Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    terjetroll skrev:
    Vet faktisk ikke hva jeg skal si jeg. ;)Men det ser spennende ut. Det kommer mer etter hvert? ;D Stå på videre.Du skal vel ha noe med rør etterhvert? Mvh Terje som bytter mye ;D
    Du vet hvordan vi er, skjer nok et eller annet igjen om ikke så lenge ;)
    Forresten har ikke vi to også bytta et par ganger? ;D
     

    terjetroll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.10.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    12
    Hagto skrev:
    terjetroll skrev:
    Vet faktisk ikke hva jeg skal si jeg. ;)Men det ser spennende ut. Det kommer mer etter hvert? ;D Stå på videre.Du skal vel ha noe med rør etterhvert? Mvh Terje som bytter mye ;D
    Du vet hvordan vi er, skjer nok et eller annet igjen om ikke så lenge ;)
    Forresten har ikke vi to også bytta et par ganger? ;D
    Joda det kan jeg bekrefte ::) Det er halve moroa det. Har stort sett det samme anlegget ,bortsett fra------------ ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    terjetroll skrev:
    Hagto skrev:
    terjetroll skrev:
    Vet faktisk ikke hva jeg skal si jeg. ;)Men det ser spennende ut. Det kommer mer etter hvert? ;D Stå på videre.Du skal vel ha noe med rør etterhvert? Mvh Terje som bytter mye ;D
    Du vet hvordan vi er, skjer nok et eller annet igjen om ikke så lenge ;)
    Forresten har ikke vi to også bytta et par ganger? ;D
    Har stort sett det samme anlegget ,bortsett fra------------ ;D
    ;D Må nok snart innom igjen!
     

    terjetroll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.10.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    12
    Hagto skrev:
    terjetroll skrev:
    Hagto skrev:
    terjetroll skrev:
    Vet faktisk ikke hva jeg skal si jeg. ;)Men det ser spennende ut. Det kommer mer etter hvert? ;D Stå på videre.Du skal vel ha noe med rør etterhvert? Mvh Terje som bytter mye ;D
    Du vet hvordan vi er, skjer nok et eller annet igjen om ikke så lenge ;)
    Forresten har ikke vi to også bytta et par ganger? ;D
    Har stort sett det samme anlegget ,bortsett fra------------ ;D
    ;D Må nok snart innom igjen!
    Velkommen :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.322
    Torget vurderinger
    24
    Drøyer du til over påske Hagto, eller drar du oss med på en ny heisatur før den tid? Nei, du fornekter deg sannelig ikke. Men pent var dette.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fosse skrev:
    Drøyer du til over påske Hagto, eller drar du oss med på en ny heisatur før den tid? Nei, du fornekter deg sannelig ikke. Men pent var dette.
    Tviler på at noe skjer før påske, kommer til å bruke litt tid denne gang.
    Men har en liten følelse av hvor det bærer hen :)
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Hagto skrev:
    RoDa skrev:
    Hehe, kult anlegg

    Hvordan låter disse Beolab 3?

    R
    Beolab 3 låter adskillig bedre enn man forventer, ihvertfall slik jeg har det. De fleste sitter litt måpende når jeg setter på. Lyder adskillig større og fyldigere enn de ser ut.
    Moro!

    Selv har jeg et Beosystem 2500 (det med glassdørene) som står stuet vekk på dassen oppe... :-[

    Har tenkt å ta det med på kontoret på jobben. Har samme erfaring, "vanlige" folk synes dette er helt vilt og at det spiller mye større enn det burde kunne.
    B&O har vært smarte og lagt lyden mot den snille og pene slik at det mer behager enn engasjerer, men bevares, mange kunne hatt godt av noe slikt istedet for ekjip-anlegg!

    R
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg har lest High Fidelitys test av Beolab 3. Snilt og pent er ikke en karakteristikk jeg gjenkjenner, så Beosystem 2500 spiller nok annerledes.
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Ikke usannsynlig Valentino.
    Jeg ble i alle fall inspirert nok av denne tråden til å stikke opp på badet og fiske frem det gamle anlegget.
    Nå skal det atter få skinne igjen ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Til Soundproof og Valentino:
    Har nå forsøkt meg fram en del. Kjøpte meg et sett gulvstativer for å prøve ut nærfeltslytting.
    Forstår nok hva dere vil fram til. Man kommer nærme musikerene, hører mindre romproblemer, og man får en nærhet til musikken. Men jeg liker likevel bedre litt avstand til anlegget/høyttalerne. Følte liksom at det ble mer kunstig, mer anlegg ved nærfeltslyttingen. Føler mer virkelighetsfølelse/ minner mer om konsert ved litt avstand synes jeg. Kanskje at det også var litt pga at det var litt uvant?
    Uansett så er det faktisk brukbar lyd fra disse små Beolabene, og det hjalp absolutt med mer luft, og gulvstativer. Kanskje ikke helt akseptert hifi dette, men det er ganske ok lyd, og i sørlandstråden kan alt skje ;D
     

    Vedlegg

    K

    kbwh

    Gjest
    Det er et påtagelig elegant stereoanlegg du har for tiden, det er sikkert.

    Nærfelt er uvant til å begynne med. Jeg ble hekta, men jeg skjønner godt de som synes det blir for rett i trynet. Gode opptak av klassisk musikk vil jeg helst ikke ikke få presentert på annet vis. I oppsettet mitt er grunnlinjen 200cm og baffel-øre 170cm nå.
     
    K

    KindOfBlue

    Gjest
    Morsomt at du skaffet gulvstativ. Jeg har de samme, og setter noen ganger BL3 høyttalerne på disse og rett ut til hver side for lyttestolen, med ht pekende mot hodet - ca. 1.2 m fra. Morsomt å være inne i musikken - hodetelefonstil, men det blir annerledes.

    @RoDa. Jeg har ikke selv en B&O avspiller - har vurdert BeoSound 9000, fint å kunne ha flere CD'er på samtidig. Avspillingen fra spillerne med glassplater er god - B&Os prinsipp er å ta signalet fra kilden og sende det til høyttalerne, der det forsterkes - men de har ikke en god løsning for avspilling fra harddisk, så jeg valgte en løsning mer i stil med Linns Klimax DS (Macmini, ReadyNAS+, receiver).

    B&Os høyttalere med akustiske linser er vel verdt en lytt. Mine BeoLab 5 er vel det absolutt siste futen får lov til å ta skulle det noensinne bli aktuelt. 8)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    johnnygrandis skrev:
    Har vært utrolig morsomt å følge denne tråden, Hagto.
    En av de aller beste trådene for meg.Håper det blir en fortsettelse da men det ser det jo ut som det blir...Lykke til.Kanskje du får til en besøksartikkel med det nye hjemmet til Acapellaene.?

    MVH Johnny
    Det nye hjemmet, og den stolte eieren :)
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Utrolig ro og kontroll med slik en forsterker. Lyden er lik uansett hvor høyt man spiller. Og det er en mektig ro som ofte fører til mindre lyttetretthet.

    Pen sak:
     

    Vedlegg

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Visste at 700cx var stor, men at den var så diger hadde jeg ikke trodd. Later til at dere koser dere skikkelig der i sør. Hyggelig tråd dette. :)

    Mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    toref skrev:
    Visste at 700cx var stor, men at den var så diger hadde jeg ikke trodd. Later til at dere koser dere skikkelig der i sør. Hyggelig tråd dette. :)

    Mvh
    Krellen er meget stor ja.

    Og vi forsøker å få til kosekvelder ganske jevnlig :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Cd spilleren har noen år på nakken, men spiller framdeles meget bra. Arild er fornøyd med spilleren, men vil ha en ny Cardas signalkabel til den. Virker som Sony cd-spillere og Cardas matcher helt spesiellt bra sammen. Dette etter erfaring med flere Sony cd-spillere opp gjennom årene.
     

    Vedlegg

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Hagto skrev:
    toref skrev:
    Visste at 700cx var stor, men at den var så diger hadde jeg ikke trodd. Later til at dere koser dere skikkelig der i sør. Hyggelig tråd dette. :)

    Mvh
    Krellen er meget stor ja.

    Og vi forsøker å få til kosekvelder ganske jevnlig :)
    Trådens lengde tyder på at dere får til dette meget bra. :) Fikk dere god match mellom Krell og Acappella forresten? En smule "overkill" vel?

    Mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    toref skrev:
    Hagto skrev:
    toref skrev:
    Visste at 700cx var stor, men at den var så diger hadde jeg ikke trodd. Later til at dere koser dere skikkelig der i sør. Hyggelig tråd dette. :)

    Mvh
    Krellen er meget stor ja.

    Og vi forsøker å få til kosekvelder ganske jevnlig :)
    Trådens lengde tyder på at dere får til dette meget bra. :) Fikk dere god match mellom Krell og Acappella forresten? En smule "overkill" vel?

    Mvh
    Synes faktisk ikke det var overkill. Ser ut til at de liker krefter. Har sett andre brukere også, på nettet, som bruker kraftige effekttrinn på disse. Alle var enige om at dette var god match.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Høyttalerne har fått et nytt og godt hjem, så jeg er fornøyd. Men nå skal de små i seng så vi får ta kvelden for denne gang, god natt!
     

    Vedlegg

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Hei Arild - og gratulerer så mye med "kremhøytalere"! Disse står jo virkelig som skulpturer i stua di. Håper du blir fornøyd.
    Til deg Hagto - så trivelig at du er på plass igjen med nye bilder fra Sørlandet!

    Hilsen Kurtis
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    13.363
    Hagto skrev:
    Utrolig ro og kontroll med slik en forsterker. Lyden er lik uansett hvor høyt man spiller. Og det er en mektig ro som ofte fører til mindre lyttetretthet.
    Ser man det Hagto. Så fikk du stifte bekjenskap med hva en stor god transistorforsterker kan oppvise ;)
    For videre avhengighet kan jeg anbefale å legge øret til musikk via DP 5.52HP el. A5 om muligheten skulle by seg på din kant. Selvfølgelig må resten av kjeden henge med på samme nivå.
    Have fun! 8)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kurtis skrev:
    Hei Arild - og gratulerer så mye med "kremhøytalere"! Disse står jo virkelig som skulpturer i stua di. Håper du blir fornøyd.
    Til deg Hagto - så trivelig at du er på plass igjen med nye bilder fra Sørlandet!

    Hilsen Kurtis
    :)
    Kommer snart bort og hører de siste platene dine av Joe Henry, Manu Katche, og Joni!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Powerpoint skrev:
    Hagto skrev:
    Utrolig ro og kontroll med slik en forsterker. Lyden er lik uansett hvor høyt man spiller. Og det er en mektig ro som ofte fører til mindre lyttetretthet.
    Ser man det Hagto. Så fikk du stifte bekjenskap med hva en stor god transistorforsterker kan oppvise ;)
    For videre avhengighet kan jeg anbefale å legge øret til musikk via DP 5.52HP el. A5 om muligheten skulle by seg på din kant. Selvfølgelig må resten av kjeden henge med på samme nivå.
    Have fun! 8)

    Joda det er klart de store monsterne gjør noe andre ikke kan, og det er uten tvil spennende med slike saker. Likevel ligger nok hjertet mitt personlig mer hos de små med rør.
    Men det er absolutt spennende med krefter, og det blir helt klart en veldig ro og kontroll.
    Kan godt høre på/leve med begge deler jeg.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    13
    Den Sonyen syntes jeg det er noe kjent med, ser litt ut som min gamle "flamme" ;D



    MVH Johnny
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    johnnygrandis skrev:
    Den Sonyen syntes jeg det er noe kjent med, ser litt ut som min gamle "flamme" ;D

    MVH Johnny
    Liknet mye ja, kan den ha vært din?
    Det var meg som kjøpte denne brukt, for en liten stund siden, av Andervik Audio. Jeg var litt spent på hvordan en slik spiller hevdet seg mot nyere spillere av i dag.
    Syntes den kom meget bra ut av det, og jeg likte spilleren.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.451
    Torget vurderinger
    13
    Spilleren min ble solgt til en som bodde i lørenskog for ca 1 år siden.Spilleren var bra den men syntes den ble en smule for snill dynamisk, manglet litt snert å fart hos meg.. :)
    -Andervik Audio holder han til i nærheten av Oslo?, mon tro.
    Isaåfall har Sonyen hatt 3 eiere iløpet av ett år... he he.

    Tålmodighteten ble alltid satt på prøve med platebytte på Sonyen, vet ikke hvor lang tid den brukte fra å sette i plate til å komme igang 35-40sek...
    Men så har jeg litt dårlig tålmodighet jeg da.

    MVH Johnny
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    johnnygrandis skrev:
    Spilleren min ble solgt til en som bodde i lørenskog for ca 1 år siden.Spilleren var bra den men syntes den ble en smule for snill dynamisk, manglet litt snert å fart hos meg.. :)
    -Andervik Audio holder han til i nærheten av Oslo?, mon tro.
    Isaåfall har Sonyen hatt 3 eiere iløpet av ett år... he he.

    Tålmodighteten ble alltid satt på prøve med platebytte på Sonyen, vet ikke hvor lang tid den brukte fra å sette i plate til å komme igang 35-40sek...
    Men så har jeg litt dårlig tålmodighet jeg da.

    MVH Johnny
    Her nede er vi vant med at utstyr skifter eiere med jevne mellomrom ;D
    Det er noen som tror at når man selger utstyr er det fordi man ikke var fornøyd, det stemmer absolutt ikke. Det er bare spennende å forsøke noe nytt av og til, kan ikke hjelpe for det ;)
    Det er faktisk ofte slik at får man til noe meget spennende/ ekstra god lyd så burde man holde seg i ro. Men det er ofte da man handler, for da hører man noe som er så utrolig spennende, og så skal man liksom forsøke å få til enda litt mer av den spenningen.

    Andervik holder nok til østover. Jeg hadde lest endel om tiden det tok å laste platen på disse Sony spillerene. Merket egentlig ikke noe til det jeg, og tenkte faktisk ikke over det til daglig.

    Regner med at det blir litt mer bilder fra sørlandet i løpet av våren. Selv så funderer jeg stort på hva slags lettdrevne høyttaler jeg skal forsøke denne gang.
    I helga har jeg dratt fram et par eldre danske LaAudio høyttalere. Lettdrevne, og beregnet på små rørforsterkere. Kjøpte dem hos Audioart for over 10 år siden. Accuphasen blir nesten som den store Krellen på slike lettdrevne saker :)
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hagto skrev:
    Her nede er vi vant med at utstyr skifter eiere med jevne mellomrom ;D
    Det er noen som tror at når man selger utstyr er det fordi man ikke var fornøyd, det stemmer absolutt ikke. Det er bare spennende å forsøke noe nytt av og til, kan ikke hjelpe for det ;)
    Det er faktisk ofte slik at får man til noe meget spennende/ ekstra god lyd så burde man holde seg i ro. Men det er ofte da man handler, for da hører man noe som er så utrolig spennende, og så skal man liksom forsøke å få til enda litt mer av den spenningen.
    hmmmm...
    jeg føler meg som en sørlending.

    btw, de ser jo lekre ut, de småtassene der. hvordan låter de?

    og når kommer det store smellet? altså nye høyttalere i sikleklassen. vet at du grubler fælt om dagen. ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    joaquin skrev:
    Hagto skrev:
    Her nede er vi vant med at utstyr skifter eiere med jevne mellomrom ;D
    Det er noen som tror at når man selger utstyr er det fordi man ikke var fornøyd, det stemmer absolutt ikke. Det er bare spennende å forsøke noe nytt av og til, kan ikke hjelpe for det ;)
    Det er faktisk ofte slik at får man til noe meget spennende/ ekstra god lyd så burde man holde seg i ro. Men det er ofte da man handler, for da hører man noe som er så utrolig spennende, og så skal man liksom forsøke å få til enda litt mer av den spenningen.
    hmmmm...
    jeg føler meg som en sørlending.

    btw, de ser jo lekre ut, de småtassene der. hvordan låter de?

    og når kommer det store smellet? altså nye høyttalere i sikleklassen. vet at du grubler fælt om dagen. ;D
    Småtassene låter meget bra. Konstruktøren er den samme som konstruerte de gode LaAudio rørforsterkerne. Hadde de bare ikke vært så stygge å se på.

    Deilig med helg. Min far jobbet nesten alltid, men i helgene tok han alltid fri. Da ble det ofte platespilling hvor det gikk mest på country, først og fremst Jim Reeves.
    Jazz er nok det som spilles mest her, men av og til blir det kos i stua med country. Minner meg om koselige søndager i barndommen min. I dag er en slik dag. Og jeg fikk lyst til å anbefale dagens musikk i stua mi.
    Fire cd'er for 225 kr. Vince Gill med bla masse fine duetter sammen med forskjellige kjente syngedamer, og det meste med god lydkvalitet :)
    http://www.platekompaniet.no/cdproduct.asp?id=MCANB000602102%2E2

    La du forresten merke til at Aspara sin minste høyttaler HL-2 ble testet i siste HiFi+ ?
    De nevner også en ukjent for meg HL-6?

    Blir nok brukt en del tid før ny siklehøyttaler ender i stua mi denne gang.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fornuftig å ta den tiden du trenger. på det nivået du holder på, så finnes det egentlig ikke noe alkternativer enn å se seg godt om. :)

    country er forresten undervurdert! mange har ikke skjønt at det er forskjell mellom køntri og country. ;D
    townes van zandt, gram parsons +++ er jo suverent.

    jeg har ikke lest nyeste hifi+.
    hva syntes de som hl-2?
    hl-6 er vel under utvikling, og ikke lansert ennå, tror jeg.

    selv har jeg noe meget spennende saker på gang... :-X
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn