kjoenik skrev:
Har du eksperimentert noe med plassering enda.
Håper du forteller litt om hvordan du opplever forskjellige plasseringer/tweaks!
Har nå levd med OBX-R2 en stund og begynner å kjenne dem. Har også vært på besøk hos Robert Amundsen og hørt hans nye RW.
På onsdag var Robert og Arild på lyttekveld hos meg. Vi har sammenliknet lyd og plassering hos hverandre.
Kan nevne at jeg etter erfaringer og sammenlikninger med Robert sitt anlegg har satt delefilterene mine tilbake til original stand. Jeg mistet da litt klarhet/åpenhet og fasthet, men synes høyttalerene ble lettere å leve med. Ble litt mer liv og spilleglede med delefilterene originale, samt litt lettere å få til godlyd.
Både Robert og meg får høyttalerne til å spille best med god avstand til sidevegg, og pekende rett fram. Kanskje en ørliten vinkling inn hos meg. Altså ikke i samsvar med anbefalt plassering fra Living Voice.
Quad II forty spiller nå, med nye gode rør, meget bra hos meg. Føler ikke behov for utskifting.
Det som vil skje framover er først og framst bedre kabling. Jeg er en av dem som mener at kabling gjør forskjeller, i et godt oppsatt anlegg. Jeg kommer derfor til å bruke endel tid på kabeltuning framover.
Living Voice konstruktør Kevin Scott sier at kablingen mellom delefilter og høyttalere er mer kritisk og viktigere enn kabling fra forsterker til delefilter.
Fortsatt god helg!