. 16000,- fra Eufonia. Spørs om det ikke blir bestilt snarest.
     

    logen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Utrolig.
    Nå har jeg lest denne tråden fra begynnelse til slutt nesten uavbrutt. Det er den absolutt beste tråden jeg noen gang har lest(jeg er jo jeg ganske så ny her inne også da). Det ante meg ikke at det lille rekkehuset et steikast bortenfor meg inneholdt så mye snadder, du har virkelig mange godbiter Hagto. Selv er jeg veldig fersk i gamet, men med denne tråden får jeg virkelig lyst å fortsette med denne herlige hobby :D Keep up the good work Hagto!!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    logen skrev:
    Utrolig.
    Nå har jeg lest denne tråden fra begynnelse til slutt nesten uavbrutt. Det er den absolutt beste tråden jeg noen gang har lest(jeg er jo jeg ganske så ny her inne også da). Det ante meg ikke at det lille rekkehuset et steikast bortenfor meg inneholdt så mye snadder, du har virkelig mange godbiter Hagto. Selv er jeg veldig fersk i gamet, men med denne tråden får jeg virkelig lyst å fortsette med denne herlige hobby :D Keep up the good work Hagto!!
    Takk for det :)
    Utfra e-postdressen din så tror jeg at jeg vet hvem du er. Tror etternavnet ditt er i epostadressen din?
    Har nok hatt et par av kameratene dine som elever, tror jeg. Artig å se at det også finnes ungdommer med denne interressen. Lykke til, og det ser ut til at du allerede har fått deg et ok anlegg!
     

    logen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Det tror du helt rett i, hehe. Og det stemmer nok, opp til flere av de som har hatt deg som lærer.
    Jeg er veldig fornøyd sånn anlegget er nå, jeg bor tross alt på en 22 kvadratmeter stor hybel og studerer, så både lytterom og midler er jo veldig begrenset 8)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    dandare skrev:
    Pris for riaa-moduler til min kjære 32 ref er kr. 16000,- fra Eufonia. Spørs om det ikke blir bestilt snarest.
    Da monterte jeg riaa-moduler i min i dag.
    Monterte 326S riaa-modulene i min, da de også passer i 320S uten modifiseringer.


    Nye i eske:



    Uten riaa:



    Med riaa:



    Litt nærmere:



    Og alt virket ok, og høres bra ut :)
     

    Vedlegg

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hei Hagto, og takk for sist!
    Kan du beskrive forskjellene mellom ML riaa løsningen, kontra den Adyton løsningen du benyttet tidligere? Har du justeringsmuligheter for belastning, gain osv. på ML riaa løsningen? Jeg har jo selv meget gode erfaringer med EAR's integrerte riaa, så jeg er spent på hvilke erfaringer du gjør deg her.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    gut_man skrev:
    Hei Hagto, og takk for sist!
    Kan du beskrive forskjellene mellom ML riaa løsningen, kontra den Adyton løsningen du benyttet tidligere? Har du justeringsmuligheter for belastning, gain osv. på ML riaa løsningen? Jeg har jo selv meget gode erfaringer med EAR's integrerte riaa, så jeg er spent på hvilke erfaringer du gjør deg her.
    Hei, og takk i like måte!
    Fikk riaa-modulene i dag så jeg trenger litt tid. Men jeg slipper nå en kabel, og får bedre plass i benken.
    Det er små jumpere for å justere belastningsmotstand, gain, og belastningskapasitans.
    I tillegg/eller så kan man sette inn belastningsmotstander mellom de to gullbelagte skruterminalene(hvis du ser på nederste bilde). Er et par slike terminaler på hvert av de to kortene.
    Får forsøke meg fram etterhvert.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Synes det er litt synd at denne murklumpen nå har blitt stående tom i tråden. Det var tross alt dette anlegget som startet denne tråden. Budda gikk faktisk trett av hele hifi'en. Tror faktisk det ble litt for mye en stund.
    En kamerat her nede ymtet frampå at han var interressert i den flotte Kuzma spilleren. Budda slo likegodt til og Kuzma'en ble solgt.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Men så etter noen måneder kom savnet snikende. Jakten på ny spiller startet. Budda ønsket ikke bruke like mange penger denne gang, men han ønsket heller ikke alt for stor nedgradering av lydkvalitet i forhold til den fantastiske Kuzma'en han hadde hatt.
    Beslutningen ble tilslutt tatt, og nå har det flotte hjemmebyggede anlegget heldigvis fått en signalkilde igjen.
    Her ser vi strømforsyningen til den nye platespilleren, kanskje ikke så lett å tippe ut fra denne?
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn