Hagto skrev:Takk for besøket terjetroll, selv om det ikke ble så lenge denne gang.
Alltid like hyggelig
Det er altid hyggelig med besøk fra Sørlandet!
Terje
pengesluk skrev:Nytt flott reisebrev, Hagto - hva skulle vi latstokker gjort uten dere reisende hifi-ambassadører?? Kanskje viktigere for hobbyen vår enn dere tror, disse reportasjene. Gir liv ogmenneskelighet til en ellers teknoorientert interesse.
Keep up the good work - it is deeply appreciated!
..og er en fantastisk vinyl-skive.terjetroll skrev:Den heter:Jazz Party In Stereo ! (Columbia CS 8127)
Terje
Er så enig såpengesluk skrev:Nytt flott reisebrev, Hagto - hva skulle vi latstokker gjort uten dere reisende hifi-ambassadører?? Kanskje viktigere for hobbyen vår enn dere tror, disse reportasjene. Gir liv og menneskelighet til en ellers teknoorientert interesse.
Keep up the good work - it is deeply appreciated!
Hagto skrev:De to siste bildene mine denne gang. Vil komme tilbake med noen kommentarer om utvikling og lytteinntrykk litt senere. Håper dere har kost dere med bildene. Må vel ihvertfall sies at dette er å ta an helt ut
Det var disse snaue 10 kvadratmeterne mine daLMC skrev:kjøpte du bare Fostec driverne?
Cardas USB-kabel fra eksterndisk til pc, og fra pc til U-clock 8)Brasse skrev:Cardas usb i eksterndisken er herlig fisefint 8)
Hvordan har du koplet det, Hagto? Er pcen din slavet til ekstern klokke?Hagto skrev:Cardas USB-kabel fra eksterndisk til pc, og fra pc til U-clock 8)Brasse skrev:Cardas usb i eksterndisken er herlig fisefint 8)
tkr skrev:Hvordan har du koplet det, Hagto? Er pcen din slavet til ekstern klokke?Hagto skrev:Cardas USB-kabel fra eksterndisk til pc, og fra pc til U-clock 8)Brasse skrev:Cardas usb i eksterndisken er herlig fisefint 8)
mvh
Jotakk er ganske godt fornøyd, men skifter nok høyttalerstativer etterhvert.armaniak skrev:Ser bra ut Hagto! Liker den minimalistiske stilen på annlegget ditt! Er på jakt etter et møbel jeg kan skjule alle boksene mine i... Slik at bare platespilleren er synlig..
Ok, takker.Hagto skrev:tkr skrev:Hvordan har du koplet det, Hagto? Er pcen din slavet til ekstern klokke?Hagto skrev:Cardas USB-kabel fra eksterndisk til pc, og fra pc til U-clock 8)Brasse skrev:Cardas usb i eksterndisken er herlig fisefint 8)
mvh
Puccinien min har ikke USB inngang derfor bruker jeg min asynkrone dCS U-clock som USB/Spdif konverter før Puccinien. Den blir også brukt som masterklokke, og har wordclock utgang som forbindes med dacen i Puccinien.
tkr skrev:Ok, takker.Hagto skrev:tkr skrev:Hvordan har du koplet det, Hagto? Er pcen din slavet til ekstern klokke?Hagto skrev:Cardas USB-kabel fra eksterndisk til pc, og fra pc til U-clock 8)Brasse skrev:Cardas usb i eksterndisken er herlig fisefint 8)
mvh
Puccinien min har ikke USB inngang derfor bruker jeg min asynkrone dCS U-clock som USB/Spdif konverter før Puccinien. Den blir også brukt som masterklokke, og har wordclock utgang som forbindes med dacen i Puccinien.
Nytt spørsmål: Betyr det at du bruker UClock til SRC? Jeg spør fordi min Apogee Big Ben blir slavet til den klokkefrekvensen som kommmer inn på Spdif- inngangen.
Lurte litt på dette med klokkesynk til DAC også. Slik du beskriver det, må du få klokkesignalet inn 2 ganger på dac- 1 x over klokkesynk, og en gang over Spdif. Har du hørbare effekter utav det?
mvh